Permalänk
Medlem

GPU:n går i taket - låg fps

Hej!

När jag spelar, t.ex. Dota, CS, så av någon underlig anledning förlorar jag frames. Helt plöttsligt får datorn för sig att skicka ut färre bildrutor vilket är ytterst irriterande. I vanliga fall så ska jag ligga runt 120+ (fps) i CS men ligger på knappt 60 (fps). Sen spelade jag precis en Dota och där låg jag på 30 (fps). Jag startade MSI Afterburner och ser att GPU Useage % är på 100% och att jag har core clock på 400 och memory clock/usage på 300.

Komponenter:

  • ASUS P8Z68-V

  • MSI GeForce GTX 570 (Twin Frozr)

  • Intel i5-2500k

  • 8Gb Minne (2x 4gb)

  • Western Digital 1TB

  • 800W Nätaggregat

  • Windows 7 Ultimate

Jag tycker att det är väldigt underligt och har ingen anning varför datorn gör på detta sättet. Vet inte heller hur jag ska gå till väga för att reda ut problemet. Är det något som vet vad som händer eller har några idéer hur man kan lösa detta?

Permalänk
Avstängd

Låter som CPU throttle.

Visa signatur
Permalänk

Pröva uppdatera grafikdrivrutinen, hjälpte mig när min core clock var alldeles för låg.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem

Grejen är att jag har de senaste drivrutinerna då jag använder GeForce Experience, så jag tror inte att det är problemet. Sen angående CPU throttle så vet jag ej vad det är eller vad det innebär.