Följ Black Week på SweClockers

Har jag en noja eller stämmer det jag känner angående Steelseries ?

Permalänk

Har jag en noja eller stämmer det jag känner angående Steelseries ?

Tycker att jag har märkt de senaste veckorna att Steelseries inte har kvalite vad gäller kringutrustning. Typ att dom är plastiga och dåligt byggda, stämmer det för er också eller är det bara jag som är kräsen ? Typ deras musar har ingen tyngd och deras headset är som en leksak jämnfört med tex Corsair.

Permalänk
99:e percentilen

Mina två headset har varit från Steelseries och båda har funkat och funkar mycket bra. Det första (Siberia) har rivits ner otaliga gånger, medan det nya (7H) har tappats två gånger.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Jag är rätt missnöjd med mitt Steelseries-headset, men jag är inte allt för insatt i headset så jag kanske bara förväntade mig mer för pengarna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Tycker att jag har märkt de senaste veckorna att Steelseries inte har kvalite vad gäller kringutrustning. Typ att dom är plastiga och dåligt byggda, stämmer det för er också eller är det bara jag som är kräsen ? Typ deras musar har ingen tyngd och deras headset är som en leksak jämnfört med tex Corsair.

Lite lustigt med din "profilbild".

Men jo Steelseries är som alla andra märkes i budget-/mellansegmentet.

(Imo)

Permalänk
Skrivet av punchline82:

Schysst Steelseries logga.
Har du typ varit Steelseries fantast och sedan vaknat ur en dröm och insett att det är plastiga och billiga prylar som blivit designade att se kvalitativa ut ?

Det är lite synd, men man får pröjsa rätt så mycket för att få riktigt schyssta hörlurar som sitter bra i flera timmar, likaså med i princip allt ..

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Avstängd

Har ett par steelseries hörlurar på min andra maskin för tillfället, Siberia kanske ? Dom är helt ok på huvet och ljudet kan ja inte klaga på. Plastiga som fan ser dom ut dock
Och det är ju faktiskt långt ifrån bra grejer, mellansegment som säljs till högt pris åt gamers.

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk

Ja men sa ju att jag började komma på hur det låg till. Alltså själva funktionen är det inget fel på (inte vad jag tror iallafall) men det är själva byggkvaliten samt matrialet de använder. Plastigt och lätta för att vara en hyffsad dyr produkt, alltså headsetet 7H.

Permalänk
Skrivet av MyZk0:

Schysst Steelseries logga.
Har du typ varit Steelseries fantast och sedan vaknat ur en dröm och insett att det är plastiga och billiga prylar som blivit designade att se kvalitativa ut ?

Det är lite synd, men man får pröjsa rätt så mycket för att få riktigt schyssta hörlurar som sitter bra i flera timmar, likaså med i princip allt ..

Ja typ det kan man seja. När m,an inte visste annat.

Permalänk
Medlem

Jag gillar steelseries kringutrustning om man bortser från deras hörlurar, dålig kvalité och dom börjar glappa lätt.
Haft ett 7h och två 5h, alla har börjat glappa.
Vill tillägga att jag är försiktig med mina saker.
Använder både mus och tangetbord från steelseries och är otroligt nöjd med dessa.

Permalänk
Medlem

Har ett par siberia v2 svart/guld. Tycker de är underbara! Visst ingen super kavlitets känsla, men de ser riktigt bra ut. Sitter skönt runt öronen, och får inte ont om man sitter tex en hel dag med dem på.

qpad XL musmatta (tyg liknande) Och en razer lechesis mus.

Permalänk

Kan hålla med om att deras headsets känns relativt plastiga (även om jag dock äger två par, varav det ena kastas runt och far åt alla möjliga håll och kanter), deras senare tagentbord är dock underbara.

7g / 6gV2 känns och är relativt högkvalitativa rakt igenom.

Visa signatur

Asrock Z77 Pro4-M | Intel core i5 3450 | Gigabyte Radeon HD7970 | Fractal Design R2 550W | NZXT 410 Phantom | SteelSeries 7g

Permalänk
Skrivet av Misantropen:

Kan hålla med om att deras headsets känns relativt plastiga (även om jag dock äger två par, varav det ena kastas runt och far åt alla möjliga håll och kanter), deras senare tagentbord är dock underbara.

7g / 6gV2 känns och är relativt högkvalitativa rakt igenom.

Men tycker du att ljudkvaliten är bra då ?

Permalänk
Skrivet av punchline82:

Men tycker du att ljudkvaliten är bra då ?

Beror helt på vad du har tänkt att göra med dem, för att spela är ljudkvalitén mer än tillräcklig, nästintill superb.

För att mixa/mastra/spela in musik? Nej, det är en helt annan historia, något som jag egentligen inte skulle rekommendera någon att göra utan seriösa monitorer.

Duger med andra ord definitivt som all-round om man inte är extremt kräsen av sig.

Visa signatur

Asrock Z77 Pro4-M | Intel core i5 3450 | Gigabyte Radeon HD7970 | Fractal Design R2 550W | NZXT 410 Phantom | SteelSeries 7g

Permalänk
Medlem

Tycker dem flesta "gamer" inriktade förtagens produkter känns billiga, plastiga och skräpiga. Känns som att de är gjorda för en publik som tror att de köper bra saker bara för att de är dyra.

T ex Logitech, Siberia, Razer, Mionix mm. (Typ allt som finns på maxfps.se)

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Steelseries är ju ett "gamingmärke" som säljer budgetprylar till överkomliga priser. Har du tidigare förväntat dig något annat?

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Entusiast

Själv äger jag Siberia V2 och har ägt flera dom senaste 3 åren så det säger ju lite. Men det som är bra med Siberia V2 är att dom är så otroligt sköna att ha på sig! Har inte hittat något annat headset som sitter så bra på mitt huvud som Siberia V2 gör.
Visst, något jättedyrt Sennheiser-headset kanske skulle sitta fint på mitt huvud men för Siberia V2's låga pris så är det underbart

Ljudkvalitén är en annan sak men jag bryr mig inte så mycket om det.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

köpte 7H dom gick sönder under en vecka

Permalänk
Medlem

Köpte ett par Siberia V2 när de kostade under 300 på CDON. Ljudkvaliten är inte den bästa men för 300 spänn är det helt okej. Komforten är helt underbar. Man känner de knappt på huvudet. Bra köp för 300. Dåligt för 600. Steelseries säljer bara lite för dyrt för att man ska förstå att det är budgetgrejer som inte är särskilt bra.
Köp bara på rea så lär du bli nöjd med all steelseries-skit.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Gått igenom 2 stycken Siberia v2 och det är nog bland det sämsta headset jag någonsin har haft. Micen är fullständigt skräp (Man låter inget vidare enligt andra) och glapp i volymkontrollen på sladden hör ju också till vanligheterna.
Efter dessa två så vägrar jag köpa headset med volymkontroll på sladden.

Det enda positiva med detta headset är att dom är riktigt sköna att ha på sig.

Jag har också en gigantiskt musmatta från Steelseries, har något konstigt namn typ QCK eller nåt. Också inne på mitt andra men är ganska nöjd med den.
Ja det är väl allt jag äger/ägt från Steelseries.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Medlem

Jag kan hålla med om att deras saker känns plastiga, har både siberia v2 och en kana-mus, men båda fungerar bra tycker jag, och det är viktigast för mig. v2:an sitter gött på mitt huvud också, en mycket bra uppgradering från mina gamla koss.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

Håller med, det ända bra steelseries skapat är nog deras musmatta qck+. Så galet stor musmatta, sjukt skönt.

Har aldrig ägt någon annat steelseries gear, men har just hört av polarna med åren hur allt deras gear har gått sönder medan mina datordelar hållit prima. Deras headset/möss är dem som hela tiden gått sönder för alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Tycker dem flesta "gamer" inriktade förtagens produkter känns billiga, plastiga och skräpiga. Känns som att de är gjorda för en publik som tror att de köper bra saker bara för att de är dyra.

T ex Logitech, Siberia, Razer, Mionix mm. (Typ allt som finns på maxfps.se)

Det är min uppfattning också känns som dom säljer sakerna på att dom är rosa eller blå eller liknande. Jag har inte köpt dom här märkena själv men när man satsat allt på att sälja produkterna med flashiga färger och blinkande lysdioder så tänker jag att det är för att maskera att det man säljer inte är bra vilket får mig att köpa nåt annat istället. Egentligen vet jag inget om kvaliten men det som dom gör med produkterna för att dom ska sälja får istället motsatt effekt för mig och gör att jag hellre köper något annat. Om produkterna var bra så hade dom inte behövt allt bling bling och recensionerna hade talat för sig själva.

Permalänk
Skrivet av plajton:

Håller med, det ända bra steelseries skapat är nog deras musmatta qck+. Så galet stor musmatta, sjukt skönt.

Njae, vetefan, tycker inte min fyller sin funktion riktigt. Allt för ofta är det en katt på den istället för en mus, och då är det det rätt osmidigt att interagera med datorn. Men tja, i sådana lägen är det iallafall tur att den är så stor, så att jag får nåt litet hörn själv iallafall

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Tycker steelseries känns som ett rätt mediokert märke. Det är ett företag som får mycket hype också vilket leder till att förväntningarna ökar. Haft en Xai, var väl en OK produkt borsett från den dåliga implementeringen utav det interna minnet, som i sin tur ledde till diverse kompatibilitetsproblem. Kinzu V2 Pro stog jag inte ut en minut med, scrollen var lös, sensorn mätte dåligt och ostabil pollingrate. 9HD var bra tills den blev helt utsliten efter några månader. Har en QcK+ nu, men kommer tveklöst byta den mot en ny Corepad C1 i framtiden.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Hade ett par Steelseries 5H (?) för en herrans massa år sedan, höll nog inte ens i ett år, efter det har jag bara haft musmattor från dem. De fungerar iaf!

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

jag hade ett siberia v1 innan som höll väldigt bra , hade dom i nästan 2 år och fick rätt många smällar, mitt tangentbord (SteelSeries 6gv2 känns riktigt robust och är tugnt riktig kvalitékänsla. Min Kana mus har hållt bra också även om den känns väldigt plastig och lätt.

Steelseries prylarna jag har haft har inte kostat speciellt mycket men för dom pengarna så tycker jag allt har hållt väldigt bra!

Visa signatur

CPU: Intel Core I5 2500k | CPU Kylare: CM Hyper 212 EVO | Moderkort:Gigabyte GA-Z68X-UD3H GA-Z68X-UD3H |Nätagg: FD Newton R3 600W | Corsair 8GB DDR3 | Chassi: Fractal Design R4 Black Window | GPU: Asus 560Ti DirectCUII | Headset: Corsair Vengeance 2000 | Tangentbord: Steelseries 6GV2

Permalänk
Skrivet av punchline82:

Byggkvalitén har jag inte märkt av, men att komponenterna och mjukvaran inte fungerar som den ska.
Mitt gamla Seberia (V1) har varit fel fritt, köpte ett G35 som gick köpte mig då Seberia v2 Diablo III edition, mjukvaran var helt värdelös, när man pratade med folk i skype så blev micken konstig och la på ett eko så det lät som att du stod i en stor kyrka och tala. Köpte mig då ett 7H Fnatic edition, plastigt var det, och micken lät att komma från COOP.
Hade en Akari Laser som jag tyckte var gudomlig. men köpte mig en trådlös mus och använde inte Akarin mer, nu när jag känner på den igen så märker jag att scroll-hjulet är som att snurra på en svamp. den har inte det där robusta *KLICK* *KLICK* för varje jack utan mer *flop*

Visa signatur

**Inget värt att skryta om**

Permalänk

Använt deras prylar ett tag och är nöjd med deras billigare saker såsom deras basic musmattor samt min nuvarande mus Kana, men precis som med Logitech och Razer så finner jag inte deras "dyrare" prylar ett dugg intressanta, dessutom har jag inte hört mycket bra om deras bästsäljare Siberia heller.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36