Söker problemfri PSU på 1200w och uppåt.

Permalänk
Medlem

Drar samma historia jag dragit många gånger förut!

Hade en i7 920 @ 4.0(diffade ibland upp till 4.4 och ibland 3.8 beroende på sommar/vinter och benchmarking.

Hade också 16GB ram(2x4 samt 4x2) samt 4 3870GPUer och ett 9800GT som PhysX och lite annat smått och gått

Allt detta drevs med ett Corsair HX520 under en lång tid(3~år cirka under min ägo) och en vän till mig köpta burken och den rullar än efter 4 år nu dock inte överklockad vad jag vet längre

så jag är rätt säker på att du inte behöver ett 1KW+ aggregat!

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Inaktiv

Det blev ett XFX ProSeries 1250W från Komplett.

Återkommer med resultat. Tack för responsen och alla svar

Permalänk
Medlem

Jag är grymt nöjd med mitt. Knäpptyst, levererar stabil spänning, alstrar typ ingen värme. Tyvärr är det bara Bronze 80+

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Delivering a continuous 1.2 Kilowatts (1400W peak) with a high efficiency rating of 83%, the Turbo-Cool 1200 is the ultimate power supply solution for those that require the very best, long-lasting, industrial-grade components for their mission-critical system or cutting-edge gaming machine.

PC Power & Cooling Turbo-Cool 1200
http://www.pcpower.com/products/power_supplies/max-performanc...

PC Power & Cooling Silencer Mk II 950W
http://www.pcpower.com/products/power_supplies/ultra-quiet/

Är ett lite dyrare märke dom är numera uppköpta av OCZ, men ska vara toppklass på PCP&C nätagg.
Vill du ha ett tystare så är 950W den största modellen.

Edit: Såg nu att TS redan köpt sitt nätagg.. aja kanske någon mer som är intresserad av PCP&C nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon39592:

Det blev ett XFX ProSeries 1250W från Komplett.

Återkommer med resultat. Tack för responsen och alla svar

Kul att höra. Snyggt var det ju också Ser fram emot en update

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av -GufuX-:

Då måste han göra något fel!

Burken jag sitter på för tillfället har 2st klockade 5870 en klockad i7-920 i 4.0 ghz sitter på ett 650w agg!
Sedan är det ju såklart dina pengar men känns lite väl overkill!
Får dock ändå tipsa om seasonic somsagt, både platinum serien och X-serien (gold).
Alltid varit nöjd med deras agg och aldrig haft coilewhine som corsair ibland bjuder på, även silverstone har jag hört coilewhine ifrån!

Seasonic gör många av Corsairs agg så det verkar lite skumt att de får coilwhine men inte Seasonic, men det är nog de billiga modellerna du syftar på:)
...Älskar Seasonic kartongerna lol:D

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon39592:

Enligt denna sida behöver jag minst 950W så jag kör på ett 1200W gold. Frågan vilket märke som är bäst i den klassen?

Du tror inte enermax vill sälja så dyra agg som möjligt och att de överdriver för att även skit agg ska hålla så de inte ska få skit för att deras calc räknar för lågt?

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon39592:

Enligt denna sida behöver jag minst 950W så jag kör på ett 1200W gold. Frågan vilket märke som är bäst i den klassen?

Så du litar alltså hellre på en nätaggstillverkares sida än på riktiga recensioner där de faktiskt testar vad som behövs? Självklart överdriver de, de vill sälja dyrare enheter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Marcusk:

Så du litar alltså hellre på en nätaggstillverkares sida än på riktiga recensioner där de faktiskt testar vad som behövs? Självklart överdriver de, de vill sälja dyrare enheter.

Så när du köper en ny bil i storbilsklassen väljer du en 75hk motor istället för 175hk bara för att det räcker precis med att ta dig runt? Du vet när du köper bilen att du aldrig kommer åka mer än en person i den? Du kommer aldrig lasta den? Du kommer aldrig dra något släp?

Till er andra intresserade kan jag nämna att det nya agget fungerar ypperligt än så länge. Helt tyst. Som det ska vara