Behöver hjälp med val av trådlöst nätverkskort! Hjälp snälla!

Permalänk

Behöver hjälp med val av trådlöst nätverkskort! Hjälp snälla!

Tjena! Ska beställa trådlöst nätverkskort inom kort och det står mellan dessa 2

OBS! Jag vet att det inte är bra att spela med trådlöst men det finns inget annat alternativ

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323381#extra
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=518434#extra

Vilket kommer fungera bäst till spel?
Kör med Netgear CG 3100, 100/10 från Comhem

Tack!

Permalänk

Skulle vara super om ni kunde hjälpa mig!

Permalänk
Medlem

jag hade tagit http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323381#extra!

tror du får mer prestanda för pengarna om du väljer den. Annars tror jag också den blir perfekt till dig

skulle du nu få dålig mottagning så kan man alltid byta antennerna till större.

Permalänk

Okej, tack för svaret, är det för det är 3 antenner eller varför tror d den blir bäst?
Tänkte att den andra är ju Linksys som gjort i samarbete med Cisco som är en av de bästa på nätverk (?) (Cisco alltså )

Permalänk
Medlem

med förhoppning om att detta inte räknas som bumpning så är jag också nyfiken på vilket som just nu är det bästa PCI-kort man kan ha. Sen är jag nyfiken på hur bra de olika USB och PCI express-lösningarna är med... Annan tråd kanske?

Om inget nytt dyker upp så blir det nog ett D-link för mig med. Ska ta en koll på antennbytesmöjligheter först bara...

Visa signatur

* Snart ett GhostS1 med i5 8600 & GTX970 * NAS DS918+ *

Permalänk
Medlem

Använder själv

både D-link DWA-547 och Dlink DWA 556 samt några andra från D-link DWA 140 alla fungerar bra och har inga problem med dem. Det du bör tänka på är om du skall ha PCI eller PCI express beroende på vilka platser du har ledigt på moderkortet och om du tänker flytta mellan olika datorer i framtiden då PCI port kanske inte är tillgängligt.

Visa signatur

MB: ASUS ROG B450-F, CPU: AMD RYZEN 5 3600, Chassi: Fractal Define C, RAM: Corsair V DDR4 3200Mhz, GPU: ASUS RX5700 EVOOC, PSU: Corsair RM 650w, HD: Kingston A2000 1TB M.2 SSD, CPU Cooler: CM Hyper 212 RGB: MB: MSI P67A-C45, CPU: SB i5 2500K, Chassi: Antec Dark Fleet, RAM: Corsair XMS 8GB 1333Mhz, GPU: Gigabyte GTX 560 TI, PSU: Antec 520, HD: Samsung SP F3 1TB, [B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av charlies:

både D-link DWA-547 och Dlink DWA 556 samt några andra från D-link DWA 140 alla fungerar bra och har inga problem med dem. Det du bör tänka på är om du skall ha PCI eller PCI express beroende på vilka platser du har ledigt på moderkortet och om du tänker flytta mellan olika datorer i framtiden då PCI port kanske inte är tillgängligt.

Tack! både för orden som ger lite mer säkerhet och för att detta gör att jag måste hem o se hur mycket plats det är vid PCIexpressplatserna efter att mitt 570 med DCII tagit sina 2-3 platser...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blev ett:
ASUS PCE-N15 WLESS PCI-E 802.11N 300MBPS
från webhallen.

Installerade igår och det funkade vid första försöket. 8-10 meter från routern och ca 30/10Mbits från mitt 100/10 comhem. Så!

Visa signatur