Permalänk
Moderator
Moderator

[BF3] SweClockers.com CQ/Rush/CQB/CTF

---> FAQ finns i andra inlägget, läs innan du postar en fråga! <--

Då var det äntligen dags för nylansering inför Endgame, mina damer och herrar!

Vi presenterar två Battlefield 3-server i SweClockers moderatorers regi! Servrarna är sponsrade och hostade av Rocket Blast AB och ligger i Stockholm.

Som många av er vet har vi drivit en 64 Conquest och en mindre Hardcore Close Quarters. I December så lade vi ner på grund av ekonomiska skäl och även att vi som skötte servrarna hade gjort det i 13 månader. Vi rundade av med Battlefield Week och det var en episk erfarenhet för de närvarande. Vi hade mycket kul och många har frågat om vi tänkt fortsätta med BF. Nu gör vi det, tack vare vår sponsor RocketBlast som klivit in till fullo!

Utöver själva spelservern kommer det finnas en öppen Mumble-server med 250 slots som kan användas för kommunikation inom laget, och annat prat i mån av plats. Det vore jättekul att se många av er medlemmar på Mumble! För er som inte känner till Mumble är det ett alternativ till Teamspeak och Ventrilo som baseras på öppen källkod. Mumble @ Sourceforge.

I den här tråden kan ni diskutera allt som rör servrarna, men läs gärna igenom hela detta inlägg först!

Grundläggande:

• Servernamn: " SweClockers.com Rush/Conquest " <--- Klickbar länk till servern på Battlelog.

• 32 slots.

• Rush och Conquest.

• Kartlista är blandad Rush/Conquest. Rush: Alborz Mountains, Wake Island, Damavand Peak, Kharg Island, Bandar Desert. Conquest Small: Noshahr Canals, Seine Crossing, Caspian Border, Armored Shield, Markaz Monolith

• Normal mode.

• OBS: Denna kommer att göras om till ren Endgame server från och med 12 Mars.

• Servernamn: " SweClockers.com Close Quarters " <--- Klickbar länk till servern på Battlelog.

• 16 slots.

• Close Quarters.

• Kartlista, CQ Domination: Scrapmetal, Operation 925, Donya Fortress, Ziba Tower

• Normal mode.

Både rotationen av kartor och gameplay-regler kan komma att ändras utifrån medlemmarnas önskemål. Som alltid när det gäller nya spel/expansioner vet ingen exakt hur saker och ting kommer fungera i praktiken. Det kommer att finnas en öppen tråd här på forumet där ni kan ge feedback och förslag ang. servern, och vi admins kommer att läsa alla inlägg.

Serverregler

1. Fusk i alla dess former är förbjudet.

2. Chattar gör vi på svenska eller engelska.

3. I chatten är vi trevliga, respekterar andra, och använder ett vårdat språk. Alla har någon gång varit nybörjare - tillrättavisa andra spelare istället för att förolämpa dem!

4. Team Damage i alla former är förbjudet, på lagfordon eller infanteri. Om någon lagmedlem skadar dig - avsiktligt eller oavsiktligt - skjuter du inte tillbaka.

5. Team Killing (att döda en lagmedlem) är självklart inte tillåtet. Om du råkar döda en lagmedlem förväntas det att du ber om ursäkt i spelets chatt.

6. Det är inte tillåtet att använda buggar i spelmekaniken eller kartorna för att skapa fördelar för dig själv eller ditt lag (s.k. "exploits").

7. Så kallad Stat padding är inte tillåten. Stat padding innebär att nyttja spelets poängsystem för att manipulera din statistik.

8. Spawn rape - att döda fiender som precis spawnat i sin huvudbas - är inte tillåtet. Denna regel utvärderas för att ge spelnöje åt båda lagen.

9. Fordon: Först till kvarn är det som gäller. Det är förbjudet att stjäla fordon från lagmedlemmar - t. ex. att ta någons tank när denne har hoppat ur för att laga fordonet.

10. Auto-balance kommer att vara påslaget, och admins kommer inte att flytta dig eller någon kompis på begäran.

11. En server-admins uppmaningar skall alltid följas snarast - om du har klagomål på någon admin - kontakta den serveransvarige på Lan (at) sweclockers.com.

12. Admins äger tolkningsföreträde till ovanstående regler.

Administrering av servern
SA (server-administrationen) består av tre nivåer:

1. Serveransvarig - huvudadmin med ansvar för ekonomi och admin-rättigheter. Undertecknad (Lan) är serveransvarig.

2. Huvudadmins som sköter daglig administration. Huvudadmins är för närvarande Lan, Lezziter, WidL

3. Admins som har behörighet att kicka och banna spelare på servern. Admins: Raven_cc, agentq15, vargEEEEn, Mr Rulle, Ace_of_bass, Kinekin, Pyootr

Om du vill bli admin så skicka en ansökan till Lan med detaljer om din tidigare vana som admin online, ålder och hur mycket tid du kan tänkas spendera online. Vi lovar inget då du kommer att utsättas för en granskning och prövoperiod.

Battlefield 3-servrarna och SweClockers.com
SA ansvarar för drift och ekonomi bakom servern, med tillstånd från och vissa åtaganden gentemot SweClockers.com som företag. SA - som består av moderatorer och andra frivilliga - kommer att driva vissa frågor via forumet. SweClockers.com som företag har ingen direkt inblandning, legal skyldighet eller ansvar för Battlefield 3-servrarna med tillhörande aktiviteter.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator

Frequently asked questions

Citat:

Kommer det fler BF3-servers med SweClockers.com?
Vi får se, det beror på medlemmarnas intresse och vår sponsor såklart!

Kartor saknas?
Vi kommer att köra Endgame enbart på 32 servern nu när den släpps men senare kommer vi att övergå till en mix igen.

Vissa kartor är vi negativt inställda till och det är inte sannolikt att de kommer att ingå i rotation pga laggfrågor (Teheran Highway), gameplay (Metro i nadespam/Conquest mode) och Damavand Peak (väldigt trist linjär layout).

Vart är den gamla Sweclockers BF3 Server tråden?
Gamla tråden finns här!

Settings är fel, ändra till ****?
Vi lyssnar alltid på era önskemål men förändringar, om de inte är rent buggrelaterade, måste övervägas ordenligt. Gameplaymekaniken är något vi tänker mycket på.

Vart hittar jag information om Mumble?
Finns en egen Mumble-tråd.

Jag får inga medikits och ammopåsar?
Vi uppmuntrar teamwork men tyvärr hörs det väldigt dåligt ingame när man pekar på någon och trycker Q + vänster musknapp. Till din hjälp har du dock minimap som du kan förstora med M och även zooma med N, då kan du se på ikonerna vart du kan finna ammo och hälsa. Vi säger till ingame om du påpekar det för oss.

Anmäla spelare på servern i forumet?
Det kan göras till alla server admins via PM, alternativt till Lan som huvudadmin. Vi kommer att utreda men helst tar vi tipsen ingame (kortfattat) och löser dem direkt med tjänstgörande admin. Längre resonemang förs bäst i forumet och över PM, vi ska inte tjafsa för mycket i all/team chat.

Kan ni köra med lösenord?
Tyvärr går inte det samtidigt med en rankad server, dvs man tjänar inte experience. Det kommer enbart att ske på speciella events. Se nedanför FAQ.

Kan vi få reserved slots för SweC medlemmar?
Det kan komma för att skapa en dedikerad startstyrka med medlemmar som hjälps åt att befolka servern, mer om detta senare.

Kommer ni att köra closed events?
Kvällar med special settings och orankad server med lösenord, ja! Vi kommer i vanlig ordning lägga upp en tråd som i forumet som ni kan prata om eventet i.

Kan vi få slåss mot SweC-serverns admins?
Det gör ni ju, vi spelar också på servern. Men det kan bli en Squad Match senare...

Finns det statistik över SweClockers servern?
(Gametracker kommer senare)

Dold text

Evenemangskvällar:

Dold text

Kommer att uppdateras löpande,
Huvudadmins.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.

Permalänk

Jag köpte premium för ett par veckor sedan, då jag tidigare inte har kunnat delta i SweClockers BF3-kvällar just tack vare detta. Men när jag väl hade premium kändes det som att hela SweClockers helt plötsligt hade slutat spela Battlefield 3. Så detta är fullkomligt underbara nyheter!

En sak vill jag dock anmärka på (OCD, yes):

"SweClockers" och sedan "Sweclockers". Att vara konsekvent är fint.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Subdubwise:

Jag köpte premium för ett par veckor sedan, då jag tidigare inte har kunnat delta i SweClockers BF3-kvällar just tack vare detta. Men när jag väl hade premium kändes det som att hela SweClockers helt plötsligt hade slutat spela Battlefield 3. Så detta är fullkomligt underbara nyheter!

En sak vill jag dock anmärka på (OCD, yes):

http://anony.ws/i/2013/03/11/xvkdl.png

http://anony.ws/i/2013/03/11/OdXwh.png

"SweClockers" och sedan "Sweclockers". Att vara konsekvent är fint.

Det är ju rätt ju *spelar oskyldig*

Permalänk
Skrivet av Kenneth:

Det är ju rätt ju *spelar oskyldig*

http://i.imgur.com/rDhUfSp.png?1

Haha, härligt att se en så snabb fix!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Kommer gå helt åt skogen även denna gång i vanlig ordning. Känns som en ny dator behövs istället för detta skrälle..

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Subdubwise:

Haha, härligt att se en så snabb fix!

We aim to please.

Kul att du kom in på Mumble, vi utlovar mycket nöje på tisdag då Endgame släpps!

...om inte EA i vanlig ordning sabbar lanseringen...

Skrivet av tcntad:

Kommer gå helt åt skogen även denna gång i vanlig ordning. Känns som en ny dator behövs istället för detta skrälle..

Trist att höra men hoppas du kan vara med något, vi kör ju inte 64 denna ggn vilket borde vara mycket snällare mot hårdvaran?

Till övriga, Endgame vankas och självklart måste SweClockers Spelservrar hänga på ända till slutet! Vi räknar med att ha en Endgame server uppe så snart som spelarna kan komma åt filerna. På tisdag kommer vi självklart att dra igång den med hög adminnärvaro också. Det ryktas om streaming med...:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jätteroligt att servrarna är igång igen! Skall hetsa på alla i swec gruppen på facebook att fylla servrarna

Visa signatur

CPU Intel i7 2.80 GHz CPU-kylare Antec KÜHLER H2O 620Moderkort Gigabyte GA-P55-UD4P Grafikort Sparkle GeForce GTX 580 1536MB RAM Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Fläktar Fractal Design 120mm Silent Series x5 Hårddiskar Corsair SSD P3 Series 128GB + 5.3 tb lagrningsutrymme

Permalänk
Medlem

Fy fan va nice! Cred som fan till er! Måste bara fråga, när öppnar ni servrarna?

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av vompen:

Fy fan va nice! Cred som fan till er! Måste bara fråga, när öppnar ni servrarna?

Dom är igång nu! Ragga lite folk och dra in och panga!

Imorgon blir det End Game på 32-servern!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vad kul att servern är uppe igen! Får bli att nöta lite End Game imorn!

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Permalänk

Då kanske det är värt att köpa end game då? Det kommer ju bli SweC party :=)

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Alpstig:

Då kanske det är värt att köpa end game då? Det kommer ju bli SweC party :=)

Hehe, vi har inte tänkt på det som party men jo. Vi ska ha mycket kul, både ingame och i Mumble!

Huruvida Endgame är köpvärt, tja, det vet vi ikväll.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator

Men Raven, du glömde tala om i tråden att vi har uppdaterat 32 servern till Endgame nu.

In och spela med er gott folk! Ikväll blir det BF så det skvätter. Igla squad, Special Forces...kanske Rough Riders ikväll?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Härligt, räkna med att se mig på mumble under kvällen!

/Nemlander

Permalänk
Medlem

Servern är redan full, kommer bli svårt att komma in i kväll Härligt!

/Christer_P

Visa signatur

Jaget

Permalänk

Ses på Mumble i kväll! Då jäklar ska det spelas.

Permalänk
Hedersmedlem

Tentaplugg hela dagen lång - men i kväll ska det skjutas!

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Server var proppfull i ca 10 timmar med en del besök från bl.a Eyeballers som var inne och gjorde sin grej!

Personligen tycker jag CTF är en väldigt rolig gametype med dess snabba motorcross som nästan tävlar med heli när det gäller lufttid!

Imorgon kör vi igen så in på mumble med er för ökad spelgläjde och allmänt trevligt sällskap där det ofta händer massa roligt!

Permalänk
Medlem

Väldigt skoj idag! Tar ett tag för mig att lära mig nya banorna bara

Permalänk
Medlem

Det är riktigt bra tryck nu på servern, mycket bra och trevliga folk.
Det är bara att hoppa in nu och spela på
Uppskattar alla trevliga nya ansikten som vi fått in på mumble.
Keep on Fighting!

Permalänk
Skrivet av Pyootr:

Det är riktigt bra tryck nu på servern, mycket bra och trevliga folk.
Det är bara att hoppa in nu och spela på
Uppskattar alla trevliga nya ansikten som vi fått in på mumble.
Keep on Fighting!

Hur är det med aktiviteten på Mumble? Tycker mig inte ha sett så mycket folk där som jag hade förväntat mig. Även om det är kul med aktivitet på servern så är det dubbelt så kul när folk faktiskt besöker Mumble-kanalen och det uppstår riktigt lagspel!

Kan dessvärre själv inte spela i kväll pga. jobbansökningar och skolarbeten. Men jag återkommer! Har haft det riktigt roligt på SweClockers-servern än så länge och träffat många trevliga personer i Mumble.

Permalänk
Moderator
Moderator

Ikväll var vi uppemot 10 i samma kanal på mumble och BF3. Fick in 3 nya. Att värva fler kan ju alla göra. Hint-hint.

Vi är bara två dagar från lanseringen på Premium släppet, tre dagar från lanseringen av servern och vi har inte kört något event ännu. Folk har inte hittat tillbaka eller in för första gången. Så jag är inte så bekymrad. Det blir fler. Vi har ett par trick planerade när vi väl sett vad de nya kartorna går för.

Visa signatur

Permalänk

Jag hade tänkt att ägna den kommande kvällen & natten till att lira på SweClockers-servern och även hålla till i Mumble hela tiden. Om någon är sugen på att göra mig sällskap så vore det hur trevligt som helst! Ett plus i kanten är om ni gillar att flyga helikoptrar och köra stridsvagnar tillsammans!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av widL:

Tentaplugg hela dagen lång - men i kväll ska det skjutas!

skyll på tenta, du har smygtränat, men det kan du behöva när soldat flammsig kommer in

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem

Plats sju i kön.. Tar en dusch med tillhörande fredagsöl!

Permalänk
Medlem

När är planen att blanda in dem andra expansionerna på main servern? Efter en del timmars spelande på end game vore det kul med lite variation på servern

Visa signatur

CPU Intel i7 2.80 GHz CPU-kylare Antec KÜHLER H2O 620Moderkort Gigabyte GA-P55-UD4P Grafikort Sparkle GeForce GTX 580 1536MB RAM Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Fläktar Fractal Design 120mm Silent Series x5 Hårddiskar Corsair SSD P3 Series 128GB + 5.3 tb lagrningsutrymme

Permalänk
Medlem

Idag står servern tom och igår var det 10 pers i kö. Hur kommer de sig?

/Christer_P

Visa signatur

Jaget

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Sellwin:

När är planen att blanda in dem andra expansionerna på main servern? Efter en del timmars spelande på end game vore det kul med lite variation på servern

Jo, det börjar nog bli dags för det. Vad det blir är ännu oklart.

Skrivet av tw3R:

Idag står servern tom och igår var det 10 pers i kö. Hur kommer de sig?

/Christer_P

Ingen har startat upp den idag. Jag har tyvärr varit upptagen i dag så har inte kunnat göra det.

Det behövs bara att 4-5 styckna hoppar in och väntar en liten stund sen kommer den igång ganska lätt.