Error i windows live mail

Permalänk

Error i windows live mail

Tja !

Nu när jag startade windows live mail får jag fram detta felmeddelandet:
Det gick inte att starta windows live mail. Stänger windows live mail. Din kalender innehåller skadad data som tvingar windows live mail att stänga. (0x8E5E0247)

Jag har sökt på detta problemet på google men inte hittat någon lösning på detta. Jag har provat att av installera windows live mail och återinstallerat windows live mail men problemet är fortfarande kvar.

Någon som vet hur jag kommer in i windows live mail igen ?

/Jonas

Permalänk
Avstängd

Om du vill komma åt dina meddelanden så kan du göra det via mail.live.com. Angående programmet så vet jag inte vad det är för fel.

Permalänk

ok, men hur avinstallerar jag windows mail helt från datorn ?

Permalänk
Medlem

Är det mail klienten.

Lägg till/ ta bort program under kontrollpanelen avinstallera Windows mail.

w7 = kontrollpanelen-program- avinstallera ett program

Permalänk

Ja men det kan inte bli helt avinstallerat eftersom när jag installerar windows mail igen så är fortfarande samma problem. Och kollar man så tas inte alla filer bort på hårddisken vid avinstallationen ?

Permalänk
Medlem

Leta efter windows live mail removal tool på nätet. Så skall du säkert få väck allt. Kör även en ccleaner resning i registret. Ligger väl säkert något där som spökar till det.

Sedan behöver du inte Windows live mail. Den är i mitt tycke hemsk att använda. Använd något annat istället som till exempel Thunderbird. Eller om du nu har live konto är Hotmail på webben bättre.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av buddaz:

Leta efter windows live mail removal tool på nätet. Så skall du säkert få väck allt. Kör även en ccleaner resning i registret. Ligger väl säkert något där som spökar till det.

Sedan behöver du inte Windows live mail. Den är i mitt tycke hemsk att använda. Använd något annat istället som till exempel Thunderbird. Eller om du nu har live konto är Hotmail på webben bättre.

Precis, eller så kan man be Gmail hämta ens mail från Hotmail så får man ännu bättre funktioner och gränssnitt.

Permalänk

Har ingen hotmail eller gmail. Detta är från telias mail som jag laddat ner till min windows mail klient.

Permalänk
Medlem

Har för mig att Telia har egen webbmail sida på nätet. Annars tycker jag du skall testa följande mail klient. Det enda du behöver göra är att installera. Sedan när du öppnar upp programmet för första gången . Skriver du in din mail adress och lösenord. Resten fixar Thunderbird åt dig. Thunderbird är lika säker som vilken vanlig webbmail sida. Däremot kan det vara lite ovant i början för nybörjaren.

http://www.mozilla.org/sv-SE/thunderbird/

Permalänk

Jepp det har telia men jag tar ner mailen från telias server till windows mail och finns då på min burk och inte på telias server längre. Men man kanske kan installera thunderbird och flytta över mailen som ligger i windows mail till thunderbird går detta ?

Permalänk
Medlem

Thunderbird kan hantera det mesta inom mail. Om du vill sätta upp eget i Thunderbird. Får du ange egna inställningar för utgående och ingående i inställningarna. Annars hittar Thunderbird det på egen hand.