tror ni att bf4 kommer funka bra på titan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Källa på det? Jag har då läst att det spelades på ett 7990.

Min gissning är att det kommer att bli som med BF3. Spelet rullar på bra med dem flesta grafikkorten (läs i nivå med 6870), men för dem allra högsta inställningarna lär det krävas riktigt kraftfulla kort, så ditt Titan kommer utnyttjas väl.

Edit: Verkar vara delade meningar ute på nätet, läste precis att det spelades på två 7990 men har flera gånger om läst ett det handlade om ett 7990. Oavsett så var upplösningen onaturligt hög så det kvittar...

Jo det var så att jag såg en som jobbar på Dice som hade kommenterat "tejbz" bild och han skrev att demoburken drevs av 2x 7990. Och på hans profil så var det en bild på just ett 7990 kort.

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av The raT:

Jo det var så att jag såg en som jobbar på Dice som hade kommenterat "tejbz" bild och han skrev att demoburken drevs av 2x 7990. Och på hans profil så var det en bild på just ett 7990 kort.

Såg en video med tejbz om när han snacka om Bf4 och då hade, om jag minns rätt, en från DICE sagt att dom hade haft 2/4 grafikkort för att det skulle se så snyggt ut som möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av michelin:

Såg en video med tejbz om när han snacka om Bf4 och då hade, om jag minns rätt, en från DICE sagt att dom hade haft 2/4 grafikkort för att det skulle se så snyggt ut som möjligt.

Aa jag såg också den videon. Men bilden jag skrev om tidigare var på instagram.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Nej, det gör det inte alls.

I 1080p gör det visst det. Går ju i stort sätt Maxa inställningar.... Värre i högre upplösningar.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Tror ni bf4 kommer funka bra med mitt 670 och ett Logitech G19? Vill helst kunna maxxa i max.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Vad har det med musen och göra :D?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flammsig:

Titan kortet kmr fungera utmärkt.

Minimum requirements for Battlefield 4

OS: Windows Vista or Windows 7
Processor: Core 2 Duo 2.4 GHz or Althon X2 2.7 GHz
RAM: 2GB
Graphic card: DirectX 10 or 11 compatible Nvidia or AMD ATI card, ATI Radeon 3870 or higher, Nvidia GeForce 8800 GT or higher.
Graphics card memory: 512 MB
Sound card: DirectX compatibl sound card
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version

Recommended system requirements for Battlefield 4

OS: Windows 7 64-bit
Processor: Quad-core Intel or AMD CPU
RAM: 4GB
Graphics card: DirectX 11 Nvidia or AMD ATI card, Nvidia GeForce GTX 560 or ATI Radeon 6950.
Graphics card memory: 1 GB
Sound card: DirectX compatibl sound card
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version

Det är för bf3 men stämmer ändå inte. Hade an athlon x2 på 2.9ghz som flaskade med ett 9600gt (som inte ska funka). Jag bytte processor och det fungerar utmärkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anoushiravan:

har nyligen köpt en i7 processor med 16 gb ram och titan. kommer jag kunna spela bf4 utan problem?

Vad tror du själv? Tror du dom utvecklar ett spel som inte fungerar med dagens grafikkort?

Permalänk
Entusiast

Om man tänker logiskt så kommer nog Battlefield 4 inte bli så mycket mer krävande än BF3 och inte så jävla snyggt heller...

Spelet släpps fortfarande på Xbox 360/PS3 och använder sig inte av en fullfjädrad Frostbite 3-motor utan "Frostbite 2.5", Battlefield Bad Company 3/Battlefield 5 blir nog det första Battlefield-spelet som inte ahr de satans gamla konsollerna i häcken och det är spelet jag ser fram emot i alla fall

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Om man tänker logiskt så kommer nog Battlefield 4 inte bli så mycket mer krävande än BF3 och inte så jävla snyggt heller...

Spelet släpps fortfarande på Xbox 360/PS3 och använder sig inte av en fullfjädrad Frostbite 3-motor utan "Frostbite 2.5", Battlefield Bad Company 3/Battlefield 5 blir nog det första Battlefield-spelet som inte ahr de satans gamla konsollerna i häcken och det är spelet jag ser fram emot i alla fall

Den här gången kam de med gamla konsoler bara spela 24p banor...