Permalänk
Medlem

Uppgraderingstips!

Hejsan allihopa!

Jag har till min fasa blivit införstådd att min dator inte längre är den kungen den en gång var.
Men jag tror och hoppas att ett litet köp av ny GPU skall få fart på grejerna igen!

Specs:
i7 'Bloomfield' 2.8ghz @ 3500ghz.
6gb ddr3.
Ati 6950(flashat till 6970).

Allt detta sitter fastkilat på ett Asus P6t Deluxe moderkort.

Finns det risk för flaskhalsar om jag köper en modern GPU till detta? Vilket skulle vara mest prisvärt? 680 OC?, 760? Eller en motsvarighet från Amd?
Finns det kort idag som helt enkelt är för nya för mitt moderkort?

Den här posten ligger under Nvidia men det var bara för att, att prata Amd går lika bra för mig!

Hoppas någon av er sitter på lite guldkorn som ni kan dela med er av!

Mvh
Erik

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorre:

Hejsan allihopa!

Jag har till min fasa blivit införstådd att min dator inte längre är den kungen den en gång var.
Men jag tror och hoppas att ett litet köp av ny GPU skall få fart på grejerna igen!

Specs:
i7 'Bloomfield' 2.8ghz @ 3500ghz.
6gb ddr3.
Ati 6950(flashat till 6970).

Allt detta sitter fastkilat på ett Asus P6t Deluxe moderkort.

Finns det risk för flaskhalsar om jag köper en modern GPU till detta? Vilket skulle vara mest prisvärt? 680 OC?, 760? Eller en motsvarighet från Amd?
Finns det kort idag som helt enkelt är för nya för mitt moderkort?

Den här posten ligger under Nvidia men det var bara för att, att prata Amd går lika bra för mig!

Hoppas någon av er sitter på lite guldkorn som ni kan dela med er av!

Mvh
Erik

Begagnat 670/680 och lite mer RAM (12GB) kanske

Din processor borde inte flaska de korten så värst mycket i alla fall, min gissning är att det inte flaskar alls.

Sen kan du uppgradera processor etc. När Broadwell kommer.

Förresten, har du någon speciell budget?
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

Den enda budgeten jag har är att det skall vara bra grejer, sedan får det kosta vad det kostar. Men jag är inte på jakt efter 'high end' delar, utan prisvärda och bra.
Vilka cpu's finns det på marknaden som är bättre än vad jag redan har och passar på mitt moderkort?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

GTX 770 kke skulle vara ett bra kort för dig.
Har du råd kan du ju alltid köpa ett 780 som skulle hålla ett bra tag, speciellt om du senare skulle köpa ett till, dock är nog 760/770 det mest prisvärda.

Jag skulle sitta kvar på din processor tills nästa generation från Intel kommer, kanske till och med nästnästa generation. Din processor är fortfarande bra och borde inte flaska något av dagens grafikkort.

Freddie

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk

Här får du bra priser på GTX 680-670 med en del spel och annat..

http://cdon.se/hemelektronik/nvidia_hyper_drive/?utm_source=s...

Visa signatur

__________________
| Intel i5 3350P| MSI Geforce GTX 1050 TI X | Asus Z77| WIN 10 Home -64 bit

Permalänk
Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Vi måste veta budget för att kunna rekommendera vilken del som ska uppgraderas. Kör du 3 ramstickor kanske 2 st 4giggare vore trevligt? Inte så farligt dyrt och intel kör dual channel, så 3 stickor är mindre än optimalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorre:

Hejsan allihopa!

Jag har till min fasa blivit införstådd att min dator inte längre är den kungen den en gång var.
Men jag tror och hoppas att ett litet köp av ny GPU skall få fart på grejerna igen!

Specs:
i7 'Bloomfield' 2.8ghz @ 3500ghz.
6gb ddr3.
Ati 6950(flashat till 6970).

Allt detta sitter fastkilat på ett Asus P6t Deluxe moderkort.

Finns det risk för flaskhalsar om jag köper en modern GPU till detta? Vilket skulle vara mest prisvärt? 680 OC?, 760? Eller en motsvarighet från Amd?
Finns det kort idag som helt enkelt är för nya för mitt moderkort?

Den här posten ligger under Nvidia men det var bara för att, att prata Amd går lika bra för mig!

Hoppas någon av er sitter på lite guldkorn som ni kan dela med er av!

Mvh
Erik

som tidigare har länkats så är nog Asus ROG 7970 Matrix från webbhallen bland det prisvärdaste du kan få idag..

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/161796-asus_rog_radeo...

EXTREMT mycket prestanda per krona

Skrivet av Thorulk:

Vi måste veta budget för att kunna rekommendera vilken del som ska uppgraderas. Kör du 3 ramstickor kanske 2 st 4giggare vore trevligt? Inte så farligt dyrt och intel kör dual channel, så 3 stickor är mindre än optimalt.

dock kör han socket 1366 vilket inte är dual-chanel utan triple-chanel ^^

Visa signatur

here we go!