Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av VeryMadMeatball:

Känner att en ny SSD vore på sin plats, och denna rabatt var ju passande! http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/175564-seagat... Är det värt det? någon som har nån invändning?

Ser onekligen bra ut. Blev sugen själv fast jag klarar mig på min 64gb ssd. Så on du är i behov så kör på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Keeper of Traditions

32GB USB2-minne för en hundring. Huruvida det är ett fynd eller inte kan jag icke säga, så jag lägger det här istället...

Det finns även fler "fynd" där.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Det blir även ännu billigare ifall du köper det ifrån US

https://us.battle.net/shop/en/product/diablo-iii

Diablo 3 är regions fritt, det du behöver gör är dock att Gifta diablo 3 från US till din mail så får du CD key dit.

Kan även tillägga att detta även funkar på expansionen Reaper of Souls.

Jag har köpt både D3+ expansionen på detta sätt.

Då jag fick ett mail som ville ha bättre förklaring så kan jag skriva hur man gör här.

1) Gå in på https://us.battle.net/shop/en/product/diablo-iii-reaper-of-so...
2) Klicka på Gift
3) Logga in på det Battlenet konto du vill gifta ifrån (jag gifta från samma jag skickade till)
4) Välj betalsätt och skriv in mailen du vill skicka till (Du får en CDkey på mailen som jag är 99% säker på att du kan använda på vilket battlenet konto som helst)
5) Lägg till CDkey på https://eu.battle.net/login/en/?ref=https://eu.battle.net/acc... (Under Diablo3)

Enjoy!

Permalänk

Inget fynd direkt, men tips för de som tänker skaffa ny dator, så bjuder inet på bygget om man väljer ASUS moderkort eller grafikkort. Plus att BF4 ingår. Gäller till 23/3.
http://www.inet.se/kampanj/1442/asus-fri-montering

Visa signatur

|| Ryzen 5800X || Asus RTX 3080 TUF OC || MSI B550 Gaming Carbon WiFi || 4x8 GB HyperX Fury RGB 3600MHz CL17 || Samsung 970 EVO 1TB & WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM750x || ARCTIC Liquid Freezer II 360 RGB || FD Define S || Samsung Odyssey G7 27" x 2 ||

Permalänk
Medlem

Funderar på att beställa en datorn nu när inet har fri montering, men undrar över lite delar. Jag har tänkt mig i prisklassen runt 10.000:-
Tanken va väl först GTX 780, men när det finns 770 för 2500:- medan 780 kostar 4000:- kanske det inte är värt det? Innan skiljde det 1k, men nu lutar det åt att skaffa ett 770. Det måste väl vara betydligt mer prisvärt, va?
Undrar också vilket asus-moderkort som är bäst/mest prisvärt i prisklassen 1000-1500?

Om någon skulle kunna föreslå delar eller länka en kundvagn en prisvärd dator i 10.000-klassen (max 12.000:-), så vore det utmärkt!

(t ex grafikkort och ssd ska jag nog köpa separat då de finns mycket billigare på andra ställen)

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Mikael R:

Fynd för 15 kr/st, bland annat Blu-Ray och musik

http://cdon.se/15_%C3%A5r/15_kr-produkter/

Gäller dock bara om man handlar annat för 100kr...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Gäller dock bara om man handlar annat för 100kr...

Tack för att du påpekade det, ibland är man lite väl snabb...

Permalänk
Medlem
Skrivet av baydat:

Mediamarkt: imorgon (Lördag) mellan kl 15-16:00 så kostar AKG k619 BLACK hörlurar för 399:- , ordpris 898:-

http://www.mediamarkt.se/mcs/product/AKG-K619-Svart,90952,439...

Billigaste på prisjakt: 738:-
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1201473

glöm inte att som på inlägget ovan att det är 20% på CDON hörlurarna

Källa?

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Skrivet av Zaic:

Sista sidan:
http://www.mediamarkt.se/mcs/shop/flyer.html

Permalänk

Grafikkort rea 100-500kr billigare på asus gtx 700 serien

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/kampanjer/asu...

Visa signatur

IPhone 4, IPad 2, Wii, Apple TV, Monster:Rehab [Energidricka]

Permalänk
Visa signatur

IPhone 4, IPad 2, Wii, Apple TV, Monster:Rehab [Energidricka]

Permalänk
Skrivet av XideNathyz:

<hate on>Farför ser man fri montering som fynd? Först och främst så är det för enkelt att sätta ihop en dator själv, så ser ingen anledning till att man ska betala någon annan för det. Sen så är det väl bara i sverige man tar betalt för montering av komponenterna. I andra länder är det ganska självklart att man bara sätter ihop datorn om kunden vill det, helt gratis, för man är ju glad att kunden just valt att köpa sin dator just där.

Det enda som kan betraktas som fynd är att man får med bf4, men om man nu köper delarna i olika butiker, där dom är billigast, så sparar man ihop till både bf4 och premium, och kanske till och med en ny skärm, beroende på värdet av bygget. Plus att här behöver man också köpa något från Asus, och jag tycker personligen inte om just Asus. <hate off>

Visa signatur

GamingPC: Ryzen 5800X3D | Corsair LPX 3200MHz 4x16GB | Asus TUF 3080 | WD Black 1TB NVME | ASUS TUF 1000W | Anidees AI Crystal Case | ASUS TUF B550-PLUS | Win11
MobilePC: MacBook Air M1 :)

Permalänk
Skrivet av two4player:

<hate on>Farför ser man fri montering som fynd? Först och främst så är det för enkelt att sätta ihop en dator själv, så ser ingen anledning till att man ska betala någon annan för det. Sen så är det väl bara i sverige man tar betalt för montering av komponenterna. I andra länder är det ganska självklart att man bara sätter ihop datorn om kunden vill det, helt gratis, för man är ju glad att kunden just valt att köpa sin dator just där.

Det enda som kan betraktas som fynd är att man får med bf4, men om man nu köper delarna i olika butiker, där dom är billigast, så sparar man ihop till både bf4 och premium, och kanske till och med en ny skärm, beroende på värdet av bygget. Plus att här behöver man också köpa något från Asus, och jag tycker personligen inte om just Asus. <hate off>

Det är inte självklart att det är gratis montering. Hos Ncix som är Kanadensiskt kostar montering 50 dollar http://www.ncix.com/products/?sku=7842&vpn=PC-ASSEMBLY&manufa... Jag säger dock inget om hur och vida Inets erbjudande är ett fynd utan att även andra butiksbyggare tar betalt. Antingen för tjänsten eller genom högre pris på komponenterna.

Permalänk
Skrivet av Th3 Sw3dish Ch3f:

Det är inte självklart att det är gratis montering. Hos Ncix som är Kanadensiskt kostar montering 50 dollar http://www.ncix.com/products/?sku=7842&vpn=PC-ASSEMBLY&manufa... Jag säger dock inget om hur och vida Inets erbjudande är ett fynd utan att även andra butiksbyggare tar betalt. Antingen för tjänsten eller genom högre pris på komponenterna.

Kanske bättre och säga i flesta länderna då. Både i tyskland och i england vet jag att det är helt gratis, plus att i tyskland i fråga så är också själja datorkomponenterna billigare. De flesta länderna i europa erbjuder gratis montering vad jag vet.

Visa signatur

GamingPC: Ryzen 5800X3D | Corsair LPX 3200MHz 4x16GB | Asus TUF 3080 | WD Black 1TB NVME | ASUS TUF 1000W | Anidees AI Crystal Case | ASUS TUF B550-PLUS | Win11
MobilePC: MacBook Air M1 :)

Permalänk
Skrivet av two4player:

Kanske bättre och säga i flesta länderna då. Både i tyskland och i england vet jag att det är helt gratis, plus att i tyskland i fråga så är också själja datorkomponenterna billigare. De flesta länderna i europa erbjuder gratis montering vad jag vet.

Jag skulle inte använda den typen av tjänst, utan bygga ihop själv så jag vet inget om prissättningen i andra EU länder. Utan såg Ncix exemplet på Linustechtips där Linus nämnde det i någon video.

Permalänk
Medlem
Skrivet av two4player:

<hate on>Farför ser man fri montering som fynd? Först och främst så är det för enkelt att sätta ihop en dator själv, så ser ingen anledning till att man ska betala någon annan för det. Sen så är det väl bara i sverige man tar betalt för montering av komponenterna. I andra länder är det ganska självklart att man bara sätter ihop datorn om kunden vill det, helt gratis, för man är ju glad att kunden just valt att köpa sin dator just där.

Det enda som kan betraktas som fynd är att man får med bf4, men om man nu köper delarna i olika butiker, där dom är billigast, så sparar man ihop till både bf4 och premium, och kanske till och med en ny skärm, beroende på värdet av bygget. Plus att här behöver man också köpa något från Asus, och jag tycker personligen inte om just Asus. <hate off>

Fast, det är väl ganska korkat att klaga på att det finns montering för de som vill. Om man inte är så van så innebär monteringen en garanti, du slipper dessutom felsöka själv osv.

Med dina argument är färdiga datorer ett helt idiotiskt koncept, varför betala för något så onödigt som att få en färdig?

Dessutom är det ganska självklart, i mina ögon, att det är ett fynd. Även om det är en tjänst som inte du är intresserad av, så är det ett fynd.

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Skrivet av Fltoig:

Fast, det är väl ganska korkat att klaga på att det finns montering för de som vill. Om man inte är så van så innebär monteringen en garanti, du slipper dessutom felsöka själv osv.

Med dina argument är färdiga datorer ett helt idiotiskt koncept, varför betala för något så onödigt som att få en färdig?

Dessutom är det ganska självklart, i mina ögon, att det är ett fynd. Även om det är en tjänst som inte du är intresserad av, så är det ett fynd.

Sa jag att färdigbyggda datorer var idiotiskt? NEJ!

Jag sa att det inte borde betraktas som ett fynd, då man inte ens har valfrihet när det gäller komponenter (ASUS).

Visa signatur

GamingPC: Ryzen 5800X3D | Corsair LPX 3200MHz 4x16GB | Asus TUF 3080 | WD Black 1TB NVME | ASUS TUF 1000W | Anidees AI Crystal Case | ASUS TUF B550-PLUS | Win11
MobilePC: MacBook Air M1 :)

Permalänk

Finns det ens någon som överväger andra moderkort än från Asus i dag tro?
Att det finns folk som tycker det är nice och tom ett fynd att man får allt monterat är ett fynd, för dem det gäller.
Jag skulle själv aldrig välja det, men det är ett bra tips till de som behöver monteringen.
Bara för att Du inte tycker det är ett fynd, behöver det inte innebära att det inte är ett fynd för andra.
De som ändå tänkte välja montering och betala för det kommer ju faktiskt billigare undan, hur man än vrider på det.
Sen är det ju knappast intressant vad de hittar på i andra länder eftersom vi bor i Sverige och här kostar det pengar för monteringen. Punkt.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det har varit lite väl många hörlurar som fynd... speciellt då man varit tvungen att köpa just det märket som butiken har bestämt.
För övrigt så tycker jag att man kan sluta lägga upp möss och tangentbord som fynd eftersom man aldrig behöver köpa nya sådana. Ett gammalt tangenbord fungerar precis lika bra som ett nytt, så om ditt tangentbord pajjat åker man ju bara till tippen och hämtar ett nytt... ja, vafan... tippen... där kan man ju snacka om att man kan göra fynd.

Edit: Eftersom det verkar som det finns de som inte förstod ironin i posten så vill jag bara säga att meningen med den var att belysa faktumet att saker och ting kan vara fynd även fast man själv inte ens är intresserad av saken i fråga.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om erbjudandet endast gäller i butik eller om det funkar med beställning?

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av twebbas:

Finns det ens någon som överväger andra moderkort än från Asus i dag tro?

Vet inte om det var sarkasm eller om du var allvarlig... Men varför skulle man inte överväga andra än Asus?

De är väl knappast bättre än dem andra.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bleu:

Jag tycker att det har varit lite väl många hörlurar som fynd... speciellt då man varit tvungen att köpa just det märket som butiken har bestämt.
För övrigt så tycker jag att man kan sluta lägga upp möss och tangentbord som fynd eftersom man aldrig behöver köpa nya sådana. Ett gammalt tangenbord fungerar precis lika bra som ett nytt, så om ditt tangentbord pajjat åker man ju bara till tippen och hämtar ett nytt... ja, vafan... tippen... där kan man ju snacka om att man kan göra fynd.

Inga problem med att hörlurarna/whatever endast gäller just vad butiken bestämt. Så länge det är ett fynd det vill säga, inte bara lite nedsatt pris eller nätt och jämnt billigast på prisjakt, och inte cykliskt återkommande små rabatter.

Om vi bortser från att det i regel är olagligt att plocka saker på tippen, så tillhör tangentbord sådant jag aldrig skulle få för mig att nalla begagnat. Seriöst, sånt man fingrar på dagarna i ända vill jag ha fräscht, inte något som man inte har den blekaste aning om vad det varit med om...

Permalänk
Medlem
Skrivet av two4player:

Sa jag att färdigbyggda datorer var idiotiskt? NEJ!

Jag sa att det inte borde betraktas som ett fynd, då man inte ens har valfrihet när det gäller komponenter (ASUS).

Om du köper en färdig dator, vad betalar du för då? Montering! (Plus lite andra saker som är ännu mindre värda att betala extra för)

Enda skillnaden mellan att köpa en färdig dator och delar med montering på t ex Inet, är ju att du väljer helt själv vad som ska vara i.

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fltoig:

Om du köper en färdig dator, vad betalar du för då? Montering! (Plus lite andra saker som är ännu mindre värda att betala extra för)

Enda skillnaden mellan att köpa en färdig dator och delar med montering på t ex Inet, är ju att du väljer helt själv vad som ska vara i.

Fördelar med att köpa färdigbyggt:
- Tidsbesparing
- Minskad risk för skador vid montering (böjda pinnar, statisk elektricitet etc)
- Support
- Garanti för datorn som helhet och inte enbart komponenterna var för sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Fördelar med att köpa färdigbyggt:
- Tidsbesparing
- Minskad risk för skador vid montering (böjda pinnar, statisk elektricitet etc)
- Support
- Garanti för datorn som helhet och inte enbart komponenterna var för sig

Jo jag vet, jag argumenterade lite med two4player. Han tycker att montering är helt onödigt, för att alla kan bygga ihop datorn själv.

För övrigt så får du alla de ovan nämnda fördelarna om du väljer montering på t ex Inet.se.

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Skrivet av Fltoig:

Om du köper en färdig dator, vad betalar du för då? Montering! (Plus lite andra saker som är ännu mindre värda att betala extra för)

Enda skillnaden mellan att köpa en färdig dator och delar med montering på t ex Inet, är ju att du väljer helt själv vad som ska vara i.

Om man köper en komplett dator så blir det ofta billigare, än att köpa delarna var för sig. Det är för att företagen har avtal med komponenttillverkarna, och får bättre priser när de väljer att plocka ihop t.ex. 10.000 likadana datorer. Därför så är det billigare att köpa en komplett gamingdator på t.ex. komplett.se (ta då den dyraste, där alla komponenter är riktigt bra) än att sätta ihop samma dator själv. Dessa datorer brukar också vara väldigt bra optimerade.

Sen om man tycker att man är kunnig nog att själv välja komponenterna till datorn, så att den är väloptimerad, så känns det att man har tillräckligt med kunskaper att själv sätta ihop den och inte vara rädd att något går fel.

Tidsbesparing... om man beställer montering så kan det ta flera dagar innan företaget sätter ihop datorn. Delarna får man nästa dag och sätter ihop på 1 max 2h. Så det är inte sant.

Vet man vad man gör så riskerar man inte att ha sönder komponenterna vid montering.

Support har man ändå, men slipper skicka tillbaka hela datorn, bara skicka iväg komponenten det är fel på, och sätta in något man har på vinden för att kunna arbeta/spela vidare.

Garanti på komponenterna för sig är ju ändå bra, då man sedan byter komponenter på datorn, och det brukar innebära att man bryter mot garantin på datorn då man pillat vid den.

Men visst så finns det dom som väljer att betala för att få datorn ihopsatt pga t.ex. brist på kunskaper etc. Då kanske det kan ränkas som ett fynd...

----
Sen så sa någon att Asus är självklara valet om man ska köpa moderkort - jag har alltid valt Gigabytes moderkort och allt funkar som det ska. Märkligt?

Visa signatur

GamingPC: Ryzen 5800X3D | Corsair LPX 3200MHz 4x16GB | Asus TUF 3080 | WD Black 1TB NVME | ASUS TUF 1000W | Anidees AI Crystal Case | ASUS TUF B550-PLUS | Win11
MobilePC: MacBook Air M1 :)

Permalänk
Medlem

Det brukar inte alls vara billigare att köpa färdiga datorer än att bygga motsvarande själv. Förstår inte hur man kan ha fått för sig det.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av two4player:

Om man köper en komplett dator så blir det ofta billigare, än att köpa delarna var för sig. Det är för att företagen har avtal med komponenttillverkarna, och får bättre priser när de väljer att plocka ihop t.ex. 10.000 likadana datorer. Därför så är det billigare att köpa en komplett gamingdator på t.ex. komplett.se (ta då den dyraste, där alla komponenter är riktigt bra) än att sätta ihop samma dator själv. Dessa datorer brukar också vara väldigt bra optimerade.

Jag har heller aldrig märkt att det skulle vara billigare att köpa en färdig dator än att köpa delarna separat. Var har du fått det ifrån?
Visst får företaget som bygger ihop datorn självklart bättre pris på komponenterna i inköp, men sen lägger de ju på för att de har monterat, installerat och felsökt. Efter det läggs lite till på för att de ska tjäna något, och sen är det dyrare.

Skrivet av two4player:

Sen om man tycker att man är kunnig nog att själv välja komponenterna till datorn, så att den är väloptimerad, så känns det att man har tillräckligt med kunskaper att själv sätta ihop den och inte vara rädd att något går fel.

Eller så ser man att det är ett (riktigt bra) erbjudande nu och beställer med montering och får extra garanti även om man hade klarat att bygga datorn själv.

Skrivet av two4player:

Tidsbesparing... om man beställer montering så kan det ta flera dagar innan företaget sätter ihop datorn. Delarna får man nästa dag och sätter ihop på 1 max 2h. Så det är inte sant.

Vet man vad man gör så riskerar man inte att ha sönder komponenterna vid montering.

Tidsbesparing kan man ju tolka på olika sätt. Om man gör som du sa så tar det då 1-2 timmar (förutsatt att inget går fel) av DIN tid. Beställer man med montering så lägger DU ju bara den tiden som det tar att koppla in datorn i väggen.

Visst får du vänta längre, men DU sparar fortfarande tid.

Skrivet av two4player:

Support har man ändå, men slipper skicka tillbaka hela datorn, bara skicka iväg komponenten det är fel på, och sätta in något man har på vinden för att kunna arbeta/spela vidare.

Garanti på komponenterna för sig är ju ändå bra, då man sedan byter komponenter på datorn, och det brukar innebära att man bryter mot garantin på datorn då man pillat vid den.

Jag har varit i kontakt med Inet, och även om du beställer datorn med montering så behöver du bara skicka iväg den komponenten som det är fel på. Skillnadem där är att istället för att skicka den till tillverkaren så skickar du till Inet. (vilket jag personligen hellre skulle göra). Detta förutsätter att du vet vad som är fel, i båda fallen.

Skulle däremot någonting hända med datorn, och du inte har tid att felsöka eller du inte hittar felet hur mycket du än letar, så kan du skicka in datorn och så fixar de allt.

Dessutom får du pilla i datorn bäst du vill, så länge du inte skadar något. Du får byta, processor, grafikkort osv. Men självklart gäller Inets garanti bara de delarna du köpte tillsammans med datorn.

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Skrivet av pecill:

Det brukar inte alls vara billigare att köpa färdiga datorer än att bygga motsvarande själv. Förstår inte hur man kan ha fått för sig det.

Kolla upp datorerna på komplett.se (de färdiga alltså) och sen sätt ihop bygget av samma dator på en lista på prisjakt. Lägg självklart på alla fraktkostnader om du hittar delarna i olika butiker. Glöm inte heller att lägga till alla tillbehör man får med och programvaran (Windows). Blir billigare hos komplett, har kollat detta på flera datorer, i alla fall tidigare, men tror det kommer vara likadant nu.

Visa signatur

GamingPC: Ryzen 5800X3D | Corsair LPX 3200MHz 4x16GB | Asus TUF 3080 | WD Black 1TB NVME | ASUS TUF 1000W | Anidees AI Crystal Case | ASUS TUF B550-PLUS | Win11
MobilePC: MacBook Air M1 :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av two4player:

Kolla upp datorerna på komplett.se (de färdiga alltså) och sen sätt ihop bygget av samma dator på en lista på prisjakt. Lägg självklart på alla fraktkostnader om du hittar delarna i olika butiker. Glöm inte heller att lägga till alla tillbehör man får med och programvaran (Windows). Blir billigare hos komplett, har kollat detta på flera datorer, i alla fall tidigare, men tror det kommer vara likadant nu.

Som exempel: Komplett Gamer i20 8995. Samma komponenter löst på Komplett: 7353+ 149 + 839 (DVD-läsare + Windows). Man får dessutom någon skräpmus/tangentbord som inte kan köpas löst. Säg 200 för det. Det blir alltså 8541. Man betalar alltså ca 450 för 3 års garanti och montering. Väldigt bra deal egentligen, men inte billigare...
https://www.komplett.se/komplett-gamer-i20/10786
https://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=13665...

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC