Permalänk
Medlem
Skrivet av johnh3:

Kan det vara sant verkligen? Om det är det blir det ingen iPhone 5 för min del.
Eller är det ett illasinnat rykte?

Vadå? Om du syftar på det MP_Swede skrev så är det ju självklart inte sant

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrian_cool69:

jaha så den 7 augusti kommer en mobil som andra tillverkare släppte för 2år sedan? *care face*

låt mig gissa:

- lite större skärm
- lite högre upplösning
- lite starka cpu
- mycket mer ömtålig
- mycket sämre batteritid
- fler tagna funktioner från android med nya IOS

Något sånt jo. Med Samsung Retina skärmen då förstås.. (vem tror seriöst att parasiten Apple forskar och utvecklar själva?)
Idioter går verkligen på den stora bluffen att köpa en medioker mobiltelefon till priset av två motsvarande telefoner av valfri tillverkare,
de kan gott skylla sig själva, bli spårade och kartlagda av Apple och få sin information såld till den som bjuder högst, haah haa!.

Permalänk

Har för någon månad sedan införskaffat en S3 i väntan på nya iphone 5, om den inte får större skärm så blir det att ha kvar S3:an.

S3:an flyter på otroligt bra jämfört med alla andra android telefoner jag kört. Enda anledningen till att jag har kört iphone tidigare är den mjuka touchen som flyter på jävligt bra, så skärmstorleken på den nya iphone är det enda som kommer avgöra det hela.

Permalänk
Skrivet av icelaw:

Något sånt jo. Med Samsung Retina skärmen då förstås.. (vem tror seriöst att parasiten Apple forskar och utvecklar själva?)
Idioter går verkligen på den stora bluffen att köpa en medioker mobiltelefon till priset av två motsvarande telefoner av valfri tillverkare,
de kan gott skylla sig själva, bli spårade och kartlagda av Apple och få sin information såld till den som bjuder högst, haah haa!.

Hmm kostar inte SGS3 lika mycket eller mer än iphone 4s samma sak med SGS2 och iphone 4... Själv tycker jag att den nya SGS3 om man pratar design är katastrof. Jag tycker det ser ut som en Nokia telefon och för mig är inte det positivt och antagligen inte för andra heller med tanke på hur många telefoner de säljer. Men sen har jag aldrig riktigt förstått varför alla telefoner och surfplattor är mer eller mindre kopior av Apples iPhone och iPads. Ser inte det flesta surfplattorna likadan ut som Apples. Själv har jag inte sett något som tyder på att Apple varit först med design dragen som man ser var efter Samsung och alla. Men om någon hittar så posta det gärna här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av icelaw:

Något sånt jo. Med Samsung Retina skärmen då förstås.. (vem tror seriöst att parasiten Apple forskar och utvecklar själva?)
Idioter går verkligen på den stora bluffen att köpa en medioker mobiltelefon till priset av två motsvarande telefoner av valfri tillverkare,
de kan gott skylla sig själva, bli spårade och kartlagda av Apple och få sin information såld till den som bjuder högst, haah haa!.

Suck, troll.

Det var LG som stod för tillverkningen iPhone retina-skärmen. Vem som tillverkar den nya (om det blir någon) vet ingen med säkerhet men självklart är det ju inte Apple som gör det eftersom de inte sysslar med komponent-tillverkning själva. Om du tycker det är en medioker telefon får stå för dig. Många håller definitivt inte med dig, hårdvaran är det definitivt inget fel på allafall. Och spårade och kartlagda? Jag tar för givet att du inte har en Android-telefon heller då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av icelaw:

Något sånt jo. Med Samsung Retina skärmen då förstås.. (vem tror seriöst att parasiten Apple forskar och utvecklar själva?)
Idioter går verkligen på den stora bluffen att köpa en medioker mobiltelefon till priset av två motsvarande telefoner av valfri tillverkare,
de kan gott skylla sig själva, bli spårade och kartlagda av Apple och få sin information såld till den som bjuder högst, haah haa!.

Haters Gonna Hate

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP_Swede:

Låter fint, men i det finstilta står det att glaset inte får hålla om man tappar den i golvet, då måste minst halva glaset spräckas så användaren måste köpa nytt.
I det senaste avtalet så bad Apple också att glaset INTE får tåla minus grader för då ska den sprängas.

Men tyvärr går jag tillbaka till iPhone från att ha kört Samsung SII i 1 år då Android inte är lika användar vänligt och man läser mailen mycket bättre på iPhone. Tyvärr :'(

Ja, detta är med en viss mått ironi och detta står naturligtvis inte i något avtal.
Men med tanke på alla mina anställda och min familj där dom har iPhone så skulle jag kunna tänka mig dessa skrivningar.
Idag förser jag alla iPhones med Copter skydd, men det känns dåligt att behöva köpa produkter för 300 sek extra bara för att telefonen ska hålla och ett par hundra kronor för att man inte ska kortsluta antennen så man kan ringa med den också...

Så Apple är inte någon favorit till mig men tyvärr gör dom en produkt som jag tycker är bäst.

Permalänk
Skrivet av Robiiins93:

Låt mig gissa. iPhone 5 kommer heta "The New iPhone"?

Är fortfarande lika nyfiken på vad som kommer hända när nästa iPad kommer, kommer iPad 3, a.k.a "The New iPad" döpas om till "The Old iPad"?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Oscar-Sand:

Hmm kostar inte SGS3 lika mycket eller mer än iphone 4s samma sak med SGS2 och iphone 4... Själv tycker jag att den nya SGS3 om man pratar design är katastrof. Jag tycker det ser ut som en Nokia telefon och för mig är inte det positivt och antagligen inte för andra heller med tanke på hur många telefoner de säljer. Men sen har jag aldrig riktigt förstått varför alla telefoner och surfplattor är mer eller mindre kopior av Apples iPhone och iPads. Ser inte det flesta surfplattorna likadan ut som Apples. Själv har jag inte sett något som tyder på att Apple varit först med design dragen som man ser var efter Samsung och alla. Men om någon hittar så posta det gärna här.

Håller med dig om att SGS3's design är hemsk, även det "blåa" färgvalet är katastrof, var sugen på den fram tills jag fick se den Rättare sagt ser den ut som något Nokia gjort tidigare, för deras Lumia är i mina ögon en av de snyggaste telefonerna på marknaden

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Jag hade gärnat betalat lite mer för Apples saker, har aldrig varit så nöjd med deras produkter. Inte så konstigt att kunderna är så trogna, har för mig att Apple har de nöjdaste kunderna enligt diverse oberoende undersökningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Är fortfarande lika nyfiken på vad som kommer hända när nästa iPad kommer, kommer iPad 3, a.k.a "The New iPad" döpas om till "The Old iPad"?

Jo, det blir lite intressant

Det hade ju inte varit något problem ifall de alltid bytte en modell mot en annan, som med MBP och liknande. Då kan man säga en MBP 2011 års modell men om de skall sälja två modeller av olika generationer samtidigt som de hittills har gjort med iPhone och iPad blir det ett litet problem.

Är ju dock inte helt omöjligt att de bara ändra namn när det kommer en ny för det namnet gäller ju för butiker och sånt men på själva iPaden/iPhone har det aldrig stått någon siffra utan endast iPad/iPhone.

Permalänk

Specs spelar ingen roll. Det är användarpplevelsen som är det viktiga och där är iOS och Windows phone klart överlägsna Android

My two cents, gents

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."

Permalänk
Skrivet av S_Z:

Jo, det blir lite intressant

Det hade ju inte varit något problem ifall de alltid bytte en modell mot en annan, som med MBP och liknande. Då kan man säga en MBP 2011 års modell men om de skall sälja två modeller av olika generationer samtidigt som de hittills har gjort med iPhone och iPad blir det ett litet problem.

Är ju dock inte helt omöjligt att de bara ändra namn när det kommer en ny för det namnet gäller ju för butiker och sånt men på själva iPaden/iPhone har det aldrig stått någon siffra utan endast iPad/iPhone.

Jo, personligen tycker jag det blir mycket jobbigare med benämningarna som MB har, dvs vilket år de släpptes, och samma sak med att döpa den till "the new"

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axelander23:

Specs spelar ingen roll. Det är användarpplevelsen som är det viktiga och där är iOS och Windows phone klart överlägsna Android

My two cents, gents

Skickades från m.sweclockers.com

Beror på vad för använderupplevelse man vill ha, enkelt och basic eller liter mer att välja på helt enkelt.

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Beror på vad för använderupplevelse man vill ha, enkelt och basic eller liter mer att välja på helt enkelt.

Det håller jag inte med om. Oavsett om du är poweruser eller noob så kommer det vara upplevelsen som är det viktiga.
Sen vilken upplevelse som är "bäst" kan man diskutera i all oändlighet.

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Ett tips: vänta inte med att köpa en ny telefon tills din 3310 är sönder

Skickades från m.sweclockers.com

När den går sönder finns nog iPhone 20s;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RepZi:

Jag hade gärnat betalat lite mer för Apples saker, har aldrig varit så nöjd med deras produkter. Inte så konstigt att kunderna är så trogna, har för mig att Apple har de nöjdaste kunderna enligt diverse oberoende undersökningar.

Det stämmer nog, dock är Windows Phone ägare nöjda också:
http://blog.amplifiedanalytics.com/2012/07/customer-satisfact...

Permalänk
Medlem

Specsen spelar ingen roll när det handlar om Iphone, allting funkar ju ändå till den. Man behöver inte bry sig om en app funkar eller inte för de funkar alltid till skillnad från android där man måste vara försiktig med vad man köper för appar.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av jachxz:

Spelar ingen roll vad de gör, fortfarande samma instängda OS...

Definiera gärna varför du tycker det är stängt, många bara påstår det men kan inte säga varför och hur det stör dem. Själ gillar jag Ios för att det har allt jag behöver och dessutom gör jobbet bra.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnh3:

Det finns ju ett ordspråk som heter "kunden har alltid rätt" om nu många efterfrågar en 4" tumsskärm borde ju Apple ta fram en sådan modell även om det naturligtvis kostar.

Känns lite som när Saab envisades med att inte göra kombibilar och menade att halvkombin dög gott och väl åt sina kunder, de envisades några år för länge.
Potentionella kunder köpte Volvo kombi istället. Sent omsider gjorde ju Saab kombi också men det han inte rädda företaget.
Det var bara en liknelse men ändå.

Nu tror jag inte Apple går under utan kommer fortfarande vara ett livskraftigt företag. Men poängen är att det är inte 2007 längre och även Apple borde kunna anpassa sig nu när konkurrenterna har kommit ikapp:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artike...

Nu kommer det ju säkerligen en 4 tums modell och de behåller iPhone 4S som de gjort vid varje iPhone lansering.

Att det inte är 2007 längre är nog Apple mer än nöjda med, och att de andra har kommit ikapp kan man se på olika på, visst de säljer fler smartphones av dyrare modell men Apple har det fortfarande riktigt bra.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axelander23:

Det håller jag inte med om. Oavsett om du är poweruser eller noob så kommer det vara upplevelsen som är det viktiga.
Sen vilken upplevelse som är "bäst" kan man diskutera i all oändlighet.

Alla har sin egen upplevelse, du kan inte vet vad jag har för upplevelse, jag behöver inte ha samma upplevelse som dig för att vi var i samma situation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av icelaw:

Något sånt jo. Med Samsung Retina skärmen då förstås.. (vem tror seriöst att parasiten Apple forskar och utvecklar själva?)
Idioter går verkligen på den stora bluffen att köpa en medioker mobiltelefon till priset av två motsvarande telefoner av valfri tillverkare,
de kan gott skylla sig själva, bli spårade och kartlagda av Apple och få sin information såld till den som bjuder högst, haah haa!.

I do, klassar du mig som en idiot då?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Entusiast

Hmm, tänkte ju köpa SGS3 men vi får se hur det blir nu...Vad tycker ni rent instinktivt, jag har ingen aning om hur Iphones är/har varit

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

haha underbart med alla som klagar hit och dit!
Ska bli grymt spännande att se hur iPhone 5 kommer bli, jag hoppas på större skärm och grym kamera då blir det ett givet köp!
Min 3GS är inne på 3dje året och funkar fortfarande otroligt bra, tappat den flera gånger utan att den gått sönder, aldrig varit såhär nöjd med en telefon!

Blir inte iPhone 5 som jag tänkt mig vet jag inte vad jag ska köpa... kanske behåller 3GS'en till nästa generation!

Skrivet av Serzarian:

Hmm, tänkte ju köpa SGS3 men vi får se hur det blir nu...Vad tycker ni rent instinktivt, jag har ingen aning om hur Iphones är/har varit

Smaksak, åk o prova!
Bäst är om du har vänner som har SG2 eller 3, samt en iphone du kan låna i några minuter där det finns spel/appar osv så man verkligen kan testa telefonerna! testa appstore/play butiken osv.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av icelaw:

Något sånt jo. Med Samsung Retina skärmen då förstås.. (vem tror seriöst att parasiten Apple forskar och utvecklar själva?)
Idioter går verkligen på den stora bluffen att köpa en medioker mobiltelefon till priset av två motsvarande telefoner av valfri tillverkare,
de kan gott skylla sig själva, bli spårade och kartlagda av Apple och få sin information såld till den som bjuder högst, haah haa!.

Absolut 2x priset, folk är bra på att dra saker rätt ut ur röven.
Med abb kostar det dessutom alltid samma mög som sgs2.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NiCkArN:

Android fanboy....

Så Iphone 5 kommer prestera och ha samma funktioner som den första galaxy? Lets see...

--

Tycker det ska bli intressant hur den presterar mot Samsungs s3!

Presterar? Kommer ju smeka S3.
4S Smeker ju upp min Quad htc one x.
Android suger och kommer alltid göra (dock roligare)

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på nfc inte för att jag vill ha en iphone utan för att om 5an får det så kommer förmodligen utvecklingen av nfc tjänster nog att öka

Visa signatur

Desktop: R9 5900X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk
Medlem

En iPhone har inte en chans mot de nya androiderna som presenterades i våras, i alla fall inte prestandamässigt.
Det spelar ingen roll om du mäter CPU-prestanda, GPU-prestanda, Minnesprestanda, Diskprestanda, Wifi-prestanda eller 4G-prestanda.
Du kan köra webbläsartester, javascripttester, syntetiska tester eller vilka tester du vill.
Testa bara att öppna valfri webbsida så kommer OneX eller S3 att vara klar fortare.
Detta är det som menas med prestanda.

Det är möjligt att 4S har mjukare animeringar, men det har inget med prestanda att göra. Jag tvivlar på att det är några problem med mjukheten i scrollningar och animeringar i t.ex. S3, men om det gör det så lär det sista försvinna med android 4.1
Själv kör jag Galaxy S2 har märker inga hack eller liknande som folk alltid börjar prata om.

Skrivet av baxee:

Presterar? Kommer ju smeka S3.
4S Smeker ju upp min Quad htc one x.
Android suger och kommer alltid göra (dock roligare)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oldskool:

En iPhone har inte en chans mot de nya androiderna som presenterades i våras, i alla fall inte prestandamässigt.
Det spelar ingen roll om du mäter CPU-prestanda, GPU-prestanda, Minnesprestanda, Diskprestanda, Wifi-prestanda eller 4G-prestanda.
Du kan köra webbläsartester, javascripttester, syntetiska tester eller vilka tester du vill.
Testa bara att öppna valfri webbsida så kommer OneX eller S3 att vara klar fortare.
Detta är det som menas med prestanda.

Det är möjligt att 4S har mjukare animeringar, men det har inget med prestanda att göra. Jag tvivlar på att det är några problem med mjukheten i scrollningar och animeringar i t.ex. S3, men om det gör det så lär det sista försvinna med android 4.1
Själv kör jag Galaxy S2 har märker inga hack eller liknande som folk alltid börjar prata om.

Skojar du?
Varenda android enhet jag haft har varit så SJUUUUUUUKT mycket segare att ladda hemsidor än min 4S
och det är, SGS2, Motorola Razr, Galaxy nexus, galaxy note, htc one x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Skojar du?
Varenda android enhet jag haft har varit så SJUUUUUUUKT mycket segare att ladda hemsidor än min 4S
och det är, SGS2, Motorola Razr, Galaxy nexus, galaxy note, htc one x.

Är du här och krigar nu Baxee?

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM