Dags för ny PSU, råd sökes
Då mitt gamla 8800gt bestämde sig för att packa ihop köpte jag idag ett HD 6950 ( http://www.webhallen.com/hardvara/129413-gigabyte_radeon_hd_6... ) men det verkar inte som att mitt nättagg gillade det! Fick igång allt och testkörde ett spel i nån halvtimma, sen surfade jag i nån timma, skulle sen testa ett annat spel men då dog datorn direkt, blev helsvart bara, allt nedstängt. Nu lyckas den överleva några minuter i Windows innan den ger upp och kraschar. Jag drar då slutsatsen att det är nätagget som är för dåligt/för slitet, är jag rätt ute? Sitter på ett Corsair HX 520w från 2008 nån gång, datorn har mer eller mindre stått på dygnet runt sen dess så det känns väl inte så otroligt. Så, det jag nu är ute efter är en PSU som duger till prylarna längst ner. Tänkte väl visserligen uppgradera allt rätt så snart (utom grafikkortet och ljudet då) men det spelar väl inte så stor roll, det jag antar att jag behöver är något som kan driva grafikkortet och till viss del ljudkortet, det är väl det som suger kraft. Tycker man får väldigt olika bud när man kikar runt på Internet, vissa hävdar att det krävs 750w och andra att det räcker med 550 så länge det är en bra tillverkare eller en bra modell. Jag har ingen aning vad en bra tillverkare eller bra modell är. Så, vilken PSU i säg tusenkronorsklassen bör jag satsa på? Förslag?
Tack på förhand
E6850 @ 3,00ghz med nån lite fetare fläkt på, vet inte om det drar mer än stocken?
Asus P5K
4 gb av nåt gammalt kasst RAM
Xonar Essence STX
HD 6950 1gb
Två stycken gamla SATA-diskar.
Antec P182 med standardfläktarna