Blir kickad av PB kom över natten. Corrupted File/Memory [98080696] ??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linkus:

Blev precis kickade från den andra servern med :S Vill du ha nån hjälp med nått? Sitter ändå bara och glor på ingenting...

nej vänta Game session was removed, fick jag på eran andra server

Samma felmeddelanden lr?
Ah, vi försöker fixa den andra så vi var tvungen o ta ner den.

Tydligen fungerade det för en map och nu är det tillbaka...

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem

Har också problem nu efter denna uppdateringen, det står i rutan Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player Rasmus_J-A (for 0 minutes)... RESTRICTION: Corrupted File/Memory [98080696]

har bara testat två servrar än sålänge

Edit: Testat 3 servrar samma resultat och har nu hittat mer info i rutan Detta: RESTRICTION: Corrupted File/Memory [98080696]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem

Nu har jag hittat en server som jag inte kickas på, men då har jag istället inga vapen eller fordons upplåsningar, går det att ändra av serverägaren eller är det ett till fel med patchen tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Nu har jag hittat en server som jag inte kickas på, men då har jag istället inga vapen eller fordons upplåsningar, går det att ändra av serverägaren eller är det ett till fel med patchen tror ni?

Det kan admin ändra

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem

Den funkar utmärkt nu, ingen kick.

Permalänk
Medlem

testat 5 av Webhallens servrar o kickas...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

testat 5 av Webhallens servrar o kickas...

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/75bfae8a-85...

Spela på!

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem

Men jag vill ju spela 64 spelare och svensk server

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Men jag vill ju spela 64 spelare och svensk server

Synd, bara o vänta tills dom fixar sina servrar.

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linkus:

Tjabba!

Satt och lirade BF3 igår glad i hågen som vanligt allt har funkat kalas aldrig haft några problem med att jag blivit kickad av PB eller liknande innan, men nu bara över natten så kan jag vara inne på en server typ 30sek-2min sedan blir jag kickad pga, Corrupted File/Memory [98080696].

Jag har även uppdaterat min PB, men ändå så blir jag kickad konstant. Är det någon mer som har samma strul som jag eller är det min dator så har fått flipp?

Tack på förhand
Linkus

Detta händer mig också! Skulle vara nice om någon hojtar till så fort en lösning finns tillhands!

Permalänk
Medlem
Skrivet av flIpz0R:

Synd, bara o vänta tills dom fixar sina servrar.

Jag tror inte det det är fel på servrarna, de har iofs hittat ett sätt att låta spelare komma in på servrarna men då måste ägarna ändra nått i på servern

problemet måste ju vara att vi laddat ner filer som inte funkar med spelet?

Permalänk
Medlem

Gött att veta att man inte är ensam, men tråkigt att höra att så många andra har samma problem... Trist att det ska skita sig så mycket, ge oss ordentliga och genomtänkta uppdateringar Dice!

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 5,2Ghz || Asrock P67 Extreme 4 || MSI GeForce GTX 580 FrozrII OC ||8GB Corsair XMS3 1600mhz 320GB Samsung SpinPoint F4 || 2TB Seagate Green || 500GB WD Green || Windows 7 Ultimate 64-Bit

Permalänk
Medlem

Eller så är det så att vi alla har börjat fuska!

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zowaa:

Detta händer mig också! Skulle vara nice om någon hojtar till så fort en lösning finns tillhands!

Det fungerar för mig nu iaf. Tänkte bara upplysa er!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zowaa:

Det fungerar för mig nu iaf. Tänkte bara upplysa er!

Ofta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Jag tror inte det det är fel på servrarna, de har iofs hittat ett sätt att låta spelare komma in på servrarna men då måste ägarna ändra nått i på servern

problemet måste ju vara att vi laddat ner filer som inte funkar med spelet?

Beror väl på hur man ser det. Fixar man pb restrictions till 0 så kommer den inte kicka folk.

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem

Det funkar för mig nu

Permalänk
Medlem

Problemet var väll om jag tolkade flIpz0R rätt att vid uppdateringen så var man manuellt tvungen till att uppdatera PB på servern och sedan starta om den? eller är jag helt ute och cyklar?

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linkus:

Problemet var väll om jag tolkade flIpz0R rätt att vid uppdateringen så var man manuellt tvungen till att uppdatera PB på servern och sedan starta om den? eller är jag helt ute och cyklar?

Ah det funkade först men sedan kom det tillbaka. Man var tvungen att sätta pbrestrictions till 0 i config så gick allt som vanligt.

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av flIpz0R:

Ah det funkade först men sedan kom det tillbaka. Man var tvungen att sätta pbrestrictions till 0 i config så gick allt som vanligt.

aha! men rullar ni som vanligt nu eller de kanske inte har löst problemet ännu? BTW så hade jag riktigt kul på era servrar! helt klart sparade till favoriter

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk

Punkbuster sämsta skitet någonsin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linkus:

aha! men rullar ni som vanligt nu eller de kanske inte har löst problemet ännu? BTW så hade jag riktigt kul på era servrar! helt klart sparade till favoriter

Ingen aning faktiskt, har problem med min router så har inte kunnat vara så aktiv i bf3 de sista dagarna. Men skulle tro att vi fortfarande kör på samma lösning. Roligt att du kände så! Ska se om jag kan sitta lite mer i våran mumble istället för ts om några skulle vilja lira.

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb