Permalänk
Medlem
Skrivet av Tele2:

Forzo skrev tidigare att det var problem att skicka in via formuläret, det var ett tillfälligt tekniskt problem som löstes samma dag, så det fungerar utmärkt att skicka in nu.

Vänliga hälsningar

Com Hem AB

Jag kan fortfarande inte skicka in. Har provat med Firefox, IE och Chrome från två olika datorer och får upp den här rutan varje gång jag trycker på skicka.

http://i.imgur.com/bJ0dw.png

Permalänk
Tele2
Skrivet av Forzo:

Jag kan fortfarande inte skicka in. Har provat med Firefox, IE och Chrome från två olika datorer och får upp den här rutan varje gång jag trycker på skicka.

http://i.imgur.com/bJ0dw.png

Hej,

Det var hemskt märkligt, jag kan tyvärr inte svara på rak arm vad det kan bero på. Det fungerar för mig när jag testar härifrån. Jag får kolla upp mer kring detta och återkomma!

Vänliga hälsningar
Johan Wester
Kundservice

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tele2:

0p: Skicka gärna in informationen via formuläret ovan så att det kan tas med i vår utredning om belastningsproblem, tänk på att bifoga kundnummer eller personnummer så att vi kan se var du bor i förhållande till andra som skriver in.

Vi vill återigen poängtera att vi inte kommer jobba med enskilda kundärenden den här vägen utan med helheten. Har ni frågor som rör enskilda kundärenden kan ni kontakta oss på telefon 0771 – 55 00 00, Facebook.com/ComHemAB eller Twitter.com/ComHemAB.

Vänliga hälsningar

Com Hem AB

Om ni inte kommer behandla enskilda ärenden ser jag ingen anledning varför man ska fylla i ett forumulär (som dessutom inte fungerar enl ovan). Ni ser ju tydligt mina BBK tester.

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem

Har haft problem sen i fredags nu, kassa responstider i allt möjligt och omöjligt att ladda ner över http/ftp (timeouts) och packetloss runt 25-30%

Har prövat alla vanliga saker som eran support föreslår, dvs starta om, byta kablar, stänga av wifi, koppla bort alla utom en dator, inget hjälper.

Även upptäckt att jag fått en ny ip av er, relaterat?
Svårt att ringa supporten eftersom ni stänger när jag kommer hem från jobbet och jag hinner inte ringa innan jag drar till jobbet...

Visa signatur

Citera om ni vill att jag ska svara...

Permalänk
Skrivet av 0p:

Om ni inte kommer behandla enskilda ärenden ser jag ingen anledning varför man ska fylla i ett forumulär (som dessutom inte fungerar enl ovan). Ni ser ju tydligt mina BBK tester.

Du tror inte att det kanske är andra personer på ComHem som sitter och felsöker tekniska problem än de som sitter och svarar på sociala medier?

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av distortion10000:

Du tror inte att det kanske är andra personer på ComHem som sitter och felsöker tekniska problem än de som sitter och svarar på sociala medier?

Precis och Hisingen eller Hisingsbacka eller vart nu 0p använder tjänsten kan ligga under flera olika centraler. I princip omöjligt att säga vilken utrustning 0p går emot vilket såklart inte underlättar om nu comhem vill försöka hjälpa. Det är ju redan konstaterat att hela Göteborg inte har problem. I sth finns det flera ställen som har 2 olika huvudcentraler per postort. Vanligast där det tidigare var f.d. upc och comhem i samma område men finns säkert i många andra områden runtom i landet också.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av distortion10000:

Du tror inte att det kanske är andra personer på ComHem som sitter och felsöker tekniska problem än de som sitter och svarar på sociala medier?

Hört talas om vidarebefodra information?

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Avstängd

0p, Håll ut! Snart slipper du skiten och kan beställa Bahnhof 100/100 och kasta Netgear modemet åt h**vete Helt otroligt att Comhem inte fixat problemen som uppkom i september 2011 på Hisingen i Göteborg än. Troligen är det väl så att dem inte ens försöker fixa problemen, annars måste det vara dem sämsta av sämsta tekniker som arbetar med problemet, har gått ett halv år nu....

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Tele2
Skrivet av 0p:

Hört talas om vidarebefodra information?

Hej,

Precis som det skrivs om ovan så behöver vi information om mer precis var du bor för att vi på ett bra sätt ska kunna reda ut de problem som det skrivs om här i tråden. Vill du inte återkomma via formuläret är det helt upp till dig, precis som du skriver kommer vi inte att hantera enskilda kundärenden utan använda informationen för att göra sammanställningar och försöka hitta mönster. Hittar vi några generella problem kommer vi självklart att försöka lösa det och det kommer på så vis att gynna dig.

Vi har ännu inte hittat något fel på formuläret och har gjort flertalet tester, vi försöker fortfarande reda ut varför just Forzo inte kan använda formuläret.

Vänliga hälsningar
Johan Wester
Kundservice

Permalänk
Tele2
Skrivet av Forzo:

Jag kan fortfarande inte skicka in. Har provat med Firefox, IE och Chrome från två olika datorer och får upp den här rutan varje gång jag trycker på skicka.

http://i.imgur.com/bJ0dw.png

Hej igen,

Vi har inte hittat något fel eller lyckats återskapa felet. Testa gärna igen om det fungerar nu.

Vänliga hälsningar
Johan Wester
Kundservice

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tele2:

Hej igen,

Vi har inte hittat något fel eller lyckats återskapa felet. Testa gärna igen om det fungerar nu.

Vänliga hälsningar
Johan Wester
Kundservice

Hej.
Konstigt värre. Här fungerar det fortfarande inte. Går det bra att skicka all info direkt till socialmedia@comhem.se?

Inte säkert att det är relaterat men en traceroute till carmamail.com ger följande:

Tracing route to carmamail.com [81.201.223.20] over a maximum of 30 hops: 1 <1 ms <1 ms <1 ms ******* [192.168.1.1] 2 9 ms 9 ms 7 ms ksk-doc--bu70.comhem.se [83.253.144.1] 3 9 ms 8 ms 12 ms 83.255.243.9 4 11 ms 10 ms 12 ms ksn-bb-r-01-to-ksk-bb-r-01.comhem.se [83.255.252 .12] 5 14 ms 14 ms 13 ms nap-bb-r-02-to-ksn-bbr-1.comhem.se [83.255.252.6 ] 6 16 ms 16 ms 15 ms nap-pr-r-01-to-nap-bb-r-02.comhem.se [83.255.252 .198] 7 15 ms 23 ms 26 ms netnod-ix-ge-a-sth-1500.ownit.se [194.68.123.154 ] 8 15 ms 21 ms 13 ms 10ge-2-2-cr2.a1.sth.ownit.se [84.246.88.150] 9 15 ms 15 ms 14 ms 10ge-1-1-bmf1.driften.net [84.246.88.158] 10 21 ms 14 ms 19 ms hmf1-bmf1.driften.net [81.201.213.9] 11 * * * Request timed out. 12 * * * Request timed out. 13 15 ms 15 ms 16 ms 81.201.223.20 Trace complete.

Permalänk
Tele2
Skrivet av Forzo:

Hej.
Konstigt värre. Här fungerar det fortfarande inte. Går det bra att skicka all info direkt till socialmedia@comhem.se?

Inte säkert att det är relaterat men en traceroute till carmamail.com ger följande:

Tracing route to carmamail.com [81.201.223.20] over a maximum of 30 hops: 1 <1 ms <1 ms <1 ms ******* [192.168.1.1] 2 9 ms 9 ms 7 ms ksk-doc--bu70.comhem.se [83.253.144.1] 3 9 ms 8 ms 12 ms 83.255.243.9 4 11 ms 10 ms 12 ms ksn-bb-r-01-to-ksk-bb-r-01.comhem.se [83.255.252 .12] 5 14 ms 14 ms 13 ms nap-bb-r-02-to-ksn-bbr-1.comhem.se [83.255.252.6 ] 6 16 ms 16 ms 15 ms nap-pr-r-01-to-nap-bb-r-02.comhem.se [83.255.252 .198] 7 15 ms 23 ms 26 ms netnod-ix-ge-a-sth-1500.ownit.se [194.68.123.154 ] 8 15 ms 21 ms 13 ms 10ge-2-2-cr2.a1.sth.ownit.se [84.246.88.150] 9 15 ms 15 ms 14 ms 10ge-1-1-bmf1.driften.net [84.246.88.158] 10 21 ms 14 ms 19 ms hmf1-bmf1.driften.net [81.201.213.9] 11 * * * Request timed out. 12 * * * Request timed out. 13 15 ms 15 ms 16 ms 81.201.223.20 Trace complete.

Tack, jag tar det vidare för att se om det ger något.

Det bästa är att använda formuläret men du kan skicka in direkt till mejladressen som du skrev då det inte fungerar för dig, tänk på att ta med kundnummer eller personnummer och tydlig information om vad du upplever för problem.

Vänliga hälsningar
Johan Wester
Kundservice

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forzo:

Jag kan fortfarande inte skicka in. Har provat med Firefox, IE och Chrome från två olika datorer och får upp den här rutan varje gång jag trycker på skicka.

http://i.imgur.com/bJ0dw.png

Forzo stäng av Adblocker!

Permalänk
Medlem

Comhem - företaget från helvetet. Inte nog med att man inte kunnat spela online i ett års tid nu kan jag knappt använda netgear 3100 modemet. Har 4-5 enheter uppkopplade och ibland kan man inte connecta ex från iPhone eller Macbook. Då får man trycka av och på wifi-anslutningen på datorn/telefonen. Då fungerar det en liten stund för att sedan bli samma sak igen. Välinvesterade 399 kr/mån (4800 om året), eller inte...

Pingtiderna har jag gett upp, men är det ngn som vet vad man kan göra mot detta problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero_T91:

Forzo stäng av Adblocker!

Varför? Här på Sweclockers har jag det självklart avstängt och jag kan inte se att det skulle påverka Comhem-formuläret då jag provat med både IE och Chrome.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pean1609:

Jag har för ett par dagar sedan beställt ett BB XXL via ett hembesök från comhem.
Efter att avtalet var klart, såg jag på detta forum att det modemet som skickas med inte är av någon större kvalité gällande Wi-Fi.
Detta ledde till att jag ställde en fråga till dem om hur detta skulle lösa sig.

Svaret jag fick var följande;

"Vi har haft problem med nätadaptrarna till modemen som skickats ut under 2011 men det är löst nu, så modemet du kommer få har den rätta adaptern. Det kollar du genom att se om det är en liten lampa på adaptern som visar om den får ström. Den har bla gjort så att det trådlösa haft dålig räckvidd och att modemen har kunnat dö helt plötsligt."

Jag har fått hem modemet nu och installerad det. Jag vet inte hur liten lampan på adaptern är, men jag har ännu inte hittat den. Nu har jag dessutom ett annat problem som inte går att lösa med hjälp via comhems support. Eftersom vägguttagen sitter på sådant dumt ställe som dom gör så bestämde jag mig för att köpa ett par Homeplugs (Vill inte använda mig av Wi-Fi:n). Redan när jag pluggade in TP-kabeln i modemet så såg jag att det var nåt fel, för lampan lös orange (Då jag kör direkt mellan PC-Modemet lyser den grön. Bredbandstestet visade att på en 100/10-lina fick jag via Homeplugs ut ca. 38/9. När den körs direkt får jag ut ca. 98/9). Till saken hör att Homeplugsen är av samma märke som modemet d.v.s. Netgear, samt med hastigheten 200MBps så det borde fungera. Lamporna på Homeplugsen lyser som om det flödar på med 80+ Mbit. För att få saker och ting att fungera verkar det som om man är tvungen att ha sladdar liggande lite kors och tvärs i rummet och bara hoppas att man inte snubblar över dem.

Permalänk
Medlem

pean1609,

Vad är det för Homeplugs som du skaffade?
Jag har själv Netgear AV500 som skickar signalen via elnätet o som fungerar bra mellan rummet med Comhem-uttaget&modemet och rummet bredvid där datorn står. Grön lampa lyser på både modemet o AV500. Får ut ca 75-80 Mbit som mest.

Permalänk

Random fabriksåterställning?

Tja!

Har läst de senaste 20-25 sidorna i tråden nu men inte hittat något om det jag egentligen letade efter. Jag har förövrigt nyligen (< 1 mån) fått ComHems 100/10-abb med medföljande Netgear CG3100 som jag använder.

Problemet:
I morse blev jag väckt (>.<') för att bredbandet tydligen hade slutat fungera, övriga familjemedlemmar hade tydligen väntat i över 1h på att nätet skulle börja fungera igen, inklusive koppla ur modemet en stund och stänga av/på den trådlösa funktionen, utan någon effekt. Jag antog att det helt enkelt var något tillfälligt problem från ComHems sida, och bad en av de att ringa upp kundtjänsten och klaga.

Efter 10min börjar jag vakna ordentligt och inser att de fortfarande står och tampas med kundtjänsten, som insisterar att de varken är eller var något fel på modemet, trots att ingen enhet här hemma är uppkopplad (de kopplar upp sig automatiskt till nätverket). Då ser jag modemet faktiskt verkar ok och tar över samtalet med kundtjänst.

Bara då, 15-ish minuter (!!!) in i samtalet lyckas jag få ur henne att det tydligen ska vara någon bugg som får modemet att göra en fabriksåterställning! Och vad som stör mig ännu mer är att jag blir tillsagd detta som om det var något naturligt som jag var tvungen att acceptera som kund, och att det till och med var mitt fel för att jag "kopplat någon enhet till modemet/routern" som avlöste buggen, alternativt att jag faktiskt hade nerven att ändra på routerns inställningar (som admin lösenord och trådlösa inställningar)! För hade jag inte ändrat på inställningarna så hade jag ju inte märkt buggarna?! Vad är det för j-a attityd?!

Hur som helst, nu sitter jag och undrar om det är någon som har upplevt samma problem och om ni kan ge mig någon mer information om detta? Vad det beror på, hur ofta det händer er, om det mot all förmodan finns någon lösning på det?
Kan tillägga att alla enheter här hemma som kopplar upp sig mot nätverket har varit uppkopplade otaliga ggr tidigare redan utan några som helst problem.

Quote från minnet:

* Hon förklarar för mig att SSID/pass inte längre är vad jag tror att det är i mitt nätverk *
Jag: Jaha...?! Varför har ni återställt det?
ComHem: Det är en bugg i mjukvaran som startar en fabriksåterställning i modemet.
Jag: Ok... Kommer det här hända ofta eller?
ComHem: Ja, det kan hända lite då och då. <------- Inte OK!
Jag: ....Det var ju jävligt opraktiskt. Har ni tänkt fixa det i någon nära framtid?
ComHem: Absolut, vi jobbar på det. Meen..rör inte på några inställningar i modemet bara så är det inga problem. <----- Inte acceptabelt!

Permalänk

Modemets trådlösa funktionalitet

Och förövrigt, angående det jag läst om att ComHem avsäger sig allt ansvar angående om den trådlösa funktionen på modemen fungerar eller inte.

Jag kan väl förstå att de inte vill blanda ihop det som är deras område med massa andra saker, som hårdvaran.
Men med tanke på att ComHems bredband är så hårt kopplade till specifika modem, och ö.h.t. att det är ni som säljer modemen till folk, hur kan ni då avsäga er allt ansvar för dem? Det låter ju helt absurt!

Bild 1

Bild 2


Bild 3

Rätta mig om jag har fel, men är inte hela grejen med funktionalitet att det faktiskt ska fungera? Fungerar det inte så uppfyller ni ju inte er del av kontraktet då man utlovas en enhet med trådlös funktionalitet, eller? Kan någon förklara för mig hur det går ihop...

Permalänk
Skrivet av Lord Di Lego:

Och förövrigt, angående det jag läst om att ComHem avsäger sig allt ansvar angående om den trådlösa funktionen på modemen fungerar eller inte.

Jag kan väl förstå att de inte vill blanda ihop det som är deras område med massa andra saker, som hårdvaran.
Men med tanke på att ComHems bredband är så hårt kopplade till specifika modem, och ö.h.t. att det är ni som säljer modemen till folk, hur kan ni då avsäga er allt ansvar för dem? Det låter ju helt absurt!

Bild 1

Bild 2


Bild 3

Rätta mig om jag har fel, men är inte hela grejen med funktionalitet att det faktiskt ska fungera? Fungerar det inte så uppfyller ni ju inte er del av kontraktet då man utlovas en enhet med trådlös funktionalitet, eller? Kan någon förklara för mig hur det går ihop...

Har problemen något med omstarterna pg av WPS att göra?
http://www.comhembloggen.se/2012/01/18/sakerhetsproblem-i-ett...
ComHem lämnar ju denna uppmaning men kan inte samtidigt sabotera för kunderna som följer den, tycker man...
"Vi vill också passa på att uppmana alla våra kunder att se till att säkerheten generellt är hög i de trådlösa nätverk som används. Byt ut de förinställda lösenorden till egna lösenord för den trådlösa funktionen och byt gärna också namn på ditt nätverk till något som passar dig bättre än det förinställda. Ha också ett bra och starkt lösenord för att logga in till administrationspanelen i ditt modem."

Permalänk
Skrivet av Andylindy:

Har problemen något med omstarterna pg av WPS att göra?
http://www.comhembloggen.se/2012/01/18/sakerhetsproblem-i-ett...
ComHem lämnar ju denna uppmaning men kan inte samtidigt sabotera för kunderna som följer den, tycker man...
"Vi vill också passa på att uppmana alla våra kunder att se till att säkerheten generellt är hög i de trådlösa nätverk som används. Byt ut de förinställda lösenorden till egna lösenord för den trådlösa funktionen och byt gärna också namn på ditt nätverk till något som passar dig bättre än det förinställda. Ha också ett bra och starkt lösenord för att logga in till administrationspanelen i ditt modem."

Det tror jag inte. Om den inte redan var avstängd i mjukvaran så hade jag stängt av WPS redan när jag kopplade in modemet och fixade med inställningarna, jag hade läst om bl.a. det i förväg. Och hade det varit det så hade det ju varit ett väldigt medvetet val från ComHem att fabriksåterställa, då utgår jag från att de hade sagt det. Vad jag fick till svar var att det var en bugg som utlöste en fabriksåterställning och att de jobbade på att fixa det, det är allt jag kan säga.

Jo, det är ju helt befängt om man inte bör ändra på modemets inställningar alls. Anledning till att jag fick det svaret var ju att om jag inte ändrar på någon inställning så kommer jag inte märka av när den fabriksåterställs (förutom att jag måste aktivera WiFi igen...). Vad ska man säga...jag är inte imponerad.

Permalänk
Medlem

Ny mjukvaruversion till CG3100 rullas ut denna veckan, hoppas på förbättringar.

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Avstängd

mac clone i basic är dolt för mig hur får jag det synligt? någon som har info om mac spoofing på cg3100 och info om openwrt/ddwrt för netgear cg3100?

Permalänk
Medlem

Kan nämna att jag också har precis samma problem som flera innan mig, och som jag haft flertalet gånger under förra året med till och från.

Bor i göteborg, hisingen nära vågmästareplatsen.

De enklaste felen att upptäcka:

*Kassa svarstider vid surf/spel
*Vägrar get vettig fart i antingen torrent/ftp/dc fastän BBK ger normala värden

Dessa fel verkar slå till från månad till månad i olika utstreckning, och jag samt 4 andra vänner som bor utspritt över hisingen upplever precis samma tendenser. Det är nästan alltid det inträffar samtidigt för alla och brukar oftast lösa sig inom timmar från varandra.

Trots att alla 5 vid flertalet tillfällen under förra året ringt samtidigt till supporten och uppmärksammat om att alla 5 nu sitter samtidigt med precis samma fel vägrar något konkret svar att ges.

När man har ett sådant här uppenbart och allvarligt fel i driftsäkerheten på ett såpass stort område som ändå hisingen är förstår jag inte hur man kan blåljuga till alla kunder som ringer in och felanmäler.

Jag har numer slutat att ringa och klaga hos supporten pga att trots att man har ärendenumret från förra felanmälningen samt ärendenumren från alla vänners felanmälningar händer absolut ingenting.

Vad jag skulle vilja veta är varför man inte bara kan erkänna att det är underhåll/störningar/överbelastning och göra något åt det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thella:

Comhem - företaget från helvetet. Inte nog med att man inte kunnat spela online i ett års tid nu kan jag knappt använda netgear 3100 modemet. Har 4-5 enheter uppkopplade och ibland kan man inte connecta ex från iPhone eller Macbook. Då får man trycka av och på wifi-anslutningen på datorn/telefonen. Då fungerar det en liten stund för att sedan bli samma sak igen. Välinvesterade 399 kr/mån (4800 om året), eller inte...

Pingtiderna har jag gett upp, men är det ngn som vet vad man kan göra mot detta problem?

Efter att läst runt här i tråden så var nog ditt inlägg droppen. Jag kommer snart flytta och tyvärr till ett hus som bara har comhem och inte Karlskronas stadsnät(som funkat utmärkt under alla år jag haft det). Jag kommer verkligen INTE skaffa comhem. Fattar inte ens hur jag kunde fundera på det ens. Dom är uppenbarligen lika värdelösa på att hjälpa som när jag hade med dom att göra för några år sen(mitt tidigare inlägg).

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasW:

pean1609,

Vad är det för Homeplugs som du skaffade?
Jag har själv Netgear AV500 som skickar signalen via elnätet o som fungerar bra mellan rummet med Comhem-uttaget&modemet och rummet bredvid där datorn står. Grön lampa lyser på både modemet o AV500. Får ut ca 75-80 Mbit som mest.

De jag har skaffat är ett par Netgear AV200. Lampan på modemet lyser orange, vilket enligt comhems support betyder att nånting är fel. Dock så säger dom att på deras modem är det inget fel, vilket gör att jag inte kan få någon support av dem. De hänvisar i stället till att jag få ta kontakt med Netgear själv. Enligt lamporna på homeplugsen så ska flödet vara över 80Mbit, så enligt det lilla jag kan så är det signalen från modemet som strular.

Permalänk
Medlem

Har bara positivt att säga om Com Hem, utom just när det gäller torrent-filer (kommer ej upp i hastighet). Detta händer bara ett par gånger per år. Vet att det var väldigt många fler än jag i Göteborgs-området som hade problem samtidigt som jag sist, så vill bara kolla om någon annan i Göteborg (Västra Frölunda) upplever samma sak med torrent-filer just nu? Var som sagt flera med mig som hade samma problem förra gången och vi fick tillbaka hastigheten samtidigt.

Bredbandskollen säger bra hastighet; 93 Mbit/s och 5 ms i svarstid. Testar jag att tanka t.ex. Ubuntu via torrent får jag väldigt varierande hastigheter, ligger mest runt 100-200 kB/s, maxar runt 700 kB/s ibland. Samma fil via vanlig HTTP går i utmärkt fart. Har inte ändrat på något.

Permalänk
Skrivet av pean1609:

De jag har skaffat är ett par Netgear AV200. Lampan på modemet lyser orange, vilket enligt comhems support betyder att nånting är fel. Dock så säger dom att på deras modem är det inget fel, vilket gör att jag inte kan få någon support av dem. De hänvisar i stället till att jag få ta kontakt med Netgear själv. Enligt lamporna på homeplugsen så ska flödet vara över 80Mbit, så enligt det lilla jag kan så är det signalen från modemet som strular.

Edit: Tog bort mitt felsökningstips när jag såg att Smallnetbuilder.com fick max 41,4 Mbps med AV 200 så det är inget fel hos dig.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0p:

Ny mjukvaruversion till CG3100 rullas ut denna veckan, hoppas på förbättringar.

Jao men de släpper sällan mjukvaror i hela landet samtidigt, har du fått den? Ryktet går att v30 släppts till netgear i delar av Stockholm.

Lord Di Lego/nemiva: Slå av NAT och investera i en vettig router är ju ett alternativ. Oavsett hur bra cg3100 skulle kunna bli med en buggfri mjukvara är den inte bättre än en riktig router. Man kommer aldrig få de settings och alternativ som finns i en sepparat router för 700-1000kr. Asus har en bra router ute nu tex. Jag har oavsett operatör aldrig varit nöjd med deras router/modem som ingår, det lär inte ni heller. Med bredbandsbolaget fick jag en router som var kass, köpte en egen och allt flöt på. Med telia är det ännu värre men jag har just nu inget alternativ då man inte kan slå av NAT på deras modem. Det ryktas dock att deras modem ska få den möjligheten så jag kan använda en egen router i framtiden.

thella: Jag har jag något liknande på min Iphone med Telias Thompsonmodem. Kommer jag hem från jobbet så hittar inte telefonen wifi't. Startar jag om telefonen så fungerar det igen, ev fungerar det också att starta om routern men påminner symptomet om mitt är det nog din telefon som strular. Tjejens Iphone som inte är jailbreakad och dator får ej samma fel på samma AP. Tror något i min jailbreak fuckat ur, kan nog inte beskylla telias skit thompsonmodem denna gång... men det går ju inte att utesluta att det är modemet naturligtvis, du kan ju se om det är någon skillnad med v30 som comhem börjat rulla ut nu så sakteliga.

pean1609: Fungerar det direktkopplat till modemet? Om JA så är det ingen idee att ringa comhem. Finns ju en miljon anledningar till att homepluggar inte fungerar up to specifications. Ex: Pluggarna sitter på olika fas drar ner speeden rejält. Kvaliteen på elnätet i huset osv osv. Rött/orange sken på modemet betyder att det inte blir giglänk mellan din homeplug och modemet, dock är det inte hela förklaringen till att du får dålig hastighet om du bara beställt 100mbit. Skulle du haft 200mbit hade rött/orange på modemet varit illa. Även med 100mbitlänk ska man åtminstonde få ut 70-90mbit om all kundutrustning fungerar optimalt.

alexman: Det går inte att använda openwrt/ddwrt på något av comhem's modem.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av difi:

Kan nämna att jag också har precis samma problem som flera innan mig, och som jag haft flertalet gånger under förra året med till och från.

Bor i göteborg, hisingen nära vågmästareplatsen.

De enklaste felen att upptäcka:

*Kassa svarstider vid surf/spel
*Vägrar get vettig fart i antingen torrent/ftp/dc fastän BBK ger normala värden

Dessa fel verkar slå till från månad till månad i olika utstreckning, och jag samt 4 andra vänner som bor utspritt över hisingen upplever precis samma tendenser. Det är nästan alltid det inträffar samtidigt för alla och brukar oftast lösa sig inom timmar från varandra.

Trots att alla 5 vid flertalet tillfällen under förra året ringt samtidigt till supporten och uppmärksammat om att alla 5 nu sitter samtidigt med precis samma fel vägrar något konkret svar att ges.

När man har ett sådant här uppenbart och allvarligt fel i driftsäkerheten på ett såpass stort område som ändå hisingen är förstår jag inte hur man kan blåljuga till alla kunder som ringer in och felanmäler.

Jag har numer slutat att ringa och klaga hos supporten pga att trots att man har ärendenumret från förra felanmälningen samt ärendenumren från alla vänners felanmälningar händer absolut ingenting.

Vad jag skulle vilja veta är varför man inte bara kan erkänna att det är underhåll/störningar/överbelastning och göra något åt det?

Bor också på hisingen. EXAKT samma fel här hos mig, Blir galen!!

Visa signatur

System 1 || Asus Rampage Extreme II | i7 920 @3,8GHz | 6GB DHX+ | 300GB Velociraptor | EVGA GTX275 1,7GB |
System 2 || Asus A8N-SLI Premium | Amd Opteron 170 | Sapphire X1800xt 512 ViVO | 2GB OCZ PC4000 Platinum EB |