Känns inte riktigt som rätt chassie om du vill ha en tyst musikdator. Vet inte hur tyst grafik-kortet är, men tror de där hyfsade. Har inte koll på kraftaggregatet men Be Quiet har väl okej rykte, dock borde det gå gräva upp ett test. Fractal Designs Define-serie är väl standard att rekommendera som tystare chassie, sedan finns det en uppsjö av CPU-kylare som är väldigt tysta. Dock har jag för mig att standard-kylare för Ivy Bridge I5 är ganska tyst, men jag kan ha fel. http://www.silentpcreview.com/ är ett bra ställe för info om tystare grejer, de har rätt ok forum med.
EDIT: En bekant som håller på mycket med ljud har vad han kallar en studio-dator. Ljuddämpat chassie, Antec P180 eller dylikt, och bara stora fläktar på låga varv. Dubbla grafikkort för att kunna ha många skärmar, båda passivt kylda. Tro han har nån stor torn-kylare till CPU med 140 mm fläkt på låga varv. Fractal Designs senaste Define-låda har platser för fläktar på 140 mm, kan man köra dem på låga varv så blir oljudet minimalt. Och ja, SSD är tyst. Annars green-series HDD är väldigt tysta.