Film om hur man installerar en vatten kylning.

Permalänk
Medlem

Film om hur man installerar en vatten kylning.

Toms Hardware har gjort en mycket bra film om hur man installerar en vattenkylning i sin dator. I filmen får man se hur man installerar vatten kylning till hårddisken, cpu, grafikkortet och chipset och hur man installerar radiatorn och pumpen.

Hemsidan där det finns bilder och beskrivning:

http://www6.tomshardware.com/howto/02q3/020701/index.html

Här finns filmen att ladda ner ifrån:

Server 1
Server 2

/ John

Visa signatur
Permalänk
Medlem

fan de e ju på tyska, asså inte filmen, men på sidan

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Den filmen är ju hur gammal som helst, har man inte sett den innan är man inte intresserad av vattenkyl...

Visa signatur

Om du svarar på nåt jag skrivit, citera mig.
Tack!

Permalänk
Medlem

Känns som att den är mest för n00bs och folk som köper HELT färdiga komponenter...den visar ju bara det uppenbara, inget liksom "expert-tips" eller ngt man inte kunde komma på själv...

Visa signatur

MacL3ans ljudisolering: Spela in ljudet från ett tyst rum på en bandspelare. Stoppa spelaren i datorn och spela upp på högsta volym!

Permalänk
Medlem

Typ, som sagt var ganska så gammal...
Här är den engelska varianten för er med rostig tyska.
(om det nu är någon som inte sett den?! )

http://www6.tomshardware.com/howto/02q3/020701/index.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laahn
Typ, som sagt var ganska så gammal...
Här är den engelska varianten för er med rostig tyska.
(om det nu är någon som inte sett den?! )

http://www6.tomshardware.com/howto/02q3/020701/index.html

Tack, jag ändrade URL'en.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vaLKyr
Den filmen är ju hur gammal som helst, har man inte sett den innan är man inte intresserad av vattenkyl...

Hahaha, och vad var det för förutfatttad mening då?
Har inte sett den innan, och jag kan ju säga såhär, den gjorde mig inte klokare.

Men jävlar va kylpasta han krämar på cpu:n, antingen är han för lat för att slipa ner blocket, eller så överdriver han onödigt mycket, för det där ger ju bara sämre resultat...

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Tycker att den var pedagogisk och bra. Både filmen och guiden på sidan.
Som sagt inga expert tips, men varför ska allt vara för _experter_?

En liten sak bara jag kom o tänka på.
Han borde verkligen koppla sakerna paralellt istället för i serie. Den sista prylen han kyler får ju faneme varmvatten ju.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

sidan är ju ganska bra iaf

Visa signatur

[font="courier"] Handla hos itbutikken.dk och få sakerna gratis!! [/font]

Permalänk
Medlem

När man kollar på filmen ser man ju hur han gör, han tar ju på komponenterna. Blir det inte ESD skador?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
En liten sak bara jag kom o tänka på.
Han borde verkligen koppla sakerna paralellt istället för i serie. Den sista prylen han kyler får ju faneme varmvatten ju. [/B]

Paralellkopplingar är väl inte att föredra. Garanterar ju dålig strömning i någon slinga. Vattnet går ju där det är minst motstånd. Eller har jag fel?

Mange

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyphoon
När man kollar på filmen ser man ju hur han gör, han tar ju på komponenterna. Blir det inte ESD skador?

http://www.pottsork.nu/img/img/tomshardware_graffe.JPG

nej, inte om man tatt i något, ex element, jordpluttarna i ett kontaktuttag innan, skall man ha hanskar på sig eller?

Visa signatur

-=DFI Lanparty=-=2*256MB Adata BH-5=-=XP-M 2400+ 35W=-=Vattenkylt PC 9800PRO@XT 128MB=-=Prometeia r404a=-=2*200GB Seagate SATA RAID0=-=OCZ Powerstream 520w=-=20685=-