Guild Wars 2 System reqs

Permalänk
Skrivet av fertyn:

Ettan är kattbajs jämfört med den här elefant skiten!! Det är så roligt att spelet är så hypat dessutom <333 spelet kommer vara fullpackat at launch!

Nu har jag inte spelat ettan mer ingående än att bara ha testat trialen. Men jag ogillar verkligen ettan, allt från styrningen till hur hela alltet är upplagt. Men allt jag har sett tillhörande tvåan har fått alla mina cores att gå upp i 100%

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nizor:

Nu har jag inte spelat ettan mer ingående än att bara ha testat trialen. Men jag ogillar verkligen ettan, allt från styrningen till hur hela alltet är upplagt. Men allt jag har sett tillhörande tvåan har fått alla mina cores att gå upp i 100%

Då är vi två min vän!! Sitter och kollar på olika gw2 gameplays

Visa signatur

Jag har ont i magen :/

Intel Core i5 3570K 3,4Ghz (Ivy Bridge)|EVGA GeForce GTX 550Ti SC|Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP|Cooler Master Hyper 212 EVO|Asus P8H77-I mITX|A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB|OCZ ZT-series 650W 80+ Bronze|BitFenix Prodigy mITX

Permalänk
Medlem
Skrivet av fertyn:

Då är vi två min vän!! Sitter och kollar på olika gw2 gameplays

Jag tror jag sett varenda klipp på tuben

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av fertyn:

I så fall borde ett gtx 560Ti räcka för att smackxxa i 1920x1080, eller är det overkill?

jadu, du kan inte änns maxa WoW på ett GTX 560 Ti eller SWTOR eller RiFT eller Aion eller Warhammer Online eller Age of Conan eller LOTRO utan att det droppar under 60 fps så kanske om du har en extremt överklockad processor som gör jobbet och overkill med ram men annars så kommer du droppar under 60 fps på många ställen i de här spelen, speciellt när det är mycket folk runt dig osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Jag tror jag sett varenda klipp på tuben

Då är vi tre! Fan vad jag längtar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nizor:

Haha, har runt 7000 spelade timmar i GW1, har spelat sen releasen 2005. Har man bara spelat trial så har man inte spelat det mycket alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

jadu, du kan inte änns maxa WoW på ett GTX 560 Ti eller SWTOR eller RiFT eller Aion eller Warhammer Online eller Age of Conan eller LOTRO utan att det droppar under 60 fps så kanske om du har en extremt överklockad processor som gör jobbet och overkill med ram men annars så kommer du droppar under 60 fps på många ställen i de här spelen, speciellt när det är mycket folk runt dig osv

Fast du klarar ju visst att maxxa wow... kanske inte 200+ fps och max AA men det är ju helt klart mycket mer än spelbart. Min nuvarande setup är 6870, i5 2500k och 8 gb ram. Jag maxxar wow med 60-120 fps, så jag förstår inte varför 560 ti inte skulle klara det?? Det är ju trots allt ett bättre kort än 6870

Visa signatur

Intel Core i5 3570K 3,4Ghz (Ivy Bridge)|EVGA GeForce GTX 550Ti SC|Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP|Cooler Master Hyper 212 EVO|Asus P8H77-I mITX|A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB|OCZ ZT-series 650W 80+ Bronze|BitFenix Prodigy mITX

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Uvania:

?

???

Droppar under 60? Det mänskliga ögat brukar uppskattas klara av att uppfatta 24 FPS, det är också den uppdateringshastighet som används i film. Klarar ett grafikkort av att dra ett spel utan att gå under 30 FPS brukar man anse att det flyter. Jag har svårt att tro att ett 560Ti inte skulle hålla sig över 30 i alla de spel du räknar upp, även på maxinställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

?

???

Droppar under 60? Det mänskliga ögat brukar uppskattas klara av att uppfatta 24 FPS, det är också den uppdateringshastighet som används i film. Klarar ett grafikkort av att dra ett spel utan att gå under 30 FPS brukar man anse att det flyter. Jag har svårt att tro att ett 560Ti inte skulle hålla sig över 30 i alla de spel du räknar upp, även på maxinställningar.

Ja sätt dig du och spela Quake 1 i 24 FPS för ditt öga hinner ändå inte med att uppfatta mer än 24 bilder per sekund. Skriv såhär i konsollen, max_fps 24. Lycka till!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mnemozyne13:

Ja sätt dig du och spela Quake 1 i 24 FPS för ditt öga hinner ändå inte med att uppfatta mer än 24 bilder per sekund. Skriv såhär i konsollen, max_fps 24. Lycka till!

För det första skrev jag 30 FPS.
För det andra pratar vi om min-FPS, dvs det lägsta värdet som uppnås när man spelar.
För det tredje är högtempo shooters inte jämförbara med MMO då de förra kräver något högre framerate. Nog för att 40-45 fortfarande är fullt tillräckligt även där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

För det första skrev jag 30 FPS.
För det andra pratar vi om min-FPS, dvs det lägsta värdet som uppnås när man spelar.
För det tredje är högtempo shooters inte jämförbara med MMO då de förra kräver något högre framerate. Nog för att 40-45 fortfarande är fullt tillräckligt även där.

Vad som är tillräckligt är väl subjektivt i så fall. Jag tror då att dom flesta faktiskt inte skulle uppskatta FPS drops ner mot 24 FPS om det gick att undvika. Oavsett om det är vanligt att film spelas i 24 FPS. Finns ju säkert fler anledningar till varför det är så än att ”ögat inte kan uppfatta fler”. Om nu det ens stämmer, tror det är en myt. Det beror väl en del på hur snabbt objekten rör sig. Tar vi ett statiskt objekt som exempel så ser jag då ingen skillnad på 1 och 100 FPS samtidigt som ett objekt som förflyttar sig snabbt skulle se horribelt ut med 1 FPS. I GW2 så är det väl ”FPS view” liksom i Q1 och då lär man väl få nytta av en bra FPS.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mnemozyne13:

Vad som är tillräckligt är väl subjektivt i så fall. Jag tror då att dom flesta faktiskt inte skulle uppskatta FPS drops ner mot 24 FPS om det gick att undvika. Oavsett om det är vanligt att film spelas i 24 FPS. Finns ju säkert fler anledningar till varför det är så än att ”ögat inte kan uppfatta fler”. Om nu det ens stämmer, tror det är en myt. Det beror väl en del på hur snabbt objekten rör sig. Tar vi ett statiskt objekt som exempel så ser jag då ingen skillnad på 1 och 100 FPS samtidigt som ett objekt som förflyttar sig snabbt skulle se horribelt ut med 1 FPS. I GW2 så är det väl ”FPS view” liksom i Q1 och då lär man väl få nytta av en bra FPS.

Återigen skrev jag aldrig att 24 skulle vara tillräckligt, jag sa 30. Det är inte en myt, det är ett uppmätt medelmått. Det exakta värdet varierar beroende på ljusstyrka och färg. "FPS view" du pratar om är väl förstapersonsvy, vilket låter helt galet. Guild Wars 2 liksom första spelet och de allra flesta andra MMO använder tredjepersonsvy. Oavsett så spelar kameravinkel ingen roll, det som är relevant är miljön. Quake och andra liknande FPS går väldigt snabbt och man springer i trånga korridorer. Dessa två saker, speciellt i kombination gör att man lättare märker av låg framerate. Guild Wars 2 har modeller som rör sig långsammare och rör sig i väldigt öppna miljöer. Det gör det mycket svårare att se någon skillnad på framerates över 30 FPS.

EDIT:
En studie från Worcester Polytechnic Institute visade att spelare inte själva märkte någon skillnad över 30 frames/sec i FPS, däremot höjdes deras resultat när framraten ökade ända upp till 60 frames/sec. Över 45 frames/sec var resultatökningen dock ytterst liten.
http://web.cs.wpi.edu/~claypool/papers/fr/

Permalänk
Medlem
Skrivet av fertyn:

Fast du klarar ju visst att maxxa wow... kanske inte 200+ fps och max AA men det är ju helt klart mycket mer än spelbart. Min nuvarande setup är 6870, i5 2500k och 8 gb ram. Jag maxxar wow med 60-120 fps, så jag förstår inte varför 560 ti inte skulle klara det?? Det är ju trots allt ett bättre kort än 6870

du får gärna recorda lite när du har 60 fps i 25 manna fighter som typ ultraxion och så när du verkligen behöver den prestandan eller när en 40 manna raid står och nukar på sista bossen i AV / IOC med massa aoe runt dig, maxa ett spel är alla settings på max i minst 1920 x 1080 och samma uppdateringsfrekvens som skärmen 60 eller 120 eller 75 eller vad man nu kan tänka sig att ha för skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

du får gärna recorda lite när du har 60 fps i 25 manna fighter som typ ultraxion och så när du verkligen behöver den prestandan eller när en 40 manna raid står och nukar på sista bossen i AV / IOC med massa aoe runt dig, maxa ett spel är alla settings på max i minst 1920 x 1080 och samma uppdateringsfrekvens som skärmen 60 eller 120 eller 75 eller vad man nu kan tänka sig att ha för skärm

Jag sa aldrig att jag hade 60 fps i de största raiderna, då ligger jag på runt ~40 fps. Men enligt mig är inte det något problem så länge det aldrig går under 35 fps, vilket det aldrig gör.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

I MMO så är min subjektiva åsikt att har man min-fps vid 30-35 så klarar man sig fint. I FPS och liknande spel där timing osv är oerhört viktigt så vill jag gärna ha högre.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av fertyn:

Jag sa aldrig att jag hade 60 fps i de största raiderna, då ligger jag på runt ~40 fps. Men enligt mig är inte det något problem så länge det aldrig går under 35 fps, vilket det aldrig gör.

samma här, brukar sjunka ner mot 45 fps på ultraxion när det är som värst med min processor och överklock på grafikkortet men jag känner knappt av det ändå, men ändå klarar jag inte av att "maxa" spelet felfritt, men tilllbaka till topic...

om du inte är kräsen och klarar av smålagg lite ibland så ska ett gtx 560 ti vara overkill för GW2 eftersom deras test system körde det utan problem på ett GTX 295 som är pyttelite bättre än ett gtx 560 ti och sopar banan i spel som bara kör i DX10 som jag tror att GW2 kommer göra därav deras testsystem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

samma här, brukar sjunka ner mot 45 fps på ultraxion när det är som värst med min processor och överklock på grafikkortet men jag känner knappt av det ändå, men ändå klarar jag inte av att "maxa" spelet felfritt, men tilllbaka till topic...

om du inte är kräsen och klarar av smålagg lite ibland så ska ett gtx 560 ti vara overkill för GW2 eftersom deras test system körde det utan problem på ett GTX 295 som är pyttelite bättre än ett gtx 560 ti och sopar banan i spel som bara kör i DX10 som jag tror att GW2 kommer göra därav deras testsystem?

mycket troligt, men spelet kommer vara fullt spelbart på gt 8000 serien så om man inte tycker det är hela världen att skruva ner AA och liknande så kommer man klara GW2 utan det minsta lagg med de flesta grafikkort. Men nu pratade vi i och för sig om vad som krävs för att maxa :).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dum fråga kanske men när släpps GW2 jag spelade Ettan ungefär 1-2 år när det var rätt nytt Helt OK var det men gillade inte att det inte är Öppet på samma sätt som Tex WoW hoppas nya blir något kansek man skulle börja igen då

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolitus5:

Dum fråga kanske men när släpps GW2 jag spelade Ettan ungefär 1-2 år när det var rätt nytt Helt OK var det men gillade inte att det inte är Öppet på samma sätt som Tex WoW hoppas nya blir något kansek man skulle börja igen då

Dom har och tänker inte sätta ett release-datum förens dom är klara med spelet.
Men dom har iaf sagt att det defenetivt kommer inom -12

Det finns många spekulationer, men dom flesta gissar nog på Juni/Juli!

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Installerade mitt nya 6950 igår, är beredd att skaffa ett till om det behövs för att maxa

Det kommer nog inte att behövas. Ett 6950 borde kunna maxxa ganska lätt. Tänkte själv uppgradera till ett 6950 2gb lagom tills gw2 kommer ut :).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av fertyn:

Det kommer nog inte att behövas. Ett 6950 borde kunna maxxa ganska lätt. Tänkte själv uppgradera till ett 6950 2gb lagom tills gw2 kommer ut :).

Det kommer KROSSA spelet ganska lätt om ngt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Det kommer KROSSA spelet ganska lätt om ngt

Det är ganska sjukt ändå, spelet ser ju så underbart vackert ut!! Det är helt oförståeligt hur det kan kräva så lite? Ett 6950 är lagom för stora raids på WoW. Hur kan det samtidigt vara tillräckligt för de stora bossfighterna på GW2??? Det är ett mysterium utan dess like

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av fertyn:

Det är ganska sjukt ändå, spelet ser ju så underbart vackert ut!! Det är helt oförståeligt hur det kan kräva så lite? Ett 6950 är lagom för stora raids på WoW. Hur kan det samtidigt vara tillräckligt för de stora bossfighterna på GW2??? Det är ett mysterium utan dess like

Anet vet vad dom pysslar med

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Anet vet vad dom pysslar med

Haha, önskar jag kunde påstå något annat

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det annonserades alldeles nyligen att GW2 även ska komma till konsol!?!? Känns jätte skumt, det är ju på pc mmo's ska spelas?? Fast isf borde väl alla spel förutom typ mario bara finnas till pc

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fertyn:

Det annonserades alldeles nyligen att GW2 även ska komma till konsol!?!? Känns jätte skumt, det är ju på pc mmo's ska spelas?? Fast isf borde väl alla spel förutom typ mario bara finnas till pc

Kika näst sista eller sista sidan i Guild Wars 2-tråden just nu. Där diskuteras konsolportning och frågetecken rätas ut.

Permalänk

Det kan vara så att för att spela det på low så behövs nästan ingenting. Men sedan om man skruvar upp allt till "ultra" och kör i hög upplösning så kommer det kräva en del.

Visa signatur

Dator: FD Define S | i7 5820k | Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 | AMD Fury X | MSI X99A GAMING 9 | CM V1000 | Samsung 850PRO 256GB | 3TB WDRED
NAS: FD Node 304 | Pentium G3220 | 2X WD RED 2TB + 2X HGST 4TB | 16GB 1600MHz | FreeNAS

Permalänk
Skrivet av anon70536:

?

???

Gammal, utdaterad och falsk information.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fertyn:

"Nyss annonserat"

Näe, info som funnits i ca 2år. Bara det att när det drogs upp igen på nå slags möte med pressen så gick dom totalt hejvild med infon

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

"Nyss annonserat"

Näe, info som funnits i ca 2år. Bara det att när det drogs upp igen på nå slags möte med pressen så gick dom totalt hejvild med infon

Asså?!? För ett år sedan när de frågade om det skulle släppas till konsol sa de att de inte hade bestämt sig än? Men du har säkert rätt Jag hade i alla fall ingen aning att det skulle släppas till konsol.

Visa signatur