Permalänk

Kör en "vad har du gjort i natt?" istället

Försökt få en 9 månaders tjej att sova trots att hon är sjuk. Behöver jag säga att jag är övertrött nu och skall till jobb strax.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av feliQ:

Betalat deposition för ett nytt studentrum!
Riktigt stort och med två fönster från golv till tak som täcker nästan hela väggarna, med utsikt över en park.

Fy fan för 4600kr i månaden för ett rum dock.

Fy fan, det är vad vi betalar för vårat rad hus. 4a på 100kvm med trädgård

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joachim1:

haha jo det vet jag, men vilka funktioner sitter i joysticken

Du får ta och hålla dig till deere istället

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Idag har den otroligt ovanliga kombinationen fint väder och ledig från jobbet passat in så jag har kunnat köra lite hoj, först 10 mil till oskarshamn och sen vidare till västervik och sen hemåt. Trevligt trevligt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Just börjat på mitt nya jobb!:) på ett boende för utvecklingsstörda, det har gått bra hittills. Dock glömde jag min mp3 som sitter i högtalarna full med dödsmetall(jag lyssnare på radio) xD hoppas ingen blir nyfiken och vill gå dit och pilla.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Fy fan, det är vad vi betalar för vårat rad hus. 4a på 100kvm med trädgård

Betalar närmare 10.000/mån för 24kvm.. yeeehaw!

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk

Idag har jag vaknat, släpat mig till jobbet, och sedan börjat häva i mig kaffe som om det inte fanns någon morgondag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RetarDeD:

haha va fan
galet mycket pengar.

OnT: vaknat, tvingad ledighet pga vi får ej koppla in fjärrvärmen föräns imorgon..suck.
Så nu har man varit vaken i 3 & ½ h , inne på 7de koppen kaffe.
Vete tusan vad man ska göra idag :S

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

Vakna, käkar kall kycklingfilé till frukost och ett glas citronmineralvatten

Permalänk
Medlem

Låter som en prima frukost

Idag har jag gjort lite skitiga arbeten hemma. Började med att slipa lite plastdetaljer till mitt lilla (långsamma) datorbygge. Har ännu ingen färg och vissa delar saknas men jag tänkte att jag får väl börja lite smått. Nyttigt att sitta i en källare och andas in plastdamm, borde gått ut istället.

Så tänkte jag att det var lika bra att aska ur pelletspannan när man ändå var smutsig så det fick jag också gjort.

I övrigt har jag bara tagit det lugnt, spelat lite datorspel och surfat på nätet. Mestadels random men det finns ju lite forum att besöka också. Eller hur?

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem

Cyklat 30km som träning (20 asfalt, 10 terräng), postat min Antec Kühler H20 620 ner till Inet för garantiärende, monterat in AMDs stockkylare som jag när datorn var ny klarade mig två dagar på innan jag slängde ut. Letat förlängningskablar till mus, tangentbord, hörlurar och skärm så jag kan ställa datorn i ett annat rum och slippa höra den jävla kylaren. Sen har jag öppnat lite laptops och gått lös med en kompressor för att få bort lite damm och cruisat runt lite med bil.

Just nu njuter jag av att jag inte längre behöver höra på processorfläkten. Har visserligen fått flytta på datorn till en annan plats, men det är temporärt.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem

Varit nere i Nyköping och kollat på rally, fick ägna en halvtimme åt att försöka lyfta upp en 240 ur ett dike Sen begav det sig hemåt, och nu sitter man här igen

Permalänk
Medlem

Skönt och vakna innan 06 på helger

fixat i trädgården, grilla och satt upp nya ramar på väggen:

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Har legat och lyssnat på regnet och nån granne som slipar.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Det får bli en "vad har du gjort de senaste dagarna", tar allt på samma gång med lite bilder.

Torsdag.
Drar iväg runt 12-tiden till studion och ska förbereda en videoshoot inför kvällen. Allt går bra tills artisterna kommer och fastighetsskötaren slår på brandalarmet som vi bett att få (och fått) avstängt. Paniken slår och alla kastar sig på mobilerna för att få tag på larmcentralen så de inte skickar ut brandkåren.. 5 minuter senare springer det in fem rökdykare i lokalen och vi står där som fån..
Kvällen fortsatte iallafall och videoshooten blev klar dock med lite strul med väktare som ville låsa och larma.
Kom hem vid 02:30

Fredag.
Officiell städdag, dock ensam. Drog till studion igen efter lunch och plockade ner all utrustning (spår, kran, belysning etc.) sopade golvet och såg till att allt såg bra ut. Kort dag helt enkelt.

Lördag. The party is getting started!
Börjar med lunch med kollegan och pratar ihop oss så att allt är klart för kvällens inspelning och tar senare taxi in till Clarion Hotel i Skanstull. Där möter vi upp med Lazee som vi snackar med ett tag innan vi kan komma in på rummet. Väl inne i rummet börjar ljussättning och planering direkt.
Eftersom vi inte hade sett rummet innan blev det ett ganska stort arbete.
Senare kommer Pato Pooh och hans manager och vi börjar närma oss att kunna dra igång. Vid tre-tiden börjar tjejerna komma in och vi fixar in dricka, is och fläktar då rummet blev en ugn utan fönster som går att öppna.
Kvällen går vidare och inspelningen gick bra. Runt 12 slaget var vi helt klara och körde hem utrustningen för att ta en snabbdush och dra tillbaka för att fira att all inspelning var klar!

Söndag.
ZzZzzzzZZzzzz.....

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

har sökt en praktikplats och fick en på tryde maskinstation är riktigt glad!

Visa signatur

Processor: 2500K @ 4,3 GHz. Moderkort: Asus P8Z68 DELUXE: Ramminne: Corsair 8GB ram LP Blue. SSD: Corsair 120 GB. Nätagg: Corsair TX 650w 80+. Grafikkort: 6970 CF. HDD 1 TB. Chassi: Fractal Design ARC.

Permalänk
Medlem

Handlat, spelat Diablo 3 och svettats som en gris. Lär bli mer av de två sistnämnda aktiviteterna innan dagen är slut.

Permalänk
Medlem

Kommit hem från en veckas vin- och kulturresa till Minho, Portugal. I Minho produceras Vinho Verde.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

jobbat.... så här långt iaf, ska nog på gym ikväll och arbeta bort träningsvärken jag har sedan lördagspasset hehe.

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Medlem

Varit på Krka nationapark i Kroatien.
35 grader varmt och horder med turister gjorde att vi snabbt stack därifrån och nu checkat in på hotell i Zadar med 10 meter till havet

Permalänk
Medlem

Jobbat. Kom hem runt 14 tiden och har bara vandrat på här hemma sen dess.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

Vaknade vid 11 av att min kusin ringde mig, jag hade somnat typ 2 timmar innan, och inte fan kunde jag somna om. Så har mest vart trött hela dagen. Också åkt lite Dirt bike.

Permalänk
Medlem

AAAAHHhh visst ja e gammelsmurf men ja e dyngrak nu allt e hor å käringen suger =(
ps:
jag suger inte han är bara dum i huvudet! ds.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RetarDeD:

Ok för att Norge är dyrt men vafan? 10lax för 24kvm låter sjukt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakubeX:

Ja, det är rätt underligt hur det kan vara så dyrt att leva och bo i Norge, fast dom har oljan. Det borde ju vara tvärtom tycker man.

Vad har ni gjort idag?
Ja, vad har man gjort ?! Inte mycket. Egentligen så har jag hur mycket som helst att göra hemma här. Men det blev liksom inte av att man gjorde det man hade tänkt, eller hade planerat. Men det kan vara rätt så skönt det med. Får väl försökta ta igen det imorgon istället förstår jag.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakubeX:

Ja man kan tycka det.. men vill man bo i centrala Oslo har man inte så mycket val. Suck it up!

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Idag? Förutom standarden (Käka frukost) så har man tagit sig till jobbet där det inte händer ett smack just nu. Har lite smått som ska iväg med posten men det är ett senare skede.

Btw så är jag så förbannat trött, värdelös luft på det här stället och pissväder.

Permalänk
Medlem

Åkt hem från ICA........

Kompisen har tappat hoppet när hojen allt mer försvinner i blåbärsriset

Rejäl satsning för att ta sig ut ur blåbärshelvetet resulterade i att hojens stöd grävde in sig i en stock och där satt den.

Man blir härligt svett av att gräva loss 2 hojar ur skogen kan jag säga men så här i efterhand va de en trevlig utflykt i skog och mark. Dags för ett par nya MT-21'or på hojen tror jag.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Inaktiv

Surfat på Sweclockers, spelat spel och lyft skrot.
Ganska soft sommar nu innan skolan drar igång i Augusti. Förhoppningsvis blir det min sista KY/YH utbildning nu. Skönt att slippa IT branschen iallafall.

Permalänk
Medlem

Skulle ha klippt päronens gräs då farsan är sjukskriven, men pga. det typsika och eländiga svenska sommarvädret sket det sig. Annars har jag bara slappat och tagit det lungt då det är semester
Edit. Just ja, det obligatoriska besöket på systemet så klart

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X