samsung galaxy s2: går det att ladda batteri med usb kabel?

Permalänk
Medlem

samsung galaxy s2: går det att ladda batteri med usb kabel?

Jag har tappat min laddare och undrar om det går att ladda batteri via min dator, genom att ansluta till dator med usb kabel som kom med samsung mobilen?

Almin

Permalänk
Medlem

det går alldeles utmärkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Almin:

Jag har tappat min laddare och undrar om det går att ladda batteri via min dator, genom att ansluta till dator med usb kabel som kom med samsung mobilen?

Almin

Ja det går jättebra! Det tar dock lite längre tid att ladda då det är lite mindre kräm i USB-porten. Men jag har laddat mina mobiler enbart genom datorn i stort sett de senaste 5 åren.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Tack, jag har anslutit moblien tiil datorn via usb för 2 timmar sedan och märkte väldigt liten förändring i batteriikonen, så jag misstänkte att det inte ska fungera. Det tar alltså bara längre tid via usb, bra att veta

Permalänk
Medlem

Kan säga att S3an inte går att lyssna musik och spela på samtidigt och ladda via USB, batterinivån går +-0 i stort sett O.o

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Almin:

Tack, jag har anslutit moblien tiil datorn via usb för 2 timmar sedan och märkte väldigt liten förändring i batteriikonen, så jag misstänkte att det inte ska fungera. Det tar alltså bara längre tid via usb, bra att veta

Det gäller att du har en strömförsedd usb. Normalt sett är de oftast det i datorer, men vissa portar så som frontporten och usb-hubbar har inte det jämt.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Det funkar. Nu ser jag att batteri fylls på, bara långsamt.