Följ Black Week på SweClockers
Permalänk

Os live stream på nätet

Hallåj,

Finns det någon sida på nätet som sänder os live på nätet som är gratis ?
Som är laglig då så klart.

/Force

Permalänk

Inte skall du väl titta på hockeyn under arbetstid?

Vad jag vet så är det enbart Viaplay som kör, icke gratis då. Sen kanske de finns streams på typ bettingsidor eller liknande som är gratis om man har konto.

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk

Man kan streama från andra länder som sänder os som tex bbc via den här hemsidan: http://www.filmon.com/

Permalänk
Medlem

Tjena, i Finland är det yle som har rättigheterna på OS sändningarna och de sänds gratis på nätet, vet dock inte om de fungerar utanför Finland. Men ni kan ju prova http://arenan.yle.fi/tv

Visa signatur

Intel i5 4670K, GTX 1070, 8gb 1600Mhz, Corsair hx 650.

Permalänk

Tackar, får jag prova. Gärna mer förslag om det finns sidor där vi vet att det är gratis

Jag är kille så kan både jobba och se på hockey samtidigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragevo:

Tjena, i Finland är det yle som har rättigheterna på OS sändningarna och de sänds gratis på nätet, vet dock inte om de fungerar utanför Finland. Men ni kan ju prova http://arenan.yle.fi/tv

Någon som har en bra proxy i Finland?

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

http://sverigesradio.se/os

Helt lagligt, dessutom bara ljud så man kan jobba samtidigt

/Ivar

Permalänk
Medlem

Lagligt, där är det bara ViaPlay som gäller, annars har du följande:
SportLemon har jag använt mig av och vissa streams fungerar riktigt bra, andra fungerar inte alls.
Sen har du ju även SopCast som många säkert använder sig av, dock måste man ha insticksprogram och sånt vilket jag personligen är emot.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 | Moderkort: Asus Maximus V Gene | CPU: i5-3570k @ 4,3GHz | GPU: Gigabyte RX580 Gaming 8Gb | PSU: NZXT Hale90 750W | Minne: 16GB Corsair Vengeance LP @ 1600MHz | CPU Kylning: Noctua NH-D14 | SSD: 120GB Sandisk Extreme | Monitor: ASUS VE248H | Mus: Logitech G502 | Tangentbord: Logitech G105 | Headset: Logitech G230 | Musmatta: Razer Goliathus Speed Cosmic

Permalänk
Avstängd

Får man inte en gratis provmånad på viaplay ? gör ett sånt isf. så kan du använda dig av E-kort utifall du glömmer att säga upp tjänsten sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Inte skall du väl titta på hockeyn under arbetstid?

självklart ska man titta hockey på arbetstid

perfekt att det är sportlovsvecka i norrköping, chefen är som borta med vinden och viaplay.se går varm

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gubbkroppen:

Får man inte en gratis provmånad på viaplay ? gör ett sånt isf. så kan du använda dig av E-kort utifall du glömmer att säga upp tjänsten sen

Du får bara gratis på film-delen. Inte sport.
Jag köpte OS-paketet för 279kr och tyckte det var ruggigt värt.
Har streamat det mesta som går på dagtid och är av värde till telefonen så ligger väll på 15-20gb data hittills

Webtjänsten funkar riktigt bra också. Nice att man kan se upp till 4 streams samtidigt i samma skärm. Perfekt om man har en högupplöst skärm!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Som är laglig då så klart.

All streaming är laglig i Sverige då du inte sparar vad som streamas.

stream2watch.me funkar bra om du har adblock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

All streaming är laglig i Sverige då du inte sparar vad som streamas.

stream2watch.me funkar bra om du har adblock.

Haha ja OM DU HAR ADBLOCK!!! Annars är det bara fejk överallt

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Webtjänsten funkar riktigt bra också. Nice att man kan se upp till 4 streams samtidigt i samma skärm. Perfekt om man har en högupplöst skärm!

Tycker desvärre att webbtjänsten funkar mindre bra med Chrome och IE, fick installera Firefox för att det skulle fungera felfritt, vet inte om det är några andra som har upplevt samma sak. Sen så är sidan innehållsmässigt förvirrande. Jag har inte själv använt tjänsten, men köpte den där provmånaden till mina föräldrar (som är närmare 60), och det var ett flertal samtal efter det där jag fick försöka guida dem igenom sidan, då det mesta inte var helt uppenbart.

Sen så blir det lätt spoilers, t.ex. när mina föräldrar skulle titta på längdskidåkningen så fick de i stället upp "Segerintervju med Hellner", vilket förstörde lite av upplevelsen när de väl hittade rätt klipp.

Annars fungerar det väl helt OK.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njure:

Tycker desvärre att webbtjänsten funkar mindre bra med Chrome och IE, fick installera Firefox för att det skulle fungera felfritt, vet inte om det är några andra som har upplevt samma sak. Sen så är sidan innehållsmässigt förvirrande. Jag har inte själv använt tjänsten, men köpte den där provmånaden till mina föräldrar (som är närmare 60), och det var ett flertal samtal efter det där jag fick försöka guida dem igenom sidan, då det mesta inte var helt uppenbart.

Sen så blir det lätt spoilers, t.ex. när mina föräldrar skulle titta på längdskidåkningen så fick de i stället upp "Segerintervju med Hellner", vilket förstörde lite av upplevelsen när de väl hittade rätt klipp.

Annars fungerar det väl helt OK.

Lite rörigare än tex Netflix kan jag hålla med om att det är, men det rullar på bra i chrome!

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Skrivet av htbtoma:

självklart ska man titta hockey på arbetstid

perfekt att det är sportlovsvecka i norrköping, chefen är som borta med vinden och viaplay.se går varm

Vissa har det bra hör jag

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Vissa har det bra hör jag

mycket, min största problem är att radiosporten är ett par sekunder före så man kan inte "synka" bilden på via play med radiosportens kommentatorer

Visa signatur

Permalänk

Tack för hjälpen med länkar

Permalänk
Skrivet av htbtoma:

mycket, min största problem är att radiosporten är ett par sekunder före så man kan inte "synka" bilden på via play med radiosportens kommentatorer

Jag lider med dig, tur att det snart är hemgång och bolaget fortfarande är öppet!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag kör norska tv2 sumo på kontoret, det är en gratis stream med bra kommentatorer, ofta svenska. sitter förvisso med norskt ip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Jag lider med dig, tur att det snart är hemgång och bolaget fortfarande är öppet!

exakt! och nu när vi slog finland så kan man ju med gott samvete unna sig några segeröl ikväll

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

exakt! och nu när vi slog finland så kan man ju med gott samvete unna sig några segeröl ikväll

Skål!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9