Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Så du tror inte att tex en EK radiator ifrån tex inet färdats långt ?

Jo den har färdats långt, men om den är sönder så går jag till inet och inte deras leverantör så det är lite smidigare

Skrivet av wRRM:

Det är väl säkerheten med att det går att gå eller åka till Inets butiker som gör det så bra att beställa i sverige. Mycket har dem ju i sina egna lager också.

Exakt Om något är sönder så tar det inte veckor att få en ersättning

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyZ:

Jag kollade på specialtech och gillade deras utbud, de saknade några grejer men annars bra utbud. Ser nu att highflow har några av sakerna som saknas Tack för tipsen

Specialtech plockade in ett block speciellt åt mig precis när det kom ut. Dom hade inte tänkt sälja det annars.
Så dom är väldigt bra att ha och göra med.

Lycka till med bygget!

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tancoll:

Specialtech plockade in ett block speciellt åt mig precis när det kom ut. Dom hade inte tänkt sälja det annars.
Så dom är väldigt bra att ha och göra med.

Lycka till med bygget!

Jag kan kanske skicka en önskelista till dem och se om de kan få in lite bitspower grejer tackar mindre än 2 månader kvar till Haswell ger mig tid att välja radiatorer och fläktar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som har tips på en schysst fläktkontroller som passar till 800d? Kollat lite på corsair Link, någon som har erfarenhet av den?

Visa signatur

i5 3570 @ 4,2 GHz EKCooled| Asus Maximus V Formula| MSi GTX 680 @1159/1752 MHz EKCooled| Corsair Vengence 16GB 1600| Corsair AX 750 | 80Gb Intel320 SSD+ 128gb Adata SSD | Corsair 800d
i5 750 @ 4.2 GHz | H50 | Asus P7P55D | GTX 460 | XMS3 16GB 1600| Corsair AX 750 | 128gb Adata SSD | FD R3
Asus U36SD+Intel 510 SSD+A-data 4gb 1333mhz

Permalänk

Såg precis en PWM version av D5, låter ju alldeles utmärkt och verkligen på tiden. http://www.specialtech.co.uk/spshop/customer/XSPC-Laing-D5-PW...

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pickford:

Någon som har tips på en schysst fläktkontroller som passar till 800d? Kollat lite på corsair Link, någon som har erfarenhet av den?

bitfenix recon verkar grym. Har fått grymma reviews också. Grymt bra funktioner, passar i chassin med dörr osv. billig som fan dessutom.

Men btw, svårt att rekommendera något utan att veta hur många fläktar du behöver kontrollera osv. Vet du något om corsaren? Står inget på ient om den, ska också köpa en fläktkontroller men tror att jag kör på 2 st bitfenix ist. Är nog 9-10 fläktar jag ska kontrollera.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Tjena! Hoppas jag postar rätt nu
Tänkte skaffa vattenkylning iom. att jag har överklockat mycket på senaste tiden och skulle bara vilja att någon kunnig kollar på vad jag tänkt köpa och ifall jag missat något? (ex CPU blocket kanske är onödigt o ha i full koppar?)
Både processor o grafikkort ska kylas.
Kundvagn: http://www.inet.se/kundvagn/visa/3291296/2013-04-30

Permalänk
Medlem
Skrivet av PHun:

Tjena! Hoppas jag postar rätt nu
Tänkte skaffa vattenkylning iom. att jag har överklockat mycket på senaste tiden och skulle bara vilja att någon kunnig kollar på vad jag tänkt köpa och ifall jag missat något? (ex CPU blocket kanske är onödigt o ha i full koppar?)
Både processor o grafikkort ska kylas.
Kundvagn: http://www.inet.se/kundvagn/visa/3291296/2013-04-30

Toppen på cpublocket är väl i princip bara för utseendet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Toppen på cpublocket är väl i princip bara för utseendet.

Då är det som jag trodde :/ Tror jag överväger att byta till en lite billigare då om den ändå inte gör någon nytta.

Permalänk
Konsolgrävare

Har funderat lite på vattenkylning. Idag fick jag iden med att bara knapra ihop en kundvagn så man kunde se på ett ungefär hur mycket det skulle kosta mig, om jag någon gång skulle ta modet att göra det!

Edit2: http://www.inet.se/kundvagn/visa/3305195/2013-05-04 har jag fått fram so far.

Det jag undrar är:

• Vilket innermått och yttermått man ska ha på sina slangar? Har fått svar av Boss302

• Vilka anslutningar man ska ha för det jag har plockat ihop? Har fått svar av Boss302

• Om mina 2 radiatorer som jag har valt räcker för att vattenkyla gtx 580 SLI och CPU? Har fått svar av Marcusk

• Om Mina 2 radiatorer som jag har valt får plats i HAF X? Har fått svar av Boss302

• Hur mycket kapacitet man ska ha i sin Reservoar? Har fått svar av Marcusk

• Vilken RPM ska man ha på sina fläktar till radatorerna? Har fått hjälp av Marcusk

• Hur kopplar man in alla fläktar? Har fått hjälp av Marcusk

Jag hade tänk att vattenkyla:

• GTX 580 2 way SLI.

• Intel Core i5 2500K

Hoppas man kan få hjälp av er underbara medlemmar på Sweclockers!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Har funderat lite på vattenkylning. Idag fick jag iden med att bara knapra ihop en kundvagn så man kunde se på ett ungefär hur mycket det skulle kosta mig, om jag någon gång skulle ta modet att göra det!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3305085/2013-05-04 har jag fått fram so far.

Det jag undrar är:

• Vilket innermått och yttermått man ska ha på sina slangar?

• Vilka anslutningar man ska ha för det jag har plockat ihop?

• Om mina 2 radiatorer som jag har valt räcker för att vattenkyla gtx 580 SLI och CPU och om dom två får plats i HAF X?

Jag hade tänk att vattenkyla:

• GTX 580 2 way SLI.

• Intel Core i5 2500K

Hoppas man kan få hjälp av er underbara medlemmar på Sweclockers!

Ang dimension på slang så är det inte så noga, flödet räcker. En klenare slang är ju lättare att dra/tar mindre plats. Ska du ha kompressionsnipplar får inte slangen vara för tunnväggig.

Nipplar, Gängan i dag är som standard i princip på alla vattenkylningsprylar G1/4
Storleken på nippeln ska vara som innerdiametern på slangen (gör inget om nippeln är någon mm större heller).

Jag kör med dessa. http://www.coolingstuff.se/p/328/slangsockel-g1-4-nk12 Enkelt o bra fast kanske inte lika tjusigt som kompressionsanslutningar.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Boss302:

Ang dimension på slang så är det inte så noga, flödet räcker. En klenare slang är ju lättare att dra/tar mindre plats. Ska du ha kompressionsnipplar får inte slangen vara för tunnväggig.

Nipplar, Gängan i dag är som standard i princip på alla vattenkylningsprylar G1/4
Storleken på nippeln ska vara som innerdiametern på slangen (gör inget om nippeln är någon mm större heller).

Tack för informationen!

Uppdaterade kundvagnen lite efter det du sa! http://www.inet.se/kundvagn/visa/3305104/2013-05-04

Ser det bra ut?

Angående Radiatorerna röcker dom två till mitt ändamål?

Tack ännu en gång för ditt snabba svar!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Tack för informationen!

Uppdaterade kundvagnen lite efter det du sa! http://www.inet.se/kundvagn/visa/3305104/2013-05-04

Ser det bra ut?

Radiatorerna räcken utan problem. Du kommer få rätt bra temperaturer även vid lägre än 1000RPM på fläktarna. Bra val av komponenter, men jag hade inte rekommenderat EK-Bay res p.g.a. ljudet det gör med höga vattenflöden. En vanlig reservoar utan flödesindikator hade nog varit ett bättre val om du inte stör dig på porlande vattenljud.

tips på fler sidor där det finns lite fler olika reservoarer att välja på:

http://www.aquatuning.se/index.php/cPath/26
http://www.coolingstuff.se/c/11/reservoar/a1/1

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Tack för informationen!

Ser det bra ut?

Det ska väl passa fint

Om det räcker beror väl mycket på vilka fläktar du väljer (gentle typhon har högt statiskt tryck vilket lämpar dig väl för radiatorer), men jag skulle inte tro det är några problem.
Har inget HAF X så vad som får plats vet jag ej.

Kan man kan kapa lite i plåten så går det att få dit en hel del i de flesta chassin. Har själv en 140x3 i taket o en 140x2 i fronten på mitt fractal XL utan att det inkräktar på komponentutrymmet.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Marcusk:

Radiatorerna räcken utan problem. Du kommer få rätt bra temperaturer även vid lägre än 1000RPM på fläktarna. Bra val av komponenter, men jag hade inte rekommenderat EK-Bay res p.g.a. ljudet det gör med höga vattenflöden. En vanlig reservoar utan flödesindikator hade nog varit ett bättre val om du inte stör dig på porlande vattenljud.

tips på fler sidor där det finns lite fler olika reservoarer att välja på:

http://www.aquatuning.se/index.php/cPath/26
http://www.coolingstuff.se/c/11/reservoar/a1/1

Skrivet av Boss302:

Det ska väl passa fint

Om det räcker beror väl mycket på vilka fläktar du väljer (gentle typhon har högt statiskt tryck vilket lämpar dig väl för radiatorer), men jag skulle inte tro det är några problem.
Har inget HAF X så vad som får plats vet jag ej.

Kan man kan kapa lite i plåten så går det att få dit en hel del i de flesta chassin. Har själv en 140x3 i taket o en 140x2 i fronten på mitt fractal XL utan att det inkräktar på komponentutrymmet.

Tack så mycket för snabba svar!

Uppdaterade kundvagnen med 8 st Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1150rpm och Reservoar EK-RES X3 400

Ser det bra ut?

har tre till frågor:

• Vilken RPM ska man ha på sina fläktar till radatorerna?

• Hur mycket kapacitet borde man ha i sin Reservoar?

• Hur kopplar man in alla fläktar?

Tack för all hjälp so far!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Tack så mycket för snabba svar!

Uppdaterade kundvagnen med 8 st Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1150rpm och Reservoar EK-RES X3 400

Ser det bra ut?

har tre till frågor:

• Vilken RPM ska man ha på sina fläktar till radatorerna?

• Hur mycket kapacitet borde man ha i sin Reservoar?

• Hur kopplar man in alla fläktar?

Tack för all hjälp so far!

RPM till fläktar får du nog forska dig fram till, men 1150RPM på alla ska utan problem räcka till att kyla allt även under högsta belastning. Du får skaffa någon fläktkontroll och / eller splitters för att koppla in alla fläktar. Koppla inte alla till t.ex. en fläktkontakt på moderkortet, utan högst 2-3 per kontakt. Fläktkontroll rekommenderas för lägst ljudnivå.

Kapaciteten på reservoaren spelar ingen som helst roll, det påverkar inte temperaturen nämnvärt. Reservoarens huvuduppgift är att hjälpa till med blödning av loopen, alltså att få ut luftbubblor enklare. 1DL+ är mer än tillräckligt. (Större är mest för utseendets skull).

Tänk på att reservoaren du valt är 40cm hög, och kanske inte får plats i ditt chassi. Den rymmer dessutom 8 deciliter, så med det plus runt halvlitern som får plats i radiatorerna kommer det krävas 2+ flaskor kylvätska också.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Marcusk:

RPM till fläktar får du nog forska dig fram till, men 1150RPM på alla ska utan problem räcka till att kyla allt även under högsta belastning. Du får skaffa någon fläktkontroll och / eller splitters för att koppla in alla fläktar. Koppla inte alla till t.ex. en fläktkontakt på moderkortet, utan högst 2-3 per kontakt. Fläktkontroll rekommenderas för lägst ljudnivå.

Kapaciteten på reservoaren spelar ingen som helst roll, det påverkar inte temperaturen nämnvärt. Reservoarens huvuduppgift är att hjälpa till med blödning av loopen, alltså att få ut luftbubblor enklare. 1DL+ är mer än tillräckligt. (Större är mest för utseendets skull).

Tänk på att reservoaren du valt är 40cm hög, och kanske inte får plats i ditt chassi. Den rymmer dessutom 8 deciliter, så med det plus runt halvlitern som får plats i radiatorerna kommer det krävas 2+ flaskor kylvätska också.

Fan vad härligt!

någon rekommendation på fläktkontroller/splitter?

Angående Reservaren så skaffar jag nog då Reservoar EK-RES X3 110 iställer! Ser det bra ut?

Tack ännu en gång!

Edit: struntar i Fläktkontroller och tar två stycken splittkablar och har alla 8 fläktar på högsta rpm

I slutändan blev Kundvagnen så här: http://www.inet.se/kundvagn/visa/3826226/2013-09-02

Tack Marcusk och Boss302 för all hjälp!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej.
Jag behöver lite hjälp med ett framtida projekt. Det jag vill göra är att komplettera min spelburk med ett 680. Det ska såklart in i min nuvarande vattankylning. Frågan är hur mycket mer radiatoryta behöver jag lägga till? Jag har ett 700d chassi som jag har tänkt modda så att en 240 radiator får plats nere vid psu:n.

Min nuvarande setup ser ut på följande sätt :

EVGA X58 3x SLI classified (vattenkylt)
i7 960@4,2ghz (vattenkylt)
12gb ram@1.6ghz (vattenkylt)
680@1255mhz/6625mhz (vattenkylt)
5tb Western Digital black (vattenkylt)

Och det som kyler de nuvarande komponenter är:

1xEK-CoolStream (140),
1xEK-CoolStream (360),
1x Aquastream XT ultra,
3xNexus Real Silent 120mm,
1xrandom 140 mm fläkt

Min cpu blir ca 70 grader vid hårdbelastning och resterande saker blir aldrig varmare än 55 grader.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Tror inte du behöver lägga till någon radiator för att kyla ett 680 till, 4*120 borde räcka. Det beror iofs på flera faktorer; hastighet på fläktarna t.ex. Vill du hålla ner ljudnivån är det så många radiatorer som möjligt som gäller men det borde inte vara någon nyhet för dig.

Det som är intressant är vad du har för vattentemperatur. Komponenttemperaturerna kan varierar så mycket beroende på vilket block mm att det är svårt att avgöra om det är blocket eller vatten temperaturen som är problemet om du inte vet vilken vatten temp du har.
I ditt fall tycker jag du verkar ha en ovanligt hög CPU temp. Min vattentemp är 36-37 grader vid full belastning men processorn går aldrig över 60 grader. Sen har du ju iofs en annan cpu än mig, har ingen koll på vilken värmeutveckling den har jämfört med min i5-2500k.

I vilket fall kan det ju vara värt att testa att köra med nuvarande radiatorer och ett 680 till för att se vilka temperaturer du får innan du börjar modda chassit. I värsta fall får du köra fläktarna på högre hastighet fram tills du monterat in en radiator till om det skulle behövas.

Det kan också vara intressant att labba med pumphastighet, vissa block fungerar mycket bättre om man ökar hastigheten, i andra fall (mitt t.ex.) gör det ingen skillnad alls.

Skrivet av astrob0y:

Hej.
Jag behöver lite hjälp med ett framtida projekt. Det jag vill göra är att komplettera min spelburk med ett 680. Det ska såklart in i min nuvarande vattankylning. Frågan är hur mycket mer radiatoryta behöver jag lägga till? Jag har ett 700d chassi som jag har tänkt modda så att en 240 radiator får plats nere vid psu:n.

Min cpu blir ca 70 grader vid hårdbelastning och resterande saker blir aldrig varmare än 55 grader.

Visa signatur

MB: Asus Z270G CPU: 7700K - Koolance 380I GFX: EVGA GTX780 Classified - EK-FC780 GTX Classy Minne: Corsair Vengance 2*8GB SSD: Samsung 960 EVO SFX: Asus Xonar Essence STX Pump: Aqua Computer D5 USB Radiator: Watercool Mo-Ra3

Permalänk
Medlem

Tack för det snabba svaret.
Processor som jag har skapar väldigt mycket värme och det är normalt att en första generationens i7:a har en sådan temp när den är klockad över 4ghz. Och jag kommer nog följa ditt råd och först se om 4*120 fungerar med ett ytterligare kort. Att ha en högre verkningsgrad på pumpen/fläktarna är för mig omöjligt då jag tycker fläktarna låter för mycket vid 1000 spm

Skrivet av SaldoT:

Tror inte du behöver lägga till någon radiator för att kyla ett 680 till, 4*120 borde räcka. Det beror iofs på flera faktorer; hastighet på fläktarna t.ex. Vill du hålla ner ljudnivån är det så många radiatorer som möjligt som gäller men det borde inte vara någon nyhet för dig.

Det som är intressant är vad du har för vattentemperatur. Komponenttemperaturerna kan varierar så mycket beroende på vilket block mm att det är svårt att avgöra om det är blocket eller vatten temperaturen som är problemet om du inte vet vilken vatten temp du har.
I ditt fall tycker jag du verkar ha en ovanligt hög CPU temp. Min vattentemp är 36-37 grader vid full belastning men processorn går aldrig över 60 grader. Sen har du ju iofs en annan cpu än mig, har ingen koll på vilken värmeutveckling den har jämfört med min i5-2500k.

I vilket fall kan det ju vara värt att testa att köra med nuvarande radiatorer och ett 680 till för att se vilka temperaturer du får innan du börjar modda chassit. I värsta fall får du köra fläktarna på högre hastighet fram tills du monterat in en radiator till om det skulle behövas.

Det kan också vara intressant att labba med pumphastighet, vissa block fungerar mycket bättre om man ökar hastigheten, i andra fall (mitt t.ex.) gör det ingen skillnad alls.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Hej alla som kör med vattenkylning. Jag använder zalmans produkter (kyl låda http://zalman.com/global/product/Product_Read.php?Idx=185) men jag upplever att kylblocket Zalman ZM-WB5 till CPUn inte är så bra. Så vilket kylblock ska jag byta till?

Är denna bra eller endast dyr HEATKILLER® CPU Rev3.0 695:- +frakt 100kr

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Någon som har ett bra tips på en extra tjock 240mm rad med extra 1/4 plugg för luftning?

Viktigt att den skall gå med låga rpm på fläktarna.

Min andra fundering är två EX240 multiport från XSPC. Vilket hade gett bäst kylning till en låg ljudnivå?
Det skall ner i botten på ett 800D.

Skulle en Alphacool XT45 FC 240 vara ett bra köp?

EDIT: NVM blev en XT45 FC240. Planerar eventuellt en till i framtiden.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

har väntat på svar sedan 14/6 men men. Det är nog så att det inte finns så många som kör med vattenkylning längre. Om någon mot förmodan läser detta och kan svara så skulle jag bli glad............

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

har väntat på svar sedan 14/6 men men. Det är nog så att det inte finns så många som kör med vattenkylning längre. Om någon mot förmodan läser detta och kan svara så skulle jag bli glad............

http://lmgtfy.com/?q=heatkiller+rev+3.0+review

Permalänk
Medlem

Jag vill ha info från de som är nöjda med sina cpu block. Nästan alla tester är "gamla" på nätet.

men jag tackar dig för at du svarar. Det visar att tråden inte är helt död.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Jag vill ha info från de som är nöjda med sina cpu block. Nästan alla tester är "gamla" på nätet.

men jag tackar dig för at du svarar. Det visar att tråden inte är helt död.

Kör med ett EK Supremacy som jag är mycket nöjd med.

http://rigmods.com/wp/blog/ek-supremacy-cpu-water-block-revie...

Finns ingen anledning till att skriva ett nytt test med ett äldre block för att nya processorer kommer ut.
Annars har du martins liquidlab som du kan kolla in också.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej

Nu är läget så att jag tänkte bygga ett eget chassi , men ett vanligt chassi var tråkigt så tänkte optimera den för vattenkylning.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3528900/vattenkylning-start

Jag lade ihop lite grunkor och mojänger, för att börja med att endast kyla CPUn.

Planen var att klocka sketen ur en 4670K på en Asus Gene VI, och sedan när tid, pengar och intresse finns slänga på en till 360m radiator till och även kyla GPUn.

Jag ska som sagt bygga chassis själv och undrade om en radiator för 120 eller 140mm fläktar är bäst?
Jag undrar även om vad jag lagt ihop ser bra ut och om man skulle kunna vara lite snällare mot plånboken någon stans?

Alla svar är mycket uppskattade

Permalänk
Medlem

kolla en gång till du har valt 2st kylare till CPUn
hus till pumpen ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Behöver lite hjälp att välja fläktar.
Står och velar mellan NB eloop B12-2, Phobya eloop 1600rpm och gentle typhoon 1380rpm.
Vill helst ha rött tema men samtidigt är jag inte säker på om jag vill ha 1600rpm då jag just nu använder slipstream 800rpm som är mer än knäpptysta.
Kommer sitta mot en XSPC RX 360 rad och en RX 120 rad.

Någon som kan svara på vilken av dessa som kan vara bäst eller om ni har något annat som kan passa in i ett rött tema och är minst lika bra som dessa?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt