Har jag någon lag på min sida?

Permalänk
Medlem

Sitt inte här på Sweclockers o skriv. Ta först kontakt med Inet och återkom sen med SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av klasseboy:

Men jag fattar Inte riktigt.. Zotac säger att de har 2 års garanti men inet har 1 år, hur funkar det? Måste inet hjälpa mig för att det är en produkt från zotac? Eller vad är det som gäller? Hoppas ni fatta vad jag mena.

Säljaren är ansvarig även för tillverkargarantin, dvs du skall vända dig till Inet, ingen annan..

Har du rengjort fläkten med tryckluft? Kollat så inte fläktkontakten vibrerat loss (om den sitter öppet, du skall inte ge dig in och skruva i kortet)?

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Sitt inte här på Sweclockers o skriv. Ta först kontakt med Inet och återkom sen med SVAR!

Jag håller med till fullo. Kontakta butiken först, löser inte de problemet då kan du återkomma här i forumet för mer hjälp.

Visa signatur

MSi MPG B550 GAMING EDGE WIFI | AMD Ryzen 5600x | 32Gb Corsair DDR4 | Nvidia Geforce GTX 1080 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem

Inet hanterar alla dina reklamationsärenden, om du handlat från dem. Det betyder att under de 3 åren din reklamationsrätt gäller, är det bara dem du tar kontakt med. Om Zotac's garantitid har gått ut eller inte är inte relevant.

Lycka till.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Att sätta i och ta ut hårdvara är väl räknat som
normal hantering... (Rengöring osv)
Har du tagit ut kortet och kollat det själv?

Visa signatur

|: AeroCool VS92 Chassi |: Gigabyte Z97P D3 Mobo |: I5 4690K proc | Noctua NH-U12P SE2 Kylare |: 2x4Gb Savage 2400mhz CL11 XMP Ram |: Radeon R9 290X 4Gb D.CU II Grafik |: 1Tb Toshiba HDD |: BeQuiet Kraft 700w Nätagg |: Win10

BTW: https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

Mail.till.inet.nu.

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem

Som folk redan sagt, skicka iväg ett mail till inet bara där du berättar vad som är fel. De kommer med all sannolikhet inte tveka utan hjälpa dig direkt!

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av inquam:

Men vill minnas det är två års tillverkargaranti på elektronik i sevrige?

Det är fel. Det finns inga krav på garantier alls i Sverige. Däremot finns Konsumentköplagen och vad den säger står på flera ställen i denna tråden.

Till TS. Skriv till Inet och beskriv hur fläkten uppför sig samt säg att du vill reklamera kortet. Om du har konto på Inet tror jag att man kan gå in och reklamera direkt från sin order så får de alla uppgifter de behöver. Får du ett negativt svar så kan du återkomma här.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!