Följ Black Week på SweClockers

BF4 Beta Spelupplevelser / spelerfarenheter

Permalänk

Efter uppdateringen så börjar gubben lägga sig ner fast jag trycker att han ska stå på knä. Ibland fungerar det och ibland slänger han sig på backen. Skit irriterande.
Någon annan som har råkat ut för den buggen?

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Skrivet av F.Fairlane:

Efter uppdateringen så börjar gubben lägga sig ner fast jag trycker att han ska stå på knä. Ibland fungerar det och ibland slänger han sig på backen. Skit irriterande.
Någon annan som har råkat ut för den buggen?

Säker på att du har kollat upp alla dina KEY Setting ordentligt? Allting ändrades tillbaka till standard efter uppdateringen.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makrills:

Ok, Låt mig omformulera en anning..
Alltså gubben känns mycket tyngre i bf4 än i bf3!

Edit: även stridsvagnarna verkar vara sämre än i bf3, den träffar ju allt utom vars du siktar !

Verkarvara någon bugg. Kanonen (inte kulsprutan) på stridsvagnen går någon cm till höger om siktet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

En av huvudanledningarna jag brukar köra hardcore... Värst var det i BF3 när 3D-spotting gjorde rökgranater helt värdelöst...

Men de har ju bättrat på det i fyran - vet inte exakt hur det är men är det inte när man har fri sikt som det fungerar? Har sett flera fiender gått in bakom pelare/buskar och då försvinner triangeln.

Sedan gillar jag inte när all spotting och minimap är borta - då försvinner all kommunikation (såvida man inte pratar med medspelarna). Men för mig så utgör spotting på kartan en ersättning för den kommunikationen som skulle kunna vara verklig.

spotting borde bara fungera så att triangeln bara visas där spotten skedde och att den inte rör på sig med soldaten. Vill spottaren kommunicera hur soldaten rör på sig så får spottaren fortsätta att spotta för att uppdatera positionen på minimapen och i "verkligheten"

Permalänk
Skrivet av Boss302:

Verkarvara någon bugg. Kanonen (inte kulsprutan) på stridsvagnen går någon cm till höger om siktet.

Yes, verkar som att den träffar likt kanonen är placerad (alltså höger). Stör mig något enormt. Har DICE ändrat bullet dropen på pansarvagnen? Känns som det droppade löjligt mycket i början på betan men märker inte av det så mycket, undrar om jag kanske har vant mig vid hur högt jag måste sikta.

Skjöt även en transporthelikopter idag med kanonen och helikoptern började brinna men hade visst tillräckligt med kraft för att lyfta över kanonens sikte. Känns lite konstigt att helikoptern kan tåla så mycket. Annars tycker jag att det är ett ganska bra spel, har dock inte hunnit spela så mycket så har inte bestämt mig för om det blir ett köp eller inte.

Permalänk
Medlem

Tycker det är helt klart bättre än BF3. Vissa saker jag dock stör mig på

Vissa fordon har för mycket liv. Exempelvis ska en helikopter jävel gå ner direkt vid en fullträff med RPGn. Samma sak med bilarna. Det gjorde det förut iallafall. Nu verkar det krävas 2-4 skott på en bil innan exploderar. På båtar som OCKSÅ borde gå ner på ett skott tål förfan helt plötsligt 4 RPG skott... Tror jag lyckats fått ner en helikopter en gång med 1 RPG i Bf4, vet dock inte om den var skadad innan. Tycker också vissa områden på Tanks och fordon borde göra mer skada. Antar det är så IRL iallafall, typ hjulen och på baksidan av Tanksen och även underifrån vad jag har för mig.

Men som sagt, skadan på fordon känns hel dålig. Vet inte om det är skillnad i Hardcore för det körde jag jämt i Bf3 iallafall och där vad jag har för mig så gick fordon ner mycket tidigare och tålde mindre, så man inte behöver tömma hela sin RPG för att skjuta ner en bil eller båt..

edit* Som någon annan påpekat, helikoptrarna är ju helt åt helvete i styrningen.. Tillbaks med det gamla Bf2 flygandet!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Razer_08:

Håller med!!!! Helikoptrar ska inte var något för alla, jag satt i flera timmar förut i bf2 och bara flög! Nu vill man knappt flyga för att det är så dåligt med både jets och heli

Skickades från m.sweclockers.com

Yep, det stämmer! Skills har knappt något med flygning längre.

Kul att infanteriet verkar riktigt kul iaf. Gillar verkligen hur vapnen känns och rekylen etc. Ett STORT steg upp från bf3 imo.

Blir nog bara inf för min del, mer eller mindre.

Permalänk
Avstängd

*Uppdatera grafikdrivrutiner. Till dom senaste beta. amd / nvidia
*Uppdatera Punkbuster. HÄR
*Såg även att nån fråga om fps mätare i bf4. öppna consol och skriv perfoverlay.drawfps 1

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem

Mission impossible

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

spotting borde bara fungera så att triangeln bara visas där spotten skedde och att den inte rör på sig med soldaten. Vill spottaren kommunicera hur soldaten rör på sig så får spottaren fortsätta att spotta för att uppdatera positionen på minimapen och i "verkligheten"

Ja det där lät jäkligt bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Najs... magen vänder sig i vissa av övningarna trots att jag sitter komfortabelt i min stol.

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det verkade vara skräp, det var min första reaktion på spelet

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Skrivet av DunderHoken:

Säker på att du har kollat upp alla dina KEY Setting ordentligt? Allting ändrades tillbaka till standard efter uppdateringen.

Japp. Det var det första jag kontrollerade. Ändrade till dom knappar jag alltid har haft så default kanske fungerar men då kommer jag garanterat trycka på fel och därmed slänga ut tangentbordet genom fönstret.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makrills:

Sitter med ett Gtx 460 1gb, i5 2500k och 8gb ram, snittar mellan 10-30 fps med allt på low i 1920x1080.
Nyaste Nvidia drivrutiner 331.40 (Beta)

Gillade verkligen inte Siege of Shanghai..

Edit; Bara jag som upplever att gubben känns extremt tung?
som att springa runt med en 200kg hösäck

Det är en Militär-shooter där dom försöker balansera "simulator" och att göra ett spel av det. En del realism krävs att finnas, det är så BF skall vara.

Och då kan du tänka dig att du är en soldat med all din utrustning. Vad är de man kör med i Militärträningen? Man joggar väl med en 50-60 kilos väska samt ditt vapen osv.

Skrivet av Makrills:

Ospelbart och världens sämsta map genom battlefield´s historia..

Du spelade inte BF3 Betan/alphan alltså? Den mappen dom började med där var en CoD mapp, DET var däremot världens sämsta BF map.

Och med dina speccs, förvänta dig inte bra flyt i spelet. Det är ett NYTT SPEL PÅ EN NY SPELMOTOR SOM KRÄVER BÄTTRE DATOR. ÄVEN om dom optimerar det bättre efter release, så kan du INTE förvänta dig att de flyter för dig. Din dator suger för detta spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFuq:

Det är en Militär-shooter där dom försöker balansera "simulator" och att göra ett spel av det. En del realism krävs att finnas, det är så BF skall vara.

Och då kan du tänka dig att du är en soldat med all din utrustning. Vad är de man kör med i Militärträningen? Man joggar väl med en 50-60 kilos väska samt ditt vapen osv.

Från tidigare inlägg:

Edit: även stridsvagnarna verkar vara sämre än i bf3, den träffar ju allt utom vars du siktar !

Skrivet av TheFuq:

Du spelade inte BF3 Betan/alphan alltså? Den mappen dom började med där var en CoD mapp, DET var däremot världens sämsta BF map.

Och med dina speccs, förvänta dig inte bra flyt i spelet. Det är ett NYTT SPEL PÅ EN NY SPELMOTOR SOM KRÄVER BÄTTRE DATOR. ÄVEN om dom optimerar det bättre efter release, så kan du INTE förvänta dig att de flyter för dig. Din dator suger för detta spelet.

1, Nej, jag spelade inte BF3 Betan/alphan !
2, Gillar inte Siege Of Shanghai, punkt slut.
3, ska väl ändå kunna spela på low i 1920x1080 med högre än 10-30Fps?
4, "Din dator suger for detta spelet." dagisnivå !

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFuq:

Well, man joggar ju inte alltid runt med hela "campingutrustningen" på ryggen i det militära.

Jag tror vår packning vägde runt 35kg men då hade dom å andra sidan inte råd att kitta upp oss med alla prylar och definitivt inte det modernaste...

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk

Obliteration var den värsta skiten jag någonsion varit med om...

Herre.Jävla.Gud

Permalänk
Medlem

Är det någon mer som tänkt på att skotten inte registreras för 5 öre om man kör full auto på någon? Nu pratar jag om närstrid och förstår så klart att man inte bara kan hålla ner avtryckaren på lite håll. Men man ser verkligen att kulorna är på, men dom träffar inte. Känns ju helt vrickat att man ska behöva bursta en kille som är inom 5 meter.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billström:

Herre.Jävla.Gud

Det är fucking awesome. Det passar den mappen som vi spelar nu ännu bättre skulle jag vilja säga. Tror dock spelare behöver lära sig gamemodet, det är bra fucked up vissa games.

Skrivet av Makrills:

Från tidigare inlägg:

1, Nej, jag spelade inte BF3 Betan/alphan !
3, ska väl ändå kunna spela på low i 1920x1080 med högre än 10-30Fps?
4, "Din dator suger for detta spelet." dagisnivå !

Nej Gubben är inte tyngre än i BF3, det känns som samma sak i det.

Har du sett minimum kraven för BF4?

Du kan inte komma här och kräva/säga att du ska få mer än 30fps med din gear. Testa med 1024x800~(?) upplösning, så kanske du får upp din FPS.

Permalänk
Medlem

Stridsvagnarna känns nästan överflödiga. Mera som splitterskydd än användbara vapen. Droppen på main-cannon är värre än RPGn.

RPG är däremot pricksäker och kraftfull. Hoppas de behåller den i nuvarande form.

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Medlem

Lirade lite bf2. Auto regen är ju verkligen ett skit i senare spel.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Har man släppt en mindre uppdatering idag?! Spelet kraschar ju "hela tiden"
Iaf var 10 min.

Permalänk
Avstängd

Hur fan levlar man vapnen? Är battlepacks det enda sättet att få tillbehör till bössorna? Känns ju sjukt okul att lira en jävla massa med en bössa men aldrig få någon reward för det? Har tagit 2 battlepacks hittills men bara random skit till saker som jag inte ens har.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WoG:

Det är ju hela anledningen till att BF4 är så mycket bättre än BF3? Alla springer inte längre omkring som om de vore usain bolt på crack?
BF4 är så mindre CoD och mer BF, äntligen!

halvvägs där, för mycket call of duty fortfarande.

Skrivet av Makrills:

Från tidigare inlägg:

!

bästa kartan i BF serien, alla flaggor utom C efter levolution har dubbla lager.
superba taktiska möjligheter.

Skrivet av Billström:

Herre.Jävla.Gud

Call of duty EA special kallar jag det.

Skrivet av kevve1:

Är det någon mer som tänkt på att skotten inte registreras för 5 öre om man kör full auto på någon? Nu pratar jag om närstrid och förstår så klart att man inte bara kan hålla ner avtryckaren på lite håll. Men man ser verkligen att kulorna är på, men dom träffar inte. Känns ju helt vrickat att man ska behöva bursta en kille som är inom 5 meter.

Latens, ping ska man glömma i BF4, nätkoden + ping gör att du måste hitta en server där den funkar vilket inte är på låg ping.
de tester jag gjort visar runt 50-60 ping värde i betan är var jag hamnar på för att balansera nätkodens effekter.
10? noobsen träffar en utan att sikta.
på 50 hinner jag ta ut 3 man utan problem, 10? glöm det.

jag skulle gärna spela på svenska servers men ping/latens suger helt enkelt där.
när time to kill TTK är så pass snabb för alla dessa ungdomar på socker och coffein vilket dice behöver ändra på om man frågar mig då battlefield som upplevelse kräver det. jag vill spela battlefield inte call of duty maskerad.

Positivt i betan,
kartan bästa i serien.
taktiska möjligheter med utökad destruktion.
nätkoden bättre men suger fortfarande, dock dör man inte bakom hinder längre så ofta.
fordon bättre men tanken snurrar ju på en femöring och uppför sig bättre men fortfarande mer kvar att göra där.
Tempot bättre inte lika mycket socker i tanken.

rent allmänt är BF4 ett steg framåt från BF3 som sög ordentligt.
ser fram emot nya kartor.
högt spelvärde trots bristerna med Infanteri fortfarande.

att ta ut tanks är inga problem med 3 man som skjuter rpg.
samma med helikoptrar.
är ett team play inte solo rpg

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd

röken får dom fan fixa till och optimera annars blir det inget köp här.
jäklar vad det sackar när det är mycket rök på skärmen.

har varit nere på runt 20 fps när det varit som värst.

fan testar dom inte spelet med dagens snabbaste graifkkort?
hur fan kan dom släppa skiten när dom ser hur dåligt optimerat det är?
super dom ?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Skrivet av pg_ice:

super dom ?

Betan är baserad på gammal kod. Den kod de använder till det färdiga spelet är mycket nyare och ska enligt Dice vara bättre optimerad.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

hmm det har säkert sagts i tråden, men jag får inte upp information såsom fps temp m.m. med afterburner i betan. Hur göra?

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

hmm det har säkert sagts i tråden, men jag får inte upp information såsom fps temp m.m. med afterburner i betan. Hur göra?

Det verkar inte funka i bf4, åtminstone inte i betan. Jag har haft det igång men det ville sig inte funka i bf4 medans det funkade galant i Dirt 3. Testa att tanka ner Hwinfo64 så kan du se lite stats hur datorn arbetat medans du spelat i alla fall.

Ändrade program. Vet inte vadj ag tänkte på först.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

Latens, ping ska man glömma i BF4, nätkoden + ping gör att du måste hitta en server där den funkar vilket inte är på låg ping.
de tester jag gjort visar runt 50-60 ping värde i betan är var jag hamnar på för att balansera nätkodens effekter.
10? noobsen träffar en utan att sikta.
på 50 hinner jag ta ut 3 man utan problem, 10? glöm det.

jag skulle gärna spela på svenska servers men ping/latens suger helt enkelt där.
när time to kill TTK är så pass snabb för alla dessa ungdomar på socker och coffein vilket dice behöver ändra på om man frågar mig då battlefield som upplevelse kräver det. jag vill spela battlefield inte call of duty maskerad.

Positivt i betan,
kartan bästa i serien.
taktiska möjligheter med utökad destruktion.
nätkoden bättre men suger fortfarande, dock dör man inte bakom hinder längre så ofta.
fordon bättre men tanken snurrar ju på en femöring och uppför sig bättre men fortfarande mer kvar att göra där.
Tempot bättre inte lika mycket socker i tanken.

rent allmänt är BF4 ett steg framåt från BF3 som sög ordentligt.
ser fram emot nya kartor.
högt spelvärde trots bristerna med Infanteri fortfarande.

att ta ut tanks är inga problem med 3 man som skjuter rpg.
samma med helikoptrar.
är ett team play inte solo rpg

Tack för tipset! Ska testa att hoppa på en server med lite högre ping. Tyska servrar funkar skit medans jag brukar tycka att det är lite bättre på brittiska.

(förlåt för dubbelpost)

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pg_ice:

super dom ?

Det kallas beta, folk verkar tro att detta är hela spelet eller något. Beta är till för att folk kan berätta om prestanda, reportera buggar osv osv. Som sagt är spelet just i detta stadie, BETA