Heta diskussioner om färgjustering för Battlefield 3

Permalänk
Medlem

En viss liten färgjustering skulle kanske inte skada, men dock ingen stor sådan.
Men den gråa dassiga miljön har stört mig lite ibland.

Visa signatur

Main
AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | MSI GeForce RTX 4080 Super 16G VENTUS 3X OC | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"

Htpc / server
Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

Nu spelar jag inte bf3 alltförofta tyckte man lessnade ganska fort, kanske var det grå dassigheten - vem vet ?

men till lite mera ontopic, jag tycker nog att det blå gråa är en god tanke men DICE tog det lite väl långt, som rekommenderades i tråden så kan man gå in och smäcka på mera färger men dra ner det blåa, det tyckte jag blev alldeles ypperligt

Sen förstår jag fulltut att inte dice kan tillåta det här, vem vid sina sinnes fulla bruk hade kunnat göra det ? med det lilla skyddet som bf3 har emot fuskare kan man inte tänja ännu mera på det.

Permalänk
Medlem

Har självt kört med FXAA injector, injFX.
Det går inte lika djupt in som detta programmet men duger.

Tycker detta visar hur nya DICE är, utvecklarna har alltid rätt, modsupport ska brännas på bål, spelarna ska inte få bestämma själva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyrenberg:

Hmm... Tja. Kanske DICE borde lyssna lite mer på vad som efter frågas, men om de först blivit stort efter AK kanske de inte är så konstigt att de inte jobbas på än. Vi kan ju inte veta vad dom tänker om det nu.

Jag däremot har aldrig haft problem med färgåtergivningen i BF3. Tycker filtren är utmärkta. Visst att de inte tilltalar alla, men bit i sura äpplet, man kan inte göra alla nöjda.

Att dock DICE "bannar" denna mjukvara står jag helt bakom. De som gjort spelet. De som bestämmer och de som förmodligen vet bäst.
Och som tidigare nämnt, ÄNNU mer fuskare i BF3 är väll något ingen vill ha i dagsläget.

Skickades från m.sweclockers.com

Fyi många av dom som jobbar på DICE moddade själva friskt på föregående titlar.
Och det händer att ofta uttalar sig om hur mycket dom älskar mods och moddare, men själva ge dom inga support.
Dubbelmoralen är gigantisk hos DICE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Fyi många av dom som jobbar på DICE moddade själva friskt på föregående titlar.
Och det händer att ofta uttalar sig om hur mycket dom älskar mods och moddare, men själva ge dom inga support.
Dubbelmoralen är gigantisk hos DICE.

Tävlingsarrangör använde energidrycker i sin karriär som idrottare. När han sedan börjar arrangera tävlingar kommer det fram att han är emot doping. Vilken dubbelmoral.

Permalänk
Medlem

Fram tills denna artikel så har jag aldrig tänkt på det. Och efteråt känner jag att det kvittar, spelet funkar och är kul ändå.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

De som vill modda låt de få det, men då ska de moddade servrarna inte räknas in som rankade utan bara vara orankade eftersom det är mer rättvist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Wake Island är ju som att ha knarkat ner sig på deppressiva medel, så mörka o tråkiga färger

Tror inte man knarkar medel som gör en depressiv.. finns det ens? You make no sense.

Permalänk
Medlem

Självklart ska EA inte tillåta mods på allmänna servrar. Förstår inte hur man kan gnälla över det och tycka att de borde "lyssna på betalande spelare". Köp inte spelet om ni tycker det är så dåligt att det måste göras om. Allt som på något minsta lilla sätt kan bidra till ojämnheter i spelet ska inte tillåtas. Det finns tillräckligt många parametrar som inte EA råder över som ger somliga fördelar/nackdelar ändå (uppkoppling, hårdvara). Go EA, ban the wicked!

Visa signatur

Dator1: Core i7 9700k | RTX 2080 | Asus z390-f | 16gb DDR4 3200 | 2 x 500gb ssd | RM 750x
Dator2: Core i7 6700k | MSI GTX1080 8gb | 2x8gb DDR4 2100mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | Fractal D R3 | 3tb samsung lagring
Dator3: Core i5 4690k | ASUS GTX1070 8gb | 2x8gb DDR3 2400mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | mini itx node 304

Permalänk
Medlem

Om nu Dice säger att det kan ge övertag att spela med denna modden så är det nog så!, tror inte de jävlas med er betalande kunder bara för att. I ett onlinespel ska förutsättningarna vara lika för alla.. punkt slut!

Permalänk
Medlem

DICE, fan håller ni på med? "folk som använder detta riskerar att bli bannade", seriöst. Börjar tröttna...

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Tycker verkligen DICE borde implementera färg tweaken till BF. Speciellt hur den minskar Solen
allt ser så mycket bättre ut. Mer realistiskt

Visa signatur

Asus Delux X79 - Intel i7 4820k OC 4.8GHz - 32GB Kingston Beast @2400MHz - 2x EVGA GTX570HD 2.5GB SLI - EK Watercooled

Permalänk
Medlem

Men Blåfiltret hjälper till (enligt mig) att få det att se kvalitétsmässigt ut.. det är som att säga " aah tänk vad billigt att smälla på en stylish glasbaksida på en mobil som inte är så jävla bra" Vips så har du en iphone 4s! Som räknas som mobilen med mest kvalitétkänsla i världen typ.. (av den stora allmänheten)
Färgfilter osv gör så jävla mkt för ett spel, och om de har gjort ett snyggt färgfilter så att de inte behöver fixa små defekter som man kan få med andra färger.. varför skulle de fixa det? om det inte finns någon anledning?

Som sagt, jag trivs med blåfiltret, men skulle gärna se att de kunde ge alternativ till spelare som vill ändra färgerna utan att använda "Illegal" mods!

Visa signatur

|Chassi: Phanteks P400S | CPU: i9 9900k, Corsair H90 | GPU: 2x GTX 980 @ 1450/8000MHz | RAM: 16GB Corsair LPX @ 2400mhz | PSU: Corsair AX850 med MDPC-X sleeve | Mobo: Asus Z390-F | SSD: Samsung 840 Pro 256GB, Samsung 860 EVO 500GB| HDD: Samsung F1 640GB, WD Blue 1TB |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Az1337:

Jag ser inte detta som problem, utan de som klagar är nog de som försöker hitta tusen anledningar till att deras K/D är under 0.0. Jag är nykomplig till BF3 spelar ungefär en månad, och jag anser inte detta vara några problem. Ska man modifiera spelet eller använda verktyg som ger en övertag så ska man bannas anser jag.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/sEbbow/stats/231...

Det ÄR ett problem. Förutom att spelet blir att se orealistiskt och tråkigt ut så är det jobbigt i längden. Man får heller inget övertag genom att ändra färger, DICE måste lära sig att lyssna på sina spelare, låt alla välja vilka färger de vill ha själv i grafikinställningarna så blir alla glada.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeMisanthrope01:

Du är bland de dummaste personerna jag mött. Du saknar all förmåga att tänka kritiskt.

1. Man kan inte ha ett multiplayerspel där olika spelare får olika förutsättningar. Extremt mycket lättare att urskilla fiender med den där modden. Hur kul hade det varit om din motståndare kunde se dig 3s innan du kunde se honom? Alltså får man köra på en inställning. BF3 är känt för att vara vackert och många spelare föredrar det över annat just pågrund av detta. Då vill de inte ha omgivningen med 500% konstrast men de vill samtidigt inte vara chanslösa mot folk som har sådan sjuk syn på verkligheten.

2. Bara för att det finns en mod betyder det INTE att majoriteten vill ha det. Det fanns gott om skärmdumpar på BF3 innan det släpptes. Om du tyckte det var skit så kunde du struntat i att köpa det. Lämna designen åt designerna och håll personer utan smak utanför.

3. Bara för att användargränsnittet teoretiskt sätt bara skulle behöva en knapp betyder det inte att det är en enkel ändring i koden. Hur mycket som helst kan bygga på filtret ser ut som det gör. Den där modden lär vara en fullösning som går runt problemet men tar extra kraft.

Öh, färgerna var bra i alfan och tidig beta så sluta få det till att det var lätt att förutse.

För övrigt har jag för mig att Herr Björklund har goda kontakter med Gustav Halling. Borde inte han kunna berätta för Halling hur stämningen är i communityt och spelets status i E-Sport-världen? DICE verkar nämligen leva i sin egna lilla värld borta i Slussen.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem

Undrar hur det blir när spel blir helt fotorealistiska, om folk kommer klaga på "färgsättningen" fortfarande... ;).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Undrar hur det blir när spel blir helt fotorealistiska, om folk kommer klaga på "färgsättningen" fortfarande... ;).

hihi, kommer de säkert!
Big deal eg.....färgerna är lite "kassa", går o spela och nog fan är det roligt ändå!

Permalänk
Medlem

Gör som ARMA II.
Låt folk klicka sig in på Options och själv få välja olika färgskins.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyrenberg:

Att dock DICE "bannar" denna mjukvara står jag helt bakom. De som gjort spelet. De som bestämmer och de som förmodligen vet bäst.
Och som tidigare nämnt, ÄNNU mer fuskare i BF3 är väll något ingen vill ha i dagsläget.

Menar du allvar? Så bara för att de har gjort spelet så vet de bättre än de som köper och använder deras produkt?
Jo, tjenare.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Om det är fusk eller hack eller whatever bryr jag mig inte om. Jag är glad att DICE har lite konstnärlig integritet och vill förmedla deras vision i spelet. Ska man börja tillmötesgå folk enligt någon sorts modell där det som är "lättast att tycka om" ska gälla blir det snabbt en utförsbacke där man till slut hamnar bland mästerverk som Transformersfilmerna, Call of Duty 34, etc..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Moddar i all ära, men det funkar ytterst sällan i multiplayer-baserade spel, av självklara anledningar.

Va Spelar inte du arma2? Utan moddar hade Arma2 varit värdelöst. Alla som också var med under Quake tiden vet att moddar äger.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LeMisanthrope01:

Du är bland de dummaste personerna jag mött. Du saknar all förmåga att tänka kritiskt.

1. Man kan inte ha ett multiplayerspel där olika spelare får olika förutsättningar. Extremt mycket lättare att urskilla fiender med den där modden. Hur kul hade det varit om din motståndare kunde se dig 3s innan du kunde se honom? Alltså får man köra på en inställning. BF3 är känt för att vara vackert och många spelare föredrar det över annat just pågrund av detta. Då vill de inte ha omgivningen med 500% konstrast men de vill samtidigt inte vara chanslösa mot folk som har sådan sjuk syn på verkligheten.

2. Bara för att det finns en mod betyder det INTE att majoriteten vill ha det. Det fanns gott om skärmdumpar på BF3 innan det släpptes. Om du tyckte det var skit så kunde du struntat i att köpa det. Lämna designen åt designerna och håll personer utan smak utanför.

3. Bara för att användargränsnittet teoretiskt sätt bara skulle behöva en knapp betyder det inte att det är en enkel ändring i koden. Hur mycket som helst kan bygga på filtret ser ut som det gör. Den där modden lär vara en fullösning som går runt problemet men tar extra kraft.

Så du menar att folk INTE vill ha denna tweaken?

Hur tänker du nu, du som kritiserar andras tänkande så skarpt. Uppenbarligen vill folk ha denna tweaken precis som personen du citerade säger. Det skulle inte bli så mkt diskussion fram och tillbaka annars, eller hur. Jag inte kunde bry mig mindre om den råa känslan, när färgsättningen i sig ger ett deprimerande intryck.

Om du går runt på en strand så är den inte blå. Så hur kan ni kalla det verkligare?

Bättre att göra spelet i naturliga färger, så kan folk lägga in blåfilter i nvidia controlpanel eller motsvarande för den blåa effekten. Det går inte göra tvärt om utan att färgerna blir konstiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simpan77:

Är du verkligen så dum så du tror att han menar på det sättet?
Har du ingen förståelse och kan du inte läsa uttryck?

Krig är kallt = Det är kallt på så sätt att:

1. man skjuter varandra.
2. Miljön är hemsk
3. man kommer till ett rent helvete, tror du det var glatt och alla var glada på t ex omaha beach?
Tänk efter så fattar du att han inte menar att det är kallt gradvis....
Det är "kallhjärtat"..

Men inte fan sitter man och tänker "Oj vad krig är hemskt" när man lirar nån runda. De flesta lirar för att ha roligt och för vi gillar shooters, inte för att leva oss in i nån deppig cinematisk stämning med smärta och elände, sånt finns filmer och singleplayer spel för. Multiplayer ser bara skit ut med alla jävla färglösa wristcutter filter och bidrar bara till frustration.

Det är just sånt här som håller på och förstör spelindustrin. Spelutvecklarna strävar efter göra sina spel mer och mer cinematiska oavsett om det förstör gameplayn, som det i detta fall gör markant. Supernova solen är ett perfekt exempel.

Visa signatur

W10 Pro N | i7-6700K @ 4.8 GHz | NH-D15 | RTX 3060 Ti | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000MHz CL15 | M.2 2TB | EVGA 750W G2 | Fractal Design Define S | Logitech G502 X | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz »

Permalänk
Medlem
Skrivet av phreec:

Men inte fan sitter man och tänker "Oj vad krig är hemskt" när man lirar nån runda. De flesta lirar för att ha roligt och för vi gillar shooters, inte för att leva oss in i nån deppig cinematisk stämning med smärta och elände, sånt finns filmer och singleplayer spel för. Multiplayer ser bara skit ut med alla jävla färglösa wristcutter filter och bidrar bara till frustration.

Det är just sånt här som håller på och förstör spelindustrin. Spelutvecklarna strävar efter göra sina spel mer och mer cinematiska oavsett om det förstör gameplayn, som det i detta fall gör markant. Supernova solen är ett perfekt exempel.

Nej det förstår jag att man inte gör.. Då är det lika bra att titta på film.. Men att försöka få spelen mer realistiska och att förmedla en starkare känsla som får spelaren att bli mer inne i spelet är väl inge konstigt eller knäppt? Själv älskar jag när man lyckas förmedla känslor och en viss stämning och man inslukas i spelet och är koncentrerad men samtidtigt njuter.. Tycker du sånt inte är nåt för "spelvärlden" så kan du ju lira cs, där har du nog vad du söker.. Eller COD som handlar om att meja ner folk så mycket som möjligt och alla effekter som är orealistiska.. Prova dom spelen!

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k @ 4.2 GHz MB: ASRock Fatal1ty
GPU: Radeon HD 7970 PSU: XFX PRO 750W
RAM: Corsair Vengeance 2x4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

Kan inte hålla med dig helt (delvis rätt har du)
De flesta vanliga drogerna har i stort sätt motsatta effekten. Men i långa loppet så kan det ha den effekten när man missbrukar! Men det är ju inte så att X drog gör dig deprimerad direkt efter du tagit den.
Orsaken till depression/nedstämdhet är inte själva drogerna i sig utan mer pga hur du lever ditt liv osv! Ingen bostad kanske, få vänner i din närhet (ensamhet) ingen stabilitet i ditt liv. och ofta i kläm med lagen på olika sätt. mm

Nu är inte detta flashback så jag tycker inte att den här diskussionen hör hemma här, men även om syftet med en substans är att du tillfälligt ska må bättre/få förhöjt stämningsläge, så kan det lika gärna bli precis tvärtom. Detta vet jag av egen erfarenhet, tyvärr.

Varför du överhuvudtaget försökte rätta någon som beskrev en känsla förstår jag inte, men då vore det ju bra om du faktiskt hade rätt också.

Skrivet av simpan77:

Nej det förstår jag att man inte gör.. Då är det lika bra att titta på film.. Men att försöka få spelen mer realistiska och att förmedla en starkare känsla som får spelaren att bli mer inne i spelet är väl inge konstigt eller knäppt? Själv älskar jag när man lyckas förmedla känslor och en viss stämning och man inslukas i spelet och är koncentrerad men samtidtigt njuter.. Tycker du sånt inte är nåt för "spelvärlden" så kan du ju lira cs, där har du nog vad du söker.. Eller COD som handlar om att meja ner folk så mycket som möjligt och alla effekter som är orealistiska.. Prova dom spelen!

Okej, så du tycker att det är mer realistiskt med blå färg över hela världen? Hmm... Så ser inte min verklighet ut i alla fall.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mooter:

Om det är fusk eller hack eller whatever bryr jag mig inte om. Jag är glad att DICE har lite konstnärlig integritet och vill förmedla deras vision i spelet. Ska man börja tillmötesgå folk enligt någon sorts modell där det som är "lättast att tycka om" ska gälla blir det snabbt en utförsbacke där man till slut hamnar bland mästerverk som Transformersfilmerna, Call of Duty 34, etc..

Jag håller verkligen med dig om den konstnärliga integriteten, däremot bryr jag mig rätt mycket om fusk eller hack aspekten också.

Alla kommentarer om Arma, Quake etc är så meningslösa att jag inte vet vart jag ska ta vägen riktigt...

Vill man lira en simulator eller wireframeshooter i överljudshastighet så gör man det, men det är inte vad Battlefield 3 är idag.

Battlefield 3 är en arkadshooter med riktigt jävla övergrym känsla, grafik och gameplay.

DICE vill att BF3 ska vara ett roligt spel att spela där verkligheten endast är en inspiration för riktigt gött gameplay, gillar ni inte alls det är inte BF3 ett spel för dig i dagsläget.

Att försvara en tredjepartsmodifikation som ändrar på spelfiler är inte vettigt någonstans då detta kommer bara leda till en hel jävla del strul där folk springer runt med massa småfusk som ger en oschysst fördel, tyvärr.

Jag kan förstå att folk vill ha en annan grafisk stil på spelet men detta är inte något som erbjuds i dagsläget, deal with it.

Jag tycker det är ok att argumentera för att man vill att DICE ska lägga till detta i framtiden, visst, men att argumentera för att det är ok att ändra på spelfiler utan att det finns direkt stöd för det bara för att man vill ha det på sitt sätt är bara trångsynt och barnsligt.

Detta är förstås vad jag tycker och inte fakta på något sätt.

Tycker att det är oerhört tråkigt och synd att hålla på att basha sönder en så underbar spelutvecklare på grund av denna detalj, kan ni inte ha lite perspektiv på det hela? Folk måste alltid skrika sig hesa när de skriver av sig på forum, sen ska alla hänga på "the bashbandwagon" vilket jag också tycker är otroligt tramsigt.

Jag tycker BF3 är det BÄSTA FPS spel jag någonsin spelat och jag älskar den grafiska stilen och jag älskar DICE och jag hoppas att DICE inte kommer tillåta oändlig modifikation av spelfiler på grund av detta bashtåg.

Permalänk
Entusiast

Så ett byte från kalla gråblå toner till varma rosa toner med maxad kontrast? Känns ju som ett byte i sidled när det gäller färger. Var det naturlga färger modden ville efterlikna så misslyckades de ju totalt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av simpan77:

Nej det förstår jag att man inte gör.. Då är det lika bra att titta på film.. Men att försöka få spelen mer realistiska och att förmedla en starkare känsla som får spelaren att bli mer inne i spelet är väl inge konstigt eller knäppt? Själv älskar jag när man lyckas förmedla känslor och en viss stämning och man inslukas i spelet och är koncentrerad men samtidtigt njuter..

Fast det är ju inget BF3 lyckas med oavsett. Jag har aldrig under mina 450 timmar levt mig in i spelet på samma sätt som jag har i t ex Arma2 eller DayZ. BF3 är inte ett 'seriöst' nog spel för att nå en sån stämning.

Skrivet av simpan77:

Tycker du sånt inte är nåt för "spelvärlden" så kan du ju lira cs, där har du nog vad du söker.. Eller COD som handlar om att meja ner folk så mycket som möjligt och alla effekter som är orealistiska.. Prova dom spelen!

Ja, jag tycker det. Speciellt då deras misslyckade försök bara bidrar till en sämre gameplay upplevelse. Jag bryr mig inte mycket om hur andra shooters ser ut, vill bara att BF3 ska bli bra.

Visa signatur

W10 Pro N | i7-6700K @ 4.8 GHz | NH-D15 | RTX 3060 Ti | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000MHz CL15 | M.2 2TB | EVGA 750W G2 | Fractal Design Define S | Logitech G502 X | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz »

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Nu är inte detta flashback så jag tycker inte att den här diskussionen hör hemma här, men även om syftet med en substans är att du tillfälligt ska må bättre/få förhöjt stämningsläge, så kan det lika gärna bli precis tvärtom. Detta vet jag av egen erfarenhet, tyvärr.

Varför du överhuvudtaget försökte rätta någon som beskrev en känsla förstår jag inte, men då vore det ju bra om du faktiskt hade rätt också.

Okej, så du tycker att det är mer realistiskt med blå färg över hela världen? Hmm... Så ser inte min verklighet ut i alla fall.

Jag skrev inte ara om verkligehet.. Jag skrev också om känslan när man spelar.. Jag får en mer dyster och mörk känsla i spelet när jag spelar och det är blått.. Jag har inte sagt att det inte ska vara mindre blått än vad det är, men jag tycker ändå att lite blått som de har nu är inte negativt heller.. Känslan blir bättre och man sätter sig in i spelet mer..iaf vad gäller mig och mina polare..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av phreec:

Fast det är ju inget BF3 lyckas med oavsett. Jag har aldrig under mina 450 timmar levt mig in i spelet på samma sätt som jag har i t ex Arma2 eller DayZ. BF3 är inte ett 'seriöst' nog spel för att nå en sån stämning.
Ja, jag tycker det. Speciellt då deras misslyckade försök bara bidrar till en sämre gameplay upplevelse. Jag bryr mig inte mycket om hur andra shooters ser ut, vill bara att BF3 ska bli bra.

Okay, jag tycker de har det.. men är ju en smaksak.. Men alla jag pratat med tycker känslan i BF3 är oslagbar.. Men du kanske är en bf-lirare helt enkelt.. Tråkigt att höra att bf tappar spelare på sina nya spel (dömer inte dig) Tycker själv det finns mycket de kunde gjort mycket bättre.. Tycker personligen inte att de misslyckas med att bidra med en bra gameplay-upplevelse..

Visa signatur