Permalänk
Avstängd
Skrivet av Segmonsson:

Sjukt jävla bra!!! köp köp köp!!!

Utveckla.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av ircfox:

Allt jag sagt finns i Dayz, men enligt mig så funkar det sjukt mycket bättre i Warz och det är baserat på en annan motor, som jag tycker lämpar sig mer och är enklare för pvpn, inga zombies som aggrar från flera mil och springer genom väggar. sitter inte snipers på alla tak i de större städerna så man blir instant dödad av, fler och roligare firefights.

Man känner av att dayZ bara är en mod medans WarZ är ett eget spel. Många saker är nästa identiska med Dayz, men jag tycker helt enkelt de små sakerna gör mycket för spelet.

Har full förståelse för folk som tycker mer om Dayz än WarZ, men bara för det behöver man inte gå in på ett forum och skrika att WarZ är en scam och att ingen borde köpa det. Bara för att jag Spelar HoN går inte jag in i en LoL tråd och sågar det?!

Anledningen till att "det känns mer som ett färdig spel" antar jag är för att det är färre buggar, vilket självklart är för att DayZ drivs på en motor som ligger på en helt annan nivå, då den är gjord för en militärsimulator, och blir därför många fler saker man måste tänka på och fixa, även om jag själv inte har råkat ut för en enda bugg på länge i DayZ, så länge man inte lägger sig på snedden i en dörröppning och sen blir förvånad över att man bryter benen. Det är egentligen inte ens en bugg, utan är rätt logiskt, försöker du lägga dig raklång på ett ställe där du inte får plats, och du tvingas ner där ändå kommer dina ben att brytas, dock borde de bara fixa detta genom att göra att det inte går att lägga sig där man inte får plats.

Är med om lika många random aggros i War Z, om inte fler, trotts det att de inte hör en hagelbössa som skjuts 15 meter bort Snipers sitter inte på tak, utan sitter och vaktar i skogen utanför små städer, oftast (nästan alltid faktiskt) i områden där man precis spawnat, så är alltid obeväpnat folk de skjuter på. Väldigt få saker är identiska till DayZ, om ens något är det.

Dock är det ju lättare att hantera eldstrider, och har man spelat andra arkadeaktiga shooters kommer man nog känna sig rätt hemma med att skjuta i War Z. Nej, man bör inte skrika att ingen ska köpa det, lika lite som man bör skrika "Köp köp köp!" som någon gjorde nyss i tråden. Spelet är verkligen inte för alla, speciellt inte om man, som jag, var ute efter något som DayZ, enda anledningen till att jag köpte det var att något fån skrev i en tråd "Om du gillar DayZ kommer du definitivt gilla detta", vilket inte är det minsta sant.

Gillar man att skjuta andra survivors i DayZ, och det mesta som rör sig, med extremt lite ammo och rätt få vapen så är det något för dig, framför allt om du skulle vilja ha något som mer liknar ett FPS än en simulatorupplevelse.

Tycker själv att de borde insett spelets styrka, och jobbat mer på den, dvs att döda survivors, om de slängt ut mer vapen och ammo, och haft lite tajtare banor så hade det verkligen boostat spelet för att förbättra det spelet faktiskt gör bra; Strider mellan spelare.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd

Laser.
Rocket har inte tillgång till motorns kod, därav fler buggar i dayz.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Laser.

Ja, det stämmer också, det har jag väl inte sagt något om? Anledningen till att de finns där från början har ju med att göra att den är mycket mer komplex än den War Z använder.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Fyfan, lanat nu i 3 dagar med några polare. BÄSTA 160kr vi NÅGONSIN använt på ett spel! Dayz har inget att komma med..

Har en hel del massa vapen nu då vi raidat massa städer. Med teamplay kan man ta sig grymt långt.

Mycket taktik, försiktighet och överraskningsmoment som gör att man lyckas döda dem före en. Helt underbart spel. och det är endast i alpha. Har varit med om spel som är 10ggr buggigare som är i beta.

Visa signatur

Ryzen 1700 @ 3.9ghz | 16GB 2666mhz | Gigabyte GTX 1080 | EVGA 850w

Permalänk
Skrivet av j3n5:

Fyfan, lanat nu i 3 dagar med några polare. BÄSTA 160kr vi NÅGONSIN använt på ett spel! Dayz har inget att komma med..

Har en hel del massa vapen nu då vi raidat massa städer. Med teamplay kan man ta sig grymt långt.

Mycket taktik, försiktighet och överraskningsmoment som gör att man lyckas döda dem före en. Helt underbart spel. och det är endast i alpha. Har varit med om spel som är 10ggr buggigare som är i beta.

Som sagt, eftersom detta är en tråd som ska hjälpa folk att veta om spelet är något för dem så är det rätt onödigt att bara skriva att det är bra och DayZ är dåligt, skriv gärna vad som var bra, vad som var bättre än DayZ, och framför allt varför

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koffe_93:

Nej, men var redigt nära att köpa det ett tag, men jag har bestämt mig för att
stödja han som gjorde DayZ i första hand och sedan om det floppar så får jag titta på WarZ.

Men tycker fortfarande att det är så förbannat fult av dem, men men,
Spelar egentligen ingen roll att jag sitter och skriver mina åsikter då det inte hjälper mig själv eller någon annan.

Gillar hur du kan uttala dig i att det är exakt likadant då du inte ens spelat det...

Permalänk
Medlem

Okej, kanske inte skulle ha sagt att dayz var dåligt då jag endast testat spelet i drygt 6h.

Men själva motorn är superb till war z. Alla kontroller känns tighta, lite mindre day z över dem och mer battlefield. Tycker att grafiken är riktigt bra, och ändå verkar det inte speciellt krävande (bra motor?) Spelet är ju som sagt i alfa ännu, men i min mening känns det som en beta. Spelet är mycket lätt att installera och komma igång med.

Fysiken är i min mening mycket bättre, de kan behöva slipa på hur man rammlar och faller då man går ner för en klippa typ. Animationerna på solen i träden är riktigt bra. Man ser även lite dimma och hur ljuset strålar mot marken. Ficklampan är riktigt bra gjord, bländar en i mörkret ungefär som i battlefield. Om man vill dö så är det en bra ide att springa runt och lysa i mörkret

Det känns som att war z kan bli ruskigt bra. Då det bara är i alfa, men man känner att det har grym potens. En negativ sak är att man måste nästan vara 2. Allafall om man ska ha bra utkik och awareness.

Hade extremt roligt igår då jag och några vänner överrumplade några gäng och blev själva det en gång. Som tur var slutade allting bra och vi fick en hel del fin loot

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ircfox:

Gillar hur du kan uttala dig i att det är exakt likadant då du inte ens spelat det...

Jo, klart att det inte är lika dant, men det ser förbannat likt ut.

Men det jag i stort sett har sagt hela tiden är att man ska stödja de som kommer på
nytänkande i första hand istället för att stödja de som gör likadant men är snabbare med en "riktig" verision.

Och det här är helt mina egna tankar och hur jag tycker är rätt eller fel.
Sedan att de har ljugit om WarZ är ju heller inget plus precis.

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av j3n5:

lite mindre day z över dem och mer battlefield. Ficklampan är riktigt bra gjord, bländar en i mörkret ungefär som i battlefield.

Förklarar varför spelet är ett Deathmatch spel då..

Visa signatur

Permalänk

Det första jag tycker de ska fixa är faktiskt animationerna, det ska inte se ut som man simmar crawl när man kryper, även om det ser rätt bra ut om man lägger sig en liten bit ut i vattnet vid en strand och "kryper" där i, då slipper de fixa nya animationer om de skulle göra så man kan simma Alla animationer ser riktigt fåniga ut, och inte det minsta naturliga

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gillar inte då folk "hatear" på DayZ då det är fortfarande ett mod. Prova det då standalone kommer ut vetja!

Visa signatur

DATOR i5 3570k | 7870 | GA-Z77X-UD3H | Corsair Vengeance 2x4GB 1600mhz | Thermalright HR-02 macho rev.a. | Intel 330 180GB | HDD 1TB | Silverstone 750W 80+ silver | Define R3
KRINGUTRUSTNING G400S | CM Storm Quickfire TK | G930 | Dell Ultrasharp u2312hm | Fujitsu Siemens l22w-7sd

Permalänk
Medlem
Skrivet av co0ldown:

Gillar inte då folk "hatear" på DayZ då det är fortfarande ett mod. Prova det då standalone kommer ut vetja!

Jag kommer nog prova standalone versionen. Men säger bara att om ni inte orkar vänta på den så kan ni spela war z medans. Har väldigt roligt allafall, och för 160kr ärdet i min mening väldigt prisvärt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Om någon är intresserad så har jag ett Pioneer konto någon kan få billigare än $40. Givetvis är alla points kvar.

Permalänk
Avstängd

Kan någon vara vänlig och skicka mig en beta key?

Permalänk

Jag tycker att War Z är skitkul. Jag har dock inte spelat så mycket day Z så jag kan inte uttala mig om det. Men det ska bli roligt att jämföra när standalone versionen av Day Z kommer ut.

Permalänk

Älskar hur man får sitta på Disconnect soon i 5 minuter ibland när man dör, så att det går snabbare att stänga ner hela spelet och starta om Älskar hur man inte har några fotsteg när man inte springer, så att det är skitlätt att smyga sig på folk, och älskar också hur man med ett shotgun inte hinner skjuta snabbt nog för att döda någon med en M4a, trotts att man smyger sig på den. 3 skott i huvud och kropp räcker visst inte, innan jag hinner avfyra det fjärde skottet hinner han vända sig om, och döda mig, trotts att jag hade body armor de behöver jobba en aning på balans.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Älskar hur man får sitta på Disconnect soon i 5 minuter ibland när man dör, så att det går snabbare att stänga ner hela spelet och starta om Älskar hur man inte har några fotsteg när man inte springer, så att det är skitlätt att smyga sig på folk, och älskar också hur man med ett shotgun inte hinner skjuta snabbt nog för att döda någon med en M4a, trotts att man smyger sig på den. 3 skott i huvud och kropp räcker visst inte, innan jag hinner avfyra det fjärde skottet hinner han vända sig om, och döda mig, trotts att jag hade body armor de behöver jobba en aning på balans.

Ta dig nära när du har shotgun, då dödar du på första skotten oavsett armor/hp/whatever. Om inte, lär dig sikta bättre för det är så det funkar för mig iallafall :).

Permalänk

Tja mannen, Jag köpte Warz förigår.... jag har inte haft så kul på länge med mina kompisar när vi har spelat...det är fortf alpha det ska inte va kul så tänk dig när det värkligen släpps. Jag tycker du ska köpa det...värkligen ett + i mina böcker annorlunda spel.

Permalänk
Skrivet av Lordh:

Ta dig nära när du har shotgun, då dödar du på första skotten oavsett armor/hp/whatever. Om inte, lär dig sikta bättre för det är så det funkar för mig iallafall :).

Det kanske jag glömde säga, men var ungefär 2-3 meter ifrån honom, först ett skott i ryggen då jag hade följt efter honom ett tag, då la han sig och jag gick ännu närmare och satte en slug i huvudet på honom (som han påstod togs av hans hjälm) och ett tredje i bröstet när han ställt sig upp igen. Lära mig sikta bättre? Om skotten träffar i bröst och huvud, varför tycker du jag behöver sikta bättre? Var väl en fuskare i så fall, om shotgun ska döda på ett skott (även om jag seriöst tvekar på det, eftersom inte ens en zombie inte dör av ett skott i bröstet på point-blank range).

Är väldigt konstigt att säga att jag ska lära mig sikta bättre i ett spel med hitmarkers, så att man kan vara säker på att man träffar Sen fattar jag inte varför det skulle bli så mycket effektivare när man går närmare om ens shotgun skjuter slugs...nog för att den tappar hastighet, men har ändå tillräcklig kraft för att klara i alla fall 50 meter utan problem.

Visa signatur

Permalänk

Seriöst, går det att disconnecta när man dött, eller måste man stänga ner spelet för att få fortsätta?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Seriöst, går det att disconnecta när man dött, eller måste man stänga ner spelet för att få fortsätta?

Detta är ett problem för nästan alla för tillfället! Fixas väl i patchen som kommer nu i veckan troligtvis

Visa signatur

Asus Strix z390-F,Intel core i7 9700k,32gb Corsair 3200mhz ram,RM750X psu,Nvidia 1080TI,500gb samsung 970evo,250gb samsung 960evo + 2tb hdd,
Logitech G933 Artemis Spectrum headphones,Steelseries Rival 300 mouse,ADX Pro 1m mousepad,Steelseries Apex M800 keyboard
27" 165hz IPS Acer Predator monitor

Permalänk
Medlem

Någon som har en warZ guestkey att ge ut? Skulle uppskattas!

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Laser.

Och hur har en Bohemia anställd (Rocket) ej tillgång till koden som möjliggjort att försäljningen av spelet ökat med flera tusen procent, och som även, tillsammans med Bohemia, jobbar på en stand-alone? Nej, buggar finns det i alla mods till Arma, så är det bara, och Arma är en simulator, War Z, som till 110% är baserat på det skitdåliga fps spelet War Inc, har en spelmotor som jag inte sett make till på flera år.. Och hur kan ni War Z fans klara er utan fordon, det förstår jag inte.. Sorry for da h8

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

Och hur har en Bohemia anställd (Rocket) ej tillgång till koden som möjliggjort att försäljningen av spelet ökat med flera tusen procent, och som även, tillsammans med Bohemia, jobbar på en stand-alone? Nej, buggar finns det i alla mods till Arma, så är det bara, och Arma är en simulator, War Z, som till 110% är baserat på det skitdåliga fps spelet War Inc, har en spelmotor som jag inte sett make till på flera år.. Och hur kan ni War Z fans klara er utan fordon, det förstår jag inte.. Sorry for da h8

Du kan ju fortsätta hata på alpha/beta medans jag väntar på att de släpper hela spelet.
Själv så tycker jag det är helt okej att säga vad som är dåligt med betan/alphan men att säga att WarZ är ett sämre spel än Dayz när både Dayz och Warz ej har kommit ut än så blir det bara irriterande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Det kanske jag glömde säga, men var ungefär 2-3 meter ifrån honom, först ett skott i ryggen då jag hade följt efter honom ett tag, då la han sig och jag gick ännu närmare och satte en slug i huvudet på honom (som han påstod togs av hans hjälm) och ett tredje i bröstet när han ställt sig upp igen. Lära mig sikta bättre? Om skotten träffar i bröst och huvud, varför tycker du jag behöver sikta bättre? Var väl en fuskare i så fall, om shotgun ska döda på ett skott (även om jag seriöst tvekar på det, eftersom inte ens en zombie inte dör av ett skott i bröstet på point-blank range).

Är väldigt konstigt att säga att jag ska lära mig sikta bättre i ett spel med hitmarkers, så att man kan vara säker på att man träffar Sen fattar jag inte varför det skulle bli så mycket effektivare när man går närmare om ens shotgun skjuter slugs...nog för att den tappar hastighet, men har ändå tillräcklig kraft för att klara i alla fall 50 meter utan problem.

Antingen hade du maximal otur eller så fuskar han. Jag brukar oftast döda folk på antingen första eller andra skotten på nära avstånd med shotgun.
Sen så kan du inte döda zombies genom att skjuta dom i magen. Du måste träffa huvudet oavsett vapen och kaliber.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Mossberg är sämst..Sköt nyss en kille 4ggr från 3m avstånd och fick bara ner hans HP till hälften.Han hade inte ens armor eller hjälm = S

Visa signatur

Asus Strix z390-F,Intel core i7 9700k,32gb Corsair 3200mhz ram,RM750X psu,Nvidia 1080TI,500gb samsung 970evo,250gb samsung 960evo + 2tb hdd,
Logitech G933 Artemis Spectrum headphones,Steelseries Rival 300 mouse,ADX Pro 1m mousepad,Steelseries Apex M800 keyboard
27" 165hz IPS Acer Predator monitor

Permalänk
Medlem

Vill du lira Dayz fast mer fler Codkiddies, go for it!
Imho suger det, för mycket pvp...

Permalänk
Medlem

Om man vill spela ett FPS-zombie spel som går ut mer på att mörda alla. Go War Z.
Det är skrämmande lite skräck al a zombie i det.
Känns som om det är ett FPS spel där man ska döda alla man ser.
Men det är ganska bra gjort i alla fall.

Men kommer nog hålla mig till Day Z om standalone blir bättre än modden.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: JMCD-12S4 \ 96GBRAM \ i5 12500 \ 20TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Skrivet av Azoicer:

Om man vill spela ett FPS-zombie spel som går ut mer på att mörda alla. Go War Z.
Det är skrämmande lite skräck al a zombie i det.
Känns som om det är ett FPS spel där man ska döda alla man ser.
Men det är ganska bra gjort i alla fall.

Men kommer nog hålla mig till Day Z om standalone blir bättre än modden.

Hm, varje gång jag har träffat på någon i DayZ så har jag blivit beskjuten.. Så det är kanske inte bara War Z som det handlar om att skjuta på alla man ser?

Visa signatur