Följ Black Week på SweClockers

BF4 Beta Spelupplevelser / spelerfarenheter

Permalänk
Lego Master

Tycker det är kul, tightare än BF3. Jagar Engineer-poäng just nu, sjukt sugen på AK5C!

I övrigt har jag svårt att få ut FPS, spelet kraschar när jag har Fraps igång. =P
Men jag tycker det flyter på bra med min rigg, inställningarna på auto vilket ger High på allt utom AA (off) och motion blur på 0.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Tycker det är kul, tightare än BF3. Jagar Engineer-poäng just nu, sjukt sugen på AK5C!

I övrigt har jag svårt att få ut FPS, spelet kraschar när jag har Fraps igång. =P
Men jag tycker det flyter på bra med min rigg, inställningarna på auto vilket ger High på allt utom AA (off) och motion blur på 0.

Du skriver perfoverlay.drawfps 1 i consolen för att visa din FPS ingame

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DST:

hmm det har säkert sagts i tråden, men jag får inte upp information såsom fps temp m.m. med afterburner i betan. Hur göra?

Den OSD-server Afterburner använder sig av har inte stöd för 64-bit-program, vilket bf4 är.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk

Ibland undrar man om inte företagen gör ett misstag att släppa en open beta åt folk. Läst lite på battlelog forumet och jäävlar vad det gnälls om olika saker tex att folk inte ska köpa spelet pga olika buggar..

Visa signatur

Stationär: ASUS SABERTOOTH Z77 / Intel i7 3770K @4,3GHz / Corsair H100 Hydro / Kingston HyperX Beast 1833 16GB / ASUS GTX780 3GB / BENQ XL2420T LED 120Hz / Intel 520 Series 120GB SSD / Western Digital 2TB HDD / Fractal Design Define R4 / Corsair AX850W Modular / QPAD MK-50 / Mionix Naos 5000 / Steelseries Siberia v2 / Win 8 64bit
Laptop: Lenovo X220 / Intel i5 2520M @2,5GHz / 8GB RAM / Samsung 840 EVO 240GB SSD /

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

AK5C är sjukt bra. Kan t.om. användas mot snipers om man skjuter ett skott i taget. Bra räckvidd !

Permalänk
Medlem

Har börjat lira lite Bfbc2 med polarna. Att de inte tittar lite på det spelet och gör gameplayen så och slänger in de nya kartorna och alla vapen och annat skit som man hittat på. Känns surt att det ska vara så stor skillnad på dessa båda spelserier, och tyvärr till bf4:as nackdel. Beta iofs så det kan ju bli bättre.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Vet inte om denna hamnar i rätt tråd men såhär kul har jag aldrig haft i något Battlefield tidigare. Körde Obliteration med 32 spelare och det var jämna lag. Sprang själv runt med bomben upp i skyskrapan och fienden var hack i häl, hade ingenstans att ta vägen men så kikade jag ner längs byggnaden och såg en av mina egna helikoptrar så hoppade ner med hopp om att hinna hoppa in i helikoptern, jorå det gick och sen bar det av till bombsite för sprängning. Sista rundan slutade med någon form av vattenpolo där bokstavligt talat ALLA var i vattnet och bråkade om bomben med dykningar och pistoler. EPIC!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZealONeal:

Någon annan som har märkt att fordon spawnar väldigt snabbt på Fragnet servrarna i jämförelse med Rocketblast?
Vilka är det som kör standardinställningar?

Försökte hitta någon som gav dig något svar kring detta utan framgång, so here it goes.
Nej, default settings är inte snabb vehicle spawn

//sry för sent svar

Permalänk
Medlem

Herrejävlar vad trött jag är på folk som ugglar på taket....

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Visst är 3D spottingen kortare nu? Tycker symbolen försvinner snabbare efter man spottat nån.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >