[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Moderator
Moderator

Verkar som om RB gick ner hårt då vi tappade både server och sedan mumble, mumble kom tillbaka ett kort ögonblick men kraschade återigen.

Och mindre än fem minuter är vi återstartade...vi får prata med RB.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lan:

Verkar som om RB gick ner hårt då vi tappade både server och sedan mumble, mumble kom tillbaka ett kort ögonblick men kraschade återigen.

Och mindre än fem minuter är vi återstartade...vi får prata med RB.

Citat:

"Hej! Vår ISP hade ett avbrott i deras hall natten mellan fredag och lördag ungefär vid 00:00. Detta medförde att alla servrar förlorade kontakten med Internet. Inga servrar skall ha kraschat hårt men om ni har svårigheter att komma åt dem så skapa en ticket eller skicka en epost.

Vi ber om ursäkt för avbrottet och hoppas att vår ISP tar nödvändiga åtgärder för att det inte skall hända igen. Då klockan är ganska mycket så har vi inte fått en felrapport ännu men det bör röra sig om en tillfällig störning."

Mail från RB.

Permalänk
Medlem

Sorry om detta redan frågats tidigare i tråden, men går det fixa så att idle timeouten inte gäller om det är färre än x pers på servern?

Det är ofta jag vill försöka få igång servern, men det är sjukt segt att behöva sitta ingame hela tiden för att inte bli kickad.

Permalänk
Inaktiv

Ett tips, i serverbrowsern så är endast normal ibockat och inte infantry only eller custom, se till att er server for normal i preset så fler ser servern i sin browser, tycker ofta att det är väldigt lite folk inne på servern, en till sak kan vara att endast köra rush eller conquest.

Permalänk
Medlem

Tjenare!
Spelade för första gången på servern i lördags kväll och trivdes riktigt bra! Det hände dock något konstigt mitt under Op. firestorm någon gång runt 23.00. Jag kunde inte bli dödad och det var ruggigt mycket skriverier i chatten. kan ni se på några loggar vad som kan ha hänt eller var det bara en bugg? jag startade om spelet och joinade servern igen och det funkade som vanligt.
Jag har eller har aldrig haft några sorters fusk eller liknande på datorn så anklaga mig snälla inte för detta.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Saandberg:

Tjenare!
Spelade för första gången på servern i lördags kväll och trivdes riktigt bra! Det hände dock något konstigt mitt under Op. firestorm någon gång runt 23.00. Jag kunde inte bli dödad och det var ruggigt mycket skriverier i chatten. kan ni se på några loggar vad som kan ha hänt eller var det bara en bugg? jag startade om spelet och joinade servern igen och det funkade som vanligt.
Jag har eller har aldrig haft några sorters fusk eller liknande på datorn så anklaga mig snälla inte för detta.

/S

Det vore isf ett server side hack så den som säger att du hackar är endast okunnig

Permalänk
Medlem

Jävla skit sweclockers. Vafan blev jag bannad för???
Stog att jag blev bannad för teamkills och vehicle stealing.
Rundan innan råkade jag skjuta ner 2 pers för jag inte ens visste att det fanns teamkill på servern.
Den runda jag blev bannad på tog jag och min kompis en båt och körde iväg när alla andra fordon va tagna sen så blir man bannad+kickad. Säkert någon tönt admin som inte fick komma för vi såg honom på kartan. Patetiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcer:

Rundan innan råkade jag skjuta ner 2 pers för jag inte ens visste att det fanns teamkill på servern.
Den runda jag blev bannad på tog jag och min kompis en båt och körde iväg när alla andra fordon va tagna sen så blir man bannad+kickad. Säkert någon tönt admin som inte fick komma för vi såg honom på kartan. Patetiskt.

Med den attityden du har så är jag glad att du är bannad.

Skrivet av Dorsin:

Ett tips, i serverbrowsern så är endast normal ibockat och inte infantry only eller custom, se till att er server for normal i preset så fler ser servern i sin browser, tycker ofta att det är väldigt lite folk inne på servern, en till sak kan vara att endast köra rush eller conquest.

Eftersom servern inte har "normal" settings så syns den inte som normal.
Det körs ju endast conquest (?)

-----------

Kul å spela igen ikväll, var lääääängesen servern var full!

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trexpsy:

Med den attityden du har så är jag glad att du är bannad.

-----------

Kul å spela igen ikväll, var lääääängesen servern var full!

Attityd har inget med saken att göra. Jag blev felaktigt bannad, sen bryr jag mig inte det minsta om du gillar det eller inte.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tobababy:

Sorry om detta redan frågats tidigare i tråden, men går det fixa så att idle timeouten inte gäller om det är färre än x pers på servern?

Det är ofta jag vill försöka få igång servern, men det är sjukt segt att behöva sitta ingame hela tiden för att inte bli kickad.

Det är inget som går att ändra i serverinställningarna, men det kan hända att det finns någon plugin för det. Ska kika lite på det, tack för tipset!

Skrivet av Saandberg:

Tjenare!

/S

Kul att du har hittat till servern och trivdes!

Det du beskriver låter som någon typ av extremt lagg. Rocket Blast (företaget som hostar servern) hade problem med sin ISP runt 24:00, kan det ha varit runt den tiden du hade problem?

Skrivet av Xcer:

Skrivet av Xcer:

Attityd har inget med saken att göra. Jag blev felaktigt bannad, sen bryr jag mig inte det minsta om du gillar det eller inte.

Jo, attityden spelar väldigt stor roll. Vi är ute efter en trevlig stämning på servern, och det får man ofta om man lockar mogna spelare. Att döma av hur och vad du skriver är du inte en mogen spelare. Men till saken - vad nickar du i spelet? Jag kan kolla vad det står om din ban.

Permalänk
Hedersmedlem

Kul att se så mycket folk på servern i kväll, sköna rundor blev det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jo, attityden spelar väldigt stor roll. Vi är ute efter en trevlig stämning på servern, och det får man ofta om man lockar mogna spelare. Att döma av hur och vad du skriver är du inte en mogen spelare. Men till saken - vad nickar du i spelet? Jag kan kolla vad det står om din ban.

Jag har inte påvisat någon attityd alls när jag varit i servern, det du säger är också väldigt konstigt, hur kan du ha någon som helst aning om hur jag är när jag spelar om jag inte går runt och TK:ar och skriver saker i chatten? Du har ingen som helst grund för att jag skulle vara en "omogen spelare" in game.

Skitsamma, tyckte bara det var dumt av er att banna mig utan att jag gjort något. Kan lika gärna spela på en av dom andra 1000 servers som finns, där finns det pålitliga admins iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcer:

Jag har inte påvisat någon attityd alls när jag varit i servern, det du säger är också väldigt konstigt, hur kan du ha någon som helst aning om hur jag är när jag spelar om jag inte går runt och TK:ar och skriver saker i chatten? Du har ingen som helst grund för att jag skulle vara en "omogen spelare" in game.

Skitsamma, tyckte bara det var dumt av er att banna mig utan att jag gjort något. Kan lika gärna spela på en av dom andra 1000 servers som finns, där finns det pålitliga admins iaf.

Man kan bemöta en ban på ett trevligt sätt även om den är korrekt eller ej.
Du kunde sagt "Hej jag tycker jag blev felaktigt bannad eftersom jag inte visste vilka regler som gällde", eller så kan du börja spy galla, jag vet hur en mogen person hade gjort

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Man kan bemöta en ban på ett trevligt sätt även om den är korrekt eller ej.
Du kunde sagt "Hej jag tycker jag blev felaktigt bannad eftersom jag inte visste vilka regler som gällde", eller så kan du börja spy galla, jag vet hur en mogen person hade gjort

Hur ni kan bedöma att en person är mogen eller omogen via ett inlägg på ett internetforum är revolutionerande! Ni kanske borde dela med er av denna intressanta teori till psykiatriker. Bedöm människors mogenhet via forum! jättebra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcer:

Hur ni kan bedöma att en person är mogen eller omogen via ett inlägg på ett internetforum är revolutionerande! Ni kanske borde dela med er av denna intressanta teori till psykiatriker. Bedöm människors mogenhet via forum! jättebra!

Vill du spela på servern igen så är MITT tips att vara trevlig!
Det skulle nog inte skada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Vill du spela på servern igen så är MITT tips att vara trevlig!
Det skulle nog inte skada.

vill inte spela på den igen. Det är en server ffs, inte ett jobb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcer:

vill inte spela på den igen. Det är en server ffs, inte ett jobb.

Vem vill gå till jobbet?
Men vad nickar du då? Så vi får veta om det är någon admin som varit orättvis eller ej.

Permalänk
Medlem

Då har man köpt och installerat BF3, kollade länken på förstasidan men det fanns inga spelare inloggade enligt den och det tar en evighet att bli matchad mot någon server. Några tips?

EDIT: Detta inlägg kanske hör hemma i forumet istället för tråden, mod får då gärna flytta den

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Brukar sällan vara folk online dagtid på SweC-servern. Vi jobbar vettu

Bara å ta nån annan server. Webhallen tex har ett gäng som brukar vara befolkade dygnet runt.

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Kul att se så mycket folk på servern i kväll, sköna rundor blev det!

Yeah det var awesome! Om inte förr, så nästa måndagkväll igen

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tobababy:

Yeah det var awesome! Om inte förr, så nästa måndagkväll igen

Varför inte redan i kväll? Jag kommer in om 45 min!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan ni inte fixa något plugin som gör att servern byter till liten conquest eller alternativt rush om det är under x antal spelare?

Skulle bli lite roligare när man inte är så många inne.

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av widL:

Varför inte redan i kväll? Jag kommer in om 45 min!

Skickades från m.sweclockers.com

widL, hojta på mig när du kommer in. Behöver fixa en sak.

Skrivet av oskaaarn:

Kan ni inte fixa något plugin som gör att servern byter till liten conquest eller alternativt rush om det är under x antal spelare?

Skulle bli lite roligare när man inte är så många inne.

Redan planlagt att kika på "Adaptive Server Size".

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Kanske inte hör hemma här eller så har det postats tidigare.. Men upptäckte denna text på läget Rush på de "datorer" som du ska detonera.

Länk Till Bilden

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

widL, det där med att ändra idle-timeout när man är under ett visst antal spelare samt adaptive server-size etc. Jag kan nog hjälpa till med ett skript för det. Vi jobbar lite på egna skript för Webhallens servrar och det funkar klockrent. Kontakta mig så kan vi diskutera mer om lösningen. Jag skriver allt i Python så det enda som behövs är en server som kan hosta skriptet (funkar i princip på samma sätt som PRoCon och ligger och "lyssnar" på server-events.

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nucky:

Kanske inte hör hemma här eller så har det postats tidigare.. Men upptäckte denna text på läget Rush på de "datorer" som du ska detonera.

Länk Till Bilden

Haha, eastereggs.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av weird:

widL, det där med att ändra idle-timeout när man är under ett visst antal spelare samt adaptive server-size etc. Jag kan nog hjälpa till med ett skript för det. Vi jobbar lite på egna skript för Webhallens servrar och det funkar klockrent. Kontakta mig så kan vi diskutera mer om lösningen. Jag skriver allt i Python så det enda som behövs är en server som kan hosta skriptet (funkar i princip på samma sätt som PRoCon och ligger och "lyssnar" på server-events.

Jag testar pluginen "Adaptive Server Size" just nu. Får ser hur det går med den. Vad gör ert skript som det inte gör?

Välkommen tillbaka förresten.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har nu aktiverat Adaptive Server Size (ändrar antal slots på servern dynamiskt beroende på antalet spelare), detta för att fånga upp fler spelare som använder filter för antal lediga slots, och ev. några fler quick match-spelare (även om våra regler gör det svårt för dem).

Jag har även aktiverat Adaptive Ticket Count, som ändrar maximalt antal tickets per runda dynamiskt beroende på antal spelare. Förhoppningsvis kommer detta göra det lite trivsammare att spela när servern inte är full.

Tar gärna emot feedback och/eller rapporter om något slår fel med tickets eller slots.

Permalänk
Hedersmedlem

Vi hade en liten flygande bil idag, mycket lustig upplevelse.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag testar pluginen "Adaptive Server Size" just nu. Får ser hur det går med den. Vad gör ert skript som det inte gör?

Välkommen tillbaka förresten.

Tack

Adaptive Server Size funkar bra det. Det jag kan göra är lite mer "custom" beteende då jag själv bygger mina plug-ins. T.ex. att ändra idle-timout eller banna alla som heter weird på servern, tror Sweclockers moderatorer skulle gilla det

Hoppas plug-inen funkar bra och hör av er om ni har något behov som inte täcks av PRoCon bara, kul att hacka Python.

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.