Beslut ångest, Vänta eller köpa?

Permalänk
Medlem

Beslut ångest, Vänta eller köpa?

Jag har nyligen returnerat mitt asus gtx 970.

Så nu har jag svårt att ta ett beslut..

Vänta på 390x eller köpa evga gtx 980?

Jag skulle kunna vänta på 390x av två anledningar.
1. Om det kommer till ett hyggligt pris så kan man köpa det..
2. Gtx 980 pris pressas

Vad tycker ni eller vad hade ni gjort?

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dekkan:

Jag har nyligen returnerat mitt asus gtx 970.

Så nu har jag svårt att ta ett beslut..

Vänta på 390x eller köpa evga gtx 980?

Jag skulle kunna vänta på 390x av två anledningar.
1. Om det kommer till ett hyggligt pris så kan man köpa det..
2. Gtx 980 pris pressas

Vad tycker ni eller vad hade ni gjort?

Vad var det som gjorde att du lämnade tillbaka GTX970:t? Jag vet om detta med minnet och så, men vad var det som du inte kunde "tåla" med kortet?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Skulle väntat. 980 känns inte så värt atm.

Permalänk
Medlem

Jag är i samma sits och använder ett 560Ti tillsvidare. Min plan är att invänta 390X/380X. Hade Nvidia skött 970-situationen snyggare hade jag övervägt att köpa ett 980 men nu känner jag att jag tänker undvika Nvidia helt och hållet då de inte verkar bry sig om sina kunder överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem

Själv kommer jag att vänta, sitter på ett gammalt 9770 som får följa med ett tag till. Hoppas på 390X under 5 000 kr och sedan 390 under 3 000 kr så får vi se vad det blir för ngt.

Permalänk
Medlem

Jag skulle väntat på 300 serien. Du har inget att förlora. Priserna på 980 kommer gå ner samt kanske 300 serien kommer vara något och ha.

Visa signatur

Stationär: [INTEL i7 2600k (@4.6GHZ) h100] [ASUS Sabertooth P67] [Corsair Vengeance™ DDR3 @2133MHz 16GB] [Powercolor R9 290 pcs+ CrossFireX] [intel 240gb ]
stationär nr2: [Intel q8200][Nvidia 9800GTX 512mb][8 GB ddr2][vx450w]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Vad var det som gjorde att du lämnade tillbaka GTX970:t? Jag vet om detta med minnet och så, men vad var det som du inte kunde "tåla" med kortet?

Handlar inte om tåla. Var en princip sak för mig.

Skrivet av RealPower:

Skulle väntat. 980 känns inte så värt atm.

Skrivet av AndraBullar:

Jag är i samma sits och använder ett 560Ti tillsvidare. Min plan är att invänta 390X/380X. Hade Nvidia skött 970-situationen snyggare hade jag övervägt att köpa ett 980 men nu känner jag att jag tänker undvika Nvidia helt och hållet då de inte verkar bry sig om sina kunder överhuvudtaget.

Skrivet av MrM3:

Själv kommer jag att vänta, sitter på ett gammalt 9770 som får följa med ett tag till. Hoppas på 390X under 5 000 kr och sedan 390 under 3 000 kr så får vi se vad det blir för ngt.

Skrivet av Felek:

Jag skulle väntat på 300 serien. Du har inget att förlora. Priserna på 980 kommer gå ner samt kanske 300 serien kommer vara något och ha.

Tackar för svar, blir att vänta på 390 för min del också.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dekkan:

Handlar inte om tåla. Var en princip sak för mig.

Tackar för svar, blir att vänta på 390 för min del också.

Då vet jag inte varför du ens har beslutsångest om det nu var en principsak?! Jag menar om det är nVidia du är arg på, så varför ens se på ett GTX980?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Då vet jag inte varför du ens har beslutsångest om det nu var en principsak?! Jag menar om det är nVidia du är arg på, så varför ens se på ett GTX980?

Varför? Läs första inlägget. Det står mellan 2 kort som det ser ut nu.

Sen har jag inte sagt att jag är arg.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dekkan:

Varför? Läs första inlägget. Det står mellan 2 kort som det ser ut nu.

Sen har jag inte sagt att jag är arg.

Jag har läst första posten men det är ju upp till dig om du nu är arg/missnöjd/princip eller vad det nu är du är, för glad över det kan jag inte tänka mig.

Så det blir ju som de andra skriver att vänta på AMD:s nya i mitt tycke.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Om du idag har ett spel du vill kunna spela så skaffa ett Tri-X 290x för samma peng. Annars är det alltid värt att vänta när nya kort är runt hörnet, speciellt när prestandaökningen på 3xx och GM200 förväntas vara såpass stor.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Då vet jag inte varför du ens har beslutsångest om det nu var en principsak?! Jag menar om det är nVidia du är arg på, så varför ens se på ett GTX980?

Principsaksargumentet är väldigt missvisande. Kortet var felmärkt/defekt, och därmed returneras det. Jag har returnerat återkallade saker till både Intel och IKEA, men det betyder inte att jag inte fortsätter köpa deras andra varor, förutsatt att dom inte har samma defekt.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Om du idag har ett spel du vill kunna spela så skaffa ett Tri-X 290x för samma peng. Annars är det alltid värt att vänta när nya kort är runt hörnet, speciellt när prestandaökningen på 3xx och GM200 förväntas vara såpass stor.

Kan helt klart vänta då

Skrivet av Deathdancer:

Principsaksargumentet är väldigt missvisande. Kortet var felmärkt/defekt, och därmed returneras det. Jag har returnerat återkallade saker till både Intel och IKEA, men det betyder inte att jag inte fortsätter köpa deras andra varor, förutsatt att dom inte har samma defekt.

Exakt, är lite så jag resonerar..

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1