Permalänk
Medlem

Speldator För 4500-5500kr

Hej!

Jag skulle gärna vilja köpa en ny speldator på högst 5500kr (kan gå upp till 5600).
Jag ska bygga den själv, har kollat runt lite på olika sidor som Inet, cdon etc men vet inte vilka kompontenter de behövs för en ganska bra speldator, datorn ska kunna klara av spel som Modern Warfare 2 och 3:an. Behöver din hjälp nu!
Det som ska finnas med är (Chassi, Grafikkort, Moderkort, Hårddisk (500gb), Processor och Nätaggregat).
Tack för svar!

MVH
Pajaam

Permalänk
Medlem

Glömde skriva att skärm, mus och tangetbord inte ska ingå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pajaam:

Glömde skriva att skärm, mus och tangetbord inte ska ingå!

Ram minnen?

Permalänk
Medlem

Från cdon.com (inkluderar 5% sweclockers rabatt för att komma under 5600kr gränsen).

Jag är osäker på om CPU-kylaren ryms i chassit vilket bör kollas upp (men för sent nu för mig inatt).

CPU-kylare
Minnen
Grafikkort
Moderkort
CPU
Nätagg
HD
Chassi

Totalt: 5881kr inkl frakt.
Efter 5% sweclockersrabatt: 5589,40 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xemacs:

Från cdon.com (inkluderar 5% sweclockers rabatt för att komma under 5600kr gränsen).

Jag är osäker på om CPU-kylaren ryms i chassit vilket bör kollas upp (men för sent nu för mig inatt).

CPU-kylare
Minnen
Grafikkort
Moderkort
CPU
Nätagg
HD
Chassi

Totalt: 5881kr inkl frakt.
Efter 5% sweclockersrabatt: 5589,40 kr.

Mycket bra. Lite overkill med den kylaren på en Core i3 då de inte går att överklocka ordentligt ändå.

Jag redigerade en tidigare rekommendation med det grafikkortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av tejpis:

Mycket bra. Lite overkill med den kylaren på en Core i3 då de inte går att överklocka ordentligt ändå.

Jag funderade på om jag skulle ta med den eller inte, men efter att ha tittat på chassit så tänkte jag att det där ser ut att bli högljutt.

Man ska ju vilja använda datorn också, inte bara titta på den medans den är avslagen.

Men visst kan man tänka sig att skippa den och välja lite dyrare minnen t.ex. Möjligtvis ett annat lite dyrare grafikkort som ett 7850.

svenska är ett svårt språk ibland
Permalänk
Medlem

tack för alla svar, men undrar bara om i3 processorer pallar spel som modern warfare 2 (3)???
Fler tips skulle nog inte skada!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pajaam:

tack för alla svar, men undrar bara om i3 processorer pallar spel som modern warfare 2 (3)???

Vad säger benchmarks?

Efter att ha läst slutsatsen, vad tror du?

Permalänk
Avstängd

Håll dig till din första tråd

http://www.sweclockers.com/forum/86-stationara-datorer-koprad...

Att skapa trådar om samma ämne är inte tillåtet.

*tråd låst*

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB