Följ Black Week på SweClockers

Ni som aldrig spelade Diablo II

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyre:

Dom kom väl nästan samtidigt? LAN bestod ju antingen av CS eller Diablo. Känner igen det där med höjd teleräkning.

Eh nej Diablo 1 kom 96. CS tror jag kom 1999-2000 något sånt. Diablo 2 2000 alltså fyra år senare.

D1 56k modem, D2 512kbit Telia ADSL
D3 100Mbit BBB

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Tro det eller ej, men jag avskydde både Diablo 1 och 2. Vi får se om jag provar Diablo 3.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Eh nej Diablo 1 kom 96. CS tror jag kom 1999-2000 något sånt. Diablo 2 2000 alltså fyra år senare.

D1 56k modem, D2 512kbit Telia ADSL
D3 100Mbit BBB

Tänkte på D2, det kom ju 2000

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Tror du får släppa att D3 inte kommer vara ett nytt D2. Jag utgår ifrån att de har gjort sitt bästa för att göra ett bra spel helt enkelt.

Jag tyckte betan gav mig ett bra intryck. Det blir köp!

Betan var väldigt kul/bra och ajg håller med om att det blir inget Diablo 2 "2" utan det blir ett helt nytt spel med samma typ av lore.
Stort diablo 2 fan och jag är lite ledsen över deras vägval men jag tror nog att det blir bra ändå. Kommer iaf helt klart bli ett underhållande spel fram till lvl 60, sen får vi se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle Canin:

Über Diablo tar jag ned hur lätt som helst med min halvtaskiga Fury-Druid, utan planering. Jag hoppas innerligt att du menade Über Tristram!

Nu spelade jag Diablo sen jag var väldigt liten men inte sen det släpptes. Körde igång ett par karaktärer på Laddern för 2 veckor sedan ungefär, nostalgi så att det bara skriker om det! Tycker att fler ska testa sig på Diablo II även om de inte spelat det innan och tänker börja spela Diablo III, jag tror att dessa två spel kommer skilja sig en del från varandra.

Ni som inte har spelat Diablo II och tänker spela Diablo III, fy på er! Hitta en vän som känner till hur onlineläget fungerar och dra ihop et gäng, det är så sjukt roligt och så sjukt mycket att lära sig! Breakpoints på olika attacker, Runewords, och den extremt låga dropchansen på allt får spelet att bli sådär extra trevligt!

Fast uberdiablo var ju skitsvår när han kom så du kanske inte ska göra narr av han?

Permalänk
Skrivet av SueCia:

Fast uberdiablo var ju skitsvår när han kom så du kanske inte ska göra narr av han?

Jag gör absolut inte narr av någon, bara påpekar att Über Diablo inte är speciellt svår. Och jag har hört många säga Über Diablo när de i själva verket menar Über Tristam. ^^

Visa signatur

|| ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | 32GB 6000MT/s CL30 RAM | AMD Ryzen 7 7800x3D | Nvidia RTX 4090 | 1TB + 2TB NVMe SSD ||
|| Gigabyte Aorus FO48U 48" 120HZ OLED & LG 27GL850 27" 144HZ IPS ||

Permalänk
Medlem

Jag har just förhandsbokat Diablo 3. Verkade kul efter jag sett några trailers och gameplays. Blir mitt första diablo spel

Permalänk
Skrivet av Sir_Magnum:

Diablo II levererar fortfarande!! En annan har legat hemma sjuk hela helgen. Fick ett infall i torsdags kväll och installerade LOD för första gången på säkert fem år. Trillade in på en sever med ett gäng som körde alla bossar i en jäkla fart och har sedan dess spenderat typ 10 timmar till att ta alla andra quests i normal, har en kvar i act 5 nu! Level 31 paladin som efter ett snabbt sök på google kör på Zeal/Holy Shield/Vengance.

Vet dock inte vilken karaktär jag kommer vara i D3, finns ju ingen som är som tvåans paladin

Haha nej Paladin i D2 var sjukt roliga.. Hamardins var roligast att köra. Att spamma ut den lilla hammaren och slå runt 10-20k i dmg.. Fina grejer!

Permalänk
Medlem

Diablo1 med Pentium 100, gnällande 4x-cd (lät som en plågad gris) och nollmodemkabel! Det var grejjer det

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

Jag förväntar mig inte mycket från D3. D till D2 gav juh springfunktion, spelltree och mera spells som jag tyckte var en bra uppgradering.

Tänker lite nu bättre kontroll, fler spells och nya fiender framförallt en ny story vilket får mig att bli nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle Canin:

Jag gör absolut inte narr av någon, bara påpekar att Über Diablo inte är speciellt svår. Och jag har hört många säga Über Diablo när de i själva verket menar Über Tristam. ^^

haha nej du hade rätt! var Tristram jag menade. uber diablo var ju bara jävligt svår att hitta (erkänner att jag hittade honom till slut efter använt ett program som letade upp "hot ip"servrar).

uber trist var det roligaste med hela d2 -första gången. jag och en kompis hade byggt upp grov strategi och höll på att fucka upp med överspawn flera gånger..

andra omgången var det över på några min. bestämde mig för att testa d2 igen för några veckor sedan efter en tråd på swec då ny ladder hade skapats. gick in och skrev på chatten om jag kunde få lite start eq. fick massa hotos, maras, sojs på direkten varav jag insåg att halva nöjet var borta och gav bort allt till någon annan här på swec..

d3 lär bli jävligt mycket svårare! tror knappast det någonsin går att sola alla bossar på trean

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av carlen:

haha nej du hade rätt! var Tristram jag menade. uber diablo var ju bara jävligt svår att hitta (erkänner att jag hittade honom till slut efter använt ett program som letade upp "hot ip"servrar).

uber trist var det roligaste med hela d2 -första gången. jag och en kompis hade byggt upp grov strategi och höll på att fucka upp med överspawn flera gånger..

andra omgången var det över på några min. bestämde mig för att testa d2 igen för några veckor sedan efter en tråd på swec då ny ladder hade skapats. gick in och skrev på chatten om jag kunde få lite start eq. fick massa hotos, maras, sojs på direkten varav jag insåg att halva nöjet var borta och gav bort allt till någon annan här på swec..

d3 lär bli jävligt mycket svårare! tror knappast det någonsin går att sola alla bossar på trean

Skickades från m.sweclockers.com

Hoppas visst det går att sola alla bossarna! Hardcore-spelare som man är så håller man sig lååångt borta från servrar, lagg och annat djävulskap. Vore ju tråkigt om man inte ens hade chansen att klara hela spelet i singleplayer..

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Skapa tråd om Diablo, tråden slutar om kristendommen, fett nice sideway alla

Diablo for life btw, andra spel kan suga banananylle.

Permalänk
Skrivet av Fenix:

Diablo1 med Pentium 100, gnällande 4x-cd (lät som en plågad gris) och nollmodemkabel! Det var grejjer det

Haha... ja vi hade också en 4x-läsare i datorn som morsan hyrde av kommunen, det var ingen lek när cd-läsaren skrek, modemet smattrade och kulmusen kärvade.

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShinon86:

D2 är kult spel. Oj vad många timmar man spendera på det spelet! Nu längtar man dock till D3 kommer oj, helt galet! Någon mer "Nördig" som jag som tagit ut några dagar när spelet kommer ifrån jobbet? haha känns rätt illa men men

Skrivet av kyre:

Du, kan säga att jag känner rätt många som gjort det. Undrar hur mkt förlorad arbetstid som företag världen över går miste om 15maj och några dagar framåt?

17e maj är kristihimmelsfärd (på tal om kristendom ) så många (i Sverige) är lediga då och många har halvdag den 16e. Vissa har klämdag den 18e.

Jag har sedan innan realese datumet blev känt ledigt den 18e och tog sedan ledigt den 16 när jag hade beställt D3. Räknar med att det kommer vara problem vid release den 15e och hoppas att det är löst när man kommer hem från jobbet

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Har både ettan och tvåan i hyllan hemma. Ettan var helt banbrytande när det släpptes. 2an var lite av en besvikelse inledningsvis men med LoD så blev det väldigt mycket bättre.
Diablos itemisering är ju det som satt standard för i princip alla efterföljande rpg. Prefix och suffix och massa olika stats fanns liksom inte innan det. Sen kom diablo 2 med färgkodningen och olika typer av loot vilket stort sett alla MMOG efterapat.

För mig är Diablo 3 det det största spelsläppet ngnsin så jag tycker det är väldigt lite hype faktiskt.

Permalänk
Medlem

Jag avgudade verkligen Diablo. Spelade det galet mycket.
Köpte tvåan vid release och tappade intresset rätt snabbt. Gjorde ett antal försök ungefär ett år i taget men det blev så monotont och trist.
Får lite känslan av att Blizzard håller på att göra en Nintendo och givetvis lyckas tack vare många fans.

Var riktigt taggad på D3 men ju mer jag tittat på filmer desto mer påmind blev jag av det ändlösa grindandet. Jag är nog bara för gammal med för lite tid antar jag...

Permalänk
Medlem

Är född 90. Var väl medveten om Diablo2 när man det var nytt, men för mig och kompisarna var det AoE som gällde. Spelade själv en hel del på psx då hus-PC:n var upptagen för det mesta. Spelade inte heller WoW eller Warcraft, inte ens Starcraft, trots otaliga försök från kompisar. Är jag peppad inför D3? Som spel, inte det minsta. Men ett nytt Blizzard-spel är en så stor händelse att man måste vara intresserad av händelseförloppet.

Ang. Kristendom. Var själv kristen som barn, i en kristen familj, men tappade tron 2002~2003. Jag känner alltså sjuka mängder kristna personer. Mina djupt troende bekanta ungdomar är generellt metall, bär svarta kläder, tatueringar, feta kedjor med kors runt halsen.

Andel mördarmetallister bland kristna vänner: ~50%
Andel mördarmetallister bland icke kristna vänner: ~12,5%

Att de kristna dessutom drar ihop kyrko-LAN varje helg och lirar CS, AoE, D2 och diverse andra massakerspel är bara en annan av "motsägelsefulla" saker.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Hoppas visst det går att sola alla bossarna! Hardcore-spelare som man är så håller man sig lååångt borta från servrar, lagg och annat djävulskap. Vore ju tråkigt om man inte ens hade chansen att klara hela spelet i singleplayer..

Jo jo självklart kommer det nog inte vara några konstigheter att sola bossarna i normal/nightmare och de flesta i hell när man är high level. Men det som glädjer mig är beslutet att skapa en fjärde svårighetsgrad INFERNO.

Permalänk
Medlem

Spelade D2 som fan men är faktiskt inte hypad inför D3. När man väl lirade D2 var det asroligt, men första dagen i wow så försvann hypen från D2 faktiskt. För mig är diablo en förenklad och mindre socialt spel än WoW.

Permalänk
Inaktiv

Jo fick Diablo 2 på ett gäng skivor av en kompis, fastnade aldrig för det eller så fattade jag inte riktigt vad grejen var. Det coolaste då var ju filmsekvenserna! Men nu är jag ganska hypad ändå, jag o lillebror ska försöka köra igenom det i coop och se om det är något vi fastnar för. Sen är det ju Blizzard och då blir man sällan besviken, och kanske fastnar vi rejält för det, men ska man chansa så är det ju med ett spel från Blizzard. På den tiden insåg jag aldrig möjligheten med multiplayer, frågade mig alltid varför man ska lira med en massa andra okända människor? LAN är ju en sak men multiplayer verkade värdelöst, givetvis hade jag rejält fel nu i efterhand...så sjukt fel men mina föräldrar var nog glada för att inte telefonräkningen var ännu högre

Skönt med trådar som har lite retrotänk i sig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Har både ettan och tvåan i hyllan hemma. Ettan var helt banbrytande när det släpptes. 2an var lite av en besvikelse inledningsvis men med LoD så blev det väldigt mycket bättre.
Diablos itemisering är ju det som satt standard för i princip alla efterföljande rpg. Prefix och suffix och massa olika stats fanns liksom inte innan det. Sen kom diablo 2 med färgkodningen och olika typer av loot vilket stort sett alla MMOG efterapat.

För mig är Diablo 3 det det största spelsläppet ngnsin så jag tycker det är väldigt lite hype faktiskt.

"Itemiseringen" fanns långt innan Diablo. Diablo var från början tänkt som ett grafiskt, turbaserat roguelike och därifrån hämtar det sina rötter (slumpgenererade dungeons, items med prefix/suffix, etc.).

Permalänk
Medlem

Första gången jag spelade vågade jag inte spela ensam. Musiken och ljuden var skitläskigt. Jag var väl 12 år då typ. När jag var ~14 så kom vi igång med spelandet igen i vänskapskretsen, även om vi nog endast spelade nån gång i LAN och inte över nätet. Men det var att jämföra karaktärer och gear, och byta saker med varandra (genom en trainer där man sparade sin gubbe, lade över på floppy och tog med till polaren, exporterade gear från sin egna till den andres karaktärsfil).

Sedan blev det diablo 2, men var aldrig det här seriösa battlenet-lirandet för min del. Däremot hade jag vänner som var som besatta, de hade så klart fast uppkoppling medan vi hemma började bråka om vem som skulle betala telefonräkningen, använda telefonlinjen och över hur mycket tid som spenderades vid datorn...

Är själv inte helt hypad över D3, även om jag ser fram emot det så försöker jag hålla förväntningarna nere. Jag undviker att läsa och lyssna på info från betan osv. Kommer spela igenom det i mitt egna tempo och skita i allt gnäll/snapp-xpa/tutorials/etc och spela det som jag själv tror att det ska spelas utan andras påverkan.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Tillhör väl den gruppen som var relativt bekant med dator och tv spel på tiden då D2 begav sig. Men fastnade aldrig för spelet av någon anledning. Var först nu när man insett hur grymma och stora blizzard är när det kommer till att släppa bra spel.

Så nu för någon vecka sedan köpte jag D2 + LoD och spelade igenom på normal iof. Gillade verkligen spelet, trots grafiken, men som så många gånger förr, så är det inte grafiken som gör spelen. Utan det är story / känsla som har mycket större värde. Iallafall i mina ögon. Nog för att snygga effekter inte är något negativt. Men ibland kan det bli för mycket av den varan.

Föll verkligen för det mörka och onda i Diablo2. Efter många år i WoW så har man nästan tröttnat på de sagolika och fantasi inspirerade zonerna. Även om den typen av miljöer uppskattas i ett spel som WoW.

Har nu även fått spelat D3 betan, och man känner verkligen att gubbarna på blizzard verkligen lagt ner år för att utveckla spelet.
Tror utan tvekan det kommer bli ett spel som otroligt mycket folk kommer att spela. Var längesen man var helt ny och naken i ett spel när det kommer till lore och genre.

Permalänk

spelade diablo 1 och 2 i runt 7år... har inte ens rörst beta eller något som har med diablo3... det gör jag när jag har spelet

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonaks:

Jag förstår inte riktigt mig på de som hållt på och harvat med D2 i flera år.

Jag körde igenom spelen i SP och en del MP. Sen var det nog, fanns ingen vilja att spela om även om det var ett kul spel.
Antagligen så tog väl mitt professionella CS spelande all tid.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Självklart är man ledig 16:e och 18:e (17:e är helgdag)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle Canin:

Njae idag är han inte svår, men när han kom så var det fan ingen lek

Permalänk
Medlem

OffTopic jag förstår inte varför man inte kan va kristen och spela vissa spel och lyssna på vissa saker? själv är jag konfrimationsledare och även troende men lyssnar på det jag tycker är bra och spelar det jag tycker är bra. Det gäller bara vad man väljer att ta till sig, se det bara som tomma ord så är det ju inget problem. Jag tror på att demoner och sådant existerar i verkliga livet men det har ju ingen som helst koppling till ett spel liksom.

Ontopic: jag förståt varför alla är så hypade inför diablo 3, jag blir lika hypad själv när det kommer nya spel från min barndom, dom spel man spelade som barn tycker man är bra och man vill jämföra dom gammla med dom nya och se hur utveckling är, iaf jag

Permalänk
Medlem

Har faktiskt aldrig spelat något Diablospel tidigare, har knappt kollat när andra lirat Diablo heller (går att räkna på en hand) och nyss spelade jag D3 betan i runt 1timma och jag tröttnade tyvärr men då är jag allmänt trött på spel överlag men ville bara testa hypen