Permalänk

Koppla LED's till "Bas"

Jag har länge funderat på hur man på enklaste sätt kopplat in lysdioder så de blinkar till basen.. då inte via datorn utan direkt i högtalaren. vill inte koppla rakt på då de lätt brinner upp när man drar på lite sen så lyser de ju inte om man spelar lågt heller.... finns det ens nått förhållandvis enkelt sätt? alla förslag är varmt välkomna.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Köp en VU-meter??

Visa signatur

Jag lär av mina misstag... Gör du?

Permalänk
El-nisse

lågpassfilter?

Visa signatur

Imagine a place where every horror comes to life Where every torture is real and time stands still "tar av mössan för dina någorlunda knepiga kunskaper iaf.. ;) och det är fan inte varje dag jag gör det, känn dig utvald eller något ;) :D" - nidas

Permalänk
Medlem

LM3914?

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Avstängd

florsocker?

(följer trenden)

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

Visa signatur

MacL3ans ljudisolering: Spela in ljudet från ett tyst rum på en bandspelare. Stoppa spelaren i datorn och spela upp på högsta volym!

Permalänk
Medlem

Jag håller på att försöka få det att funka, ska nämligen bygga glowfeets till min sub, vore ju tufft om de blinkade i takt då.

Permalänk
Medlem

florsocker?

hahhaha

Visa signatur

Datateknik på Kungliga Tekniska Högskolan.

Permalänk
Medlem

hm kanske skulle smälla på med mina 4 ccfls som jag ändå har som bara ligger?

Visa signatur

Datateknik på Kungliga Tekniska Högskolan.

Permalänk

Elfa har en byggsats med det du ska ha... Art.nr. 85-200-33

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erc
hm kanske skulle smälla på med mina 4 ccfls som jag ändå har som bara ligger?

Dom tänds för sakta för att det ska fungera bra. Det blir mycket bättre effekt med led's.

Visa signatur

Micael Ehn
ICQ: 2450221 Mail: micke(at-tecken)ehn.nu