Permalänk
Medlem

Vart kan man sälja hemsidor?

Tjena, jag är en student! Jag har bara en fråga, vart skulle man kunna sälja webbaplikationer till andra?, vad skulle man kunna tjäna på detta?

Permalänk

Kan du html/css flytande och är tillräkligt duktig på wordpress så du kan ta en psd till WP så är det inte speciellt svårt att tjäna fina pengar. En gnutta jquery kan också behövas eftersom de flesta sidor idag har någon typ av funktion som jquery lätt kan fixa.

Om du kan detta så skulle jag leta upp något forum där affiliates håller till, kan vara nichat eller ett mer allmänt forum.
Se till så att det finns en marknadsplats på forumet (de flesta forum har detta).
Affiliates har en tendens till att ha gott om domäner (hundratals domäner är inget ovanligt), beror ju på vilken nich det handlar om visserligen.
Gör du ett bra jobb så sprids det lätt till andra på forumet.

Nu pratar jag inte om forum som Digital point där jobb erbjuds för $5

Permalänk
Medlem

Ring till småföretag och fråga om dom vill ha en hemsida?

Använd http://www.frilansfinans.se/
För att fakturera företagen och få pengarna "vitt"

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk

Att ringa småföretag är lite långsökt och lite tidigt 2000 tal.
Get with the program, det är 2013, man behöver inte jobba sig med sådant.
Man ska fokusera på folk som faktiskt tjänar pengar på sina hemsidor och inte "olle's verkstad"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirTiner:

Att ringa småföretag är lite långsökt och lite tidigt 2000 tal.
Get with the program, det är 2013, man behöver inte jobba sig med sådant.

Där har du fel, och jag förstår inte hur du tänker... Du menar att man ska sitta på röven hemma och hoppas att någon ska kontakta dig efter att ha sett något på en hemsida?
Det finns många små företag som inte har några hemsidor och inte riktigt vet vart man ska vända sig, erbjuder man dom en hemsida för en billig peng så är intresset stort.

Visa signatur

Permalänk

vem sa något om att sitta på röven och vänta? Det är väldigt gammeldags att ringa runt och inte lika effektivt (enligt mig får jag väl säga då).

Att landa ett jobb för lilla olle ger en liten slant och sedan inget, att landa ett jobb för en som lever på sina hemsidor ger mer plus att om man gör ett bra jobb så får man mer jobb, och det sprider sig.

Permalänk
Medlem

Themeforest.com kan du tjäna mycket pengar om du är väldigt duktig på design.
Dom har blivit väldigt hårda med vad som godkänns i affären då de får in så mycket bidrag.

Finns även Codecanyon.net/ om det är mer kod och widgets du vill sälja.

Fördelen är ju att om du gör något bra kan du tjäna pengar på det flera gånger i mindre betalningar.

På frågan om hur mycket du kan tjäna så beror det ju på dina kunskaper och förmåga att skapa säljbart material.
Finns några som sålt för över 1 000 000 $ på themeforest så bara att kämpa på.

Permalänk
Medlem

Ja verkligen. Även Olle's Verkstad borde ha en hemsida och skulle vinna mycket av det. De behöver självklart inte tillgängliggöra något Olle's Verkstadsforum med två trådar som är fyra år gamla eller hetsande kampanjer om att "gilla dem på facebook". De behöver inte uppdatera frekvent med "Olle's veckoinlägg" på startsidan för att försöka verka som en mer aktiv hemsida än det behöver vara. Man behöver inte heller kunna registrera sig på sidan med någon egen kund- eller företagslogin. Men det är tveklöst sagt skitbra om de skulle ha en hemsida med grundinformation om Olle's Verkstad med uppdaterade öppettider under långhelger och dylikt. Det är väldigt värt även för den minsta näringsidkaren att ha en hemsida.

addebooi Jag tycker det låter som ett bra tips att kontakta företagen själv och försöka.

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirTiner:

vem sa något om att sitta på röven och vänta? Det är väldigt gammeldags att ringa runt och inte lika effektivt (enligt mig får jag väl säga då).

Att landa ett jobb för lilla olle ger en liten slant och sedan inget, att landa ett jobb för en som lever på sina hemsidor ger mer plus att om man gör ett bra jobb så får man mer, och det sprider sig.

Att ringa runt eller gå till företaget i fråga är en metod som fortfarande fungerar, och det kan vara mer övertygande samt lättare att få ett arbete(enligt mig)
Vill man ha en liten inkomst då och då, kanske som ett sommarjobb, så fungerar detta utan problem.

Att sälja till småföretag kommer sprida ditt namn inom området/staden du bor i, och fler erbjudanden kommer upp.
Har redan 4-5 arbeten liggandes till sommaren eftersom vänner/familj rekommenderat mig när frågan kommit upp, samt andra ställen som rekommenderar mig till andra., detta utan att ens närma mig någon rekryteringssida.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlorrpaN:

Att ringa runt eller gå till företaget i fråga är en metod som fortfarande fungerar, och det kan vara mer övertagande samt lättare att få ett arbete(enligt mig)
Vill man ha en liten inkomst då och då, kanske som ett sommarjobb, så fungerar detta utan problem.

Att sälja till småföretag kommer sprida ditt namn inom området/staden du bor i, och fler erbjudanden kommer upp.
Har redan 4-5 arbeten liggandes till sommaren eftersom vänner/familj rekommenderat mig när frågan kommit upp, samt andra ställen som rekommenderar mig till andra., detta utan att ens närma mig någon rekryteringssida.

Jag håller med. Gå runt till lokala företag. Ta en titt på deras hemsida och de som du kan konstatera ser förjävliga ut eller har dålig information.
Jag har själv fullt upp med mindre företag en hel del anpassande av wordpress och driftsättning.

Det kan vara bra att ha koll på hur webbhotel fungerar!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Skrivet av nanananaBatman:

Ja verkligen. Även Olle's Verkstad borde ha en hemsida och skulle vinna mycket av det. De behöver självklart inte tillgängliggöra något Olle's Verkstadsforum med två trådar som är fyra år gamla eller hetsande kampanjer om att "gilla dem på facebook". De behöver inte uppdatera frekvent med "Olle's veckoinlägg" på startsidan för att försöka verka som en mer aktiv hemsida än det behöver vara. Man behöver inte heller kunna registrera sig på sidan med någon egen kund- eller företagslogin. Men det är tveklöst sagt skitbra om de skulle ha en hemsida med grundinformation om Olle's Verkstad med uppdaterade öppettider under långhelger och dylikt. Det är väldigt värt även för den minsta näringsidkaren att ha en hemsida.

addebooi Jag tycker det låter som ett bra tips att kontakta företagen själv och försöka.

Va snackar du om? Har du några erfarenheter alls utav detta?

Skrivet av FlorrpaN:

Att ringa runt eller gå till företaget i fråga är en metod som fortfarande fungerar, och det kan vara mer övertagande samt lättare att få ett arbete(enligt mig)

Klart att man kan ringa runt men vill man tjäna mer pengar så gör man inte det genom att ringa till företag som inte har en hemsida och skulle förmodligen inte vara intresserad av det om det inte va för att du kan göra det billigt för dem. Och varför hålla sig till sverige/stad?

Dessutom har jag inte sagt att man bara ska lägga ut en annons och sedan invänta kunderna Lite mer kreativ kan man allt vara gubben

Folk på sweclockers är alldeles för svenska
Lev och dö för det svenska folkhemmet! gaaah

Permalänk
Medlem

SirTiner, jag tror du tänker för högt, speciellt när trådskaparen precis berättat att han är student, och troligtvis inte känner sig redo att arbeta mot osäkra kontakter utomlands.

Givetvis kan man jobba för företag utanför svergie, men VARFÖR?
Som jag redan sagt, det finns massvis med lokala företag som vill och behöver hemsidor.

Det nanananaBatman pratar om är att det är viktigt för dagens företag, stora som små, att marknadsföra sig på internet, många småföretag gör gärna detta. Det finns visst väldigt mycket pengar att tjäna, många företag betalar lätt 3-4 tusen kronor för en egen hemsida, vilket är billigt i jämförelse med att kontakta ett riktigt företag för en lösning.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av FlorrpaN:

SirTiner, jag tror du tänker för högt, speciellt när trådskaparen precis berättat att han är student, och troligtvis inte känner sig redo att arbeta mot osäkra kontakter utomlands.

Givetvis kan man jobba för företag utanför svergie, men VARFÖR?
Som jag redan sagt, det finns massvis med lokala företag som vill och behöver hemsidor.

Det nanananaBatman pratar om är att det är viktigt för dagens företag, stora som små, att marknadsföra sig på internet, många småföretag gör gärna detta. Det finns visst väldigt mycket pengar att tjäna, många företag betalar lätt 3-4 tusen kronor för en egen hemsida, vilket är billigt i jämförelse med att kontakta ett riktigt företag för en lösning.

Varför? Varför inte?

Jag tycker inte jag tänker för högt, men som jag skrev i mitt första inlägg så ska han ju vara duktig.
Student spelar ingen roll och så tycker jag allt man ska satsa mot stjärnorna och så ser man hur långt man kommer.

Jag gav mitt tips (kanske aningen vagt men man får ha lite fantasi) och jag tyckte ditt tips va lite old school, lite för mycket arbetsförmedlingen i det hela.

Tror inte riktigt du förstår vad jag menar ioch med att du trodde att man skulle lägga ut en annons och sedan vänta men shit the same!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirTiner:

Varför? Varför inte?

Jag tycker inte jag tänker för högt, men som jag skrev i mitt första inlägg så ska han ju vara duktig.
Student spelar ingen roll och så tycker jag allt man ska satsa mot stjärnorna och så ser man hur långt man kommer.

Jag gav mitt tips (kanske aningen vagt men man får ha lite fantasi) och jag tyckte ditt tips va lite old school, lite för mycket arbetsförmedlingen i det hela.

Tror inte riktigt du förstår vad jag menar ioch med att du trodde att man skulle lägga ut en annons och sedan vänta men shit the same!

Man måste börja någonstans.
Oldschool är inte fel om det faktiskt fungerar väldigt väldigt bra... Din attityd med att "vi lever i 2013" är lite... sne, för företagen är våra kunder, och vi måste själv hitta dom.

Visa signatur

Permalänk

Skillnaden på ditt förslag och mitt är ju att med mitt så når man ut till fler.
Men är det inte 2013?

Skrivet av FlorrpaN:

Man måste börja någonstans.
Oldschool är inte fel om det faktiskt fungerar väldigt väldigt bra... Din attityd med att "vi lever i 2013" är lite... sne, för företagen är våra kunder, och vi måste själv hitta dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirTiner:

Skillnaden på ditt förslag och mitt är ju att med mitt så når man ut till fler.
Men är det inte 2013?

Kan inte säga bu eller bä om det... Men du når ut till väldigt många om man börjar lokalt.
Ja, det är 2013, även lokala företag förstår fördelarna med att ha en hemsida med denna växande konkurransen.

Visa signatur

Permalänk

Det är ju jätte bra att du tjänar pengar på att ringa runt. känner du att det funkar för dig så låt luren gå varm! Kan du leva på det?
Vet en kompis som gjorde så som du gör och visst gick det ok i början, inte mycket till pengar men han fick några kunder och dessa berättade till sina vänner men det dog ut ganska snabbt och slutade med "Vi klipper dig gratis om du gör si så.." Nu va han visserligen inte duktig så jag blev förvånad att han fick kunder överhuvudtaget.

Svrat och resturang sidan, är dessa de enda du gjort? Endast intresseklubben som vill anteckna

Skrivet av FlorrpaN:

Kan inte säga bu eller bä om det... Men du når ut till väldigt många om man börjar lokalt, att säga
Ja, det är 2013, även lokala företag förstår fördelarna med att ha en hemsida med denna växande konkurransen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirTiner:

Det är ju jätte bra att du tjänar pengar på att ringa runt. känner du att det funkar för dig så låt luren gå varm! Kan du leva på det?
Vet en kompis som gjorde så som du gör och visst gick det ok i början, inte mycket till pengar men han fick några kunder och dessa berättade till sina vänner men det dog ut ganska snabbt och slutade med "Vi klipper dig gratis om du gör si så.." Nu va han visserligen inte duktig så jag blev förvånad att han fick kunder överhuvudtaget.

Svrat och resturang sidan, är dessa de enda du gjort? Endast intresseklubben som vill anteckna

Din kompis låter inte som den bästa affärsmannen.
Nej, de är inte de enda sidorna jag gjort, inte heller är det relevant just nu.

Visa signatur

Permalänk

Sant, han kanske till och med sa att han igentligen inte visste vad han höll på med och därför fick han inga kunder, who knows

Skrivet av FlorrpaN:

Din kompis låter inte som den bästa affärsmannen.
Nej, de är inte de enda sidorna jag gjort, inte heller är det relevant just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirTiner:

Va snackar du om? Har du några erfarenheter alls utav detta?

Nu förstår jag ärligt talat inte vad Du åsyftar. Erfarenhet av vad: Bilverkstäder? Hemsidebygge? Eget företagande? Jag har inte bil, har endast följt med till bilverkstäder med andras bilar men jag kan ingenting om motorer mer än att kardanaxeln är visst någon vital del på bilen Jag har byggt många hemsidor genom mina år, det har jag stor erfarenhet av och jag har använt alla de funktioner som jag utseluter i mitt tidigare inlägg, med undantag för just "gilla på facebook", men det är å andra sidan lättare än något annat att implementera. Jag har lång erfarenhet av alla möjliga sorters digitalt skapande. Jag skrev mina första kodrader för 16 år sedan i Qbasic. Jag har flera vänner och en familjemedlem som drivit egna firmor så jag råkar förstå att internet är stort och det blir mer och mer nödvändigt för alla att finnas uppkopplade. Så jag skulle inte kalla det för personlig erfarenhet, ändock erfarenhet eller kanske rättare sagt insatthet.

Jag kan tänka mig, men har förstås inga studier att peka på, att kunder överlag som söker efter företag såsom ditt exempel Olle's Verkstad sannolikt är mer benägna att välja ett företag som finns på nätet än ett som inte finns där. Jag är övertygad om att praktiskt taget alla företag, stora bolag såväl som små firmor, gör bättre med en hemsida i någon omfattning. Små firmor behöver ofta mindre hemsidor med avsevärt lägre krav och jag tror därför att det skulle passa TS. Jag hoppas att du finner din fråga bemött, så tillåt mig nyfiket att motfråga: Vad snackar du om? Har du några erfarenheter alls utav "detta", vad du nu menade med det?

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk

Ojoj han briljerar Att du började koda för 16 år sedan behöver ju visserligen inte betyda mycket, har sett mycket skräp från folk/företag som har varit med länge. MEN du är säkert jätte duktig.

Jag tog ditt inlägg som sarkasm men jag antar att summan av ditt söta inlägg var att alla, stora som små tjänar på att ha en hemsida.

"Små firmor behöver ofta mindre hemsidor med avsevärt lägre krav och jag tror därför att det skulle passa TS"
Nu var mitt tips att erbjuda sina tjänster till tex affiliates som lever på sina sidor och dessa har också oftast gott om domäner, vilket hyffsat enkelt kan leda till mer jobb om man sköter sig och gör ett bra jobb. Detta betyder inte hemsidor med extrema krav, många föredrar fortfarande att köra på statiska sidor.

Och mina erfarenheter är:
Jag tog en html kurs förra veckan. Behöver jag säga mer?

EDIT
TS fråga var ju hur han skulle gå tillväga för att sälja hemsidor/tjänst. Och enligt mig så är det bättre att göra sådat för folk som vill ha hemsidor och har inga problem att betala för det än att leka telefon försäljare och sitta och övertala små företag att dem kommer tjäna så mycket på att finnas på nätet. Dessutom kommer inte dessa små företagen behöva dig mer efter att du är klar.

DÄRFÖR tycker jag det är bättre att lägga lite mer krut på kunder som jag pratar om, detta handlar om att TS vill tjäna pengar och inte att små företagen förtjänar att ha en hemsida.

För att få ett slut på det här tjatet så kan vi ju vara överens om att inte vara överens.

Permalänk
Medlem

(Helt hypotetiskt, jag behöver ingen hemsida själv)

Om du hittat mitt företags urusla hemsida på nätet, ringer mig, pratar lite snabbt, kanske frågar om du får skicka ett förslag till mig på e-post, visar hur du tycker min sida KUNDE se ut, kanske ett litet vCard, inget fancy, och säger att det kostar 2-5000 spänn i engångsavgift - visst hade jag köpt det om du fixat allt, jag kan ju inte så mycket om det där med data vettu, men 3000 spänn kan jag nog lägga alltid.

Gör en 10 olika templates som du har klara - om de vill se ett förslag, reserverar du det templatet till kunded, skriver ner, editerar lite snabbt, skickar förslag och offert.

Sen ser du till att du gör en egen hemsida, välplanerad, snygg, stilig, levande, SEO anpassad - allt det där.

När du sen har lyckats göra en 20-30 hemsidor alldeles för billigt till olika företag, tar du din portfolio och söker ett jobb med den i ryggen, sen efter några år, om din entreprenörsanda sitter i, startar du eget och säljer designer på löpande band