Någon som har lite info om Samsung S24C750P 24"

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som har lite info om Samsung S24C750P 24"

Hittade ovan som rent designmässigt tilltalar mig samt såklart att det är en VA-skärm.

Någon som har testat, kikat eller hör något om skärmen? Sitter idag på en Dell IPS men hade gärna blivit av med AG-coatingen och responstid är inget jag bryr mig så mycket om.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1807652

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Letar också och ska förmodligen köpa den och testa.

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14/Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MB: Gigabyte X570 Aorus Elite MEM: 2x KF3600C16D4/16GX GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB PSU: Seasonic Focus GX 750W HDD: Samsung 980 Pro 2TB MONITOR: AOC Q24G2A

Permalänk
Medlem

Varför skaffa VA när du har IPS? Förutom antiglare coatingen menar jag då om det är nåt du stör dig på.

Ren nyfikenhet inget ifrågasättande.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Hedersmedlem

Kontrasten och svärtan hos VA är en helt annan värld än den IPS kan prestera, det är löjlig skillnad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

VA the new IPS.

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14/Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MB: Gigabyte X570 Aorus Elite MEM: 2x KF3600C16D4/16GX GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB PSU: Seasonic Focus GX 750W HDD: Samsung 980 Pro 2TB MONITOR: AOC Q24G2A

Permalänk
Hedersmedlem

Läser man mycket text så är VA mycket vilsamt för ögonen, ytterligare en fördel.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ilstallione:

Läser man mycket text så är VA mycket vilsamt för ögonen, ytterligare en fördel.

Plus att man slipper IPS-glow om man är känslig mot det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag införskaffade mig 27-tummaren av den här modellen. Bilden är bra, men foten är alldeles för hög, och går inte att höja eller sänka! Det är nästan obekvämt att använda den, så jag tänker förmodligen att lämna tillbaka den.

Nu märks det nog inte riktigt lika mycket på den här, lite mindre modellen, men var beredd på att den kommer att sitta cirka en decimeter högre upp än alla konkurrenter.