Iphone 6 från UK (England)

Permalänk
Medlem

Iphone 6 från UK (England)

Tjena,

Funderar på att köpa en Iphone 6 från UK när de väl kommer om några veckor, för att få den lite fortare (då jag inte vill ha något abonnemang). Nån som vet om de har samma frekvensband i UK som i Sverige eller om det är något annat som har skilt mellan UK och Sverige modellen tidigare? (Har Telenor).

Tips på bra och seriös webbutik mottas gärna också.

//Lasse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse468:

Tjena,

Funderar på att köpa en Iphone 6 från UK när de väl kommer om några veckor, för att få den lite fortare (då jag inte vill ha något abonnemang). Nån som vet om de har samma frekvensband i UK som i Sverige eller om det är något annat som har skilt mellan UK och Sverige modellen tidigare? (Har Telenor).

Tips på bra och seriös webbutik mottas gärna också.

//Lasse

***bort/mod*** För att svara på din fråga om den kommer funkar så läs >här<

.
Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrKanin:

***bort/mod*** För att svara på din fråga om den kommer funkar så läs >här<

Tack du. 4 år gammal länk med ett helt annat fabrikat i ett Android forum..

Permalänk
Medlem

Importerade iPhone 3GS från UK, var inga som helst problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse468:

Vad är skillnaden? Vad jag vet kommer det fungera precis lika bra. Inte så att telefonen inte är brukbar efter 4 år.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse468:

Någon länk längre ner på förstasidan om man googlar fann jag detta, som kanske kan hjälpa herren. http://www.apple.com/iphone/LTE/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrKanin:

Vad är skillnaden?

Precis min fråga. Lär ju ha hänt en del, t.ex. 4G och jag tror inte att en HTC funkar likadant som en flera år nyare Iphone tekniskt sätt och det är precis därför jag frågar, för jag vet inte..

***bort/mod***

§1.1
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse468:

Precis min fråga. Lär ju ha hänt en del, t.ex. 4G och jag tror inte att en HTC funkar likadant som en flera år nyare Iphone tekniskt sätt och det är precis därför jag frågar, för jag vet inte..

Kanske finns nån som vet tänkte jag och förväntade mej inte dumma svar av nån som bara skriver på forumet för att skriva av sig..

Som sagt -> kolla här

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrKanin:

Tack mycket bra! Då verkar den i alla fall ha rätt band.

Permalänk
Medlem

Jag har kanske även möjligheten att kunna beställa en från USA med jobbarkompisen. På USA modellen verkar dock LTE band "7 (2600 MHz)" saknas, så det kanske inte var så smart..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse468:

Tack mycket bra! Då verkar den i alla fall ha rätt band.

Ingen orsak, hoppas ditt köp blir bra

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nån idé på bra butik som är seriös och har någorlunda bra priser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse468:

Nån idé på bra butik som är seriös och har någorlunda bra priser?

www.apple.co.uk

[Edit: Du beställer till t.ex. din Borderlinx-adress som skeppar vidare till dig i Sverige.]

§1.6 (länk utan beskrivning)
Permalänk
Medlem

Samma frekvensband används inom hela EU. Dock är det upp till operatörerna vilket system de vill köra på vilket frekvensband.
Från USA är det annorlunda och frekvensbanden är inte samma som inom EU.

Permalänk
Medlem

Att beställa från England har rent historiskt inte varit något som helst problem när det kommer till frekvensband däremot är USA helt uteslutet när det kommer till iPhone.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Aha, dom säljer alltså till Sverige och konkurrerar med sin egen svenska butik, även innan den svenska releasen. Det trodde jag faktiskt inte.

Vet du det själv eller var det bara ett snabbt och "fränt" svar?

Provade att lägga en order från Apple i UK, men det är problem med att den inte accepterar vårt postnummer, kollade då T&C och fann:
International Orders
You can shop for friends and family in 15 European countries — no matter where you live. Visit the local store of the country where you want your products delivered and place your order. For fast, easy ordering and expert advice, just call the Apple Online Store on 0800 048 0408.

Hur kom du runt det? Annars är man tvingad att beställa från Sverige.

Tack för alla klargöranden rörande frekvensbanden. Jättebra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Att beställa från England har rent historiskt inte varit något som helst problem när det kommer till frekvensband däremot är USA helt uteslutet när det kommer till iPhone.

Är inte helt säker på att det stämmer längre. Qualcomms chip borde stödja samtliga frekvenser numera.
När det gäller Iphone 5S iaf så funkar USA telefonen utmärkt även med våra LTE nät. Gäller att inte köpa CDMA versionen av telefonen bara.

http://www.apple.com/iphone/LTE/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse468:

Öhm spelar ingen större roll, då det är teknikerna som används i landet som är intressant (då telefonerna oavsett märke lär använda samma som landet de är byggda för).

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Amazon.co.uk kan jag rekommendera som webbutik iaf Har beställt allt från spel till mobilladdare även böcker från dem.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5700X3D RAM Corsair Vengance 32GB @ 36000 MHZ
GPU Gigabyte 4070 Super Gaming OC Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Amazon.co.uk kan jag rekommendera som webbutik iaf Har beställt allt från spel till mobilladdare även böcker från dem.

Bra, tänkte inte på dem. Är det amazon själva som säljer något eller är allt typ Ebay, dvs privatpersoner/småfirmor bakom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse468:

Bra, tänkte inte på dem. Är det amazon själva som säljer något eller är allt typ Ebay, dvs privatpersoner/småfirmor bakom?

Det är nog lite av varje. Det ser man när man köper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse468:

En del produkter säljs av Amazon själva, och en del säljs av tredjepartsbutiker (det kan även förekomma att privatpersoner säljer, om jag inte minns fel).

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av Lasse468:

Brukar stå vem det är som säljer på Amazon UK. Om det är "Prime" så tar alltid Amazon själva hand om frakten till dig. Står på produktsidan om amazon själva säljer produkten eller om de endast tar hand om frakten och produkten faktiskt är såld av ett annat företag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse468:

Aha, dom säljer alltså till Sverige och konkurrerar med sin egen svenska butik, även innan den svenska releasen. Det trodde jag faktiskt inte.

Vet du det själv eller var det bara ett snabbt och "fränt" svar?

Provade att lägga en order från Apple i UK, men det är problem med att den inte accepterar vårt postnummer, kollade då T&C och fann:
International Orders
You can shop for friends and family in 15 European countries — no matter where you live. Visit the local store of the country where you want your products delivered and place your order. For fast, easy ordering and expert advice, just call the Apple Online Store on 0800 048 0408.

Hur kom du runt det? Annars är man tvingad att beställa från Sverige.

Tack för alla klargöranden rörande frekvensbanden. Jättebra.

Klart jag vet, annars hade jag inte skrivit inlägget, det var inte bara ett snabbt och fränt svar mao.
Du beställer till t.ex. din Borderlinx-adress som skeppar vidare till dig i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Klart jag vet, annars hade jag inte skrivit inlägget, det var inte bara ett snabbt och fränt svar mao.
Du beställer till t.ex. din Borderlinx-adress som skeppar vidare till dig i Sverige.

Tack, ja så kan man också göra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse468:

Tack, ja så kan man också göra

Ja, det har jag gjort senaste 3 gångerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Ja, det har jag gjort senaste 3 gångerna.

Läste lite recensioner om att Borderlinx tog rejält betalt för sin tjänst genom deras fraktkostnad. Vad har du för erfarenhet av det? Vad kostar ett litet paket typ mobil?

//Lasse

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

"Testa googla", lmgtfy och liknande uppfattas oftast som nedlåtande och bör därför undvikas.

Citat:

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Andra exempel är länkar utan beskrivning eller sammanhang samt inlägg som enbart innehåller citat. Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Är inte helt säker på att det stämmer längre. Qualcomms chip borde stödja samtliga frekvenser numera.
När det gäller Iphone 5S iaf så funkar USA telefonen utmärkt även med våra LTE nät. Gäller att inte köpa CDMA versionen av telefonen bara.

http://www.apple.com/iphone/LTE/

Det finns FEM olika iPhone 5S för att stödja olika frekvensband. Chippet och antennen som stödjer alla LTE-band samtidigt kommer inte i år heller.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse468:

Läste lite recensioner om att Borderlinx tog rejält betalt för sin tjänst genom deras fraktkostnad. Vad har du för erfarenhet av det? Vad kostar ett litet paket typ mobil?

//Lasse

Det är (var iaf) DHL som äger Borderlinx (eller om det var en tidigare chef från DHL som startade upp Borderlinx, minns inte), kostar 300-400 för leverans hem till dörren, ingen big deal.