Permalänk
Medlem

Dator startar ej.

Hejsan gott folk! Tänkte tao pröva hårdvaran ur offret för min moddning och samtidigt ta ut morsans gamla bilder från HDD för att glädja henne. Så långt kom jag dock INTE. Kör datorn utanför chassit. Prövade med allt nödvändigt ikopplat+ HDD. Då jag skulle starta den så gick CPU fläkten runt ett halvt varv men inget mer. Prövade då utan HDD och med bara ett RAM minne. Nu gick CPU fläkten runt 2 varv och PSU fläkten ett varv. Men inget mer. Vad felas månne skiten? Aldrig sett sånt problem förut :/

Kunde dock inte köra utan GPU då mobot inte har inbyggd grafik.
Alla råd uppskattas.

Specs:
Cpu: Amd Sempron Socket 754 1800Mhz
Gpu: Ati Radeon X990
Mobo: Asus K8V-XE
PSU:Colorsit ATX 12V P4
Ram:Kingston 512MB 2.6V x2
HDD: Maxtor 300GB.

Vet dessa delar är föråldrade men hoppas nån kan hjälpa iaf :/

Mvh.Joel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tja!
Du har inget annat nätagg att testa med ? ColorsIT ger mig rysningar långt ner i ryggraden.

/ Victor

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Define Mini, ASUS M4A78LT-M. AMD Phenom II X6 1090T @3.8ghz, 6GB DDR3 1033Mhz, HDD1 150GB. HDD2 150GB, HDD3 500GB, Corsair TX650W, XFX AMD HD7850 2GB GDDR5.

Permalänk
Medlem

När hände detta?

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

När hände detta?

20 minnsedan

Permalänk
Medlem

Colorsit har omdömet UNDVIK. Oavsett om agget köpts idag eller flera år sedan så ska man genast riv ut och kasta den innan den förstör något annat.

Grafikkortet, hårddiskar och annat onödigt ska du ta bort. Det är ingen ide att blanda in bild och Windows så länge datorn är död (fläktarna ej snurrar normalt).

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Colorsit har omdömet UNDVIK. Oavsett om agget köpts idag eller flera år sedan så ska man genast riv ut och kasta den innan den förstör något annat.

Grafikkortet, hårddiskar och annat onödigt ska du ta bort. Det är ingen ide att blanda in bild och Windows så länge datorn är död (fläktarna ej snurrar normalt).

har inget annat agg och det är typ 7 år gammalt kan ej heller köra på mobos grafik, finns helt enkelt ingen xD ska pröva hitta ett annat agg

Mvh.Joel