Hej har problem med gta iv

Permalänk
Avstängd

Hej har problem med gta iv

Hejsan jag kan inte höja grafiken på gta iv. Jag har amd radehon hd 7900 serien och intel core i7 3,5 ghz. vad är felet? jag försökete göra ett text dokument i anteckningar där man skrev i några grejer och raderade settings.cfg men den kommer alltid tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av banko11:

Hejsan jag kan inte höja grafiken på gta iv. Jag har amd radehon hd 7900 serien och intel core i7 3,5 ghz. vad är felet? jag försökete göra ett text dokument i anteckningar där man skrev i några grejer och raderade settings.cfg men den kommer alltid tillbaka

Villket grafikkort exakt är det du har?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk

Lägg till detta "-nomemrestrict -norestrictions" på startfilen.
Tack o hej leverpastej!

Visa signatur

01010100 01101000 01100101 00100000 01100111 01100001 01101101 01100101

Permalänk
Avstängd

vilken startfil???

Permalänk
Medlem

Köpt eller inte köpt?

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Avstängd

jag köpte spelet på cdon.com snälla svara hur man gör har provat att göra något textfil men det funkar ej. commandline.txt
fixa gärna en video som visar på sevnska hur man gör

Permalänk
Avstängd

snälla svara hur man gör

Permalänk
Avstängd

hallå????

Permalänk

Cannot increase or change graphics settings in GTA 4 or modify default display settings
1. Browse to the directory where you installed the game to and create a shortcut to Launchgtaiv.exe on the desktop.
2. Right click the shortcut and add the –norestrictions switch at the end of target field (leave a space after the closing quotes , add –norestrictions and press ok).
3. Start the game using the shortcut. You should now be able to change the graphics settings. Be warned that increasing graphics detail on systems with low VRAM may cause RESC10 fatal errors to occur.

Cannot run GTA 4 in Windowed mode

1. Create a shortcut to Launchgtaiv.exe on the desktop.
2. Edit the target field of the shortcut and add –windowed switch. Start GTA 4 using shortcut to force windowed mode.
3. To force fullscreen mode, add –fullscreen switch and launch the game.

Cannot change screen resolution in GTA 4

1. Create a shortcut to Launchgtaiv.exe on the desktop.
2. Edit the target field of the shortcut and add –width (value) and –height (value) switches. Start GTA 4 using shortcut to force the new the screen resolution

Visa signatur

01010100 01101000 01100101 00100000 01100111 01100001 01101101 01100101

Permalänk

Du har 3 skapade trådar, endast 1 finns kvar. Denna.
Du tror inte att det finns en anledning till att dina trådar blir borttagna?

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av banko11:

snälla svara hur man gör

Skrivet av banko11:

hallå????

Observera att så kallat "bumpande" inte är tillåtet på SweClockers. Alla ska ha lika stor chans att få hjälp och svar i trådar, vilket snabbt förstörs om ett fåtal ämnen hålls i toppen av meningslösa inlägg. Läs gärna igenom forumets regler en extra gång: http://www.sweclockers.com/forum/regler

Ni andra, som vanligt är det bäst att rapportera om något inte stämmer. Egna mer eller mindre trevliga kommentarer och lmgtfy-länkar ställer bara er själva i skottfältet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Avstängd

tack för hjälpen skulle du kunna översätta din engelska till svenska???

Permalänk
Medlem
Skrivet av banko11:

http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1074662-g...
här har du en annan tråd om samma problem å där har jag skrivit på svenska

Visa signatur

Mobo: Msi M-Power Lightning CPU: i7-3770K som kyls av en Antec KÜHLER H2O 920 RAM: Ballistic Elite 1866 16 GB GPU: Msi Gtx 780 Lightning SLI PSU: Be quiet dark power pro 850W Chassi: NZXT Switch 810 - Gunmetal SSD: Samsung 840 Pro Series SSD 128GB HDD 1: WD Caviar Black 1TB HDD 2:WD Caviar Black 2TB HDD 3:WD Green 4TB Skärm: BenQ XL2410T 120Hz Optiska enheter:Samsung DVD±RW brännare, SH-S223C Ljud: Asus Xonar Xense

Permalänk
Medlem
Skrivet av banko11:

Google translate...

Men bara för att jag är en sådan ängel:

Hitta på installationsvägen till GTA, dvs vart alla filer, från spelet ligger.

När du väl hittat på det, så letar du efter en fil som heter Launchgtaiv.exe.
Högerklicka på den! Välj "skapa genväg" eller dylikt, dra genvägen till skrivbordet.

Högerklicka sedan på genvägen du nyss skapat, och lagt på skrivbordet.
Där kommer du se en ruta där det står "mål" eller dylikt (har engelskt windows så jag vet inte riktigt hur det ser ut)

Brevid "mål" så finns det en ruta där det står en sökväg, exakt samma, ser ut ungefär såhär "C:\Users\Davidioso\Desktop\........."
Fast ditt mål kommer vara emot GTA-installationen, mappen dvs.
Det enda du behöver göra är helt enkelt att lägga till "–norestrictions" efter denna text.
Då blir det att se ut såhär, men ännu en gång, ser inte din likadan ut som min! "C:\Users\Davidioso\Desktop\......... –norestrictions"
Tryck sedan på "verkställ" och "ok"
Sedan dubbelklickar du på genvägen, och startar spelet.

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Avstängd

dock så funkar det inte det kommer upp en text DEN ANGIVNA MAPPEN C PROGRAM FILES X86 ROCKSTAR GAMES GRAND THEFT AUTO IV –norestrictions ÄR OGILTIG KONTROLLERA ATT MAPPEN FINNS. Vad ska jag göra???

Permalänk

Men herregud lugna dig, om du inte kan lägga tid på att skriva en ordentlig mening varför ska någon lägga tid på att hjälpa dig?

Du har för övrigt skrivit in startkommandot i fel fält...

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk
Medlem
Skrivet av banko11:

dock så funkar det inte det kommer upp en text DEN ANGIVNA MAPPEN C PROGRAM FILES X86 ROCKSTAR GAMES GRAND THEFT AUTO IV –norestrictions ÄR OGILTIG KONTROLLERA ATT MAPPEN FINNS. Vad ska jag göra???

Om du har köpt det på steam så ligger det ju i steam mappen.

Visa signatur

Mobo: Msi M-Power Lightning CPU: i7-3770K som kyls av en Antec KÜHLER H2O 920 RAM: Ballistic Elite 1866 16 GB GPU: Msi Gtx 780 Lightning SLI PSU: Be quiet dark power pro 850W Chassi: NZXT Switch 810 - Gunmetal SSD: Samsung 840 Pro Series SSD 128GB HDD 1: WD Caviar Black 1TB HDD 2:WD Caviar Black 2TB HDD 3:WD Green 4TB Skärm: BenQ XL2410T 120Hz Optiska enheter:Samsung DVD±RW brännare, SH-S223C Ljud: Asus Xonar Xense

Permalänk
Avstängd

jag köpte det på skiva snälla jag är i behov av hjälp. vart ska jag skriva in det??? skicka skärmdump eller video

Permalänk
Medlem
Skrivet av banko11:

jag köpte det på skiva snälla jag är i behov av hjälp. vart ska jag skriva in det??? skicka skärmdump eller video

Men för fan läs ordentligt då kan du inte misslyckas.
Du får ju givetvis kolla vad just DIN install mapp är någonstans

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

har dock läst igenom och min install mapp ligger i progam x86

Permalänk
Medlem
Skrivet av banko11:

har dock läst igenom och min install mapp ligger i progam x86

Ja vad är då problemet? Gå in i mappen sen gör du en genväg till skrivbordet om du inte har någon.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

vilken av dom ska jag ta och skriva norestriccs i? det funkar inte i varken den första elller den andra

Permalänk
Medlem
Skrivet av banko11:

vilken av dom ska jag ta och skriva norestriccs i? det funkar inte i varken den första elller den andra

Har du ens läst i tråden som jag länkade till dig?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av banko11:

Jag ska ge dig ett litet tips, testa att skriva in en källfil som faktiskt finns.
E:\Spel\Gta4\Grand Theft Auto IV\LaunchGTAIV.exe

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

tack jag ska prova