Första högupplösta bilden från Command & Conquer med Frostbite 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Det gör inte jag. Förutom att alla i videon är bortom stela så känns det liksom lite dödsdömt med F2P och att inte kalla det Generals 2. Det blir lite som Need for Speed-serien, som inte har varit speciellt bra på sistone. Jag hoppas verkligen att det blir bra, för jag har alltid älskat CnC, men efter Tiberian Twilight så är jag extremt tveksam och blir hellre positivt överraskad än besviken igen.

aja du gör som du vill jag tycker grafiken är jättebra för ett F2P men jag vet ju inget om historien i spelet än och vad som kommer kosta men håller det åtminstone LoL's standard av F2P så kommer jag nog spela det men du kan ha helt rätt också.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

"Going back to the roots" har en tendens att innebära raka motsatsen. Särskilt om man får höra det 5 gånger inom 2 minuter. Men grafiken ser ju onekligen intressant ut för att vara RTS.

Personligen föredrar jag dock den gamla 2d grafiken i denna genren. Lirade C&C serien massor fram tills dom introducerade 3d med Generals, vilket jag inte gillade alls.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

p2w F*CK NO!

Visa signatur

Machines have less problems.
i'd like to be a machine,
wouldn't you?

-Andy Warhol

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bomiis:

Stämmer.

Vilket skit.

Visa signatur

QC7

Permalänk
Discokungen
Skrivet av simon253:

aja du gör som du vill jag tycker grafiken är jättebra för ett F2P men jag vet ju inget om historien i spelet än och vad som kommer kosta men håller det åtminstone LoL's standard av F2P så kommer jag nog spela det men du kan ha helt rätt också.

Tyvärr är grafiken långt ifrån allt. Det är riktigt snyggt, men det gör inte spelglädje eller hållbarhet.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Entusiast

Ett free to play RTS? Hur fungerar det? Har de tagit bort singel player helt och kör bara multiplayer?
Det måste ju vara sjukt svårt att bygga ett balanserat RTS om man dessutom ska få köpa till nya saker.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Tycker det finns många bra f2p. League of legends, dota 2, tera, swtor t.ex.

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle dock inte kallar Swtor free to play, visst du kan spela det gratis, men det är praktiskt taget omöjligt att levla i spelet som free to play user, då dom kapar din EXP gain med flera %, däremot så är teras free to play modell för mmorpgs väldigt bra och även guild wars, däremot så måste du köpa GW2 innan du kan spela det givetvis.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Fucking EA och förstöra ett utav (imo) de bästa spelserierna!

Först Tiberian serien (tiberian wars 4.a) och nu Generals... kan de skärpa sig!
Vem fan vill ha ett RTS som är F2P, P2-WIN?!

Vill ju gå ner till Siba, slänga upp 499:- på bordet och sedan få ALL content, möjligen att köpa ett expansion pack.. typ som Zero Hour för första Generals eller som Kanes Wrath till Red Alert 3!

Däremot så är det EA som skapade första Generals också, så vadå EA förstöra en av dom bästa spelserierna? var ju EA som skapade generals ?

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Steam? Nej.

Det kommer vara 100% online DRM via Origin.

Och det är det första Command & Conquer som INTE har LAN funktion heller för den delen.

Många spel som börjat gå ifrån LAN nu och endast fungerar online, inget konstigt där, se Blizzard som ett "prime example"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hopas dom gör som i PoE att det man kan köpa till är häftiagre units(inget som gör en startkare eller så)

Det skulle gjort detta mer lyckat!

Visa signatur

7800X3D, 32GB 6000Mhz CL 30, Asus Pro Art B650, Titan Xp 12GB

Permalänk
Medlem

Ser ju ganska trevligt ut, synd att det är "gratis".. P2W-modellen får väldigt gärna gå en snabb och våldsam död till mötes.

Permalänk
Medlem

Läste jag rätt? Free-to-Play? EA Games?
Där rök den sista strimman hopp om detta spelet för mig då modellen kommer bli likt Battlefield Heroes och andra dåliga free-to-play modeller.

Kombinera detta med Origin så kommer det bli en komplett ospelbar sörja där en investering garanterar vinst och det krävs att man installerar en trojan för att spela spelet. Do not want.

Skrivet av Startrance:

Däremot så är det EA som skapade första Generals också, så vadå EA förstöra en av dom bästa spelserierna? var ju EA som skapade generals ?

Nej. EA Games gav ut Generals medan Westwood utvecklade spelet.
Vi har ju sett vad EA Games velat göra med Command & Conquer-serien sedan dess...

Permalänk
Avstängd

Jag som såg fram emot detta spel så mycket! Så visar det vara betalserver

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Tyvärr är grafiken långt ifrån allt. Det är riktigt snyggt, men det gör inte spelglädje eller hållbarhet.

Förstörbara miljöer är däremot något som lyfter spelet, fattar inte att andra satsar hårdare på det för har man spelat battlefield så blir det svårt att inte tycka att det saknas något väldigt viktigt i andra spel

Permalänk
Medlem

Har jag missat någon extra information eftersom de flesta säger P2W(enheter skjuter hårdare, längre, tillverkas snabbare)
Eller är det bara så att man inte kan tro att ett spel har DLC-paket med en bunt nya enheter, kartor, kampanjer?

Visst skulle det inte vara populärt om de gjorde det "P2W", men att utdöma det som ett skitspel för att grundversionen är gratis och lite bilder är lite trångsynt.

Permalänk
Medlem

/care?

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 Vit PSU: Corsair AX 1200i Mobo: ASUS Z170-DELUXE CPU: Intel Core i7-6700K Skylake RAM: HyperX Fury 2666MHz 32GB GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 8GB XTREME Gaming SSD1: Samsung 850 PRO 512GB SSD2: Samsung 840 PRO 256GB SSD3: Samsung 830 Series 256GB CPU-kylning: Corsair Hydro H105 med 2st Noctua NF-F12-PWM NAS: Synology DS1812+ med 8st Western Digital Red 3TB

Permalänk
Medlem

När annonserar dom ut Premium och microtransaktioner då?

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Bara invänta den blåa hinnan på det hela med så är saken biff
Ser fram emot CnC, men magkänslan säger att det inte blir något man jublar över för min del.

Men ska ge det en chans.

Ser ut att ha gul/brun filter istället. Inte direkt färgglad den där bilden, samma känsla som BF3, usch.

Permalänk
Musikälskare

Fucking EA och förstöra ett utav (imo) de bästa spelserierna!

Först Tiberian serien (tiberian wars 4.a) och nu Generals... kan de skärpa sig!
Vem fan vill ha ett RTS som är F2P, P2-WIN?!

Vill ju gå ner till Siba, slänga upp 499:- på bordet och sedan få ALL content, möjligen att köpa ett expansion pack.. typ som Zero Hour för första Generals eller som Kanes Wrath till Red Alert 3!

Hatar microtransaktioner och allt som hör till, nu får tiden känner man nästan "oj bara ett pris en gång, då blir det köp"

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Discokungen
Skrivet av klk:

Förstörbara miljöer är däremot något som lyfter spelet, fattar inte att andra satsar hårdare på det för har man spelat battlefield så blir det svårt att inte tycka att det saknas något väldigt viktigt i andra spel

Klart att det lyfter spelet, men det hjälper inte om allt annat är dåligt.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Detta ska bli intressant! säger inte för mycket förns jag har spelat det lätt att man blir för besviken då.

Permalänk

Filmen i artikeln är ju en enda lång hype, dvs. värdelös.
F2P? Jag kommer icke köpa ett icke komplett spel.

Permalänk
Skrivet av highspeed:

Ser ut att ha gul/brun filter istället. Inte direkt färgglad den där bilden, samma känsla som BF3, usch.

Generals var inte färgglatt heller.

Permalänk
Avstängd

Ser snyggt ut, men ser rätt tråkigt ut.

Ser inte alls lika roligt ut som de gamla Command & Conquer spelen från 90-talet.

Permalänk
Medlem

Det är absolut inget fel på Free 2 Play.
Däremot när EA gör det så är det garanterat att gå åt helvete direkt! De är helt inkompetenta. Tycker bara de ska låta C&C få vila och inte släpa det i marken mer än vad de redan har gjort. Kommer aldrig förlåta EA sedan dagen de la ner Westwood. Idioter.

Permalänk
Inaktiv

F2P, fuck yeah!

Permalänk
Medlem

Titta noga på bilden

och säg om ni inte tycker att byggnaderna är alldeles för lik de som finns på Battlefield 3 ?

Isf tycker jag bara synd om speltillverkaren som inte haft fantasi nog för att göra egna byggnader....

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av UROG:

Titta noga på bilden
http://www.sweclockers.com/image/red/2013/02/14/Screenshot_Fu...

och säg om ni inte tycker att byggnaderna är alldeles för lik de som finns på Battlefield 3 ?

Isf tycker jag bara synd om speltillverkaren som inte haft fantasi nog för att göra egna byggnader....

Samma miljö = samma byggnader?

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att den blir bra. Command & Conquer Generals zero hour är nog mitt absoluta favorit spel. Hoppas uppföljaren blir minst lika bra. Det är själva känslan som är viktigast tycker jag och den var helt otrolig i generals zero hour. Har dem samma sköna känsla i spelet fast med ny och mycket bättre grafikmotor så kan det inte bli fell, Oavsett och det är free2play eller inte.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Om det är gjort med Frostbyte 2, så borde det väl se ut så här:

Blått filter: check!
Motion blur: check!
Överdriven HDR/bloom: check!

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.