Soundblaster Z installation?

Permalänk
Medlem

Soundblaster Z installation?

Tjena audiophiler nu är mardrömmsproblemet tillbaks som jag hade för ca 1 år sen . Ljuder hackar i ca 1 millesekund då och då som VHS gjorde i dom gamla dagarna det låter som statiskt elektricitet men nu ska vi inte gå in på de . Jag vill bara passa på och varna att inte köpa fyndvaror från inet annars råkar ni ut för problem som detta . Jag undrar hur man installerar ett ljudkort är det bara plug-install and play eller måste man gå igenom ett helvete som många säger??

Det jag vet är att man ska disabla moderkortsljudkortet innan man installerar . Riktigt synd att jag måste köpa ett ljudkort eftersom 990 FX-UD33 har 108db SNR och Dolby Home theater integrerat . Det är första gången jag köper ett ljudkort så all hjälp uppskattas .

btw har budget upp till 1k men har läst att inget under 1300kr kan slå Soundblaster Z
är det verkligen ingen som kan hur man sätter in/installerar ett ljudkort?

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lexius:

Tjena audiophiler nu är mardrömmsproblemet tillbaks som jag hade för ca 1 år sen . Ljuder hackar i ca 1 millesekund då och då som VHS gjorde i dom gamla dagarna det låter som statiskt elektricitet men nu ska vi inte gå in på de . Jag vill bara passa på och varna att inte köpa fyndvaror från inet annars råkar ni ut för problem som detta . Jag undrar hur man installerar ett ljudkort är det bara plug-install and play eller måste man gå igenom ett helvete som många säger??

Det jag vet är att man ska disabla moderkortsljudkortet innan man installerar . Riktigt synd att jag måste köpa ett ljudkort eftersom 990 FX-UD33 har 108db SNR och Dolby Home theater integrerat . Det är första gången jag köper ett ljudkort så all hjälp uppskattas .

btw har budget upp till 1k men har läst att inget under 1300kr kan slå Soundblaster Z
är det verkligen ingen som kan hur man sätter in/installerar ett ljudkort?

Du har köpt ett sound blaster Z på fyndvaror hos INET ? hur som helst du måste ladda ner senaste ljud drivaren till kortet på creative supportsida!.
jag har samma kort men köpte det icke vid något fyndlager köpte mitt för full pris sprillrans nytt från komplett och blev så nöjd med mitt

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Medlem

nej köpte mitt moderkort på fynd har inte köpt soundblaster Z än .....

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerFX:

Du har köpt ett sound blaster Z på fyndvaror hos INET ? hur som helst du måste ladda ner senaste ljud drivaren till kortet på creative supportsida!.
jag har samma kort men köpte det icke vid något fyndlager köpte mitt för full pris sprillrans nytt från komplett och blev så nöjd med mitt

konstigt att ingen verkar veta hur man installerar ett ljudkort på sweclockers

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Du sätter det i någon lämplig PCI-E plats, installerar driv. Vad är oklart?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lexius:

konstigt att ingen verkar veta hur man installerar ett ljudkort på sweclockers

Snarare du som inte vet. Tryck in skiten, installera drivare, välj den som uppspelningsenhet. Svårt skit.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Ljuder hackar i ca 1 millesekund då och då som VHS gjorde i dom gamla dagarna det låter som statiskt elektricitet men nu ska vi inte gå in på de . Jag vill bara passa på och varna att inte köpa fyndvaror från inet annars råkar ni ut för problem som detta .

Är det fel på kortet så lämna in skiten, har inget med inets fyndvaror att göra. Kunde lika gärna varit det dyraste kortet de har i sortimentet som hade något problem.
Ville bara passa på att upplysa dig...

Nu till ljudkortet:
Du stänger av datorn -> du öppnar datorn -> du sätter kortet i lämplig port ->stänger datorn -> startar datorn -> laddar hem drivrutiner -> installerar drivrutiner -> använder som standardenhet för uppspelning/inspelning -> testar,