Permalänk

Idé torka till moddning av Chassi

Tjenare alla swecare !

Jag har fastnat i en liten Idétorka till att modda en låda som jag har fått hem nu...Det är en Cheitec Silent Middle Tower

Jag har ett par idéer och det är:

  1. Måla det Svart

  2. En automatiserad Fancontroller

Tack på förhand
//Micke

Permalänk
Avstängd

Inbyggd kaffebryggare?

Visa signatur

Bojkotta velotex!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Proditor
Inbyggd kaffebryggare?

Det skulle vara rätt najs faktist...men kanske lite svårt..=D..

Men tack för förslaget...

Permalänk

finns redan folk som har gjort det
såg det i en amerikansk PC-tidning (PC pro)

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]

Permalänk

Fan va fint det skulle vara att ha en kaffekokare i datorn...=D.. undrar hur man gör det..

Ni har inga andra Idéer ??

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ADSL_kalle
finns redan folk som har gjort det
såg det i en amerikansk PC-tidning (PC pro)

Men, trodde jag kom på något där. Vad mer extremt kan man ha.. En brödrost?

Visa signatur

Bojkotta velotex!

Permalänk
Medlem

Stealtha CDn byta dioder
Så kan du ju ha en mikrovågsugn i den, det skulle vara grymt att göra popcorn i datorn på lan men det skulle kanske vara lite ont om plats i den där burken

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Znurf
Stealtha CDn byta dioder
Så kan du ju ha en mikrovågsugn i den, det skulle vara grymt att göra popcorn i datorn på lan men det skulle kanske vara lite ont om plats i den där burken

Stealtha och byta dioderna kommer det nog att bli...(tack för tipset)...Men jag funderar på om jag ska ha fönster eller inte...för det är inte så lätt att skära iden (plast)plåten...lås med mera i den..

//micke

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ~¤SioD¤~

Stealtha och byta dioderna kommer det nog att bli...(tack för tipset)...Men jag funderar på om jag ska ha fönster eller inte...för det är inte så lätt att skära iden (plast)plåten...lås med mera i den..

//micke

hehe, inga problem...

Hmm du kan ju kapa så att du får ett litet böjt fönster med mer runda former, eller så kanske du kan skriva in ditt nick i sidan sen skära ut och sätta plexi? så om du ska ha fönster så borde du ju skaffa några neonrör

Sätta in TYSTA fläktar, det är viktigt att de är tysta men du skulle ju ha en fancontroller så det löser du ju som du vill i vilken hastighet du vill

Så kan du ju kanke sätta in lite tunn ljuddämpning? Och en sak till, kom ihåg att dra sladdarna SNYGGT!! det ser SÅ mycket bättre ut om alla kablarna ligger snyggt och att man ser så lite som möjligt av dem

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Medlem

Gör hål på sidorna av det utstickande där fram i mitten, å låt nåt varmt gult-rött-orange ljus flöda ut. Kommer ju lysa ur de tre "ränderna" oså. Megasnyggt! *tro*

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har en revolutionerande idé! Ta bort allt vad dioder och lysgrejer heter och strunta i fönster. Plocka sedan bort onödiga fläktar och köp tystare sådana samt ljuddämpa så mycket det går. En tyst, mörk dator som inte stör det minsta.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

Jag har alltid tänkt på en snuskylare som man stoppar in en snus i 5.25":an och har en fläns under med en fet fläkt som kyler, och så trycker man på en knapp som skickar ut dosan igen!

Visa signatur

Jag lär av mina misstag... Gör du?

Permalänk

Colaburkskylare?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Colaburkskylare?

JAg vet inte hur jag skulle göra det men om jag visste så skulle jag fan görat..=D

Permalänk

Kollat idé banken?

Permalänk
Medlem

Åker du på LAN ofta ?
då är dessa saker oumbärliga:

montera in:
Glassmaskin
Snuskyl (3.5tum slot, plåtlåda + pelt)
snickra ihop en mini-Micro.
Larma chassit med bil-larm.

en annan sak som jag själv funderat på, dock lite överkurs är att bygga en pneumatisk sidplåtsöppnare à la sportbil.Med en knapptryckning rör sig sidoplåtarna utåt-uppåt, som sagt liiiiiiiiiiite överkurs.

hur som helst så bör du måla eländet.

Permalänk

Ainur: jupp det ska jag...i svart färg o sedan så ska jag skära ut på frånten och sätta dit sådant snyggt galler(vet inte vad det heter) som finns på X.... nånting..=D..och sedan ska jag skära bort lita på sidana i dens inbukning o sätta ett ccd...+ att jag håller på med en Fankontroller som ska bli maffig..=D...Har kommit på lite nu..=D

Permalänk
Medlem

hey hey hey, glöm inte att stealtha

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk

Znyrf: nope det ska jag inte...

Det kommer att komma upp För o efter bilder när jag är klar med den..=D

Permalänk
Medlem

Men, en oboy blandare är ju så klart du ska ha hör jag.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]