Följ Black Week på SweClockers
Permalänk

Söker ny mus! NYTT!!

Tja, jag söker en ny mus för runt 500-700kr får ej gå över 800kr. Jag har inte dom största händerna så inte en för stor mus. Den ska ha några knappar men inte för många, alltså inte 12st men kanske runt 7st.

Permalänk
Skrivet av Apocalysm:

Tja, jag söker en ny mus för runt 500-700kr får ej gå över 800kr. Jag har inte dom största händerna så inte en för stor mus. Den ska ha några knappar men inte för många, alltså inte 12st men kanske runt 7st.

Razer Deathadder 2013 edition

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth Z77 Processor:i5 3570K 4.1 Ghz RAM:Corsair 8GB Vengeance 1600Mhz Processor kylare:Corsair Hydro H100i Nätaggregat:Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB Super Overclock Ljudkort:Asus Xonar D2X/XDT SSD:Samsung SSD Basic 840-Series 250GB Hårddisk:1TB Seagate Barracuda 7200rpmSkärm:Acer 24'' GD245HQAbid 120Hz Chassi:NZXT Tempest 410 Elite Svart

Permalänk

Kan varmt rekommendera att kolla lite på Steelseries Sensei.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem

logitec g500!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Skrivet av 007onex:

logitec g500!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Rekommenderar denna mus också, hade den innan min deathadder!

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth Z77 Processor:i5 3570K 4.1 Ghz RAM:Corsair 8GB Vengeance 1600Mhz Processor kylare:Corsair Hydro H100i Nätaggregat:Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB Super Overclock Ljudkort:Asus Xonar D2X/XDT SSD:Samsung SSD Basic 840-Series 250GB Hårddisk:1TB Seagate Barracuda 7200rpmSkärm:Acer 24'' GD245HQAbid 120Hz Chassi:NZXT Tempest 410 Elite Svart

Permalänk
Skrivet av DeadPixel:

Razer Deathadder 2013 edition

vet du hur många knappar det är?

Permalänk
Medlem

Kanske läge att lyfta baken från datorstolen och knata iväg till en datorbutik och testa dig fram.

Visa signatur

Inte sänt från min Sony Ericsson K530i

Permalänk
Skrivet av Apocalysm:

vet du hur många knappar det är?

2 på vänstra sidan....

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vilken mus som passar är individuellt. Bästa är om du kan gå till en datorbutik och testa. Annars kommer du bara få en massa svar från personer som köpt en mus och det automatiskt blir det bästa i världen.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Logitech G500, sickar detta inlägg med den! Perfekt mus. Dock tycker jag du ska besöka en butik, det är en ren smaksak. Den har 5 knappar plus DPI ändring

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Vilken mus som passar är individuellt. Bästa är om du kan gå till en datorbutik och testa. Annars kommer du bara få en massa svar från personer som köpt en mus och det automatiskt blir det bästa i världen.

mm, du har nog rätt i det, jag är rätt sugen på denna http://www.mediamarkt.se/mcs/product/RAZER-Naga-Hex-MOBA--Act..., vet någon om den har bra kvalitet

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Uppmärksamma § 1.6.

/KimTjik

Permalänk
Medlem
Skrivet av AltUnderCtrl:

Kan varmt rekommendera att kolla lite på Steelseries Sensei.

^
Har själv Steelseries Sensei Raw versionen, lite billigare, lite lägre dpi, annat skal.

Kan gott rekommendera den, två knappar på vänster sida, två på höger. Gjord för höger- och vänsterhänta, bra med dpi, gillar knapparna mer än de på DeathAdder.

Permalänk
Avstängd

Vanliga Steelseries Sensei

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker att du ska titta på Logitechs G400s och G500s. Det är helt nya, uppdaterade versioner.

Edit: Jag vill nog också säga Razer Deathadder 2013 Edition i första hand.

Permalänk

Steelseries Sensei.

Permalänk

Själv så kan jag inte rekommendera Steelseries, har en Ikari där mittenknappen gick sönder när den var 1 år gammal (den trycker flera gånger istället för en) och har även flertalet vänner där deras Steelseries-tillbehör går sönder på grund av dålig kvalitét. Kanske har de bättrat sig det senaste året, men tror faktiskt bara att märket är överhypat.

Skrivet av Pimpim666:

Fast det skadar ju inte att fråga om tips på modeller att testa. Folk kan ju också berätta om erfarenheter angående kvalitét och liknande, och det är ju inte individuellt (sålänge denne inte misshandlar musen helt totalt vid användning)

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Men nu är det så att folket rekommenderar möss

Visa signatur

Permalänk

Har kört med en hel del men har verkligen fastnat för Razer Naga, sjukt skön och när man lär sig extra knapparna använder man dom i allt verkligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rarifag:

^
Har själv Steelseries Sensei Raw versionen, lite billigare, lite lägre dpi, annat skal.

Kan gott rekommendera den, två knappar på vänster sida, två på höger. Gjord för höger- och vänsterhänta, bra med dpi, gillar knapparna mer än de på DeathAdder.

Vänsterhänta har musen i höger hand (iallafall jag..). Men jag ska nog köpa en Sensei Raw då min Ace har blivit ganska uppnött den verkar vara riktigt prisvärd!

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Exakt haha, jag är likadan, rekomenderar logitechs g-series möss istortsett alltid, då de ligger så perfekt i handen och är byggda som stridsvagnar (har ägt alla utom g600)

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Medlem

logitech G400 FTW

Visa signatur

Dator: chassi: Fractal Design define r3 CPU: i5 760 @2.8ghz GPU: XFX 6950 2gbNätagg: Corsair cx500 Ram: Corsair 4gb 1600mhz Tillbehör: Skärm: Samsung s24a850dw Mus: Steelseries Rival Tangentbord: CM Storm Quickfire Rapid Red Musmatta: Steelseries qck+ Högtalare: JBL SpyroHörlurar: Sony MDR-XB700 Mic: Logitech desktop microphone

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadPixel:

Men nu är det så att folket rekommenderar möss

Försök att få ut information borde folk varna om alla negativa erfarenheter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpte en Roccat Kone XTD för 699 på elgiganten (collect@store pris, butikspris är 799).tycker den ligger väldigt i handen och knapparna sitter lättåtkomligt på sidan.
Åk till elgiganten eller Mediamarkt och känn på alla möss.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeoCarlsson:

Exakt haha, jag är likadan, rekomenderar logitechs g-series möss istortsett alltid, då de ligger så perfekt i handen och är byggda som stridsvagnar (har ägt alla utom g600)

G600 ska ha riktigt dålig kvalitet. Känns heller inte lika bra som razer naga. Jag skulle nog inte köpa en sånt till mmon.

Visa signatur

Permalänk

Kör du MMO så rekomenderar jag Razer Naga, som jag själv nu har haft i dryga 3 år (tror jag). Den är perfekt för MMOn. Ligger bra i handen,massor med knappar (som du även kan binda med alt/shift-kombinationer. Jag styrde sammanlagt över 24 actionknappar med bara min höger-tumme när jag lirade WoW). Och ja, i början är det galet svårt att hitta rätt, men du får med gummi-knappar att klistra på knapparna i ett specifikt mönster så att du lättare LÄR dig att hitta vart allt sitter. Efter 2 veckor tänker du inte ens på hur du rör tummen

MEN om du INTE lirar ett MMO så är Razer Naga skitdålig imo. Den är fortfarande bra och allt men eftersom man inte använder alla knapparna annars så bara ligger de där och samlar stora högar med skit (i onödan). Musen behövs rengöras oftare än andra just pga hur knapparna vid tummen suger åt sig skit (samma för G600)

Personligen rekomenderar jag Razer Naga för MMO, för allt annat så skaffa en ergonomisk mus imo. Jag har själv en G700s på ingång då jag blev kär i G700. Den kan växla ifrån trådlös (som har väldigt bra trådlös prestation) till tråd-bunden. Kopplar du i sladden är den precis som vilken tråd-ansluten mus som helst OCH den laddar musen samtidigt.

Razers trådlösa t.ex kan också anslutas med tråd MEN de laddas enbart, du "ansluter" inte utan är fortfarande trådlösa

Imo, leta efter möss som är så ergonomiska som möjligt. Skit i hur många knappar som finns på dem. (såvida du inte lirar MMO, då det hjälper mycket i den spel-genren)

(och DPI är enbart et försäljnings-knep)

Visa signatur

Data:Vit | Tangentbord: Rött | Datamus: Ja