Vad behöver jag handla inför WoD?

Permalänk
Medlem

Nu är man allt bra redo för lite gaming! Tillbaka i WoW-träsket...

Har dock sånt jäkla dilemma! Vet inte vad jag ska ta för class? Av dom jag har som är level 80 (slutade spela på wotlk) och som jag tänkte föra över till nya servern är Hunter och Priest. Men tänkte ju boosta en ny character till level 90. Men vet inte vad jag ska välja? Några förslag? Enda kravet är att det ska vara en class spelbar med Goblin.

Funderar på;
Lock (kul med en cloth dps och med dots?),
Warrior (kul med dps och stora vapen, smidigt att kunna offspecca tank)
Shaman (har aldrig spelat classen, smidigt med off spec heal?)
Deathknigt (än en gång DPS och stora vapen)

Har som sagt inte spelat på fyra år så ingen class är väl sig lik sen jag slutade spela senast.

Bonusfråga: Om man gör en ny Monk, börjar man på level 1 då, eller typ... level 85?

Visa signatur

Intel i5 4690k, MSI GTX 970, 16GB DDR3, 2x250GB SSD, EVGA 750 W, Fractal Design R4, Win 10, General Lös

Permalänk
Medlem

Vad du ska spela är svårt för någon annan att säga.

Av din lista så anser jag personligen enbart shaman vara rolig och då enhancement spec.

Gör du en monk så börjar den på level 1, enbart Death Knight börjar på något annat än 1.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Vad du ska spela är svårt för någon annan att säga.

Av din lista så anser jag personligen enbart shaman vara rolig och då enhancement spec.

Gör du en monk så börjar den på level 1, enbart Death Knight börjar på något annat än 1.

Ja, klurigt som attan. Tänkte mest försöka få lite inspiration, så tack för input ang. shaman!

Visa signatur

Intel i5 4690k, MSI GTX 970, 16GB DDR3, 2x250GB SSD, EVGA 750 W, Fractal Design R4, Win 10, General Lös

Permalänk
Medlem

är det släpp vid 12 slaget förresten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sainth:

är det släpp vid 12 slaget förresten?

Japp, men spelar du inte på en low pop server så räkna inte med att få mycket gjort, servrarna har krashat till och från de senaste 2 timmarna och själv sitter jag i kö sen en timme tillbaka efter att ha blivit disconnectad när world servern gick ner.

Visa signatur

Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Japp, men spelar du inte på en low pop server så räkna inte med att få mycket gjort, servrarna har krashat till och från de senaste 2 timmarna och själv sitter jag i kö sen en timme tillbaka efter att ha blivit disconnectad när world servern gick ner.

Ja här sitter man och vill in, men icke. haha. Hade förväntat mig att det skulle vara såhär. Kör på Ravencrest.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lspn:

Ja här sitter man och vill in, men icke. haha. Hade förväntat mig att det skulle vara såhär. Kör på Ravencrest.

Har kommit igång nu på Stormscale iaf, eller ja.. någorlunda igång, har kunnat snacka med Khadgar och tagit mig igenom den cinematic som är och försöker ladda Draenor nu

Edit: funkade fint ett tag helt lagfritt i Draenor tills nu när World Server för Draenor gick ner.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

någon som vet ifall man får en 90 boost ifall man köper det nu efter release?

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagun:

någon som vet ifall man får en 90 boost ifall man köper det nu efter release?

Ja det ska du få.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Har kommit igång nu på Stormscale iaf, eller ja.. någorlunda igång, har kunnat snacka med Khadgar och tagit mig igenom den cinematic som är och försöker ladda Draenor nu

Edit: funkade fint ett tag helt lagfritt i Draenor tills nu när World Server för Draenor gick ner.

Verkar som att hela "Attack on the portal" är instanced.

Så fort man kommer till nästa zon är det lagfest.

Permalänk
Medlem

Skapade en DK nu, alltså level 55. Jag borde väl egentligen dra den till level 60 innan jag gör level boosten, så jag får fulla yrken också?

Måste jag välja yrken innan boosten, eller får man välja när man boostar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av RagHank:

Skapade en DK nu, alltså level 55. Jag borde väl egentligen dra den till level 60 innan jag gör level boosten, så jag får fulla yrken också?

Måste jag välja yrken innan boosten, eller får man välja när man boostar?

Du måste välja yrken innan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ok, tack! Utan att ha en aning så känns väl Blacksmith och mineing bra? Så man kan smida lite prylar sen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av RagHank:

Ok, tack! Utan att ha en aning så känns väl Blacksmith och mineing bra? Så man kan smida lite prylar sen.

Låter väl vettigt, finns ju inga professions perks nu så det är ju bara att köra sånt man kan ha användning av

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lspn:

Var inne förut idag men nu tvärnitar ju alltihop och står 30-200min väntetid.
Hade ju hoppats på att det skulle fungera bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Var inne förut idag men nu tvärnitar ju alltihop och står 30-200min väntetid.
Hade ju hoppats på att det skulle fungera bättre.

Ja det är trist. Skulle precis in och lira men är en väntetid på över 50 min, 2800 i kön och lär ju vara lagg också, kunde inte röra sig i morse när jag spela, tog typ 10 sekunder innan karaktären reagera över nåt man gjorde.. Ger upp och testar lite senare i natt. Tur man har Diablo och nöta med. ^^

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD