Corsairs RGB-belysta tangentbord kan nu visa 16,8 miljoner färger

Permalänk
Melding Plague

Corsairs RGB-belysta tangentbord kan nu visa 16,8 miljoner färger

Efter många om och men släpper Corsair ny mjukvara till tangentborden Gaming RGB, denna gång med alla 16,8 miljoner färger. Uppdateringen är dock inte utan brister.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Och här sitter jag och hatar allt som lyser i onödan på datorn.....

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

De var jävlar på tiden. Har inget själv men att gå ut och marknadsföra en sak
och sen inte kunna upprätthålla detta känns ju lite sådär.

Permalänk

Har ett Corsair K70 RGB. Alltid tyckt att det ser ganska B ut när det fadear från en färg till en annan, blir intressant och se om man märker av några förbättringar. Kanske kan lägga upp en jämförelsevideo senare

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk
Medlem

Bra Corsair! Vänta nu?!?! Hur länge har vi väntat?

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | 24 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | IBM Model M

Permalänk
Medlem

Varför ska det behöva bli flimmer för? Drygt. De har haft hur jävla lång tid som helt på sig att fixa till något som borde varit där redan vid leverans. Det ska inte kunna bli fel. Det är väl bara ge kunderna det man lovat dem eller ge tillbaka pengarna.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

Det behövs en standard för bakgrundsbelysta tangentbord och tangentbord där varje brytare är individuellt belyst och belysta tangentbord med RGB brytare.

Permalänk
Entusiast

Hoppas Corsair har sparkat lite folk från marknadsföringsavdelningen för de har verkligen gjort allt fel. Någon med lite hjärna hade marknadsfört tangentbordet med 512 färger. Ingen köpare hade klagat på 512 färger. Om någon mot all förmodan frågade kan man bara ge ett luddigt svar om att de tittar på det och sen något om tekniska problem. Nu när mjukvaran är klar hade de släppt Corsair Gaming RGB v2 och därmed fått en ny våg av artiklar. De behövde ju bara lägga till v2 i produktnamnet på kartongen. Sedan säger de att alla som redan köpt första versionen inte behöver vara ledsna för att uppdateringen minsann blir gratis även för dem. Folk hade jublat för att de fick en gratis uppdatering som gav flera miljoner fler färger. En funktion de inte visste att de saknade men som nu är mycket bättre för 16,8 miljoner är mycket större siffra än 512.

Typ exakt samma händelseförlopp fast med massa goodwill och gratis marknadsföring istället för ett gäng negativa artiklar och hat från konsumenterna.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Bling bling... ugh

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

april april?

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Hur svårt är det att skicka info över usb för vad som i princip är en lcdskärm med 102 pixlar.... och kanske en refreshrate på max 10fps...

Detta borde de löst för länge sen. Jag såg fram emot RGB keyboards när de första annonserades, nu är jag glad jag väntade.

Visa signatur

Case-Labs Mercury S8 - ASUS Rampage V-10 / 6850K@4.1GHz / 2x MSI GTX1080 OC SLI | ASUS Z-170A / 6700K@4.2GHz / MSI 980Ti OC | Synology NAS DS2419+ 80TB | NVIDIA Shield TV | AppleTV 4 | Amiga 500+ & 1200 (030) | C64 | Atari STE (4Mb) | Mac Mini (i5 - oct-12) - NES | NES Mini | N64 | GC | PS4-Pro | Xbox One X

Permalänk
Medlem

6 månader är inget annat än skamligt och ignorant av dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Hoppas Corsair har sparkat lite folk från marknadsföringsavdelningen

En försäljare som kan blåsa så många personer utan att dom skickar tillbaka varan kommer troligtvis befordras.
Personligen så ser jag inte vitsen med massa färger på tangenbordet

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk

Gäller detta RGB-mössen också? Till exempel M65.

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem

Inget kul med trasiga produkter och pinsamt för Corsair att dom inte har lyckats ordna detta även efter flera månader.

Själv så avskyr jag tangentbord som blinkar och lyser, vem tittar ner på tangentbordet liksom.

Permalänk

när kommer Luna till k70 rgb???

Permalänk
Medlem

Ouuuuuhhh, nice! Bättre sent än aldrig?..

Bara synd jag fullständigt tappat intresse i tangentbordet sen Corsair införde sin tramp stamp logga.... Och de skriker inte direkt förtroende, när de tar sån här jävla lång tid att fixa något de lovade skulle vara en fungerande funktion sen launch.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

En gång corsair aldrig mer corsair, deras firmware är nog det mest buggigaste jag påträffat. Tangentbord samt mus la av efter uppdatering så nej tack.
Julgran har man en gång om året så dico tangentbord aka 70 talet nej tack.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Ozzed:

Varför ska det behöva bli flimmer för?

En ren gissning från min sida, utan att ha fördjupat mig i produkten det minsta, är att det fortfarande endast är 8 faktiska nyanser per färg men att tangentbordet efter ny firmware modulerar ljuset, exempelvis pulsbreddmodulering, för att uppnå fler adressbara nyanssteg. Det riskerar uppstå flimmer därför att lysdioderna numer faktisk flimrar något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

En försäljare som kan blåsa så många personer utan att dom skickar tillbaka varan kommer troligtvis befordras.

Vitsen är, som kids:en skulle säga, att det ökar ens "SWAG".

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Avstängd

Corsair var bra en gång i tiden, när de höll sig till minnen. Nu, tramp stamp, brytna löften, falsk marknadsföring, bling bling tangentbord (16, 8 miljioner färger, wtf?). Köpte ett chassi av de, tryckte på power-knappen med pekfingret (som man gör för att starta datorn) och knappen gick sönder, bara sådär. Bra jobbat, fin kvalite!

Nä, Corsair är inget mer än plast, som SteelSeries.

(OBS: Detta är bara mina erfarenheter och mina personliga åsikter)

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz

Permalänk
Medlem

Jesus Christ, inte mycket ny innovation inom tangentbord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Kan tyckas vara oväsentligt för många men jag tycker att det är hur trevligt som helst att kunna byta färger på varje inviduell tangent.
Du får då möjlighet att välja precis hur du vill att din bakgrundsbelysning ska se ut och kan när som helst byta dess utseende när man lessnat.

Jag har tex 3 olika profiler för bakgrundsbelysningen på mitt K65 RGB.

• En för vanligt bruk
    Här valde jag att pryda tangentbordet i min favorit musikgenres färger, nämligen Grön gul och röd. Ett högkvalités speltangentbord med Raggae tema är inte så lätt att hitta

• En för League of Legends
    QWERDF + 1234 upplyst i vitt, även om man vet vart tangenterna sitter så är det behändigt. Trevligt att kunna se ett Rött ljus switcha om till grönt när en spell kommit bort från Cooldown. Man behöver då inte flytta blicken nedåt för att se om en spell/item är på Cooldown.

• En för kodning - Här har jag hela tangentbordet släckt och enbart vissa tangenter upplysta för ett smidigare arbetsflöde.

Så det är ju inte enbart discobelysning det handlar om

Permalänk
Medlem

Tycker också att Corsair tappat mycket kvalite genom åren. Använt deras delar sen 2007-2008.

När hoppar Noctua in på chassi/tillbehörs-marknaden? För mig är dom bäst på high-end/amatörs-marknaden. Dessutom överlägsen support, köpte en noctua nh-u9b se2, demo-ex. Frågade om jag kunde få köpa ett par fläkt-clips då det saknades. "lugnt, vi skickar det gratis från Österrike!"

Permalänk
Avstängd

Jag skulle vilja se Filco eller Ducky göra ett tangentbord med RGB-brytare.

Tror inte jag vill ha ett Corsair.

Permalänk
Medlem

Verkar ju skitbra det där...

http://gfycat.com/DefiantReasonableGoose

Så glad att jag avbeställde mitt pga loggan, men det här är ju mycket värre! Men jag vill fortfarande ha ett mekaniskt RGB-tangentbord, någon som har något tips?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Cudage:

Kan tyckas vara oväsentligt för många men jag tycker att det är hur trevligt som helst att kunna byta färger på varje inviduell tangent.
Du får då möjlighet att välja precis hur du vill att din bakgrundsbelysning ska se ut och kan när som helst byta dess utseende när man lessnat.

Jag har tex 3 olika profiler för bakgrundsbelysningen på mitt K65 RGB.

• En för vanligt bruk
    Här valde jag att pryda tangentbordet i min favorit musikgenres färger, nämligen Grön gul och röd. Ett högkvalités speltangentbord med Raggae tema är inte så lätt att hitta

• En för League of Legends
    QWERDF + 1234 upplyst i vitt, även om man vet vart tangenterna sitter så är det behändigt. Trevligt att kunna se ett Rött ljus switcha om till grönt när en spell kommit bort från Cooldown. Man behöver då inte flytta blicken nedåt för att se om en spell/item är på Cooldown.

• En för kodning - Här har jag hela tangentbordet släckt och enbart vissa tangenter upplysta för ett smidigare arbetsflöde.

Så det är ju inte enbart discobelysning det handlar om

+1 This

Länge önskat mig nytt tangentbord för att kunna göra detta

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

En ren gissning från min sida, utan att ha fördjupat mig i produkten det minsta, är att det fortfarande endast är 8 faktiska nyanser per färg men att tangentbordet efter ny firmware modulerar ljuset, exempelvis pulsbreddmodulering, för att uppnå fler adressbara nyanssteg. Det riskerar uppstå flimmer därför att lysdioderna numer faktisk flimrar något.

Typ dithering alltså? Det vore ju att ljuga igen... Suck och stön Corsair.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Mmmm precis vad jag tänkte på. Med andra ord ett fulhack för att hårdvaran inte stödjer det dom påstår att den gör.
Suck Corsair! Att ni inte bara erkänt från början att eran hårdvara inte håller vad den lovar. Kan ju lugnt säga att jag och ganska många helt enkelt inte litar på att ni levererar vad ni lovar.

Ska väl tillägga att det är ju bra att dom till sist fixade "nånting" så det funkar för dom som redan köpt iallafall, även om det tog ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Misstänker något liknande. Någon form av temporal dithering där lysdioderna snabbt växlar mellan två nyanser för att uppnå en nyans någonstans i mitten. D.v.s. det faktiska antalet nyanser är fortfarande 8...
Blir intressant att se vad som uppdagas om någon tittar närmare i firmware:t eller filmar tangentbordet med en höghastighetskamera...

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD