Permalänk
Medlem

Ny TV - Tips!

Hejsan!

Jag letar just nu efter en ny TV. Har en budget på omkring 10,000kr och behöver en större än 46 (Har just nu en 42 och den är för liten.. har tvn ganska långt ifrån).

Hittade denna på elgiganten och den är på erbjudande: http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/55PFL5527T/phil...

Eller ska man kolla på http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/UE50ES6715XXE/s... och höja budgeten med 1000kr?

Vad tror Ni? Ska man slå till på denna eller vänta och se ifall det kommer upp någon annan schysst deal nästa vecka?

Om det spelar någon roll så har jag samsung telefon. Hade föredragit Samsung TV för att lättare kunna koppla ihop telefonen och TV tex... men men!

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Det är plasma du ska ha, denna t.ex http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1177817 Stor kontrast och djup svärta.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Plasma är bra om du ska ha tvn igång en gång per vecka o se på film kanske. LED är bra för resten. skulle nog köra på vilket dera av dem där två, samsung har generellt sätt bättre bildkvalité men kan inte säga något ont om philips heller då jag aldrig haft en. är du under hård budget så kör philipsen, kan du pissa iväg lite extra pengar så varför inte samsungen? båda skärmar är bra och köp försatan inte plasma, drar ström och bilder bränns fast. usch.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

Det är plasma du ska ha, denna t.ex http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1177817 Stor kontrast och djup svärta.

Jag vet inte om jag vill ha en plasma. Brukar ha datorn inkopplad och "standby" dvs.. den står flera timmar med en stillastående bild tex. och orolig över inbränning

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

Plasma är bra om du ska ha tvn igång en gång per vecka o se på film kanske. LED är bra för resten. skulle nog köra på vilket dera av dem där två, samsung har generellt sätt bättre bildkvalité men kan inte säga något ont om philips heller då jag aldrig haft en. är du under hård budget så kör philipsen, kan du pissa iväg lite extra pengar så varför inte samsungen? båda skärmar är bra och köp försatan inte plasma, drar ström och bilder bränns fast. usch.

Vilken av dem är mest prisvärd? Tänker mest på att det är 5000kr rea på philipsen ...

Någon som vet hur det är att koppla ihop en samsung telefon med philips tv tex?

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av AldrigJa:

Vilken av dem är mest prisvärd? Tänker mest på att det är 5000kr rea på philipsen ...

Någon som vet hur det är att koppla ihop en samsung telefon med philips tv tex?

philipsen som sagt om du är under en viss budget, absolut. hur philips och samsung gökar tilsammans har jag ingen aning. men kör phillan om du är osäker på stålarna.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

jag har Philipsen fast med 40 tum.
Rekommenderar den starkt.
Ända dåliga är att deras meny system är lite Jobbigt

Visa signatur

Intel i7 10700K
ASUS Z490 Prime-P
Gigabyte Radeon RX 570
Corsair Vengeance 16gb

Permalänk
Medlem

Tycker du ska besöka minhembio.com och antingen läsa trådarna som handlar om ovanstående tv-apparater eller be om köpråd. Medlemmarna där är väldigt kompetenta och engagerade. Men skriv för guds skull inte att du är intresserad av en LED tv för då kommer tråden spåra ut totalt