Permalänk
Medlem

Telia förlorar mig som kund oxå om de inför detta jag tror många surfare som sitter med Telia Adsl skulle säga upp avtalet.... så får det inte gå till
de lanserar den som en fast månadskostnad surfa så mycket du vill till en Fast månadskostnad.
Telia=Felia gör ingeting rätt dessutom hackad sida....

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
425 000 abonnenter har ADSL.

425 000 * 350 kr = 148 750 000.

148.7 MILJONER kr per MÅNAD....

Självklart så är frågan om dom inte tjänar pengar????

375 spänn per månad

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Japp vilket är 159375000kr

Men tänk på att det inte bara är Telia som kommer införa detta, så om ni har otur binder ni er till en annan ISP som också kommer införa det..

Själv har jag bara 3 alternativ : 56k(har nu), ISDN samt Xpress ADSL som kommer vara installerat i början på april (www.xpress.se)
Det är bara att be till gudarna att Xpress inte kommer införa sånt tjafs

Permalänk
Medlem

Någon som hört om något ADSL företag presenterat några nya alternativ med priser hastigheter osv??
Det va ju aslänge sen Skanova gick ut med detta....

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Gigabyte GA-K8N Ultra-9 | AMD64 4000+ San Diego | Corsair TWINX2048-3200C2 | Msi 7800GTX | 4 st WD 200GB i Raid 0 (2 st R0) + en Raptor 36GB (c:\) | Antec Sonata II 450W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
425 000 abonnenter har ADSL.

425 000 * 350 kr = 148 750 000.

148.7 MILJONER kr per MÅNAD....

Självklart så är frågan om dom inte tjänar pengar????

Totalintäkterna är totalt ointressanta när man inte vet vad driftskostnaden är.
148.7 miljoner låter bara mycket.
Vad kan man dra för slutsats av den?
Lika mycket som att säga att 3miljoner människor käkar dagens för 50 spänn = 150 Miljoner, 5 dagar i veckan = 750miljoner, vilket innebär 3 Miljarder i månaden.

Så restaurangerna måste vara ockrare

Get my point?

Permalänk
Medlem

Om dom inför det på 0,5mbit också så blir det fan sydkraft med en gång..

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Det mest tragiska är ju att Telia är Skanova o Skanova är Telia, vad dem beslutar om priser är andra nästan nödd o tvungna att följa(Skanovas trafikavgifter).

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem

Hmm...hur blir det med X-Box Live då? Det för väl mycket data när man spelar online väl?
Har funderat på byta till Telia eller BoStream ADSL, köpa X-Box för kunna spela X-Box Live, men nu är det osäkert om jag ska skaffa X-Box...

Står det när Telia tänker införa rörlig avgift?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Avstängd

hallå! jag har en fråga. hoppas nån kan svara på den utan att använda svåra ord ; om de inför skiten och man byter till bredbandsbolaget. då är det lugnt va? då blir det inget sånt utan en fast kostnad? . svara tack

Visa signatur

stallet.se - för oss som älskar heztar!

Permalänk

Om du byter till BBB så får du precis som alla andra.. tanka hur mkt du vill till fast kostnad... Men du! Varför i helafridens namn sitter du med Telia ADSL om du har tillgång till BBB som både är billigare och 20x snabbare?

Permalänk
Korsordsguru

Det kanske ska tilläggas att när de inför rörligt pris får man (om du väljer den tjänsten) 2 Mbit i gengäld. (som jag har fattat det) För oss spelar det ändå ingen roll då pappas företag betalar vårt ADSL

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Att inte det blir med Telia som med SVT, att man betalar skatt för att få tillgång till det. Det tycker jag skulle vara mycket bättre. Och sen inga kr/megabyte betalning. Så att bredband i Sverige blev en standardisering.

Visa signatur

Tänk på att din upload är någon annans download.

Permalänk
Avstängd

modem2002: de ska bygga det senare.. men man kanske kan få det fortare om alla som bor på området klagar på telia till ,, tror det heter ViiVilla eller nåt sånt.. så kanske de pushar på lite..

Visa signatur

stallet.se - för oss som älskar heztar!

Permalänk

hehe ok =D

Permalänk
Medlem

Frågan är ju vad de inför för kostnad... Slår vad om att de blir värsta fantasi-siffrorna... som att de antar att ingen ladda ner med en 1 gb/månad osv...

hela idén äcklar mig. Tur man sitter på sunet (10mbit) för 100 kr/mån...

Visa signatur

Friskt kopplat hälften brunnet. http://zvenzzon.mine.nu/

Permalänk
Medlem

Säger upp Sonera direkt om det kommer till Finland.
Då skall dom få veta vad avtal är till för.
Tur att fiberkabeln grävs ner här oss mig i sommar så slipper man adsl.

Visa signatur

Lian-Li V600, Intel Core2 Duo E6400 2,13GHz, Asrock ConroeXFIRE-ESATA2, 1GB DDR2, nVidia 7600GS 256MB, Samsung Syncmaster 172X

Permalänk
Medlem

Dumt som f*n att införa något annat än en fast kostnad per månad.

Tackar för att man har BBB och slipper det där )

Visa signatur

In The Real World
As In Dreams
Nothing Is Quite
What It Seems

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zvenzzon
Frågan är ju vad de inför för kostnad... Slår vad om att de blir värsta fantasi-siffrorna... som att de antar att ingen ladda ner med en 1 gb/månad osv...

hela idén äcklar mig. Tur man sitter på sunet (10mbit) för 100 kr/mån...

håller med.. telia kommer sätta dumma priser.. förvånar mig inte om d blir typ 5kr/Gb lr nåt sånt otroligt korkat..

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk
Korsordsguru

Det kommer väl bli som danskarna har det (de som har telia)
0-100mb = x antal kronor, 100-300mb = x, 300-1gb = x, 1-2= x, 2-4 = x, 5gb eller över = x (siffrorna hitta jag på i mitt huvud)
Nåt sånt tror jag iaf att det kommer bli.

Edit: 5kr/Gb är ju tokbillig?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag säger som alla andra här med BBB: fyfan va skönt att man har BBB !!!

Är så himla trött på telia som envisas med att kalla sitt internet för "bredband". 512 K är väl faaan inte bredband?! Om alla hade börjat lägga fiber från början hade vi sluppit allt det här tjafset, om det hade legat fiber överallt hade det lätt kunnat uppgraderas till Gigabit längre fram.

Permalänk
Medlem

Hittade detta hos Telia Danmark:

FlexRate prisoversigt

OBS! Danska kronor!!

0 - 50 MB fast pris 150,- kr.
50 - 250 MB pris pr MB 1,- kr.
250 - 5.000 MB fast pris 350,- kr.
5.000 - 8.000 MB pris pr MB 0,10 kr.
over 8.000 MB fast pris 650,- kr.

I svenska kronor blir över 8 GB ca: 800:- Sv kronor.

Tror ungefär kommer det nog bli okcså i Sverige.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XPerion
Hittade detta hos Telia Danmark:

FlexRate prisoversigt

OBS! Danska kronor!!

0 - 50 MB fast pris 150,- kr.
50 - 250 MB pris pr MB 1,- kr.
250 - 5.000 MB fast pris 350,- kr.
5.000 - 8.000 MB pris pr MB 0,10 kr.
over 8.000 MB fast pris 650,- kr.

I svenska kronor blir över 8 GB ca: 800:- Sv kronor.

Tror ungefär kommer det nog bli okcså i Sverige.

Snackar vi per månad nu eller?

Permalänk
Medlem

phett dyrt blir det ju då... men då lär jag ju försöka byta... men går på förlängd räckvidd allså över 3.5km ligger på 4.2km suckar de enda som kunde leverera va Telia men Spray o Bostream kunde säkert men ville inte gå över 3.5km gränsen....
*suckar*

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Mailade Telia och frågade. De svarade att de inte hade några planer på att införa rörliga priser på ADSL.

Men man vet ju aldrig.. de kanske ljuger för mig..

Visa signatur

Hej vad heter du? - Helena
Helena? Det rimmar ju på Kristianstad

Permalänk
Medlem

men vad tror du det är supporten de går inte att lita på det bestämmer ju (höjdarna) cheferna

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Walleman

Snackar vi per månad nu eller?

Yup, per månad!
Helt hutlösta priser!

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|