Skrivet av Mooter:
Om det är fusk eller hack eller whatever bryr jag mig inte om. Jag är glad att DICE har lite konstnärlig integritet och vill förmedla deras vision i spelet. Ska man börja tillmötesgå folk enligt någon sorts modell där det som är "lättast att tycka om" ska gälla blir det snabbt en utförsbacke där man till slut hamnar bland mästerverk som Transformersfilmerna, Call of Duty 34, etc..
Jag håller verkligen med dig om den konstnärliga integriteten, däremot bryr jag mig rätt mycket om fusk eller hack aspekten också.
Alla kommentarer om Arma, Quake etc är så meningslösa att jag inte vet vart jag ska ta vägen riktigt...
Vill man lira en simulator eller wireframeshooter i överljudshastighet så gör man det, men det är inte vad Battlefield 3 är idag.
Battlefield 3 är en arkadshooter med riktigt jävla övergrym känsla, grafik och gameplay.
DICE vill att BF3 ska vara ett roligt spel att spela där verkligheten endast är en inspiration för riktigt gött gameplay, gillar ni inte alls det är inte BF3 ett spel för dig i dagsläget.
Att försvara en tredjepartsmodifikation som ändrar på spelfiler är inte vettigt någonstans då detta kommer bara leda till en hel jävla del strul där folk springer runt med massa småfusk som ger en oschysst fördel, tyvärr.
Jag kan förstå att folk vill ha en annan grafisk stil på spelet men detta är inte något som erbjuds i dagsläget, deal with it.
Jag tycker det är ok att argumentera för att man vill att DICE ska lägga till detta i framtiden, visst, men att argumentera för att det är ok att ändra på spelfiler utan att det finns direkt stöd för det bara för att man vill ha det på sitt sätt är bara trångsynt och barnsligt.
Detta är förstås vad jag tycker och inte fakta på något sätt.
Tycker att det är oerhört tråkigt och synd att hålla på att basha sönder en så underbar spelutvecklare på grund av denna detalj, kan ni inte ha lite perspektiv på det hela? Folk måste alltid skrika sig hesa när de skriver av sig på forum, sen ska alla hänga på "the bashbandwagon" vilket jag också tycker är otroligt tramsigt.
Jag tycker BF3 är det BÄSTA FPS spel jag någonsin spelat och jag älskar den grafiska stilen och jag älskar DICE och jag hoppas att DICE inte kommer tillåta oändlig modifikation av spelfiler på grund av detta bashtåg.