Följ Black Week på SweClockers

Jag köpte en dator, nu måste jag ha en ryggsäck till den

Permalänk
Medlem

Jag köpte en dator, nu måste jag ha en ryggsäck till den

Lite udda tråd, jag vet, men jag har letat efter ryggsäckar med laptopfack och det är riktigt svårt att hitta något vettigt. Jag köpte en laptopväska samtidigt som jag köpte min nya laptop för ett par veckor sen men efter en vecka på högskolan så har jag insett att jag behöver något större. Alltså ryggsäck.

Det jag är ute efter är en ryggsäck med separat laptopfack som passar en 13.3" laptop. Det får gärna vara ett separat fack som man kan komma åt utan att öppna resten av ryggsäcken men det är inget krav. Det andra är att det ska få plats 2-3 kursböcker plus en lunchlåda utan att jag ska behöva pressa ner dem.

Det är egentligen det hela, men de ryggsäckar jag sett har antingen alldeles för stora fack och jag vill helst inte att min dator glider omrking inuti facket om jag kan undvika det, eller så har de inte mer plats inuti än en laptopväska, dvs bara fack för laddare, mus, och lite pennor typ.

Vad gäller priset så, tja, så billigt som möjligt bara det fyller sin funktion.

Permalänk
Medlem

Skulle föreslå vanlig ryggsäck/väska + neoprenfodral. Så kör jag iaf. och det fungerar bra. Det finns betydligt fler (och snyggare) alternativ då.

Permalänk
Medlem

Jag använder Everki Titan för min 15" laptop, samt kursböcker under plugget:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1387691

Vet inte om du anser att priset är för högt, men kan rekommendera denna. Bekväm att ha på sig när man har fyllt den och det finns en separat öppning för laptopen närmast ryggen, man får plats med en hel del kursböcker i resten av ryggsäcken. Om du dock enbart ska ha den för datorn är den nog för stor.

Permalänk
Medlem

Jag har en Belkin ryggsäck som fungerar kanon (2,5 år). 14" laptop tjock laptop med dagens mått, men den passar perfekt. Dock finns den inte längre på prisjakt, men jag skulle kolla på belkin igen nästa gång jag köper datorväska iaf. http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=1234#rparams=m=s1404293...