Permalänk
Inaktiv

Hur Kan BF4 Lagga ??

Tja köpte BF4 Och det laggar sönder även på LOW . Och jag har inte ens en så skitig dator.

Specs :

AMD FX 6100 X6 OC 3.9 GHZ

AMD R7770 Pmd1 MSI Inte OC

8 gb ram

1tb

Någon som vet hur man fixar detta ? Eller är det bara att vänta på någon patch eller nått ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon217195:

Tja köpte BF4 Och det laggar sönder även på LOW . Och jag har inte ens en så skitig dator.

Specs :

AMD FX 6100 X6 OC 3.9 GHZ

AMD R7770 Pmd1 MSI Inte OC

8 gb ram

1tb

Någon som vet hur man fixar detta ? Eller är det bara att vänta på någon patch eller nått ?

Nu skriver du inte vilken upplösning du försöker köra, men 7770 är inte speciellt högpresterande så du lär nog inte köra 1920x1080 iaf (förmodligen inte ens på low).

Permalänk
Avstängd

Ett grafikkort för typ 800kr är nog rent ut sagt ganska skit för BF4.

För att inte tala om att det endast har 1GB VRAM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon217195:

Tja köpte BF4 Och det laggar sönder även på LOW . Och jag har inte ens en så skitig dator.

Specs :

AMD FX 6100 X6 OC 3.9 GHZ

AMD R7770 Pmd1 MSI Inte OC

8 gb ram

1tb

Någon som vet hur man fixar detta ? Eller är det bara att vänta på någon patch eller nått ?

Din processor är sådär, men borde prestera nog för low/medium iaf.
Ditt grafikkort däremot är långt ifrån bra nog, det är ett HTPC kort, alltså ett kort som inte är gjort för spel utan för att ha i en dator man tittar på film med/surfar och liknande.

Det enda du kan göra för att få upp din prestanda är att köpa ett nytt grafikkort.

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem

Datorn pallar helt enkelt inte spelet.

Permalänk
Medlem

detta med 2550k på 4,2 ghz

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

jag har ett 7970 oc och bf4 fastnar på 45-50 fps på ultra. på andra servrar så kan jag ha avg. 80 fps! riktigt konstigt faktiskt

Visa signatur

Stationär: | NZXT H440W | ASUS P8Z77-DELUXE | Core i7 3770k DELIDD @ 4,8 Ghz | 2X MSI GTX 980 SLI | Corsair Vengeance 32GB 1866MHz | EVGA Supernova G2 850W | Corsair H110i GTX 280mm |
Bärbar:| MacBook Pro 13" 2015 | Intel Core i7 5557U 3.1GHz | Intel HD Graphics 6100 | 16 GB RAM | 512GB PCI-SSD |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dannesthlm:

Nu skriver du inte vilken upplösning du försöker köra, men 7770 är inte speciellt högpresterande så du lär nog inte köra 1920x1080 iaf (förmodligen inte ens på low).

Hm Tordde det var ganska bra Kör På 1920x1080

Skrivet av simon253:

Processorn är inte bra.

Jahå

Skrivet av SweFox*:

Ett grafikkort för typ 800kr är nog rent ut sagt ganska skit för BF4.

För att inte tala om att det endast har 1GB VRAM.

Skrivet av FreddieT:

Din processor är sådär, men borde prestera nog för low/medium iaf.
Ditt grafikkort däremot är långt ifrån bra nog, det är ett HTPC kort, alltså ett kort som inte är gjort för spel utan för att ha i en dator man tittar på film med/surfar och liknande.

Det enda du kan göra för att få upp din prestanda är att köpa ett nytt grafikkort.

Freddie

Amen vafan , Har inte riktigt pengar för ett bra grafikkort just nu.

Skrivet av mini-z1994:

Själv får jag runt 20-30 fps

Permalänk
Inaktiv

Vilket Grafikkort Är Bra då ? För 800-1500 ?

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem. Men jag lade bara in min drivrutin jag fick med mitt grafikkort så slutade det direkt.
Kan också rekommendera att du köper ett nytt grafikkort. Minst gtx 760 skulle jag säga.

Permalänk
Medlem

Tänk också på att det är nysläppt och inte nära perfekt.
Många spel där t.o.m folk med riktigt bra system får väldiga drops, inte ovanligt

Skrivet av raman02:

Vilket Grafikkort Är Bra då ? För 800-1500 ?

Ska du ens tänka på att skaffa ett nytt så borde du köra på ett för minst 1300kr.
Här kan du slå till på ett välpresterande kort (har själv ett fast MSI) för 1400 ungefär:
http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte/gigabyte-geforce-gtx-66...

Tror inte det gäller så länge dock, är förmodligen en rea just nu så du får vara snabb!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

Nu skriver du inte vilken upplösning du försöker köra, men 7770 är inte speciellt högpresterande så du lär nog inte köra 1920x1080 iaf (förmodligen inte ens på low).

Jag har 7770 och ligger på medium med 80% gpu usage.

Permalänk
Inaktiv

Har läst runt och många säger att det inte är så bra optimerat för att dom rusha med att släppa ut det före ghosts ? Och att det kanske kommer ut någon patch som gör det bättre fär sämre datorer ?? Eller helt allmänt ?

Permalänk

Testa windows 8 eller 8.1. Ger rätt stora fps boosts.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon217195:

Har läst runt och många säger att det inte är så bra optimerat för att dom rusha med att släppa ut det före ghosts ? Och att det kanske kommer ut någon patch som gör det bättre fär sämre datorer ?? Eller helt allmänt ?

Spel skapas inte med magi, det gäller att vara uppdaterad.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SweFox*:

Spel skapas inte med magi, det gäller att vara uppdaterad.

Uppdaterad med Hårdvara Eller Mjukbvara ?

Permalänk
Medlem

Vill man ha hög upplösning och bra FPS så kostar det lite, inte svårare än så.

Permalänk
Inaktiv

Det borde väll vara lite bättre fps än det jag får. Har inte 1990:S Hårdvara -,- .

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon217195:

Det borde väll vara lite bättre fps än det jag får. Har inte 1990:S Hårdvara -,- .

Nej men som ovan sade så är inte alla grafikkort ämnade för spel.

Permalänk
Medlem

Den datorn ska klara spelet utan problem.

Använder du de senate drivrutinerna?
Testa använda HWmonitor eller ett annat program för att hålla koll på temperaturerna när du spelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Processorn är inte bra.

Den klarar ju BF4 väl?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dunis90:

Den datorn ska klara spelet utan problem.

Använder du de senate drivrutinerna?
Testa använda HWmonitor eller ett annat program för att hålla koll på temperaturerna när du spelar.

Har AI Suite som kollar CPu ialla fall . 40-45 Grader Celsuius

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MaarOlo:

Den klarar ju BF4 väl?

Asså Hela Spelet Laggar

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon217195:

Asså Hela Spelet Laggar

ja, men jag menar att en FX-6100 ska väl inte ha några problem med att köra bf4 !

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon217195:

Har AI Suite som kollar CPu ialla fall . 40-45 Grader Celsuius

Är det temperaturen medan du spelar?
Är ditt OS 32-bit eller 64-bit?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dunis90:

Är det temperaturen medan du spelar?
Är ditt OS 32-bit eller 64-bit?

Ja det är när jag spelar. Annars är det 35

64 BIT

Permalänk
Medlem

För att uppdatera er. Mitt 7770 klarar av bf4 på medium i FULL HD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wasp:

För att uppdatera er. Mitt 7770 klarar av bf4 på medium i FULL HD

Självklart.

Ett grafikkort för 800kr med 1GB VRAM klarar BF4 på medium i 1080p?

HERREGUD.

Permalänk

Har du uppdaterat drivrutinerna ?

Visa signatur

CPU: Amd Phenom 955 4.1 ghz | MODERKORT: ASrock 970 | Chassi: Corsair Carbide 500R |
GFX MSI 280X 1200/6400 | RAM Corsair och Adata 8GB | Nätagg Corsair TX 850 |

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2247296