Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Medlem

Bra ljud i FL Studio

Hej, la upp en tråd nyligen där jag berättade att mitt ljud i fl studio var krassligt, nu när det är överstökat vill jag istället få bättre ljud. Inte att det låter klarare utan bra plugins och effekter, om man lyssnar på min låt och sen jämför den med tex aviciis låter min mycket mer amatörligg, det är ju dock inte så konstigt men någon som har något tips på vägen?

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570K@3.4GHz - Modekort: MSI Z77A-G45 - Minne: Corsair 8GB LP - Grafikkort: Gigabyte Windforce 7950 3GB Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 830 128GB - Nätaggregat: OCZ Fatal1ty 750W - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 evo

Permalänk
Medlem

Låter som mixning och mastering är dom orden du söker.

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk

Jag tvivlar på att "Avicii" använder Fruity Loops...

Det du behöver är ordentliga mjukvaror, dyra plugins, riktig hårdvara (ljudkort, monitorer osv) och en jävla massa tid/kunskap.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem
Skrivet av TommyToad:

Det du behöver är ordentliga mjukvaror, dyra plugins, riktig hårdvara (ljudkort, monitorer osv) och en jävla massa tid/kunskap.

Det är korrekt att Avicii har använt FL, och tror att han använder det fortfarande.

Man behöver inte dyra plugins, men däremot skulle jag rekommendera ordentliga monitorer så att man hör precis vad man skapar.
Det är dock svårt att lära sig mastering, därför är det många musiker som tar hjälp för just det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TommyToad:

Det gör han faktiskt

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av TommyToad:

Avicii använder NÄSTAN enbart Fruity Loops då det är det programmet han är mest bekväm med..

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk

Avicii använder FL, kolla in hans videor på YouTube.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=-dIcuU58Oy8 här använder han FL i alla fall

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570K@3.4GHz - Modekort: MSI Z77A-G45 - Minne: Corsair 8GB LP - Grafikkort: Gigabyte Windforce 7950 3GB Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 830 128GB - Nätaggregat: OCZ Fatal1ty 750W - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 evo

Permalänk
Medlem

Du behöver tredje-parts plugins för instrument, effekter, mixning, mastring etc. Googla runt och du kommer att hitta. Sedan är det bara att övaövaövaöva. Du behöver inte oroa dig över hårdvara annat än att ett par monitorer kan vara användbara, men inte livsviktiga.

Permalänk
Medlem

Du behöver inte tredje-parts plugins. lär dig dom du får med istället.

Permalänk
Medlem

http://www.reddit.com/r/edmproduction/
Finns en hel del vettigt där, och hjälpsamma om du har specifika frågor

Permalänk
Skrivet av TommyToad:

Haha. Pinsamt.

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk
Skrivet av Ghost_Overdoze:

Haha. Pinsamt.

Supervärd bumpning du.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Skrivet av TommyToad:

Supervärd bumpning du.

Det var ju inte direkt en jättebumpning eftersom tråden redan låg på förstasidan.

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk
Medlem

Madeon använder också FL, och hans musik är väl endå väldigt bra!
Själv när jag lallar runt i FL så tycker jag alltid att det låter bra om man bara drar in någon eq och höjer diskanten lite och sänker basen. Sen att EQ:a alla dina samples är ju också något

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2