Följ Black Week på SweClockers

[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulle:

Personligen ser jag inte riktigt poängen med adaptive size om det fortfarande är conquest large. Jag är ofta med och drar igång servern men det finns inget tråkigare än att springa omkring 3v3 på Wake Island.

Vore väl i så fall roligare för alla om man körde SQDM när det är färre än 16 spelare. När rundan tar slut byter man till conquest och därefter till conquest large.

Eller något liknande.

Kan inte annat än att hålla med om detta. Spelar ju inte så stor roll att det står att servern blir mindre. Man blir ju liksom inte taggad på att joina en conquest large när det står högst 8 spelare.

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mulle:

Personligen ser jag inte riktigt poängen med adaptive size om det fortfarande är conquest large. Jag är ofta med och drar igång servern men det finns inget tråkigare än att springa omkring 3v3 på Wake Island.

Vore väl i så fall roligare för alla om man körde SQDM när det är färre än 16 spelare. När rundan tar slut byter man till conquest och därefter till conquest large.

Eller något liknande.

Problemet med att byta gamemode är väl att folk som joinade för SQDM lämnar när den byter till CQ och sen byter servern tillbaka till SQDM efter rundan igen då servern förlorade folk etc. Däremot kan jag hålla med om conquest och sen till conquest large.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

cq --> cq large får tummen upp av mig.

Permalänk

Några som är med på att kriga en stund? E inne på mumble under namnet 1mpulseS0D och heter Raxxor1911 i spelet.
Försöker att dra igång en tom server här! Kom gärna in på mumble också!

Permalänk

Ingen som är sugen på lite fredagslir på servern?

Permalänk
Medlem

In och spela nu då!

Permalänk
Medlem

TA BORT ADAPTIVE SEIZE MOD, finns inte en jävel som vet vad det är och ingen vill joina en conquest large server med 8 players!

Permalänk
Medlem

Jag har precis fixat BF3 nu (bättre sent än aldrig )
Tänkte självklart att titta in på servern men kan inte joina SweC servern eftersom det kräver back to karkland, så innan jag får ett rage på detta så tänkte jag fråga ifall det beror på vilken bana som körs eller det är oberoende av vilken bana som körs?

Tackar för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av joojl:

Jag har precis fixat BF3 nu (bättre sent än aldrig )
Tänkte självklart att titta in på servern men kan inte joina SweC servern eftersom det kräver back to karkland, så innan jag får ett rage på detta så tänkte jag fråga ifall det beror på vilken bana som körs eller det är oberoende av vilken bana som körs?

Tackar för svar

Du kan köpa Back to KAR-KAND för 70kr på Origin store nu, så passa på. Du kickas om server byter till en bana du inte har tillgång till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av farekim:

Du kickas om server byter till en bana du inte har tillgång till.

Aha tackar för svaret Får kanske bli btk i framtiden

Permalänk
Hedersmedlem

Efter feedback från er spelare och lite diskussion så har vi bestämt oss för att inaktivera Adaptive server size. Eftersom servern inte hamnar under varken "normal" eller "hardcore" så vinner vi inget eller väldigt lite på att ha färre slots, och som vissa av er säger så är det inte alla som förstår hur systemet fungerar, och vill därför inte joina en server som bara ser ut att ha 8 slots.

Jag ska kolla lite om det finns någon plugin som byter game mode dynamiskt, i så fall kanske kan vi fixa så att vi kör conquest small när det är upp till 32 spelare, det är en bra idé.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av widL:

Efter feedback från er spelare och lite diskussion så har vi bestämt oss för att inaktivera Adaptive server size. Eftersom servern inte hamnar under varken "normal" eller "hardcore" så vinner vi inget eller väldigt lite på att ha färre slots, och som vissa av er säger så är det inte alla som förstår hur systemet fungerar, och vill därför inte joina en server som bara ser ut att ha 8 slots.

Jag ska kolla lite om det finns någon plugin som byter game mode dynamiskt, i så fall kanske kan vi fixa så att vi kör conquest small när det är upp till 32 spelare, det är en bra idé.

Hoppas att ni ändå fortsätter med samma settings i framtiden (till exempel för att locka mer folk), dom enda gångerna jag inte spelar på Swec är när jag vill köra Rush och även där hade jag gärna sett samma settings.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Hedersmedlem

Kom igen nu grabbar, lite söndags-åkande med tanks låter väl bra?

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Jag bänkar mig på servern klockan 19:00 idag och gör ett försök att få igång den. Stannar väl minst fem minuter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sca:

Jag bänkar mig på servern klockan 19:00 idag och gör ett försök att få igång den. Stannar väl minst fem minuter.

Är man den första som försöker få igång en server så tar det mycket längre tid än 5 minuter att få igång den Man kan behöva köra minst 3 maps för att ha tillräckligt med folk att den inte fallerar av att du lämnar.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Sca:

Jag kommer också, 19.00.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

Är man den första som försöker få igång en server så tar det mycket längre tid än 5 minuter att få igång den Man kan behöva köra minst 3 maps för att ha tillräckligt med folk att den inte fallerar av att du lämnar.

Beror mycket på. Det är för att slippa vänta flera kartor som jag säger till i förväg. Nu är vi minst två (tre om jag får med brorsan) som kommer att spela 19:00. Förhoppningsvis blir vi fler.
Tisdagskrig 19:00 är det alltså som gäller ikväll.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sca:

Beror mycket på. Det är för att slippa vänta flera kartor som jag säger till i förväg. Nu är vi minst två (tre om jag får med brorsan) som kommer att spela 19:00. Förhoppningsvis blir vi fler.
Tisdagskrig 19:00 är det alltså som gäller ikväll.

Ja som det ser ut lär ni inte behöva vänta länge då minst 2-3 ska hoppa in samtidigt

Visa signatur

Meow

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Kinekin:

Ja som det ser ut lär ni inte behöva vänta länge då minst 2-3 ska hoppa in samtidigt

Hmm, kanske ska låta bli att sälja de två extra BF3 nycklarna man fått med produkter och kanske regga 2 seedkonton...

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.

Permalänk
Medlem

Ikväll vid 19.00 kör vi!

Skulle vi kunna byta till HC?

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av rhalla:

Ikväll vid 19.00 kör vi!

Skulle vi kunna byta till HC?

Byta till HC? Inte ikväll. Det diskuteras dock events där det kan förekomma för en kväll. Stay tuned!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ses ikväll gubbs!

Måste öva på gunner sitsen i helin

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

På grund av ett polispådrag kanske jag inte är inne exakt 19:00. Det borde dock inte dröja många minuter.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem

Ses där om en kvart då
Var trevligt igår!

Visa signatur

[ ASRock Extreme Gen 3 ][ Intel Core i7 950 ][ GTX 670 2GB ][ Corsair 6GB (2x2GB) 1333MHz XMS3 ][ Antec 750W 80+ ][ Corsair 650 D ]

Permalänk
Moderator
Moderator

Tack för ikväll folket, vi fick upp den till full nivå men nu tar vi nya tag. Förutom måndagskvällskrigen så tänkte vi pröva en annan grej!

Vi gjorde en separat tråd om en evenemangskväll istället för att posta den här då vi kände att det skulle bli lite för luddigt men folk är varmt välkomna att ta alla frågor och funderingar om händelsen i "SweC BF3 evenemang, password only".

Visa signatur

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av Lan:

Tack för ikväll folket, vi fick upp den till full nivå men nu tar vi nya tag. Förutom måndagskvällskrigen så tänkte vi pröva en annan grej!

Vi gjorde en separat tråd om en evenemangskväll istället för att posta den här då vi kände att det skulle bli lite för luddigt men folk är varmt välkomna att ta alla frågor och funderingar om händelsen i "SweC BF3 evenemang, password only".

Jo det var kul den lilla stunden jag var inne igår!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 32GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem

Någon som planerat att spela lite ikväll? Inkl mumble Såklart.. hade tänkt titta in om någon timme iaf.

Visa signatur

Moderkort: P67A-GD65 B3, CPU: intel i5 2500k, GPU: Saphire 280x vapor-x, Minnen: 8 GB Corsair Vengeance 1600 MHz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Schdefan:

Någon som planerat att spela lite ikväll? Inkl mumble Såklart.. hade tänkt titta in om någon timme iaf.

Kan nog bli ett par rundor för min del i alla fall.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Härligt då lär vi ses idag igen.. /DeafandDumb

Visa signatur

Moderkort: P67A-GD65 B3, CPU: intel i5 2500k, GPU: Saphire 280x vapor-x, Minnen: 8 GB Corsair Vengeance 1600 MHz

Permalänk
Relik 📜

Jag är sliten som en bäver i motvind, så tänkte använda kvällen för lite "target practice" på SweC-servern..
Care to join me?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S