Nyheter och notiser

Inga träffar

Recensioner och artiklar

Inga träffar

Diskussionsforum

Inga träffar

Galleriet

Inga träffar

Marknad

Inga träffar

Medlemmar

Inga träffar

Tävla och vinn värstingdator!
Permalänk
Medlem

Nätagg till Titan SLI

Yo, mina vänner! Det är så att jag går i köpfunderingar på att köpa mig ett till Titan, men för detta behöver jag ett nytt nätagg då mitt sex år gamla Corsair HX520W nog inte riktigt kommer palla biffen, så att säga. Alltså behöver jag ett nytt nätagg!

Jag är lite osäker på exakt hur mycket ström det kommer käka, men jag slänger en gissning på att 850w borde räcka. Jag har därför tittat på detta:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/158087-be_quiet_power...

...som verkar vara väldigt lovande, men jag är fortfarande lite osäker. Det borde funka, men kommer det vara gränsfall?

Vad tror ni? Och om ni har bättre förslag, så kom gärna med dem. Mina krav är att nätagget framförallt ska vara så tyst som möjligt, modulärt samt att det klarar av att driva datorn, helt enkelt.

Tack på förhand!

Permalänk

Kan bara säga att 850w räcker fint!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

Det där agget klarar det utan problem men nu vet vi inte dina övriga komponenter samt klockniingar osv.. men iom att du kört på ett hx520 tidigare så lär det inte vara något för törstigt system. Det där agget räcker gott o väl till titan sli men personligen skulle jag ta: https://www.inet.se/produkt/6911373/corsair-ax-860w-80-platin.... Billigare dessutom

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

I vilken upplösning kommer du spela?

Permalänk
99:e percentilen
Citat:Skrivet av znorlaxvbg:

Det där agget klarar det utan problem men nu vet vi inte dina övriga komponenter samt klockniingar osv.. men iom att du kört på ett hx520 tidigare så lär det inte vara något för törstigt system. Det där agget räcker gott o väl till titan sli men personligen skulle jag ta: https://www.inet.se/produkt/6911373/corsair-ax-860w-80-platin.... Billigare dessutom

När vi ändå nämner dyrare agg kan jag passa på att rekommendera mitt eget Fractal Design Newton R3 1000W (80+ Platinum). Din dator behöver inte 1000 W, men Newton R3 är helt passivt kylt upp till 25 % belastning (250 W = när du inte spelar = när ljudnivån faktiskt spelar roll). Och om jag inte har helt fel är det en fördel om belastningen under tyngre användning ligger någonstans runt 50–75 %, för då är agget som effektivast.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Citat:Skrivet av friskybob:

I vilken upplösning kommer du spela?

2560x1440 eller 7680x1440. Har tre 2560x1440-skärmar men det är inte alltid jag spelar spelen på alla tre. Hur så?

Om du tycker att det låter ovärt med titan sli så håller jag nästan med, det är jävligt dumt, men... vill-ha

Citat:Skrivet av znorlaxvbg:

Ser trevligt ut, hur är ljudnivån på det? HX520W som jag har nu är ju också gjort av Seasonic så jag gillar dem. Lutar åt AX860 nu.

Sitter på ett P8Z77-V PRO, i7 3770k på 4,5GHz, 16GB RAM, 2 SSDs, 2 HDDs etc.

Citera flera Citera
Permalänk
Medlem

Lika bra du kör på något fett så när suget är inne för ett 3e kort behöver du inte köpa nytt nätagg.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Citera flera Citera
Permalänk
Medlem
Citat:Skrivet av Ninjaflipp:

2560x1440 eller 7680x1440. Har tre 2560x1440-skärmar men det är inte alltid jag spelar spelen på alla tre. Hur så?

Om du tycker att det låter ovärt med titan sli så håller jag nästan med, det är jävligt dumt, men... vill-ha

Ser trevligt ut, hur är ljudnivån på det? HX520W som jag har nu är ju också gjort av Seasonic så jag gillar dem. Lutar åt AX860 nu.

Sitter på ett P8Z77-V PRO, i7 3770k på 4,5GHz, 16GB RAM, 2 SSDs, 2 HDDs etc.

Jag var jäkligt sugen på Corsairs agg innan jag läste om spoltjutet. Vet inte om det är fixat ännu.

Har inte forskat i om BeQuiet-agget du länkade till har samma problem men det är värt att kolla upp om du har lika känsliga öron som jag.

Permalänk
Medlem
Citat:Skrivet av Pimpim666:

Lika bra du kör på något fett så när suget är inne för ett 3e kort behöver du inte köpa nytt nätagg.

Så kan man ju tänka såklart men ett tredje kort känns i dagsläget inte som ett alternativ. Så det blir det nog inget av.

Citat:Skrivet av brillorm:

Jag var jäkligt sugen på Corsairs agg innan jag läste om spoltjutet. Vet inte om det är fixat ännu.

Har inte forskat i om BeQuiet-agget du länkade till har samma problem men det är värt att kolla upp om du har lika känsliga öron som jag.

Låter ju hemskt, har väldigt känsliga öron så det vore ju inte särskilt trevligt. Finns det några agg i den klassen som inte har missljud av något slag?

Permalänk
Medlem

Det spelar ju roll vilken upplösning du spelar i, om du kör i typ 1600x900 så behövs ju knappast 6 GB Vram :P.

Men jag tycker du ska köra på något rejält nätagg, typ AX1200i så kan du köra 3 st Titans som du garanterat kommer behöva i framtiden.

Permalänk
Medlem

Kör själv med det agget, funkar hur bra som helst och är näst intill ljudlös. Jag skulle rekommendera att du kör med 1000w istället för 850w, så man kan ligga på den säkra sidan.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Medlem

Låter ju hemskt, har väldigt känsliga öron så det vore ju inte särskilt trevligt. Finns det några agg i den klassen som inte har missljud av något slag?

Det skulle jag också gärna vilja veta. Är nämligen på jakt efter ett agg i samma klass.

BeQuiet's agg som du länkade till i trådstarten skall jag forska lite mer om i veckan.

Visst kan man chansa på ett AX860. Risken att få ett med tjut är kanske minimal och det går ju alltid att skicka tillbaka agget inom 14 dagar. Personligen vill jag undvika ett sådant scenario i den mån det går.

Hoppas på fler tips i tråden så jag kommer att hålla ett öga på den.

Permalänk
Medlem

Så nu står det mellan AX860 vs Dark Power Pro 10 850W, verkar det som, eftersom tre kort i framtiden ändå inte är ett alternativ! Vad säger ni? Vilken ska jag ta?

Permalänk
Medlem

Så nu står det mellan AX860 vs Dark Power Pro 10 850W, verkar det som, eftersom tre kort i framtiden ändå inte är ett alternativ! Vad säger ni? Vilken ska jag ta?

Det billigaste. Båda är produkter av toppklass.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.