Permalänk
Medlem

Minnen från NetOnNet?

Med risk för att kanske posta i fel forum del... Är det någon som har erfarenhet av att köpa komponenter (närmare bestämt minnen då) från NetOnNet. Har de vettig support osv?

För övrigt så ska jag ha 32GB till en ESXi maskin, och tänkte mig två st av dessa vilket är drygt 200kr billigare på NetOnNet jämfört med Dustin.

Permalänk
Medlem

God afton..
Fel tråd

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk

Har aldrig haft problem med netonnet och dom har ett välsorterat sortiment. Kan du spara 200 bagis så why not

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Skrivet av atriix:

Med risk för att kanske posta i fel forum del... Är det någon som har erfarenhet av att köpa komponenter (närmare bestämt minnen då) från NetOnNet. Har de vettig support osv?

För övrigt så ska jag ha 32GB till en ESXi maskin, och tänkte mig två st av dessa vilket är drygt 200kr billigare på NetOnNet jämfört med Dustin.

Har handlat en hel del komponenter och andra prylar från netonnet, har bara gott att säga om dem. De få gånger något har gått sönder eller varit felaktigt har netonnet skött allt utan något att anmärka på. De har dessutom riktigt bra priser

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante_ante:

Har aldrig haft problem med netonnet och dom har ett välsorterat sortiment. Kan du spara 200 bagis så why not

Skrivet av matte70:

Har handlat en hel del komponenter och andra prylar från netonnet, har bara gott att säga om dem. De få gånger något har gått sönder eller varit felaktigt har netonnet skött allt utan något att anmärka på. De har dessutom riktigt bra priser

Då kör vi på det Men egen relation med NetOnNet är inte helt clean men gällde inget dator relaterat därför jag tänkte höra.

Skrivet av Intel3770:

God afton..
Fel tråd

Misstänkte det. Men svar fick jag

(Mod kan förövrigt arkivera tråden på lämpligt ställe nu.)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av atriix:

ESXi säger du, hur ser resten av bygget ut?

Permalänk
Medlem

Netonnet är helt OK som återförsäljare.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

ESXi säger du, hur ser resten av bygget ut?

Kommer köra på maskinen i sign. fast andra diskar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av atriix:

Kommer köra på maskinen i sign. fast andra diskar

Ok, du ska inte använda en extra nätverksport?

Permalänk

så du starta en ny tråd bara för att fråga om hur netonet service är? lol allt du ska köpa är raminne dude och dessa får man livsitids garanti...
annars så är netonets service toppen

Visa signatur

Tharmaltek GT Snow / i7 6700k / Noctua NH-D14 /Nvidia RTX 3080 / Gigabyte Z170-World Of Tanks / Corsair 750w / 16gb / 1tb / Crucial MX300 525GB

PS5 / Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Ok, du ska inte använda en extra nätverksport?

Inte vad jag planerat... borde jag det?

Permalänk
Medlem

Netonnet helt ok de ägs dessutom av Siba numera.
Försöker stödja de få svenska företag som fortfarande finns.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av atriix:

Inte vad jag planerat... borde jag det?

Beror på vad du ska använda den till, är väl bara router/brandväggsfunktioner som kräver det.
Frågade eftersom jag hade lite problem att hitta en kompatibel (ska fixa en egen ESXi host i höst).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grabben_83a:

Försöker stödja de få svenska företag som fortfarande finns.

Precis, därför har jag netonnet som huvudleverantör numera!

Permalänk
Medlem

Handlar oftast på netonnet, bäst "returrätt" de få gång jag utnyttjar det.
Köpte minnen som inte passade grannens dator, kunde lämna tillbaka utan krångel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Beror på vad du ska använda den till, är väl bara router/brandväggsfunktioner som kräver det.
Frågade eftersom jag hade lite problem att hitta en kompatibel (ska fixa en egen ESXi host i höst).

Ok, nä har en separat pfSense låda. Kommer bara köra web, git, minecraft, nåt windows och lite lab på ESXi så lär klara mig.

EDIT:

Skrivet av Grabben_83a:

Hade jag ingen aning om.. eller åtminstone förtränkt. Bra att veta i vilket fall