Microsoft släpper första testversionen av Windows 8.1 för allmänheten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Vilka jävla rövhål....

EDIT: Nu fungerar det i chrome:)

Inga problem med Firefox

Permalänk
Avstängd

Skulle vara kul att testa men orkar inte göra en "clean install" bara för att installera en test-version som går ut i januari 2014. En virtuellt installation ger inte samma känsla så det blir nog att skippa tills "final 8.1" för min del.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Hehe, om det fungerade så bra
Tyvärr laddas inte sidan :/

Allt funkar som det ska i Mozilla FireFox 22.

Permalänk
Medlem

De verkar fortfarande ha en Kill Switch på alla appar och store om man har UAC avstängt på riktigt (inte bara via never notify). Synd, för då kan jag inte testa om det blivit något bättre med appar och så.

Ingen jätteviktig del för mig IOFS, det är viktigare att kunna ha UAC avstängt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Det vart ingen snabb nedladdning.

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer

Permalänk
Medlem

Kul, ett nytt mobil-OS att leka med i Virtualbox tills man återgår till ett riktigt datoroperativsystem som Windows 7 igen.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Datavetare

Vilken sorglig syn det var att se alla touch-baserade enheter där alla ljuskällor i rummet bara skrek "kolla vilka fina reflexer det blir på denna blanka skärm!".
Hoppas Intel tar sitt förnuft tillfånga och droppar kravet på touch för "Ultrabooks" så man kan få något likt Samsungs monsterskärm med matt skärmyta.

Men man ska ändå se positivt på saker: Win 8.1 ser definitivt ut att vara en förbättring från Win 8 + att IE skulle få stöd för WebGL var faktiskt en riktigt oväntat och trevlig nyhet. Frågan är hur nära det är att WP8 får OpenGL ES stöd, det är något som definitivt skulle öka mängden spel på plattformen då OpenGL ES har blivit för mobiler/pekplattor vad DirectX är för spel på desktop.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Tjooohooo! Jag vet vad jag ska göra i natt i alla fall

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Bra att tänka på för er som vill prova med virtuell maskin:

i5 2500k
Virtualbox 64 bit (host64bit/guest64bit)

Visa signatur

Stationär: i5-2500K @ 4.3Ghz, Noctua NH-U12P SE2 | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Corsair VENGEANCE 8GB CL9 1600Mhz | MSI GTX 770 2GB | Samsung 840 250GB, WD Caviar: Black 1TB, Green 500GB | Cooler Master HAF 912 Plus | Corsair TX 650W
Laptop1: Clevo W150ERM: i7-3610QM @ 2.3Ghz | Kingstong HyperX 8GB 1600Mhz CL9 | Nvidia Geforce GT 650M 1GB | Plextor M3 Pro 128GB | 15" 1080p Matt display, 60% NTSC
Laptop 2: HP EliteBook 840 G2: i5-5200U | 16GB RAM | 256GB 2.5" SSD | 14" 1080p IPS

Permalänk
Inaktiv

Otroligt seg nerladdning av ISO'n.

Permalänk
Skrivet av Segas:

Otroligt seg nerladdning av ISO'n.

För mig står det att ISOn kommer upp imorgon

Edit: går att ladda ner det gratis från MSDN.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vart hittar ni ISOn? Inga länkar jag hittar funkar och på Microsofts sida står det att den inte är tillgänglig än.

Permalänk
Medlem

För mig med Windows 8 så fick jag hämta en uppdateringsfil, som sedan säger att det är som en vanlig uppdatering bara. Mer exakt "KB2849636". Efter en omstart av datorn fanns det att ladda ner i "Store".

Kör Win8 Pro 64 bit.

Visa signatur

Här har jag skrivit lite om hur man kan testa sin hastighet på ett bättre sätt: #13864738

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hittade inte uppdateringen på deras appstore och uppdateringen jag ladda ner från deras hemsida står att uppdateringen inte kan tillämpas på den här datorn. Kör windows 8 pro 64-bit

Visa signatur

NZXT Switch 810 Vit | Asus Rampage V Extreme | Intel i 5930k | 2666mhz DDR4 Corsair Vengence LPX CL16 | NZXT Kraken x61 | GeForce RTX 2080 Ti HOF | EVGA SuperNOVA G2 1300W | HyperX Predator 240GB M.2 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av grottsten:

För mig står det att ISOn kommer upp imorgon

Edit: går att ladda ner det gratis från MSDN.

Men då krävs ett inlogg antar jag?

Permalänk
Skrivet av Segas:

Men då krävs ett inlogg antar jag?

Yes, men det behövs ingen dyr prenumeration.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som fått Hero att fungera? Eller funkar det kanske bara i USA?

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jenka27:

Någon som fått Hero att fungera? Eller funkar det kanske bara i USA?

50% download via appstore för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flawwoo:

Hittade inte uppdateringen på deras appstore och uppdateringen jag ladda ner från deras hemsida står att uppdateringen inte kan tillämpas på den här datorn. Kör windows 8 pro 64-bit

Samma för mig och jag kör också Pro 64-bit

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaaxs:

50% download via appstore för mig.

Är Herofunktionen en app? Eller vad menar du?

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flawwoo:

Hittade inte uppdateringen på deras appstore och uppdateringen jag ladda ner från deras hemsida står att uppdateringen inte kan tillämpas på den här datorn. Kör windows 8 pro 64-bit

Skrivet av 220volt:

Samma för mig och jag kör också Pro 64-bit

Skrivet av GaMeR2K5:

Samma här.

http://i.imgur.com/ng6Mi1A.png

Har en helt vanlig installation av Windows 8 Pro x64... engelsk.

Det funkade för mig, Win8 Pro 64-bit, svensk. Hämtade först uppdateringen från deras hemsida, startade om datorn och sedan dök Windows 8.1 upp i Windows Store.

Kanske beror på vilken hårdvara vi sitter på?

Visa signatur

Här har jag skrivit lite om hur man kan testa sin hastighet på ett bättre sätt: #13864738

Permalänk
Medlem

Installationen fungerade för mig, dock så ballade min Nvidia drivrutin ur, kan ej lira något med DX11 ser ut som den försöker köra 3D grafik... kommer inte in i Nvidias kontrollpanel då den kraschar. Ska prova ominstallation av drivrutinen.

EDIT: Ominstallation av drivrutin löste problemet(la in senaste beta drivern av Nvidia)

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cammen3:

Det funkade för mig, Win8 Pro 64-bit, svensk. Hämtade först uppdateringen från deras hemsida, startade om datorn och sedan dök Windows 8.1 upp i Windows Store.

Kanske beror på vilken hårdvara vi sitter på?

Konstigt, har startat om flera ggr nu och jag får inte upp något.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem

behöver man win8 för att installera 8.1? tänkte dra upp en virtuell nämligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Kunde du installera uppdateringen? Annars dyker den inte upp i Store.

Fungerade bra på flickvännens dator nu...

Nej får felmeddelande "uppdateringen kan inte tillämpas på datorn"

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem

så precis klar! allt funkar hittils

Permalänk
Avstängd

Sitter och prövar nu, riktigt nice och snyggt men när man klickar på start knappen så kommer man till metro ui men det går inte att komma tillbaks till windows skrivbordet utan att klicka på chrome t.e.x. Skulle vilja se start knappen vara i metro så man kan komma till skrivbordet där ifrån också

edit: jo det kan man märkte jag nu men den var svår att hitta man måste dra musen ända längst ner till vänster

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Medlem

Installationen/uppdateringen gick riktigt smidigt, gillar de nya funktionerna.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Provade på kärringens laptop där fungerade uppdateringen, Fujitsu Lifebook NH532

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |